لوله کشی و تاسیسات

راهنمای خرید بهترین آبگرمکن(قبل از خرید آبگرمکن مطالعه شود)

نکات مهم برای خرید آبگرمکن

در حال حاضر، آبگرمکن یکی از ضروری‌ترین وسایل برای تما‌می‌ خانه‌ها محسوب ‌می‌شود که تقریبا برای بیشتر کارهای ضروری روزانه اعم از شستشوی ظروف، شستشوی لباس‌ها و حمام‌ رفتن مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. آبگرمکن از وسایلی است که اگر نوع مناسب آن خریداری نشود، در طی مدت زمان کوتاهی نیاز به تعویض خواهد داشت؛ به همین دلیل،توصیه ‌می‌شود در هنگام انتخاب و خرید آبگرمکن به عوامل مختلفی از جمله تامین آب گرم کافی و مصرف بهینه انرژی توجه شود. همانطور که می دانید امروزه آبگرمکن‌ها در برندهای مختلفی تولید شده و به بازار عرضه ‌می‌شوند. به همین دلیل بهتر است شرایط مختلف را در نظر بگیرید و بهترین آبگرمکن را برای منزل خود خریداری کنید.

راهنمای خرید آبگرمکن را در این مطلب بررسی کردیم، انواع آبگرمکن‌های موجود در بازار را به شما معرفی کرده ایم و سپس نکات مهم برای خرید آبگرمکن مناسب را توضیح داده ایم؛ اگر قصد خرید آبگرمکن یا تعویض آن را دارید، با هوم سرویز همراه باشید.

فهرست مطالب

نصب آبگرمکن با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

معرفی انواع آبگرمکن‌ها

تکنولوژی روزبه‌روز در حال پیشرفت است و همین مسئله سبب شده است که امروزه انواع مختلفی از آبگرمکن‌ها به بازار عرضه شوند. برای اینکه بتوانیم بهترین آبگرمکن را انتخاب کنیم لازم است که راهنمایی کامل خرید بهترین آبگرمکن را مطالعه و با انواع و مناسب ترین آبگرمکن برای خرید آشنا شویم، مهم‌ترین و رایج‌ترین انواع آب گرمکن‌هایی که امروزه در خانه‌ها مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند؛ عبارتند از:

1- آبگرمکن‌های خورشیدی

آبگرمکن‌های خورشیدی دارای یک صفحه صاف هستند که این صفحه غالبا در سقف خانه‌ها نصب ‌می‌شود. با استفاده از این صفحه، آبگرمکن‌های خورشیدی، گرما را از نور خورشید دریافت ‌می‌کنند. در واقع، در عملکرد این آبگرمکن‌ها، آب سرد درون لوله‌های صفحه به گردش در آمده و پس از گرم‌ شدن توسط نور خورشید به مخزن آبگرمکن منقل ‌می‌شوند.

مهم‌ترین مزیت استفاده از این آبگرمکن‌ها هزینه استفاده بسیار پایین آن‌ها می‌باشد؛ زیرا نور خورشید یک منبع رایگان و تجدیدپذیر ‌است که ‌می‌توان تنها با نصب صفحه آبگرمکن از آن استفاده کرد. اما در برابر، ‌می‌توان گفت که هزینه‌های اولیه نصب آبگرمکن‌های خورشیدی و به خصوص هزینه‌های مربوط به انتقال آب گرم به مخزن بالاتر است.

همچنین بدیهی است که چون این آبگرمکن‌ها از گرمای خورشید استفاده ‌می‌کنند، لازم است برای روزهای سرد و ابری فصل‌های پاییز و زمستان از یک منبع گرمای پشتیبان برای گرم‌ کردن آب استفاده کرد. 

مشکلات این نوع آبگرمکن‌ها سبب شده است که کمتر کسی امروزه از آن‌ها استفاده کند و در واقع امروزه خرید آبگرمکن‌های خورشیدی توصیه نمی‌شود!

آبگرمکن های هیبریدی
انواع آبگرمکن ها

2- آبگرمکن‌های هیبریدی

این نوع از آبگرمکن‌ها گرمای لازم برای‌ گرم کردن مخزن خود را از محیط اطراف دریافت ‌می‌کنند. همانند آبگرمکن‌های خورشیدی، مزیت برتر این نوع آبگرمکن‌ها نیز صرفه‌جویی در هزینه‌ها محسوب ‌می‌شود. اما از طرفی، برای عملکرد بهتر، آبگرمکن‌های هیبریدی باید در یک فضای بزرگ، غالبا فضایی به اندازه یک اتاق، قرار گرفته و محیط اطراف آن‌ها نیز باید خالی باشد.

نحوه عملکرد این نوع آبگرمکن‌ها به این‌صورت است که با استفاده از گرمای محیط آب را گرم ‌می‌کنند و در این‌صورت ‌می‌توانند در مصرف انرژی بیشترین صرفه جویی را داشته باشند. این ویژگی مهم‌ترین مزیت این آبگرمکن‌ها محسوب ‌می‌شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب آبگرمکن هم ارائه میده؟

اکثر انواع آبگرمکن‌های هیبریدی ‌می‌توانند در مناطقی با درجه حرارت سالانه بین 40 تا 90 درجه سانتی‌گراد عملکرد خوبی داشته باشند. اما برخی از انواع آن‌ها هستند که دارای حالت سوئیچینگ ‌می‌باشند. با استفاده از این قابلیت، حی اگر دما خیلی پایین هم باشد، افراد ‌می‌توانند آبگرمکن را به حالت الکتریکی تغییر داده و به‌خوبی از آن استفاده کنند.

3- آبگرمکن‌های مخزن‌دار

یکی از انواع آبگرمکن‌هایی که امروزه خیلی بیشتر از دو نوع خورشیدی و هیبریدی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند، آبگرمکن‌های مخزن‌دار هستند. آبگرمکن‌های مخزن‌دار ظرفیت‌های مشخصی داشته و انواع مدل‌های آن‌ها ‌می‌توانند ظرفیتی بین 20 تا 80 گالن برای ذخیره‌سازی آب را در اختیار شما قرار دهند. همچنین این نوع آبگرمکن‌ها دو نوع گازی و برقی را نیز شامل ‌می‌شوند.

عملکرد آبگرمکن‌های مخزن‌دار به این صورت است که آب سرد وارد مخزن آن‌ها شده و با استفاده از نیروی گاز یا  برق گرم ‌می‌شود. سپس این آب تا زمانی‌ که از آن استفاده کنید، گرم خواهد ماند.

آبگرمکن‌های مخزنی یکی از انواع رایج آبگرمکن‌های موجود در بازار محسوب ‌می‌شوند که بسیار ارزان بوده و کمتر از سایر انواع آبگرمکن‌ها نیاز به تعمیر پیدا ‌می‌کنند. این ویژگی‌ها برترین مزایای آبگرمکن‌های مخزن‌دار محسوب ‌می‌شوند.

برای اینکه آبگرمکن‌های مخزن‌دار بهترین عملکرد خود را داشته باشند باید همیشه درجه حرارت آن‌ها تنظیم شود. زیرا عملکرد این آبگرمکن‌ها به‌ صورتی است که آب گرم ذخیره‌شده در مخزن، در صورت عدم استفاده برای یک مدت طولاتی، گرمای خود را از دست خواهد داد که این کار باعث اتلاف انرژی ‌می‌شود.

به همین ‌دلیل غالبا توصیه ‌می‌شود برای جلوگیری از این اتلاف انرژی، درجه حرارت آن‌ها به‌طور منظم تنظیم شود.

از معایب این نوع از آبگرمکن‌ها ‌می‌توان به حجم بالای آن‌ها، طراحی و ظاهر نامناسب و داشتن سروصدا هنگام کار اشاره کرد!

آبگرمکن های بدون مخزن
آبگرمکن های بدون مخزن

4- آبگرمکن‌های بدون مخزن

آبگرمکن‌های بدون مخزن که با نام آبگرمکن‌های دیواری نیز شناخته ‌می‌شوند، بهترین نوع آبگرمکن‌ها هستند که بسیار پرطرفدار بوده و امروزه در اغلب خانه‌ها از آن‌ها استفاده ‌می‌شود. این نوع از آبگرمکن‌ها، مخزنی برای ذخیره آب ندارند؛ در واقع عملکرد آن‌ها به صورتی است که هنگام نیاز به آب گرم، آب سرد وارد مخزن این آبگرمکن شده و گرم ‌می‌شود. سپس آب گرم در طی مدت زمان کوتاهی از طریق لوله‌کشی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

با توجه به متراژ خانه‌ها، آبگرمکن‌های دیواری در انواع و اندازه‌های مختلفی در بازار موجود هستند. از مزایای اصلی این آبگرمکن‌ها که باعث محبوبیت آن‌ها شده است ‌می‌توان به اندازه مناسب آن‌ها اشاره کرد.

همچنین از دیگر مزایای برتر آبگرمکن‌های بدون مخزن یا همان آبگرمکن‌های دیواری، تامین سریع آب داغ است که در این‌ صورت دیگر نیازی نخواهد بود برای مدت زمانی طولانی منتظر گرم‌ شدن آب باشید. از طرفی، دیگر نگران تمام‌ شدن آب گرم یا سرد شدن آن نخواهید شد.

اگر بخواهیم از فواید خرید آبگرمکن بدون مخزن برایتان بگوییم، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • حجم کمتر آبگرمکن‌های دیواری و نیاز به فضای کمتر برای نصب

  • کارایی بهتر و گرم‌ کردن آب در مدت زمان کوتاه‌تر

  • هزینه‌های نگهداری پایین‌تر و نیاز کمتر به تعمیر آبگرمکن

  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه‌ها

  • دوام و طول عمر بالاتر

  • احتمال رسوب‌گیری پایین‌تر

  • عدم وجود احتمال انفجار

از معایب این آبگرمکن‌ها ‌می‌توان به قیمت بالاتر خرید آن‌ها و همچنین قطع شدن کارکردش هنگام قطعی برق اشاره کرد. همچنین اگر در منزل، آب گرم از چند خروجی مختلف مصرف شود، این آبگرمکن‌ها نمی‌توانند دمای آب را به‌ صورت یکسان نگه دارند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب آبگرمکن هم ارائه میده؟

اما مزایای بیشتر و برتر آبگرمکن‌های دیواری، تقریبا باعث شده است که معایب آن‌ها به چشم نیاید و امروزه در اغلب خانه‌ها از آبگرمکن‌های دیواری برای گرم‌ کردن آب مصرفی استفاده ‌شود.

راهنمای خرید آبگرمکن
راهنمای خرید آبگرمکن

راهنمای خرید آبگرمکن

شما ‌می‌توانید بسته به شرایط موجود و نیاز خود هر یک از انواع آبگرمکن‌ها را خریداری کنید. امروزه با توجه به دسترسی آسان به منابع گاز در سرتاسر کشور و همچنین به دلیل استفاده راحت‌تر، اغلب مردم از آبگرمکن‌های دیواری بدون مخزن استفاده ‌می‌کنند. زیرا این نوع آب گرمکن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون هیچگونه دردسری آب را گرم ‌می‌کنند.

در حال حاضر انواع متنوعی از آبگرمکن‌ها با مدل‌ها و برندهای مختلف در بازار موجود هستند. همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، اگر در خرید یکی از انواع مدل‌های آبگرمکن به عوامل مختلفی مانند میزان آب گرم مصرفی یا سایر موارد مهم توجه نشود، پس از مدت زمان کوتاهی آب گرمکن نیاز به تعمیر یا حتی تعویض خواهد داشت.

در واقع، اکثر مردم هنگام خرید و یا تعویض آبگرمکن خود نکات مورد توجه در انتخاب آن را در نظر نمی‌گیرند و در این‌ صورت ممکن است با انتخاب اشتباه مجددا به تعویض آبگرمکن نیاز پیدا کنند. اگر شما هم آبگرمکن خریده اید و به تازگی دچار مشکل شده است، می توانید تعمیر آبگرمکن خود را به تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید.

در این بخش از مقاله، معیارها و عواملی معرفی شده‌اند که لازم است هنگام خرید آبگرمکن به آن‌ها توجه شود. در هنگام خرید آبگرمکن به راهنمای خرید آبگرمکن توجه نمایید:

1- راهنمای خرید آبگرمکن: ظرفیت آبگرمکن

آبگرمکن‌های مخزن‌دار معمولی غالبا ظرفیتی بین 150 تا 210 لیتر داشته و برخی از انواع آن‌ها نیز در ظرفیت‌هایی بالاتر از این میزان ارائه ‌می‌شوند. ظرفیت آبگرمکن باید بسته به تعداد اعضای خانواده و میزان آب گرم مصرفی انتخاب شود. طبق یک الگوی استاندارد، یک خانواده 4 نفره در حدود 380 لیتر آب گرم مصرف ‌می‌کند.

اما بدیهی است که این میزان به این معنی نیست که باید یک آبگرمکن با مخزن 380 لیتر خریداری شود. در واقع، مهم‌ترین عاملی که در تعیین ظرفیت مناسب آبگرمکن باید در نظر گرفته شود، میزان آبی است که آبگرمکن در یک ساعت آن را گرم ‌می‌کند. این میزان با نام FHR شناخته شده و در دفترچه راهنمای آبگرمکن نوشته ‌می‌شود.

FHR مخفف‌شده کلمات First Hour Rating است و همانطور که گفته شد، میزان آب گرم‌ شده توسط آبگرمکن در طول مدت زمان یک ساعت را تعیین ‌می‌کند. این معیار به ظرفیت مخزن آبگرمکن، منبع گرما و همچنین اندازه شعله بستگی دارد.

معمولا آبگرمکن‌های گازی، FHR بالاتری نسبت به انواع الکتریکی آبگرمکن‌ها دارند. در نتیجه، برای خرید آبگرمکن مناسب، قبل از هر چیزی FHR مورد نیاز خود را بسته به میزان مصرفی آب گرم خانواده، تعیین کنید.

آبگرمکن‌های بدون مخزن به دلیل عدم توانایی در ذخیره مقدار زیادی آب، غالبا با ظرفیت GPM یعنی شاخص گالن بر دقیقه، شناخته ‌می‌شوند. طبق این شاخص، میزان آب گرم‌شده توسط آبگرمکن در مدت زمان مشخصی تعیین ‌می‌شود.

بدیهی است که هرچه این شاخص بالاتر باشد، میزان آب گرم‌ شده توسط آبگرمکن هم بیشتر است. به همین دلیل، برای خانواده‌های پرجمعیت غالبا خرید آبگرمکن‌هایی با FHR یا GPM بالاتر توصیه ‌می‌شود.

مصرف انرژی آبگرمکن
توجه به مصرف انرژی آبگرمکن

2- راهنمای خرید آبگرمکن: استاندارد مصرف انرژی

طبق یک‌ سری تحقیقات، آبگرمکن‌هایی که مخزن آن‌ها کمتر از 210 لیتر حجم دارند، بازده‌شان تا 4 درصد بهبود یافته است. این در حالی است که آبگرمکن‌هایی با ظرفیت بیشتر از 210 لیتر، بین 25 تا 50 درصد بازدهی دارند.

گرچه این میزان کاملا به تکنولوژی مورد استفاده در آبگرمکن مانند تکنولوژی فشرده یا هیبریدی بستگی دارد. در برخی از انواع آبگرمکن‌ها، تکنولوژی مورد استفاده در آن برای کاهش مصرف انرژی، باعث افزایش ارتفاع و عرض آن‌ها ‌می‌شود.

از طرفی، ‌می‌توان گفت که آبگرمکن‌های دیواری، انرژی کمتری نسبت به آبگرمکن‌های مخزن‌دار مصرف ‌می‌کنند. در واقع، این آبگرمکن‌ها بین 8 تا 50 درصد نسبت به سایر آبگرمکن‌ها در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهند کرد.

این مزیت به این دلیل است که در آبگرمکن‌های بدون مخزن، مخزنی برای نگه‌ داشتن آب گرم وجود ندارد. به‌ عبارتی، انرژی زیاد مصرف‌ شده توسط آبگرمکن‌های مخزن‌دار، صرف گرم نگه‌ داشتن آب مخزن آن‌ها ‌می‌شود.

میزان مصرف گاز آبگرمکن‌های دیواری بدون مخزن روی برچسب انرژی آن‌ها مشخص شده است که با تنظیم شعله آن نیز ‌می‌توان بیشتر در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد. در این‌ صورت هنگام خرید انواع آبگرمکن بهتر است به استاندارد مصرف انرژی آن‌ها نیز توجه شود.

3- راهنمای خرید آبگرمکن: کارایی آبگرمکن

یکی از دیگر موارد مهمی‌که باید هنگام خرید آبگرمکن به آن توجه شود، کارایی آن است. کارایی آبگرمکن‌ها به وسیله فاکتور انرژی یا همان شاخص EF تعیین ‌می‌شود. این شاخص نشان‌ دهنده میزان سوخت مصرف‌ شده در یک روز معمولی به ازای مقدار آب گرم تولید شده را نشان ‌می‌دهد.

با این توضیحات، قابل درک است که هرچه آبگرمکن فاکتور انرژی بالاتری داشته باشد، از کارایی بهتری نیز برخوردار است.

آبگرمکن‌های گازی غالبا دارای شاخص EF بین 0.5 تا 0.6 هستند و برخی از مدل‌های بروز و با کیفیت‌تر آن‌ها شاخص EF با میزان 0.8 را نیز دارند. آبگرمکن‌های برقی نیز بین 0.7 تا 0.95 کارایی خواهند داشت. شاخص EF آبگرمکن‌ها نیز در دفترچه راهنمای آن‌ها ذکر شده است. 

نوع شمعک آبگرمکن
نوع شمعک آبگرمکن

4- راهنمای خرید آبگرمکن: شمعک آبگرمکن

اگر برای خرید آبگرمکن اقدام کرده باشید، احتمالا ‌می‌دانید که آبگرمکن‌ها دو نوع شمعک‌دار و بدون شمعک دارند. برخی از انواع آبگرمکن‌ها در عملکرد خود به شمعک دائم نیاز دارند که روشن‌ بودن این شمعک به‌ صورت دائمی، باعث افزایش قابل‌ توجه هزینه‌های مصرف گاز ‌می‌شود.

اما برخی از انواع بروزتر آبگرمکن‌ها هستند که بدون شمعک بوده و از سیستم جرقه‌زن خودکار آیونایز بهره ‌می‌برند. مکانیزم عملکرد شمعک این آبگرمکن‌ها به‌ صورتی است که در حالت عادی، کاملا خاموش ‌می‌باشند؛ اما به محض اینکه شیر آب گرم باز شود، سیستم جرقه‌زن خودکار آبگرمکن را روشن کرده و به واسطه آن، آب گرم خواهد شد.

در این صورت، مصرف گاز نیز تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل غالبا خرید آبگرمکن‌های بدون شمعک توصیه ‌می‌شود.

5- راهنمای خرید آبگرمکن: نوع سوخت مصرفی آبگرمکن

آب گرمکن‌ها از لحاظ سوخت مصرفی، به دو نوع رایج برقی و گازی تقسیم‌بندی ‌می‌شوند. آبگرمکن‌های برقی همانطور که از نامشان پیداست برای گرم‌ کردن آب از انرژی برق استفاده ‌می‌کنند. این نوع آبگرمکن‌ها قیمت کمتری نسبت به نوع گازی داشته و به سیستم تخلیه نیز نیاز ندارند.

آبگرمکن‌های برقی برای فضاهای کوچک و برای مکان‌هایی که سیستم برق‌ کشی دارند بسیار مناسب هستند و ‌می‌توانند آب گرم را در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم کنند.

از طرفی، آبگرمکن‌های گازی نوع رایج‌تر آبگرمکن‌ها هستند که برخلاف مدل‌های برقی، به سیستم تخلیه نیاز دارند و غالبا در پشت‌ بام نصب ‌می‌شوند. ابن نوع آبگرمکن‌ها بازده انرژی بالایی دارند و عملکردشان نیز پایدار است.

برخلاف آبگرمکن‌های برقی که در زمان قطع برق کار نخواهند کرد، آبگرمکن‌های گازی ‌می‌توانند همیشه مورد استفاده قرار بگیرند. در برخی مناطق امکان دسترسی به گاز طبیعی وجود ندارد و در این مناطق ‌می‌توان از آبگرمکن‌های گازی با گاز پروپان استفاده کرد؛ اگرچه اغلب مدل‌های آبگرمکن‌های دیواری نیز قابلیت استفاده از گاز پروپان را دارند.

علاوه‌بر سوخت برق و گاز، آبگرمکن‌هایی هستند که از سوخت‌های نفت و خورشید نیز در عملکرد خود استفاده ‌می‌کنند. نوع سوخت مصرفی آبگرمکن به شرایط و موقعیت نصب ساختمان بستگی دارد که با توجه به دسترسی آسان به گاز شهری، امروزه بیشتر از آبگرمکن‌های گازی در اکثر خانه‌ها استفاده ‌می‌شود.

6- در هنگام خرید آبگرمکن به برند و خدمات پس از فروش آبگرمکن توجه کنید.

یکی از موارد مهم در راهنمای خرید آبگرمکن‌های باکیفیت با طول عمر بالا، توجه به برند آن است. امروزه، شرکت‌های داخلی و خارجی بسیاری برای طراحی و ساخت انواع مدل‌های آبگرمکن فعالیت ‌می‌کنند و در واقع، آبگرمکن‌های متنوعی با سطوح کیفیتی مختلف به بازار عرضه ‌می‌شوند.

انتخاب برند مناسب به این دلیل دارای اهمیت است که غالبا شرکت‌های معتبر از بهترین متریال و قطعات در ساخت انواع آبگرمکن‌ها استفاده ‌می‌کنند که این موارد روی کیفیت، دوام و طول عمر دستگاه بسیار تاثیرگذار است.

از طرفی، کارخانه‌ها و شرکت‌های برند، برای افزایش رضایت مشتریان خود، محصولاتشان را همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش به بازار ارائه ‌می‌کنند که این مزیت باعث ‌می‌شود در صورت بروز هر گونه ایراد و مشکل بتوان به سادگی برای تعویض یا تعمیر آبگرمکن اقدام کرد.

برند بوتان از قدیمی‌ترین و معتبرترین برندهای آبگرمکن در کشور است که آبگرمکن‌هایی با کیفیت بالا و دوام طولانی به مشتریان عرضه ‌می‌کند. شما نیز می توانید برای خرید آبگرمکن بوتان اقدام کنید تا از کیفیت و عملکرد آبگرمکن در منزلتان رضایت بیشتری داشته باشید.

طول عمر آبگرمکن
طول عمر آبگرمکن

7- راهنمای خرید آبگرمکن: دوام و طول عمر بالای آبگرمکن

معمولا آبگرمکن‌های مخزن‌دار بسیار باکیفیت، عمری در حدود ده سال دارند. اما آبگرمکن‌های دیواری باکیفیت ‌می‌توانند تا 20 سال نیز دوام داشته باشند. در این‌ صورت، با انتخاب و خرید یک آبگرمکن دیواری باکیفیت و مناسب ‌می‌توانید از هزینه‌های اضافی تعمیر یا خرید مجدد آبگرمکن در طولانی مدت جلوگیری کنید.

همچنین در صورت نیاز به تعمیر آبگرمکن، همواره توصیه ‌می‌شود از متخصصان و کارشناسان دارای تخصص در این زمینه برای سرویس و تعمیر آبگرمکن خود کمک بگیرید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کرده باشید.

8- راهنمای خرید آبگرمکن: فشار آب موجود در منطقه

در خرید آبگرمکن، توجه به فشار آب منظقه نیز اهمیت دارد. برای این منظور ‌می‌توان گفت که اگر فشار آب محل زندگی شما پایین‌تر از حد معمول است، غالبا توصیه ‌می‌شود بهترین مدل آبگرمکن‌های دیواری را انتخاب کنید. شما می توانید از بین انواع آبگرمکن های کم فشار، گزینه مناسب خود را انتخاب کنید؛ زیرا همانطور که احتمالا ‌می‌دانید، حداقل میزان فشار آب برای روشن‌ شدن آبگرمکن ضروری است. ضمنا توجه داشته باشید که همیشه ایراد از آبگرمکن نیست و برخی اوقات باید به تعمیر پمپ آب و یا تعویض آن فکر کنید.

در غیر این‌ صورت، غالبا توصیه ‌می‌شود از آبگرمکن‌های مخزنی ایستاده استفاده کنید. همچنین برخی از مدل‌های آبگرمکن‌های دیواری نیز هستند که با فشار پایین آب نیز کار ‌می‌کنند.

از طرفی، علاوه‌ بر فشار آب، وضعیت نصب آبگرمکن و نصب صحیح تجهیزات آن نیز روی شعله آبگرمکن و عملکرد صحیح آن تاثیرگذار خواهد بود.

9- راهنمای خرید آبگرمکن: دودکش آبگرمکن

از ویژگی‌های مهم یک آبگرمکن مناسب، داشتن دودکش باکیفیت است. آبگرمکن‌های موجود در بازار، غالبا برای تخلیه گازهای ناشی از احتراق از دودکش استفاده ‌می‌کنند. برخی مدل‌های آبگرمکن‌های دیواری نیز برای تخلیه آلاینده‌ها از فن استفاده ‌می‌کنند.

در این نوع از آبگرمکن‌ها، فن در مسیر خروجی دودکش قرار گرفته و باعث افزایش سرعت خروج آلاینده‌ها ‌می‌شود. با وجود فن همچنین ‌می‌توان از دودکش‌هایی با قطر کمتر یا فاقد ارتفاع عمودی استفاده کرد که این مورد بهتر است تحت نظر متخصصان فنی انجام شود.

استفاده از آبگرمکن‌های دودکش‌دار، فن‌دار یا استفاده از آبگرمکن‌هایی با محفظه احتراق بسته، کاملا به متراژ فضای مورد استفاده بستگی دارد. در این صورت غالبا شرایط مختلف زیر در نظر گرفته ‌می‌شود:

  • برای فضاهایی با متراژ کمتر از 60 متر تنها ‌می‌توان از آبگرمکن‌هایی با محفظه احتراق بسته استفاده کرد. در این آبگرمکن‌ها برای تخلیه آلاینده و تهیه اکسیژن مورد نیاز برای احتراق از دودکش‌های دوجداره استفاده ‌می‌شود؛ دودکش این آبگرمکن‌ها باید اکسیژن مورد نیاز برای احتراق را تامین کند.

  • برای فضاهایی با متراژ بالاتر از 60 متر و واحدهایی که در طبقه آخر ساختمان قرار گرفته اند، غالبا استفاده از آبگرمکن‌های فن‌دار توصیه ‌می‌شود.

  • برای فضاهایی که دودکش آبگرمکن به‌ صورت روکار از پنجره یا دیوار رد شده است، بهتر است از آبگرمکن‌های فن‌دار استفاده شود؛ زیرا غالبا در این حالت‌ها، دودکش قابلیت مکش را نخواهد داشت.

  • در فضاهایی با متراژهای بالا و فضاهایی که تهویه هوای مناسبی دارند، استفاده از آبگرمکن‌های دودکش‌دار مانعی نخواهد داشت.

برخی از انواع آبگرمکن‌ها امکانات و قابلیت‌های زیر را دارند که شما بسته به بودجه یا تمایل خود ‌می‌توانید آبگرمکن‌هایی با این ویژگی‌ها را خریداری کنید:

  • صفحه نمایش دیجیتال: این صفحه نمایش میزان دما و سطح آب آبگرمکن را نشان داده و عملکرد آبگرمکن ‌م.
  • ترموستات: در آبگرمکن‌هایی که دارای ترموستات هستند ‌می‌توان میزان دمای آب را طور موثری کنترل کرد.

  • چراغ راهنما: در برخی آبگرمکن‌ها وجود دیود یا همان چراغ‌های راهنما کارکرد صحیح آبگرمکن را نشان خواهد داد.

  • سیستم قطع خودکار: در آبگرمکن‌هایی که این قابلیت را دارا هستند، در صورت نشت گاز و به‌ منظور جلوگیری از آتش‌ سوزی، این سیستم گاز را به‌ طور کامل قطع خواهد کرد.

  • عایق: آبگرمکن‌ها غالبا بین منبع و بدنه خارجی خود یک لایه عایق دارند که انواع عایق آن‌ها را ‌می‌توان در چهار نوع عایق‌های فایبر گلاس، فوم، پلی‌ استر و پلی‌اتیلن‌های فاقد کلروفلوئوروکربن خلاصه کرد.

  • منبع آب گرم اضافی: برخی از انواع آبگرمکن‌ها یک منبع اضافی برای آب گرم دارند. زمانی‌ که منبع اصلی در حال گرم‌ کردن آب است ‌می‌توان از این منبع اضافی استفاده کرد.

  • رگلاتور فشار: استفاده از رگلاتور فشار باعث ‌می‌شود که فشار آب خروجی از حدمجاز بالاتر نرود. این رگلاتور غالبا روی واحد گرمایی آبگرمکن نصب ‌می‌شود.

در این میان، ذکر این نکته نیز ضروری است که داشتن برچسب انرژی و استاندارد ملی برای آبگرمکن‌ها یک ویژگی بسیار ضروری محسوب ‌می‌شود که غالبا توصیه ‌می‌شود هنگام خرید آبگرمکن به این موارد نیز دقت کنید.

بعد از خرید آبگرمکن مناسب برای خانه خود، شما می توانید از تیم متخصصان حرفه ای و باتجربه هوم سرویز برای نصب آبگرمکن کمک بگیرید. برای این منظور، روی دکمه های زیر کلیک کنید و درخواست خود را ثبت بفرمایید:

 

نصب آبگرمکن با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

نصب و تعمیر آبگرمکن
نصب و تعمیر آبگرمکن با هوم سرویز

جمع‌ بندی

با توجه به اینکه آبگرمکن از وسایل ضروری و مورد نیاز هر خانه‌ای محسوب ‌می‌شود، توجه به ویژگی‌ها و نکات مختلف هنگام خرید آن بسیار اهمیت دارد. با خرید آبگرمکن درست و مناسب ‌می‌توان از هزینه‌های اضافی تعمیر یا خرید مجدد آبگرمکن جلوگیری کرد.

جدول زیر، شامل هزینه سرویس آبگرمکن توسط تیم هوم سرویز است که در سریعترین زمان ممکن برای شما انجام می شود:

قیمت سرویس و تعمیر آبگرمکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا