پزشکی و پرستاری

حرکات اصلاحی برای رفع قوز کمر و گردن

حرکات کششی برای رفع قوز کمر

صاف بودن کمر و گردن و نداشتن قوز در این ناحیه، تاثیر بسیار زیادی در خوش اندامی و خوشتیپ بودن شما دارد و اگر در این قسمت قوز وجود داشته باشد، شدیدا روی زیبایی اندامتان تاثیر منفی می گذارد. گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلف از جمله عادات نشستن بد و راه رفتن نادرست، به قوز کردن عادت کنیم و این عادت در ما بماند و باعث شود اندام نامناسبی داشته باشیم که این موضوع برای هیچکس دوست داشتنی نیست! خوشبختانه روش های زیاد و تمرینات مختلفی وجود دارند که به عنوان حرکات اصلاحی برای رفع قوز کمر و گردن معروف هستند و می توانید با انجام مداوم آنها و کمی رعایت کردن در نشستن و راه رفتن، پس از مدتی اندام خودتان را صاف کرده و به حالت اولش برگردانید.

در این مقاله می خواهیم در مورد حرکات اصلاحی برای رفع قوز کمر، ستون فقرات و گردن صحبت کنیم و بگوییم که چه حرکاتی به رفع قوز کمر و گردن کمک می کنند تا بتوانید با انجام حرکات گفته شده، به راحتی این مشکل را از بین ببرید و اندامی زیبا و قامتی صاف داشته باشید.

اگر شما یا اطرافیانتان دارای قوز کمر و گردن هستید و نمی دانید که چطور می توانید این مشکل را به صورت کامل برطرف کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید تمرینات مناسب برای این موضوع را شناسایی کرده و با انجام آنها مشکل خودتان را برطرف کنید.

فیزیوتراپی در محل با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

رفع مشکلات کمر و گردن
رفع مشکلات کمر و گردن

رفع قوز کمر در یک هفته!!!

اگر در جستجوی حرکات اصلاحی برای رفع قوز کمر و گردن بوده باشید، احتمالا با اپلیکیشن ها و برنامه های تمرینی برخورد کرده اید که به شما می گویند می توانید در یک هفته قوز کمر خودتان را از بین ببرید؛ متاسفانه باید بدانید که این موضوع درست نیست، چون همانطور که گفتیم قوز کردن یک عادت است که به شکل گیری ستون فقرات و استخوان های بدن در همان حالت منجر شده است و برای اینکه بتوانید این عادت را از بین ببرید باید استمرار داشته باشید و به صورت منظم تمرینات موردنیاز را انجام دهید تا ستون فقرات شما اصلاح شود.

پس این دیدگاه را که می توانید در یک هفته به نتایج خوبی برسید کنار بگذارید و سعی کنید روی انجام تمرینات استمرار داشته باشید و آنها را به خوبی و با دقت انجام دهید تا نتایج فوق العاده ای را دریافت کنید.

همچنین این موضوع را نیز باید بدانید که انجام حرکات اصلاح کافی نیست، بلکه شما باید به رفتارهای خودتان از جمله راه رفتن و طرز نشستن روی صندلی یا مبل یا حتی زمین آگاه باشید تا بتوانید آنها را اصلاح کنید.

در ابتدای این کار ممکن است درد در ناحیه ستون فقرات خودتان حس کنید؛ از نظر پزشکی، این موضوع کاملا طبیعی است و نشان دهنده این است که فرم بدن در حال اصلاح و شکل گرفتن است. پس از مدتی که این کار را انجام دادید و ستون فقرات شما اصلاح شد، دیگر دردی وجود نخواهد داشت و می توانید به راحتی از اندام زیبای خودتان لذت ببرید.

اگر می خواهید سریعتر شاهد از بین بردن قوز کمر و گردن خود باشید، می توانید از خدمات فیزیوتراپی هوم سرویز استفاده کنید تا بهترین افراد متخصص به منزل شما بیایند و با انجام حرکات کششی مناسب، مشکل قوز و بدفرمی ستون فقرات شما را برطرف کنند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات فیزیوتراپی در محل هم ارائه میده؟
فیزیوتراپی در محل
فیزیوتراپی در محل

حرکات اصلاحی برای رفع قوز کمر و گردن

رشته های مختلف ورزشی مانند بدنسازی، ایروبیک، یوگا و … هرکدام تمرینات خاصی را برای اصلاح فرم ستون فقرات دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. ما در این مقاله سعی می کنیم که چند مورد از بهترین حرکات موجود در رشته های ورزشی مختلف را برای شما قرار بدهیم تا با انجام آنها، به هدف خودتان برسید. در ادامه همچنان با ما همراه باشید تا این حرکات ورزشی را با هم بررسی کنیم.

1- رفع قوز کمر و گردن با کشش عضلات سینه:

اولین و شاید ساده ترین تمرینی که می توانید برای رفع قوز کمر و گردن انجام دهید، کشش عضلات سینه است. این حرکت می تواند به تقویت عضلات سینه کمک کرده و باعث شود که بدن شما از حالت افتاده و قوز کرده، به حالت صاف تغییر شکل دهد.

فرقی نمی کند که در خانه یا محل کار حضور داشته باشید، در هر صورت می توانید با کمک چارچوب در، به راحتی تمرین کشش عضلات سینه را انجام دهید. برای این کار کافی است بین چارچوب در قرار بگیرید و دست های خودتان را با زاویه ای 90 درجه روی دو طرف قرار دهید و خودتان را به سمت جلو خم کنید تا در ناحیه عضلات سینه احساس کشش کنید.

این حرکت را می توانید چندین بار در روز انجام دهید. سعی کنید انقدر این حرکت را تکرار کنید تا به عادت شما تبدیل شود. مخصوصا این حرکت بعد از نشستن طولانی مدت پشت میز می تواند حسابی حال ستون فقرات شما را جا بیاورد!

این موضوع را هم باید بگوییم که اگر حس کردید انجام این حرکت فشاری به شما وارد نمی کند یا بعد از مدتی قوی تر شدید و حرکت برایتان چالشی نبود، می توانید دست های خودتان را به جای زاویه 90 درجه در قسمت های بالاتر چارچوب قرار دهید تا به این صورت فشار بیشتری به شما وارد شود.

کشش گردن و شانه
کشش گردن و شانه

2- رفع قوز کمر و گردن با کشش شانه و گردن:

پس از حرکت کشش عضلات سینه، حالا نوبت به کشش شانه و گردن می رسد و این حرکت نیز مانند حرکت قبلی، می تواند تاثیر بسیار فوق العاده ای را در فرم دهی ستون فقرات شما داشته باشد.

این حرکت برای کشش و تقویت عضلات شانه و گردن طراحی شده است و می تواند روی عضلات این ناحیه تاثیر بسیار زیادی بگذارد. همچنین می توانید با انجام مداوم این حرکت، بدن خودتان را از حالت افتاده در بیاورید و صاف کنید تا اندام زیباتری داشته باشید.

برای انجام این حرکت نیز نیاز به ابزار خاصی ندارید و می توانید به راحتی و با دستان خودتان آن را انجام دهید. کافی است که دستان خودتان را پشت گردن گذاشته و فشار کمی را به گردن خودتان وارد کنید. همچنین سرتان را نیز به طرف عقب فشار دهید تا فشار مناسبی به گردن وارد شود.

البته باید مراقب باشید که به گردن خودتان آسیب نزنید و به صورت این حرکت را انجام ندهید که باعث ایجاد درد در گردن شما شود. این حرکت را می توانید روزانه چندین بار تکرار کنید و هر مرتبه حدودا 5 تا 10 بار انجام دهید تا بتوانید تاثیر فوق العاده آن را روی گردن و شانه و ستون فقرات خودتان ببینید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات فیزیوتراپی در محل هم ارائه میده؟

حرکات کششی برای رفع قوز کمر و گردن
حرکات کششی برای رفع قوز کمر و گردن

3- رفع قوز کمر و گردن با ماساژ با حوله:

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، حالات مختلف شما در نشستن و راه رفتن باعث شده است که بدن شما به شکل خاصی فرم بگیرد و عضصلات بدن در همان حالت محکم شده اند. حالا شما باید سعی کنید که عضلات را شل کرده و به آنها شکل جدیدی را بدهید تا اندام خودتان را به حالت اول برگردانید.

برای این کار یکی از بهترین تمریناتی که می توانید انجام دهید، ماساژ با حوله است. این تمرین بسیار ساده است و می تواند تاثیر فوق العاده ای در صاف شدن ستون فقرات و رفع قوز کمر و گردن داشته باشد.

برای انجام آن کافی است یک حوله بزرگ را بردارید و آن را به شکل لوله ای بپیچید تا حالتی طناب شکل پیدا کند. سپس با دو دست خودتان دو سر حوله را بگیرید و آن را در پشت خودتان قرار دهید.

حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که عضلات گردن و کمر خودتان را با حوله ماساژ دهید و آنها را گرم کنید تا شل شوند. البته می توانید بخواهید شخص دیگری نیز این کار را برایتان انجام دهد، مهم این است که عضلات خودتان را شل و ریلکس کنید.

این کار را می توانید روزانه حدودا 10 تا 15 دقیقه انجام دهید و هم از ماساژ دادن خودتان لذت ببرید و هم به شکل گیری بهتر عضلات و ستون فقرات خودتان کمک کنید.

ماساژ گردن با حوله
ماساژ گردن

4- رفع قوز کمر و گردن با کشش و نرم کردن عضلات گردن:

یکی دیگر از حرکات اصلاحی برای رفع قوز کمر و گردن که می تواند تاثیرات فوق العاده ای داشته باشد، کشش و نرم کردن عضلات گردن است. این حرکت نیز بسیار ساده است و برای انجام آن نیاز به هیچ ابزاری ندارید اما در عین سادگی، می تواند تاثیر بسیار فوق العاده ای در اصلاح عضلات و رفع قوز گردن داشته باشد.

برای انجام این حرکت کافی است که گردن خودتان را به سمت راست خم کنید به گونه ای که در سمت چپ گردن کشش خوبی را احساس کنید. این کار می تواند عضلات را نرم کند و آنها را برای فرم دهی آماده کند.

برای اینکه کشش را بیشتر وارد کنید، دست خودتان را به آرامی روی سر قرار دهید و به سمت پایین بکشید، این حالت را به مدت حدودا 20 تا 30 ثانیه حفظ کنید تا تاثیر خود را به جا بگذارد. البته دقت کنید که نباید به گردن خودتان فشار زیادی وارد کنید که باعث ایجاد درد شود و باید به آرامی و با ملایمت این کار را انجام دهید.

پس از این مرحله برای سمت دیگر گردن خودتان هم همین حرکت را انجام دهید تا تعادل را برقرار کنید و عضلات دو طرف گردن را نرم کنید. دقت کنید که این حرکت را آرام انجام دهید تا آسیبی به خودتان نرسانید. شما می توانید در روز حدودا 10 بار این حرکت را اجرا کنید.

5- رفع قوز کمر و گردن با کشش عضلات پشت و جلوی گردن:

حرکات اصلاحی برای رفع قوز کمر و گردن بسیار زیاد هستند، برخی از این حرکات می توانند روی کمر و گردن تاثیر بگذارد و برخی از آنها فقط برای یکی از این ناحیه ها هستند. کشش عضلات پشت و جلوی گردن حرکتی است که می تواند روی عضلات گردن شما تاثیر فوق العاده ای بگذارد و آنها را نرم کند تا به صورت صاف حالت بگیرند و قوز گردن از بین برود.

انجام این حرکت بسیار ساده است و شاید در طول روز نیز آن را انجام دهید. برای انجام این حرکت صاف بایستید و گردن خودتان را بدون خم کردن به اطراف، به طرف بالا ببرید به صورتی که کامل به عقب خم شود و بتوانید سقف را ببینید و 5 ثانیه در این حالت بمانید.. این حالت عضلات جلویی گردن را به خوبی نرم می کند.

سپس همین حرکت را برای عضلات پشتی انجام دهید و گردن خودتان را به سمت پایین خم کنید و به پاهای خودتان نگاه کنید تا حرکت را به صورت کامل و بدون مشکل انجام دهید.

انجام این حرکت به صورت روزانه می تواند تاثیرات فوق العاده ای روی رفع قوز کمر و گردن بگذارد.

فوم رولر
فوم رولر

6- رفع قوز کمر و گردن با استفاده از فوم رولر:

تا به اینجا حرکاتی را به شما گفتیم که هیچکدام از آنها به ابزار خاصی نیاز ندارند؛ اما این حرکت نیاز به ابزاری به نام فوم رولر دارد که می توانید آن را از فروشگاه های ورزشی تهیه کنید.

این ابزار می تواند کمک بسیار زیادی به اصلاح قوز کمر و گردن داشته باشد و باعث می شود که بتوانید حالت طبیعی بدن خودتان را به دست بیاورید. ساده ترین کاری که می توانید با فوم رولر انجام دهید این است که آن را روی زمین قرار دهید، سپس از کمر روی آن دراز بکشید و بالا و پایین بروید. این کار به نرم شدن عضلات کمر و گردن کمک زیادی می کند و آنها را گرم می کند تا بتوانند به خوبی حالت بگیرند و به فرم جدیدی که می خواهید تبدیل شوند.

حرکت کبری در یوگا
حرکت کبری در یوگا

7- رفع قوز کمر و گردن با حرکت کبری در یوگا:

یکی از حرکات معروف یوگا که اکثر یوگی ها آن را در تمرینات خودشان استفاده می کنند، حرکت کبری است. این حرکت به این صورت است که باید روی شکم خودتان دراز بکشید، سپس دستان خودتان را ستون کنید و قسمت بالایی بدن را بلند کنید و حالتی مانند مار کبری ایجاد کنید.

این حالت می تواند تاثیر فوق العاده ای روی اصلاح فرم ستون فقرات و گردن شما بگذارد و آنها را بازسازی کرده و مجددا فرم دهی کند. البته دقت کنید که در انجام این حرکت زیاده روی نکنید و اوایل سعی کنید فشار کمتری به ستون فقرات خودتان وارد کنید و سپس کم کم فشار را بیشتر کنید.

همچنین سعی کنید در روز این حرکت را چند بار انجام دهید، چون یکی از بهترین حرکات اصلاحی برای رفع قوز کمر و گردن است.

فیزیوتراپی در محل با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

جمع بندی

در این مقاله در مورد حرکات اصلاحی برای رفع قوز کمر و گردن صحبت کردیم و گفتیم که اصلا رفع قوز کمر و گردن چقدر طول می کشد و چه حرکاتی می توانند برای آن مفید باشند و کمک کنند سریعتر کمر و حالت بدن خودتان را زیبا کنید.

همچنین با هم چندین مورد از بهترین حرکات اصلاحی برای رفع قوز کمر و گردن را بررسی کردیم و به شما توضیح دادیم که چطور می توانید این حرکات را انجام دهید و هر کدام را چگونه باید اجرا کنید تا آسیبی به خودتان وارد نکنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با حرکات اصلاحی برای رفع قوز کمر و گردن بیشتر آشنا شده باشید و بتوانید به بهترین شکل این مشکل را در بدن خودتان رفع کنید.

شما می توانید از سرویس های پزشکی هوم سرویز برای ویزیت پزشک در منزل یا انجام فیزیوتراپی در منزل و یا داروخانه آنلاین و یا تزریقات در منزل خود استفاده کنید و با کمک این خدمات، از سلامتی خود بهتر مراقبت کنید. تیم پزشکی هوم سرویز شامل پزشکان متخصص، حرفه ای و باتجربه می شود که به بهترین شکل ممکن برای سلامتی و بهبودی شما اقدام می کنند و هرگونه مشکل و بیماری را در سریعترین زمان ممکن درمان خواهند کرد. جدول زیر، شامل هزینه خدمات فیزیوتراپی هوم سرویز است:

قیمت فیزیوتراپی در محل

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا