نظافت و پذیرایی

15 جایی که همواره در اداره‌ها کثیف می‌ماند!

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

با شروع یک روز کاری پشت میز کار خود می‌نشینید، جایی که یک‌سوم زندگی خود را آنجا سپری می‌کنید. برای بهره‌گیری از نور خورشید پرده‌ها را کنار زده و برای اینکه بتوانید از هوای مطبوع بیرون استفاده کنید پنجره‌ها را باز می‌کنید. زمانی که به کار مشغول می‌شوید ساعت‌ها با صفحه‌کلید مطالبی را تایپ می‌کنید، به تلفن پاسخ می‌دهید و سپس زمان نهار غذای خود را به آشپزخانه برده تا آن را با ماکروویو گرم‌کنید. این سناریو هرروز تکرار می‌شود تا زمانی که یک روز احساس می‌کنید بیمار شده‌اید و نمی‌توانید کارهای خود را انجام دهید. این اتفاق یک اخطار است که به شما می‌گوید، همان‌طوری که به انجام کارهای روزانه در محل کار پایبندید باید نسبت به نظافت اداره و تمیزکاری محیط کار خود نیز احساس مسئولیت کنید.
سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله شامل موارد زیر است که مباحثی را در رابطه با نظافت ادارات بیان می‌کند:

ازآنجایی‌که در فصل بهار، خورشید پرنورتر و طولانی‌تر می‌تابد بنابراین گردوغبار روی پنجره و میز کار در اداره بیشتر دیده می‌شود، بنابراین وقت آن رسیده که کارگر نظافتچی، گردوغبار را از روی میز و سایر نقاط اداره پاک کند. اگرچه ممکن است این گردوخاک توسط افرادی که روزانه در اداره کار می‌کنند دیده نشود اما برای مهمانان و مشتریان اداره کاملاً مشهود است و ممکن است احساس بدی را در آن‌ها ایجاد کند.
نظافت راه‌پله، نظافت محل انتظار مشتری و نظافت تمامی اتاق‌های اداره از وظایفی است که به عهده کارگر نظافتچی قرار داده‌شده است. در اداره نقاطی وجود دارد که زمان تمیزکاری اغلب نادیده گرفته می‌شوند مثل دسته ماکروویو، دستگیره‌های درب سرویس‌های بهداشتی و نقاط خاص دیگر مثل پشت پرینترها، بنابراین زمان تمیز کردن محیط کار، مکان را خوب وارسی کنید. برای تمیز کردن اداره می‌توانید با یک شرکت‌ خدمات نظافت آنلاین نیز تماس بگیرید و نظافت اداره خود را به آن‌ها بسپارید. وقتی‌که به سایت این شرکت‌ها مراجعه کنید این امکان برایتان فراهم است که وارد بخش رزرو آنلاین نظافتچی شده و کارگر نظافتچی را خودتان انتخاب کنید.

اهمیت نظافت اداره در چیست؟

میکروب‌ها به‌سرعت به‌تمامی نقاط اداره منتقل می‌شوند، بنابراین تمیز کردن اداره توسط کارگر نظافتچی اهمیت دارد.

همان‌طوری که زمان آتش‌سوزی، آتش به‌سرعت به‌تمامی نقاط منتقل می‌شود، در محیط کار نیز میکروب‌ها به‌سرعت به‌تمامی نقاط اداره منتقل می‌شوند و در سطوح غیرمنتظره‌ای پنهان خواهند شد که درنتیجه موجب به وجود آمدن انواع بیماری‌ها می‌شوند. بنابراین واضح است که تمیز کردن اداره توسط کارگر نظافتچی اهمیت دارد. اما چرا باید نظافت راه‌پله و سایر نقاط در اداره موردتوجه قرار گیرد؟

بیماری کمتر برابر با کارکنان سالم‌تر:

بیماری کارمندان علاوه بر اینکه برافزایش هزینه‌های ادارات تأثیر می‌گذارد، بهره‌وری را نیز تا 54 درصد کاهش می‌دهد. با رعایت نکات بهداشتی و نظافت اداره، سلامتی کارمندان حفظ خواهد شد. زمانی که تیم خدمات نظافت آنلاین برای ضدعفونی کردن روزانه مراجعه کرده‌اند اطمینان داشته باشید که کارگر نظافتچی تمام طبقه های پرونده‌ها را تمیز کرده و از مواد ضدعفونی‌کننده برای تمیز کردن میز کار و سرویس بهداشتی اداره استفاده کرده است.

رضایت  از محیط کار:

وقتی‌که وارد اتاقی می‌شوید که بوی تمیزی می‌دهد احساس خوبی پیدا می‌کنید که این مسئله انرژی و میزان رضایت شما را افزایش می‌دهد. محیط کار کثیف روحیه کارمندان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تمیز بودن محل کار احساس رضایت بیشتری را در کارمندان ایجاد می‌کند.

بهبود بهره روی:

انباشته شدن گردوغبار و میکروب‌ها بر تنفس و سطح انرژی کارمندان تأثیر می‌گذارد و منجر به سردرد و بیماری‌های پوستی در کارمندان خواهد شد. بنابراین محیط کثیف اداره آسیب‌هایی را به همراه خواهد داشت که ممکن است متوجه آن نباشید. اگرچه ممکن است نشانه‌های بیماری در کارمندان واضح نباشد اما اثرات آلودگی، انگیزه آن‌ها را برای کار کردن از بین برده و بهره‌وری آن‌ها را کاهش می‌دهد. بنابراین نظافت اداره تأثیر مثبتی بر سلامت کلی کارمندان می‌گذارد.

بیماری کارمندان بهره‌وری آن­ها را تا 54 درصد کاهش می‌دهد. با رعایت نکات بهداشتی و نظافت اداره، سلامتی کارمندان حفظ خواهد شد.

 

به خطر افتادن شرکت ازنظر ظاهر:

فقط کارمندان با فضای اداره در ارتباط نیستند بلکه تأمین‌کنندگان، مشتریان و شرکای تجاری نیز با اداره ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین برای تمیز بودن اداره بهتر است نظافت راه‌پله، درب ورودی، و سرویس‌های بهداشتی با دقت بیشتری انجام شود تا افرادی که از بیرون وارد محیط اداره می‌شوند از تمیز بودن محیط لذت ببرند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟

حفظ دارائی در درازمدت:

اگر برنامه منظمی برای تمیز کردن تجهیزات اداره داشته باشید می‌توانید به‌طور مؤثرتر و کارآمدتر از آن‌ها در درازمدت استفاده کنید. با رزرو آنلاین نظافتچی هرچه زودتر برای نظافت اداره دست‌به‌کار شوید.

15 نقطه در اداره که همواره کثیف می‌مانند.

برخی از نقطه‌های اداره زمان نظافت نادیده گرفته می‌شوند و یا برای تمیز کردن آن‌ها باید وقت بیشتری صرف شود تا عمیق‌تر تمیز شوند. لیستی از این نقاط در ادامه ذکر خواهد شد:

1. پشت دستگاه‌های کپی و پرینتر:

پرینترها و دستگاه‌های کپی با کارایی بالا، صفحات زیادی را می‌توانند در هر دقیقه چاپ کنند، اما آیا تابه‌حال به گردوخاکی که پشت این دستگاه‌ها جمع شده است نگاهی انداخته‌اید؟

2. پایه‌های دیواری:

وقتی دست خود را روی پایه‌های دیواری قرار دهید گردوخاک زیادی به دستتان می‌چسبد. این غبار به‌مرور به هوا نفوذ کرده و از مطلوبیت هوا می‌کاهد.

3. دریچه‌ها:

استفاده مداوم از سیستم‌های گرمایشی در زمستان موجب می‌شود که گردوغبار به هوا بلند شود و به دریچه‌ها نفوذ کند.

گردوغبار موجود بروی دیوارها بسیار زیاد است خصوصاً آن قسمت دیوار که پشت درب قرار می‌گیرد اغلب از دید کارگر نظافتچی پنهان می‌ماند.

 

4. کاشی‌های سقف:

بافت ضخیم کاشی‌ها گردوغبار را به خود جذب می‌کند.

5. پره‌های تهویه سقفی:

پره‌های تهویه بروی سقف ازجمله نقاطی هستند که گردوغبار روی آن‌ها می‌نشیند ولی زمان نظافت اداره به این نقاط توجهی نمی‌شود.

6. وسایل روشنایی:

لامپ‌های روشن گردوغبار بیشتری را به خود جذب می‌کنند و این مسئله از میزان درخشش آن‌ها می‌کاهد. بنابراین باید به‌طور منظم تمیز شوند.

7. دیوارها:

گردوغبار موجود بروی دیوارها بسیار زیاد است خصوصاً آن قسمت دیوار که پشت درب قرار می‌گیرد اغلب از دید کارگر نظافتچی پنهان می‌ماند.

8. قاب عکس:

زمان نظافت اداره قاب عکس یا بوم‌های نقاشی را بازرسی کنید زیرا گردوخاک زیادی ممکن است روی آن ها نشسته باشد.

9. پله‌ها:

گوشه‌های پله، یا کف‌پوش‌هایی که روی پله قرار داده‌شده‌اند، نقاط خوبی برای جمع شدن آلودگی می‌باشند بنابراین زمان نظافت راه‌پله این نقاط با دقت

بیشتری تمیز شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟

10. کلیدها و دستگیره‌های درب:

آلودگی موجود بروی دستگیره درب‌ها می‌تواند طی چند ساعت در کل اداره گسترش یابد.

11. آشپزخانه اداره:

پشت یخچال و زیر ماکروویو در آشپزخانه اداره، از نقاطی هستند که آلودگی آن‌ها دیده نمی‌شود.

12. لوازم داخلی اداره:

جلو و پشت رومبلی اداره را بازرسی کنید و به کارگر نظافتچی بگویید که رومبلی را بشوید زیرا اغلب لک می‌شوند.

13. صندلی‌های اداره:

پایه‌های صندلی اداره، آلودگی زیر کفش کارمندان را به خود جذب می‌کند بنابراین زمان نظافت اداره باید تمیز شود.

14. گل و گیاه:

گیاهان مصنوعی یا طبیعی در محیط کار ممکن است محل زندگی حشرات و گردوغبار باشند. کارگر نظافتچی باید با یک پارچه ی خیس گل‌های اداره را

تمیز کند.

15. اثاثیه‌های اداره:

گردوغبار روی پارتیشن‌ها، بالای کابینت، یادگاری‌های شخصی و جوایز ازجمله مواردی هستند که زمان نظافت اداره نادیده گرفته می‌شوند.

چند گام تا تمیز کردن فضای کثیف اداره

ضدعفونی کردن مانیتور، موس، صفحه‌کلید و گوشی تلفن ازجمله موارد در نظافت اداره می‌باشد.

زمانی که به آلودگی مکان عمومی توجه می‌کنیم، لکه‌دار بودن صندلی توالت و سیاه بودن دستگیره در تاکسی، از مواردی است که به ذهن ما می‌رسد اما کثیف بودن شیر آب و دستگیره‌های ماکرویو در محل کار، به‌ندرت به ذهنمان خواهد رسید. تحقیقات نشان داده است که این نقاط ناقل بسیاری از بیماری‌ها می‌باشند. مطالعاتی که بروی 3000 کارمند در شرکت‌های مختلف صورت گرفته است دریافته‌اند که نقاطی در ادارات وجود دارد که بیشترین آلودگی را داشته و میزان آدنوزین تری فسفات(مولکول موجود در اغلب موجودات زنده مثل باکتری‌ها است) در آن‌ها بالاتر از 300 می‌باشد. حضور آدنوزین تری فسفات بالای 300 در سطوح اداری به معنای میزان بالایی از آلودگی در این مکان می‌باشد که خطر انتقال بیماری را افزایش می‌دهد. بنابراین بهترین راه برای کاهش آلودگی محیط کار چیست؟

1. شستشوی مرتب دست ها: شستن دست‌ها یک روش ساده برای حذف گردوخاک و سایر آلودگی‌ها است. بنابراین با شستن دست‌ها می‌توانید زنجیره انتقال

آلودگی را بشکنید. عدم شستن دست‌ها موجب انتقال آلودگی‌ها به نقاط دیگر در اداره خواهد شد. شستن دست‌ها در زمان‌های خاص بسیار حائز اهمیت است،

به‌طور مثال بعد از ورود به محل کار، قبل از غذا، بعد از توالت، و بعد از جلسه‌ای که در آن با چندین نفر دست داده‌اید، بهتر است دست‌های خود را بشویید.

2. بهداشتی کردن محیط کار: چاپگر و رایانه، ستون فقرات اداره محسوب می‌شوند بنابراین بهتر است به‌طور منظم تمیز شوند. مطالعات نشان می‌دهد که صفحه

مانیتور در یک اداره از توالت کثیف‌تر است. نظافت اداره با مواد ضدعفونی‌کننده، راه دیگری برای شکستن زنجیره انتقال آلودگی است. بنابراین برای تمیز ماندن محیط کار باید با اسپری یا ژل‌های ضدعفونی‌کننده مانیتور، موس، صفحه‌کلید و گوشی تلفن را به‌طور مرتب ضدعفونی کنید. شاید دو بار در روز کافی باشد.

3. ضدعفونی کردن مکان‌های مشترک مورداستفاده کارمندان: وجود یک ژل یا دستمال ضدعفونی‌کننده در گوشه میز نهارخوری اداره می‌تواند در تمیز

نگه‌داشتن محیط کار بسیار کمک‌کننده باشد.

4. تعیین کردن مأمور بهداشت: درخواست همکار یا سرپرست برای یک برنامه نظافت منظم اگرچه ممکن است بیش‌ازحد نظامی به نظر برسد اما در بلندمدت مفید خواهد بود. یک برنامه منظم نظافت، عادت‌های بهداشتی کارمندان را اصلاح می‌کند. بنابراین تمیز کردن صفحه‌کلید توسط کارمندان قبل از شروع کار و بعد از اتمام کار، کار کارگر نظافتچی را کمتر می‌کند لذا برای اطمینان از اجرای این برنامه منظم باید شخصی مسئولیت بازرسی را به عهده گیرد.

مطالعات نشان می‌دهد که صفحه مانیتور در یک اداره از توالت کثیف‌تر است. نظافت اداره با مواد ضدعفونی‌کننده، راه دیگری برای شکستن زنجیره انتقال آلودگی است.

5. خوردن غذا دور از میز کار: غذا خوردن بروی میزی غیر از میز کار می‌تواند میکروب‌های موجود در شکاف صفحه‌کلید را کاهش دهد. اگر نمی‌توانید جای دیگری غذا

بخورید بهتر است بعد از خوردن غذا، میز کار خود را با دستمال ضدعفونی‌کننده پاک‌کنید. از طرفی وجود باقی مانده غذا بروی میز کار ظاهر ناخوشایندی ایجاد می‌کند.

بعد از خوردن غذا ظروف غذا را به آشپزخانه انتقال دهید. رعایت این نکات در تمیز ماندن محیط کار بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

6. اگر بیمار هستید به محل کار نروید: گلودرد از اولین نشانه‌های سرماخوردگی می‌باشد بنابراین بهتر است با مشاهده این نشانه‌ها به محل کار نروید تا از انتقال

بیماری به سایر همکارانتان جلوگیری کنید.

مرتب بودن برخی از اقلام مورداستفاده در اداره از دیگر نکاتی است که در نظافت اداره تأثیرگذار می‌باشد، چراکه باوجود نظم، محیط تمیزتری خواهیم داشت:

. کاغذها: نامرتب بودن کاغذهای روی میز بسیار زننده خواهد بود بنابراین بهتر است این اسناد را دسته‌بندی کنید و طبق فهرست در طبقه‌های مخصوص قرار دهید.

. قلم ها: ممکن است در جاقلمی 15 نوع قلم وجود داشته باشد که فقط سه تا از آن‌ها جوهردارند. پس قلم‌های اضافی را دور بریزید.

. گیره کاغذ: به میزان استفاده روزانه، گیره کاغذ روی میز بگذارید و مازاد آن را در کشو قرار دهید تا نظم میز کار شما به هم نریزد.

. لباس ها: بهتر است لباس‌های اضافه‌ای که در محیط کار نگهداری می‌کنید آخر هفته‌ها به خانه ببرید و آن‌ها را بشویید.

. کارت هدیه و بسته‌های تبلیغاتی: بهتر است کشوی میز خود را از کارت‌های هدیه و تبلیغاتی خالی کنید. زمان نظافت کارگر نظافتچی مجبور است ساعت‌ها وقت خود را صرف مرتب کردن این کارت‌ها کند.

. تجهیزات اداری: نیازی ندارید که در اداره برگه یادداشت‌هایی با چندین رنگ داشته باشید، همچنین وجود چندین پاک‌کن و قلم در اداره نیاز نمی‌باشد. گروه خدمات

نظافت آنلاین هنگام مراجعه به اداره، زمان محدودی را برای تمیز کردن اداره در اختیاردارند بنابراین نظم شخصی هر کارمند در زمان نظافت اداره می‌تواند نقطه قوتی باشد.
با توجه به رفت‌وآمدی که در اداره انجام می‌شود، محیط کار زود آلوده‌شده و نیاز به نظافت دارد. وجود برنامه منظم نظافت در محیط، کار میزان انتشار میکروب‌ها را در اداره کاهش می‌دهد. ضدعفونی کردن میز کار، تلفن، صفحه‌کلید و سایر نقاطی که با دستان در تماس است، نظافت محیط را حفظ می‌کند. بهداشت و نظافت اداره بر روحیه کارمندان تأثیر داشته و محیط کار تمیز در آن‌ها انگیزه ایجاد می‌کند. برخی از نقاط مثل دریچه‌ها، دیوارها، زیر ماکروویو و پشت پرینترها بیشتر کثیف می‌شوند اما اغلب زمان نظافت نادیده گرفته می شوند، بنابراین کارگر نظافتچی باید نقاط کثیف اداره را شناسایی کرده و آن‌ها را تمیز کند.

در این فیلم آموزشی، چند روش جالب و کاربردی برای نظافت اداره و محل کار، به شما آموزش داده می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا