زیبایی

مهمترین تفاوت میسلار واتر، تونر و شیر پاک کن چیست؟

بهترین پاک کننده برای پوست شما

وقتی می‌خواهید پوست خود را از مواد آرایشی یا چربی‌های اضافی پاک کنید، به یک فهرست طولانی با نام‌های گوناگون برمی‌خورید. تونر، میسلار واتر، شیر پاک کن، تونیک، ژل شوینده و غیره. احتمالاً در آینده‌ای نه چندان دور، این لیست طولانی‌تر هم خواهد شد! درست است که همه این محصولات، انواع پاک کننده صورت هستند؛ اما فرق آنها در چیست؟ مثلاً تفاوت میسلار واتر و شیر پاک کن، چیست؟ تفاوت میسلار واتر و تونر، چطور؟ اگر در جستجوی پاسخ این سوالات هستید، بهتر است مقاله زیر را بخوانید.

پاکسازی صورت با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

با مهم‌ترین انواع پاک کننده صورت آشنا شوید

در دنیای محصولات مراقبت از پوست، پاک‌ کننده‌ها بیش از همه تنوع دارند. آنقدر نام‍های گوناگون و جدید، هر روز به گوشتان می‌خورند که گاهی، گیج‌ کننده می‌شوند. اما کدام محصولات از همه شناخته ‌شده‌تر هستند و به چه کار می‌آیند؟ معرفی این محصولات را با اطلاعات جامعی درباره تونر آغاز می‌کنیم.

چند نکته مفید و جامع که بهتر است درباره تونر بدانید

تونرها، محصولات مراقبت از پوست و به شکل مایع هستند. شاید جالب باشد بدانید که سال‌ها پیش، تونرها برای از بین بردن چربی اضافی روی پوست، مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در نتیجه این محصولات، رویای آنهایی بودند که از آکنه کلافه شده بودند، اما یک مشکل وجود داشت.

این محلول‌های معجزه ‌بخش، پوست را خشک می‌کردند؛ چون حاوی درصد بالایی الکل بودند. حالا تونرهای امروزی، تغییرات بسیاری را در خود ایجاد کرده‌اند. آنها ترکیبات تسکین ‌دهنده، روشن‌کننده و حتی ضد پیری هم دارند. از این رو، نه تنها پوست را تمیز می‌کنند؛ بلکه آن را تغذیه کرده و به عنوان پرایمر، برای محصولات دیگر عمل می‌کنند.

تونر؛ یکی از مهم‌ترین انواع پاک کننده صورت
تونر؛ یکی از مهم‌ترین انواع پاک کننده صورت

تونر چه مزایایی برای پوست دارد؟

آنچه بیش از همه، درباره خواص تونر می‌شنویم، توانایی آن برای متعادل کردن سطح pH پوست است. اما تونر، یکی از انواع پاک کننده صورت است که تنها به این مزیت، راضی نمی‎شود. پس، نگاهی به دیگر فواید آن می‌اندازیم.

از بین بردن آلودگی‌ها؛ مهم‌ترین ویژگی تونر

وقتی پوست صورت به محلی برای تاخت ‌و ‌تاز باکتری، آلودگی، گرد‌ و‌ خاک و هرگونه ناخالصی تبدیل می‌شود، تونر به کمک می‌آید. حتی ممکن است بعد از شستشوی صورت با فیس‌ واش، این آلودگی‌های سمج روی پوست باقی مانده باشند. تونر، این آلودگی‌ها را نیز، از بین می‌برد.

محافظت از پوست؛ یک وظیفه دیگر تونر

اگرچه معمولاً انواع پاک کننده صورت، به نوعی از پوست مراقبت می‌کنند، اما تونر پا را فراتر می‌گذارد. در واقع این محلول، هر گونه شکاف موجود بین سلول‌های پوست را کم می‌کند. نتیجه اینکه راه برای اینکه آلودگی‌ها بتوانند به داخل پوست نفوذ کنند، مسدود می‌شود. به علاوه، منافذ هم کوچک‌تر به نظر می‌رسند.

کارایی دیگر محصولات مراقبت از پوست را هم بهبود می‌بخشد

خوشبختانه تونر، دستی هم در کار لایه‌ برداری پوست دارد. این امر به تنظیم تعادل pH کمک کرده و باعث می‌شود تا محصولات دیگر، عمیق‌تر به داخل پوست نفوذ کنند. جالب است بدانید که اگر به کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی دچار باشید، تونر بیشتر از زمانی که پوستتان سالم است؛ برای شما مفید است.

از میان انواع پاک کننده صورت، تونر بهترین گزینه برای پوست چرب است

وقتی یک محصول جدید را به روتین پوستی خود اضافه می‌کنید، کمی احتیاط، بد نیست. شاید بهتر باشد مطمئن شوید که تونر، پوست شما را بیش از حد، خشک یا تحریک نمی‌کند. در نقاط حساس پوست، مانند نزدیک چشم‌ها یا اطراف بینی، باید دقت خود را چند برابر کرده و در مصرف آن، زیاده‌ روی نکنید. اما پیش از خرید تونر، به ترکیبات آنها نگاهی بیندازید. اگر حاوی الکل بودند، یعنی قرار است پوست شما را خشک کنند.
خبر خوب این است که تونرهای امروزی، هم ملایم‌تر هستند و هم قابلیت تطبیق بیشتری با نیازهای پوستی افراد دارند. به ‌علاوه، آنها از الکل استفاده نمی‌کنند و به جای آن، ترکیبات ضد پیری ملایم و عصاره‌های گیاهی را به کار می‌برند. نکته مهم این است که در بین انواع پاک کننده صورت، این تونر است که به داد پوست‌های چرب می‌رسد. چرا؟ این محصول، خاصیت آنتی باکتریال، ضد باکتری و لایه ‌برداری دارد. از این رو، به جذب روغن اضافی و از بین بردن سلول‌های مرده پوست، کمک می‌کند. در نتیجه، مانعی برای ایجاد جوش‌های جدید تلقی می‌شود.

یکی از بهترین راه ها برای داشتن پوستی تمیز و شاداب، میکرودرم است. شما می توانید از تیم آرایشگران هوم سرویز برای میکرودرم صورت خود استفاده کنید تا زیباتر و شاداب تر شوید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات پاکسازی صورت بانوان هم ارائه میده؟
تونر؛ بهترین پاک ‌کننده پوست چرب
تونر؛ بهترین پاک ‌کننده پوست چرب

طرز استفاده از تونر چگونه است؟

اگر این سوال برایتان پیش آمده که نحوه مصرف تونر چگونه است؛ باید بگوییم خیلی راحت! کافی است چند قطره از تونر را روی پنبه بزنید و بعد روی پوست ماساژ دهید. در صورتی که میانه خوبی با پنبه ندارید، سراغ تونرهایی بروید که به شکل اسپری هستند. ویژگی مثبت اینگونه تونرها این است که هم استفاده از آنها آسان‌تر است و هم هدر نمی‌روند.

بهترین زمان مصرف تونر، کِی است؟

هر کدام از انواع پاک کننده صورت، برای یک مرحله از فرایند پاکسازی کاربرد دارند. قبل از هر چیز بهتر است بدانید که تونر آرایش پاک کن نیست. پس، نخست پوستتان را از آلودگی، آرایش و غیره، پاکسازی کنید. بعد، به سراغ تونر بروید تا بقایای آلودگی‌ها را تمیز و پوست شما را شاداب کند. ضمن اینکه، با این کار، پوست برای دیگر محصولات روتین پوستی، اعم از سرم یا کرم هم آماده‌تر است. یعنی آنها، عمیق‌تر نفوذ می‌کنند و تأثیرشان، بیشتر می‌شود.
با این حال، اینکه هر چند وقت یکبار، از تونر استفاده کنید؛ یک پاسخ مشخص ندارد. به عبارتی، جواب این سوال به نوع پوست، مشکلات پوستی شما و حتی ترکیبات موجود در تونر، بستگی دارد. اگر فکر می‌کنید که مواد تشکیل ‌دهنده آن، چندان ملایم نیستند، آهسته پیش بروید. اما تونرهای آبرسان، تسکین ‌دهنده و آرامش ‌بخش را، حتی می‌توانید 2 بار در روز هم استفاده کنید.

میسلار واتر؛ محصول چند کاره انواع پاک کننده صورت

احتمالاً نام میسلار واتر، تازگی‌ها به گوش شما خورده باشد. اگرچه این محصول همه فن حریف، قدمت کمتری از تونر دارد، اما در محبوبیت آن، تردیدی نیست. میسلار واتر در واقع از آب تصفیه ‌شده، ترکیبات مرطوب‌ کننده مانند گلیسیرین و نیز سورفکتانت‌های ملایم، تهیه شده است.

سورفکتانت‌ها نیز، برای پاکسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. جالب است بدانید که مولکول‌های این سورفکتانت‌ها به هم می‌پیوندند و میسل‌ها را شکل می‌دهند؛ یک ساختار شیمیایی کروی ‌شکل که آلودگی و چربی را از روی پوست می‌زداید. علاوه بر اینها، میسلار واتر نه تنها ملایم است، بلکه در زدودن آلودگی، میکاپ و چربی هم فوق ‌العاده عمل می‌کند.

میسلار واتر؛ یک محصول چند‌ کاره در بین انواع پاک کننده صورت
میسلار واتر؛ یک محصول چند‌ کاره در بین انواع پاک کننده صورت

فواید میسلار واتر شامل چه می‌شوند؟

درست مانند دیگر انواع پاک کننده صورت، میسلار واتر هم مزایایی برای پوست دارد. بیایید به اتفاق هم ببینیم که این میسل‌های کروی، چه کمکی به ما می‌کنند.

آبرسانی به پوست را بهبود می‌بخشند

پیشتر گفتیم که میسلار واترها، ترکیبات آبرسانی مثل گلیسیرین دارند که رطوبت پوست را در خود نگه می‌دارند. گلیسیرین همچنین، این قابلیت را دارد که پروسه ترمیم زخم‌ها را سرعت ببخشد و از پوست، در مقابل تحریک محافظت کند. از طرف دیگر، سورفکتانت‌های موجود در میسلار واتر، بسیار ملایم هستند. به همین دلیل، انتخاب خوبی برای پوست‌های خشک به شمار می‌روند.

با آلودگی و چربی مبارزه می‌کنند

نقش میسلار واتر به عنوان یکی از انواع پاک کننده صورت، زدودن چربی، آلودگی و میکاپ از روی پوست است. این کار نیز، بر عهده میسل‎ها است؛ موادی که به شدت در از بین بردن آلودگی و چربی و تمیز نگاه داشتن پوست، مفید هستند. به‌ علاوه میسل‌ها، نفوذپذیری پوست را افزایش داده و به پاک ‌کننده‌های دیگر امکان می‌دهند تا به لایه‌های عمیق‌تری از پوست نفوذ کنند. البته در تفاوت میسلار واتر با فیس واش، شکی نیست. چرا که بافت و نحوه استفاده از ژل شستشو، کاملاً با میسلار فرق می‌کند.

پوست را شفاف نگه می‌دارند

شفافیت پوست، آرزوی خیلی‌ها است. میسلار واتر تا اندازه زیادی، به تحقق این آرزو کمک می‌کند. در حقیقت استفاده از این محصول، به ویژه برای آنهایی که آکنه، منافذ مسدود یا لکه‌های پوستی مقاوم دارند؛ بسیار مؤثر است. کافی است پد پنبه‌ای را به محلول آغشته کنید و روی پوست، بمالید. حتی نیازی به استفاده از پارچه‌های خیس، که میکروب و باکتری را گسترش می‌دهند نیز ندارید.

نحوه استفاده میسلار واتر روی پوست صورت
نحوه استفاده میسلار واتر روی پوست صورت

برای پوست‌های غیر چرب، میسلار واتر یکی از مناسب‌ترین انواع پاک کننده صورت است

در صنعت محصولات مراقبت از پوست، میسلار واتر را به عنوان یک آچار فرانسه می‌شناسند! اما خوب؛ ممکن است برای همه، اینطور نباشد. مثلاً این محلول، چندان از پسِ آرایش‌های سنگین و ضد آب، بر‌نمی‌آید. ضمن اینکه، بسیاری توصیه می‌کنند که روی میسلار واتر، برای ریموو کردن میکاپ چشم حساب نکنید.
مهم‌تر از همه اینکه، پوست‌های چرب و مستعد آکنه، کاندیدای مناسبی برای استفاده از آن نیستند. چرا که ترکیبات موجود در آن، می‌توانند منافذ را مسدود کرده و تولید چربی طبیعی را با اختلال مواجه کنند. البته در ادامه، از تفاوت میسلار واتر و تونر و نیز تفاوت میسلار واتر و شیر پاک کن هم خواهیم گفت.

شیر پاک کن؛ یک پاک ‌کننده ملایم و متفاوت

محصول دیگری که با ظرافت و حساسیت خاص خود، به پاکسازی پوست می‌پردازد، شیر پاک کن است. این محصول، از امولوسیون‌های طبیعی، اسیدهای چرب و آب تهیه شده است. در ضمن، هیچ ارتباطی هم با شیر ندارد! شیر پاک کن، حتی ممکن است از اسیدهای چرب حیوانی هم تشکیل شده باشد. به هر روی، این ماده بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست، آلودگی و میکاپ را از روی آن پاک می‌کند.

شیر پاک کن؛ مزایا، عوارض و نحوه استفاده
شیر پاک کن؛ مزایا، عوارض و نحوه استفاده

نکات جالب و جامع درباره خواص شیر پاک کن برای پوست

همانگونه که پیشتر اشاره کردیم، شیر پاک کن شیوه ملایم‌تری برای پاکسازی پوست است. بعد از مصرف آن هم، پوست احساس لطافت و شادابی خارق ‌العاده‌ای می‌کند. در واقع، بسیاری از انواع پاک کننده صورت مانند لوسیون‌ها که کارشان، مقابله با آکنه است؛ خشن هستند. به این معنا که با داشتن ترکیبات قوی مثل صابون، پوست را خیلی خشک می‌کنند. اما ترکیبات شیر پاک کن، خود گویای همه ‌چیز هستند. هیچ ماده افزودنی یا مولد کف در آنها وجود ندارد و بافت نرم و ابری‌شان، برای پوست‌های خشک و حساس ایده‌آل است.

اگر پوست خشک دارید، شیر پاک کن استفاده کنید

علیرغم تمام مزایایی که برای شیر پاک کن برشمردیم، این پاک ‌کننده هم برای برخی پوست‌ها مناسب‌تر است. در حقیقت، پوست‌های خیلی چرب نیاز به یک درمان هدفمند دارند. آنها باید دنبال پاک‌ کننده‌هایی باشند که به متعادل کردن سبوم، کمک می‌کنند. این در حالی است که ترکیبات موجود در شیر پاک کن، قدرت مقابله با آکنه‌ها را ندارند. به عبارت دیگر، برای پوست‌های دارای شرایط خاص یا مستعد آکنه، عوارض شیر پاک کن بیشتر از فواید آن است. اما پوست‌های خشک یا حتی نرمال، محدودیتی در مصرف آن ندارند.

نحوه صحیح مصرف شیر پاک کن چگونه است؟

وقتی یکی از انواع پاک کننده صورت را به روتین پوستی خود اضافه می‌کنید، بهتر است طرز استفاده از آن را هم بدانید. در مورد شیر پاک کن، این محصول اولین مرحله از روتین پاکسازی شما خواهد بود. یعنی دیگر لازم نیست، یک لوسیون پاک‌ کننده را روی پوست مرطوب به کار ببرید. در مقابل، زمانی که پوست خشک است، شیر پاک کن را روی پوست صورت و گردن، با حرکات چرخشی و به کمک نوک انگشتان، ماساژ دهید. این کار را 30 ثانیه انجام دهید و سپس، صورت را بشویید.

مزایا، معایب و طرز استفاده از شیر پاک کن
مزایا، معایب و طرز استفاده از شیر پاک کن

تفاوت میسلار واتر و تونر در چیست؟

زمانی تونرها در میان محصولات پاک ‌کننده، حرف اول را می‌زدند. اما حالا، چند سالی است که میسلار واترها هم، وارد میدان شده‌اند. با این وجود هنوز برای خیلی‌ها، فرق تونر و میسلار واتر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در این بخش از مقاله، به طور دقیق، به تفاوت‌های آنها اشاره می‌کنیم.

  • میسلار واتر، بهترین گزینه برای پاک کردن میکاپ، آلودگی و باقیمانده سایر مواد، از روی پوست است. این محصول همچنین، ملایم و فوق ‌العاده آبرسان است. اما تونر، محصولی است که بعد از پاکسازی پوست، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مایع، تعادل pH را احیا می‌کند و اگر حاوی ترکیبات مناسبی باشد؛ آبرسانی و سفت‌ کنندگی را نیز انجام می‌دهد.
  • نکته دیگر درباره تفاوت میسلار واتر و تونر این است که میسلار، انواع پاک کننده صورت را در خود جای داده است: فیس ‌واش، پاک ‌کننده آرایش، تونر و مرطوب‌ کننده. ولی تونر، تا زمانی که پوست را عاری از میکاپ نکرده‌اید یا آن را با ژل نشسته‌اید؛ کاربردی ندارد.
  • بنابراین، شاید شما بتوانید میسلار واتر را به جای تونر استفاده کنید، اما برعکس آن امکان ندارد. چون تونر، خاصیت پاک ‌کنندگی میسلار واتر را ندارد. در ضمن، اگر از میسلار واتر به عنوان پاک ‌کننده کمک می‌گیرید، دیگر احتیاجی به تونر ندارید. اما در صورتی که، پاک ‌کننده شما فیس‌ واش، آن هم با مواد شیمیایی و کف‌زا است؛ قطعاً تونر به کارتان می‌آید.
  • البته، تفاوت میسلار واتر و تونر به همین جا ختم نمی‌شود. گاهی هم میسلار واتر در مقابل تونر، کم می‌آورد و آن، نوع پوست است. به این معنا که میسلار، گزینه خوبی برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه نیست. ولی تونرها، در انواع گوناگون تولید می‌شوند.
نکات مفید درباره تفاوت میسلار واتر و تونر
نکات مفید درباره تفاوت میسلار واتر و تونر

درباره تفاوت میسلار واتر و شیر پاک کن چه می‌دانید؟

در دنیای متنوع پاک ‌کننده‌های صورت، گاهی فرق میسلار واتر و شیر پاک کن هم سوال ‌برانگیز می‌شود. اولین و واضح‌ترین تفاوت، به بافت آنها برمی‌گردد. در حالی که میسلار واتر از بافت مایع برخوردار است، شیر پاک کن ترکیب کرمی سبکی دارد. علاوه بر این، شما نمی‌توانید میسلار واتر را روی نقاط حساس، مثل دور چشم به کار ببرید. تنها منطقه مجاز، صورت است.
به‌ علاوه، شیر پاک کن را باید شب، با استفاده از پدهای ورقه‌ای روی صورت استفاده کنید. با این کار مطمئن می‌شوید که پاک ‌کنندگی و مرطوب ‌کنندگی را به طور عمیق انجام داده‌اید. این محصول همچنین به لطف بافت مخملی و متراکم خود، گزینه ایده‌آل پوست های خشک است. یک تفاوت میسلار واتر و شیر پاک کن نیز در این است که میسلار واتر، برای پوست‌های حساس؛ خاصیت آرام ‌بخش و تسکین ‌دهنده دارد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات پاکسازی صورت بانوان هم ارائه میده؟

اصلی‌ترین فرق تونر و شیر پاک کن چیست؟

داستان تفاوت‌های بین پاک‌ کننده‌ها، کمی طولانی‌تر از تفاوت میسلار واتر و تونر است. برای برخی، حتی این سوال مطرح است که تونر و شیر پاک کن، چه فرقی با هم دارند!
در حقیقت، تفاوت اصلی بین شیر پاک کن و تونر این است که کار شیر پاک کن، پاکسازی پوست است و کار تونر، تعادل pH. ضمن اینکه، تونر در کنترل آکنه هم نقش دارد. علاوه بر اینها، شیر پاک کن؛ آلودگی، چربی، میکاپ و سلول‌های مرده را از روی پوست پاک می‌کند. تونر، مایعی برای پاکسازی پوست و انقباض منافذ است. و بالاخره اینکه، تونر را می‌توانید قبل از سرم یا مرطوب‌ کننده استفاده کنید، اما شیر پاک کن را باید قبل از تونر به کار ببرید.

موارد اصلی تفاوت تونر و شیر پاک کن
موارد اصلی تفاوت تونر و شیر پاک کن

سوالات رایج درباره انواع پاک کننده صورت

تونر بهتر است یا میسلار واتر

به طور کلی هر دو این محصولات، کار پاکسازی پوست را انجام می‌دهند. اما تفاوت میسلار واتر و تونر در این است که میسلار واتر، برای پاک کردن میکاپ و آبرسانی، مناسب‌تر است. ولی تونر برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه، گزینه بهتری است.

فرق تونیک و تونر چیست؟

تونیک‌ها محصولات سنگینی، حاوی ترکیبات مرطوب‌ کننده مثل هیالورونیک اسید یا گلاب هستند. در واقع خواص تونیک شامل بهبود رطوبت و نرمی پوست است. در مقابل، تونر وظیفه پاکسازی و شفاف کردن را بر عهده دارد.

آیا می‌توان میسلار واتر و تونر را همزمان مصرف کرد؟

شما می‌توانید با توجه به نیازهای پوست خود، از هر دو پاک‌ کننده‌ استفاده کنید. به این صورت که نخست به کمک میسلار واتر، پوست را از میکاپ عاری کرده و سپس با استفاده از تونر، باقیمانده‌های آلودگی و چربی را از پوست پاک کنید.

سخن آخر

این مقاله را به معرفی کامل انواع پاک کننده صورت اختصاص دادیم. از خواص هر یک از آنها برای انواع مختلف پوست گفتیم و تفاوت‌ها را نیز برایتان شرح دادیم. حالا دیگر می‌دانید که، تفاوت میسلار واتر و شیر پاک کن یا دیگر محصولات چیست و چه نقشی در پاکسازی صورت دارند. بنابراین انتخاب از میان آنها، با توجه به نوع و نیازهای پوست شما کار سختی نیست.
ما در هوم سرویز، علاوه بر ارائه خدمات سریع و کاربردی؛ مقالات گوناگونی را از دنیای زیبایی در اختیارتان قرار داده‌ایم. شما می‌توانید، این مطالب را در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز بخوانید و به دانسته‌های خود، بیفزایید. بدون تردید، این دانسته‌ها، برای مراقبت از پوست، مو و زیبایی شما مؤثر و مفید خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا