بنایی و دکوراسیون

مزایای نصب پوستر دیواری مدرن + مراحل کامل نصب پوستر دیواری

زیبایی محیط با نصب پوستر دیواری مدرن

امروزه با توجه به پیشرفت دکوراسیون داخلی و به‌روز شدن ایده ها، افراد ترجیح می دهند تا به جای کاغذ دیواری های قدیمی از ایده‌ های جدیدتری بهره ببرند و با این کار شکل و شمایل جدید و جذابی به خانه خود ببخشند؛ به همین منظور قرار است در این مقاله به شرح پوسترهای دیواری بپردازیم و در ادامه با ذکر تصاویر برای انجام این کار به شما ایده خواهیم داد. اگر قصد خرید و نصب پوستر دیواری مدرن را دارید، اما نمی دانید باید از کجا شروع کنید و در هنگام خرید به چه فاکتور هایی توجه کنید مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می دهیم.

 

نصب پوستر دیواری با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

پوستر دیواری چیست؟

پوستر دیواری، به کاغذ دیواری شباهت زیادی دارد و نوعی پوشش برای دیوار محسوب می شوند، برای استفاده از پوستر در دکوراسیون منزل، شما می توانید طرح یا تصاویر مورد علاقه خود را در سایز بزرگ چاپ کرده و به عنوان دیوارپوش آن را به دیوار بچسبانید. یکی از مزایای بسیار خوب نصب پوستر این است که محدودیتی در نصب آن نخواهید داشت و می توانید آن را در قسمتهای مختلف منزلتان نصب کنید و از طرح و رنگ زیباش لذت ببرید.

دکوراسیون منزل با نصب پوستر دیواری

در بسیاری از قسمتهای خانه شما می توانید پوستر سه بعدی یا پوستر دو بعدی را نصب کنید. نصب پوستر دیواری در منزل، باعث ایجاد فضایی زیبا و متفاوت می شود و به محیط زندگی شما شادابی و نشاط می دهد. نصب پوستر لوکس و شیک در اتاق پذیرایی، باعث می شود منظره ای زیبا و جذاب را به فضای پذیرایی خود بیاورید و از مشاهده آن لذت ببرید. یکی دیگر از مکانهای جالب برای نصب پوستر دیواری، اتاق کودکان است که پیشنهاد می کنیم طرح های سه بعدی کودکانه و مناسب را برای اتاق کودکان انتخاب کنید. دقت داشته باشید که در محیط های باز مانند حیاط یا بالکن نمی توانید پوستر دیواری را نصب کنید.

شاید در نگاه اول پوستر دیواری و کاغذ دیواری، یک محصول به نظر برسند؛ اما در واقع این دو با هم تفاوتهای زیادی دارند که در ادامه این مطلب با تفاوت کاغذ دیواری و پوستر آشنا خواهید شد.

پوستر دیواری برای پذیرایی
انتخاب پوستر دیواری برای پذیرایی

تفاوت پوستر و کاغذ دیواری چیست؟

از جمله تفاوت پوستر و کاغذ دیواری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تفاوت در ابعاد و سایز

کاغذهای دیواری به شکل رول های آماده و از پیش تولید شده قابل عرضه هستند اما پوستر به شکل چند تکه جدا از هم و همچون یک پازل تولید شده و سپس نصب می شود. تعداد تکه ها بر اساس سایز کلی پوستر متفاوت خواهد بود؛ یعنی ممکن است شامل 1، 2، 8 یا 64 تکه شوند و با کنار هم قرار گرفتن تمامی قطعات تصویر چاپ شده به صورت منسجم و یک یکپارچه دیده می‌ شود.

  • تفاوت در طرح و نقش

رول ‌های کاغذ های دیواری همگی نقش های شبیه به هم دارند و هنگامی که شما آنها را روی دیوار نصب می کنید، متوجه تکرار یک توالی در طرح ها خواهید شد؛ اما پس از نصب پوستر متوجه می ‌شوید که هر طرح کاملاً منحصر به فرد و یکتا است و هنگامی که تمامی تکه ها کنار هم قرار می گیرند، در پایان طرح نهایی خود را نشان خواهد داد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب پوستر سه بعدی هم ارائه میده؟
  • تفاوت در طرح و مدل

چنانچه قصد خرید و استفاده از کاغذ دیواری را داشته باشید باید انتخاب خود را محدود به رول ‌های تولید شده با رنگها و مدلهای خاص کنید؛ اما در پوستر شما قادر هستید طرح دلخواه خود را چاپ کنید، یعنی به عبارتی دیوارپوش منزل شما می تواند کاملاً اختصاصی و منحصر به فرد باشد. شما می توانید انتخاب کنید که پوستر دیواری مدرن برای منزل شما مناسب تر است یا پوستر دیواری کلاسیک؟ در واقع برای انتخاب پوستر کاملا آزاد هستید.

  • تفاوت در محل نصب

کاغذ دیواری فقط روی دیوار قابل نصب است و امکان نصب آن روی شیشه یا سنگ وجود ندارد؛ اما برای نصب پوستر شما محدودیتی ندارید و می توانید آن را روی انواع سطوح نصب کنید.

  • تفاوت متریال و کیفیت تولیدی

ماندگاری و مقاومت پوسترها از کاغذ دیواری بهتر است؛ زیرا برای ساخت آنها از متریالی مانند پاستل، چرم، کتان، فیبرو و … استفاده می شود، به همین دلیل طول عمر بیشتری نسبت به کاغذهای دیواری دارند.

 

پوستر دیواری کلاسیک
پوستر دیواری کلاسیک

مزایای نصب پوستر دیواری

تا اینجا شما متوجه شدید که نصب پوستر باعث ایجاد فضایی آرامش بخش و جذاب و زیبا می شود و گاهی اوقات به تبلیغ برندها و شرکتهای مختلف کمک می کند. در کنار این موارد، نصب پوستر مزایای دیگری نیز دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوسترها تنوع بسیار زیادی در متریال، طرح، نقش و رنگ دارند.
  • رنگ تصاویر چاپ شده در پوسترها ثابت است و رنگ آن در گذر زمان تغییر نمی کند.
  • پوسترها با محیط زیست سازگار هستند.
  • پوسترها در برابر اشعه های یووی نور آفتاب، مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.
  • نصب پوستر سبب ایجاد آلرژی یا حساسیت در افراد نخواهند شد.
  • نصب پوسترها بسیار آسان است و ‌می توان آنها را در کوتاه ترین زمان ممکن نصب نمود.
  • پوستر هیچ الکتریسیته ساکنی ایجاد نمی کند.
  • پوسترها منحصر به فرد هستند و طرح تکراری در آنها مشاهده نمی کنید.
  • به آسانی می‌ توان پوسترها را با یک پارچه مرطوب تمیز کرد.
  • طرح های چاپ شده پوسترها، کیفیت و وضوح بالایی دارند.
  • پوسترهای مختلف را می توان در انواع طرح های اسپرت، کلاسیک، سه بعدی، مدرن، تبلیغاتی و … چاپ کرد.

به دلیل همین مزایا است که نصب پوستر دیواری در منزل به یکی از روشهای پرطرفدار برای دکوراسیون منزل تبدیل شده است. شما می توانید نصب کاغذ دیواری و نصب پوستر سه بعدی را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام دهند.

نصب پوستر در اتاق پذیرایی
نصب پوستر در اتاق پذیرایی

نکات مهم برای نصب پوستر در منزل

شما می توانید پوستر را در منزل و فضاهای شخصی خود نصب کنید؛ البته پیشنهاد می کنیم که تمام دیوارهای منزل خود را با این محصول کاور نکنید و فقط در قسمتهایی از منزل پوستر نصب کنید که جزو نقطه کانونی خانه شما است. آشپزخانه و اتاق نشیمن از جمله مکانهای کانونی مناسب برای نصب پوستر دیواری هستند. همچنین بهتر است طرح پوستر را متناسب با فضای موردنظر انتخاب کنید. مثلا اگر فضای اتاق نشیمن منزل شما کوچک است، با انتخاب طرح های سه بعدی درست، فضای منزل خود را بزرگتر نشان دهید.

نکات مهم برای نصب پوستر در هتل

مدیران هتلهای بزرگ، همیشه به منظور جذب مسافر بیشتر در حال به روز کردن تجهیزات و دیزاین های هتل خود هستند. یکی از موارد عالی برای تغییر دکوراسیون با هزینه مناسب، نصب پوستر دیواری در اتاق های هتل است. هتلداران عزیز می توانند پوسترهای زیبا و آرامش بهش را در فضاهای بزرگ هتل مانند لابی نصب کنند تا فضای هتل را زیباتر و جذاب تر کنند و آرامش بیشتری به مسافران خود بدهند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب پوستر سه بعدی هم ارائه میده؟
پوستر سه بعدی
پوستر سه بعدی

نکات مهم برای انتخاب پوستر در رستوران

دکوراسیون داخلی رستوران تاثیر زیادی روی جذب مشتری های بیشتر می گذارد. رستوران و کافه باید فضایی هماهنگ و موزون داشته باشد تا مشتریان در آن فضای زیبا آرامش داشته باشند و غذای خود را با آرامش و راحتی میل کنند. یکی از بهترین راه ها برای جذب مشتریان این است که پوستری با طرح خاص و خلاقانه را در رستوران خود نصب کنید تا آن پوستر دیواری در ذهن مشتریهای شما ماندگار شده و فضای داخلی رستوران شما متفاوت شود. شما می توانید از پوسترهای دیواری برای معرفی سبک رستوران و کافه خود کمک بگیرید.

نکات مهم برای نصب پوستر در فضاهای تجاری

گاهی اوقات پوسترهای دیواری می توانند به عنوان یک کالای تبلیغاتی نیز ایفای نقش کنند، تمامی فروشگاه ها، ارگان های خصوصی یا دولتی، کارخانه های تولیدی یا صاحبان برندهای بزرگ می توانند از پوستر به عنوان روشی برای تبلیغ برند خود استفاده کنند، ضمن آنکه نصب آن نیز باعث زیباتر شدن فضا می شود.

مزایای نصب پوستر دیواری مدرن
مزایای نصب پوستر دیواری مدرن

قیمت پوستر دیواری چقدر است؟

قیمت پوستر دیواری به چندین فاکتور بستگی دارد که هر یک از این موارد در هزینه نهایی پوستر تاثیر می گذارد. قیمت پوستر به موارد زیر بستگی دارد:

  • کیفیت محصول

صد درصد یکی از فاکتورهای تعیین کننده در قیمت نهایی هر محصولی، کیفیت متریال استفاده شده در پوستر است. پوسترهایی که متریال بهتری دارند و کیفیت تصویر چاپ شده روی آنها بیشتر است، هزینه بالاتری دارند و طول عمرشان نیز بیشتر است.

همیشه این موضوع را به یاد داشته باشید که کیفیت پوستر را فدای قیمت آن نکنید، شاید در وهله اول محصولات باکیفیت‌تر گران‌تر به نظر برسند؛ اما این را هم بدانید که این محصولات، ماندگاری بیشتری خواهند داشت؛ پس به نوعی در سرمایه خود صرفه جویی خواهید کرد.

سایر مواردی که در کیفیت و قیمت نهایی تاثیرگذار است، ضد آب بودن پوستر، شیوه چاپ و برند تولیدی پوستر است.

  • سایز تکه های تولیدی

اینکه تکه های محصول در چه ابعاد و عرضی تولید شده باشند، روی قیمت آنها تاثیر گذار است، به عبارت دیگر هرچه طرح انتخابی شما ابعاد بیشتری داشته باشد، طبیعتا تکه ها نیز سایز بزرگتری را خواهند داشت.

  • زمان تحویل محصول

از دیگر فاکتورهای موثر در قیمت پوستر، بازه زمانی بین سفارش پوستر تا تحویل محصول است. در برخی از موارد کاربران تمایل دارند تا سفارش خود را زودتر از موعد تحویل بگیرند و در این صورت با پرداخت هزینه بیشتر این امر امکان پذیر است.

  • طرح و رنگ پوستر

چنانچه طرح انتخابی از سوی کاربر رنگ های تیره بیشتری داشته باشد هزینه نهایی بیشتر خواهد بود! نکته ‌ای که وجود دارد این است که چنانچه طرح هایی با رنگ روشن انتخاب کنید پروسه نصب آسان‌تر خواهد بود؛ زیرا نقاط به هم پیوستن پارت ها روی دیوار محو شده یا دیده نخواهد شد؛ پس احتمال اشتباه در نصب کمتر خواهد بود، اما چنانچه طرح های شما پس زمینه تیره داشته باشند، حتی اگر یک میلیمتر فاصله بین تکه ها وجود داشته باشد، شاهد عدم پیوستگی طرح نهایی خواهید بود؛ به همین علت در هنگام نصب پوسترهای تیره باید دقت بیشتری به خرج دهید.

 

 

 

راهنمای انتخاب پوستر دیواری برای منزل
راهنمای انتخاب پوستر دیواری برای منزل

راهنمای انتخاب پوستر دیواری برای منزل

از آنجایی که در منازل مسکونی اغلب اتاق نشیمن نقطه کانونی محسوب می شود، به همین دلیل دیزاین و دکوراسیون این فضا می تواند جلوه کلی منزل شما را تغییر دهد. برای زیباتر کردن اتاق نشیمن شما می توانید از پوستر دیواری هماهنگ با مبلمان و پرده استفاده کنید تا فضای داخل خانه شما زیباتر و جذاب تر شود.

اگر متراژ اتاق نشیمن شما نسبتاً کوچک است بهتر است از تصاویر سبک و نسبتاً ساده استفاده کنید؛ اما اگر اتاق پذیرایی منزل شما بزرگ است، می توانید از تصاویر شلوغ تر نیز استفاده کنید.

پوسترهای سه بعدی کاملا با کاغذهای دیواری سه بعدی فرق دارند؛ یعنی هنگامی که شما یک پوستر سه بعدی را نصب می کنید، عمق داشتن تصاویر و زنده بودن منظره را حس خواهید کرد. در این پوسترها، طرح‌ ها به گونه ‌ای چاپ می ‌شوند که احساس برجسته بودن در آنها کاملاً پیدا است. شما می توانید از بین طرح حیوانات، فضاهای طبیعی مثل دریا، جنگل، کوه و …  طرح موردنظر خود را پیدا کنید.

یکی از بهترین مکانها برای نصب پوستر سه بعدی، دیوار پشت تلویزیون است که حسابی جلب توجه می کند.

راهنمای انتخاب پوستر برای اتاق کودک

نصب پوستر دیواری در اتاق کودک هم باعث زیباتر شدن فضای اتاق کودکان می شود و به افزایش خلاقیت و نشاط آنها کمک می کند. شما می توانید با توجه به سلیقه و جنسیت کودک خود، از انواع طرح های دخترانه و پسرانه با رنگ های شاد و مناسب برای کودکان استفاده کنید؛ مثلا پوستر با طرح شخصیت کارتونی یا حیوان مورد علاقه کودک را انتخاب کرده و فضای اتاق کودک را با آن زیباتر کنید.

راهنمای انتخاب پوستر برای اتاق نوجوان

دیزاین اتاق نوجوان با انواع پوستر، در سطح انرژی و هیجان او بسیار موثر است، زیرا نوجوانان بیشتر تایم خود را در اتاقشان می گذارنند؛ به همین دلیل بهتر است از طرحی استفاده کنید که الهام بخش و سرشار از انرژی باشد. البته برای انتخاب پوستر دیواری می توانید به سلیقه نوجوان نیز توجه داشته باشید و پوستر با طرح دلخواه او را در اتاقش نصب کنید.

راهنمای انتخاب پوستر برای سقف

جالب است بدانید که استفاده از پوسترها تنها محدود به دیوار نمی شود، بلکه می توانید آنها را در سقف نیز نصب کنید؛ مثلاً در فضایی مثل آشپزخانه می توانید از طرح های گل و یا طبیعت استفاده کنید یا برای اتاق خواب طرح آسمان پرستاره، ماه یا ابر را انتخاب کنید که با فضا بیشترین هماهنگی را دارند.

مراحل نصب پوستر روی دیوار
مراحل نصب پوستر روی دیوار

مراحل نصب پوستر روی دیوار

شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که نصب پوستر نیز مشابه کاغذ دیواری است؛ اما برای نصب اصولی پوسترها باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. انتخاب و خرید طرح مورد نظر

شما می توانید از بین طرحهای ساده یا سه بعدی، پوستر دیواری با طرح موردنظر خود را انتخاب کنید. حتی می توانید سفارش دهید تا پوستر دیواری را با طرح موردنظر شما چاپ کنند. برای خرید پوستر دیواری دقت داشته باشید که حتما از فروشگاه های معتبر اقدام به خرید پوستر دیواری کنید تا از کیفیت و دوام پوستر رضایت بیشتری داشته باشید.

  1. آماده سازی دیوار برای نصب پوستر

هرچه قدر دیوار موردنظر برای نصب پوستر، تمیزتر و بدون کثیفی و برجستگی باشد، تکه های پوستر بهتر چسبیده می شود و در نهایت جلوه بهتری خواهد داشت؛ به همین دلیل نیاز است قبل از چسباندن طرح با یک دستمال نمدار، گرد و خاک، لکه، چسب یا چربی ها را کاملاً تمیز کنید.

اگر دیوار منزل شما ترک یا سوراخ دارد، بهتر است آنها را با بتونه پر کنید و هنگامی که خشک شد با کمک سنباده دیوار را کاملاً صاف و یکدست کنید؛ به طوری که هیچ گونه سوراخ یا برآمدگی روی دیوار مشاهده نشود.

اگر دیوار موردنظر برای نصب پوستر تازه گچ کاری شده است، باید به آن زمان بدهید تا کاملا خشک شود. بعد از آستر کشی و خشک شدن کامل لایه های گچ، دیوار شما برای نصب پوستر آماده است.

  1. آماده سازی تجهیزات و ابزار های لازم برای نصب پوستر

برای نصب پوستر دیواری در منزل، شما به وسایل زیر نیاز دارید:

  • قیچی
  • پوستر
  • تراز
  • خط کش برای برش
  • کاردک به منظور چسباندن پارت ها
  • دستمال مرطوب
  • چسب مخصوص
  • کاتر تیز
  • متر لیزری یا ساده برای اندازه گیری
  • غلطک چسب به منظور فیکس شدن پوستر بر روی دیوار

بهتر است این ابزارها را آماده کنید و دم دست خود بگذارید.

  1. آماده کردن پوستر ها به منظور نصب

تکه های پوستر خریداری شده را از درون جعبه بیرون بیاورید و بر اساس شماره های درج شده آنها را مانند پازل بچینید تا به روش چینش و مراحل نصب آنها پی ببرید.

  1. نصب پوستر روی دیوار

برای آنکه پوستر مورد نظر به صورت دقیق نصب شود، پیش از اقدام به چسباندن اولین تکه، فاصله اولین قطعه را از سمت چپ دیوار اندازه بزنید و سپس توسط متر لیزری یک خط عمودی روی دیوار ترسیم کنید. انجام صحیح این مرحله برای گرفتن نتیجه بهتر اهمیت زیادی دارد.

  1. آماده سازی چسب برای نصب پوستر دیواری

چسبی که برای فیکس شدن پوستر روی دیوار استفاده می ‌شود، در حالت اصلی فرمی پودری دارد؛ به همین دلیل لازم است چسب را با مقدار مشخصی آب ترکیب کنید تا به فرم خمیری درآید و برای نصب پوستر آماده شود.

اگر می خواهید پودر در آب بهتر حل شود، از همزن استفاده کنید تا بافتی چسبنده ایجاد شود. برای این کار در برخی از موارد توصیه می‌شود تا مقداری چسب چوب نیز به ترکیب اضافه کنید تا کشسانی بیشتری پیدا کند.

  1. چسباندن پوستر

چسباندن صحیح تکه اول بسیار مهم است؛ زیرا قرار است سایر تکه ها بر اساس آن بر روی دیوار نصب شوند؛ به همین دلیل باید دقت داشته باشید تا آن را کاملا تراز و دقیق نصب کنید. برای این کار بهتر است از خط کش و مترهای لیزری کمک بگیرید. به منظور از بین بردن حباب های ایجاد شده پس از چسباندن می توانید از کاردک های مخصوص استفاده کنید.

  1. نصب رول دوم

برای چسباندن رول دوم نیز دقت داشته باشید تا به طور دقیق در مجاورت تکه اول قرار گیرد، برای آنکه فاصله ای بین پارت ها ایجاد نشود توصیه می کنیم تا یک سانت از تکه دوم را روی تکه اول قرار دهید.

  1. حذف بخش های اضافی پس از نصب پوستر دیواری

حالا لازم است تا قسمتهایی که دچار همپوشانی شده‌ اند بریده شوند. گفتیم که برای نصب بهتر پوستر روی دیوار، یک سانتی متر از رول بعدی را روی رول قبلی قرار بدهید و در این مرحله قرار است بخشهای اضافی را حذف کنید.

برای آنکه دستتان در حین برش نلغزد بهتر است کاتر را از روی محل برش بلند نکنید. توجه داشته باشد هنگامی که با کاتر برش می زنید مقداری از رول زیرین نیز بریده می شود که پس از اتمام کار به واسطه کاردک می توانید آنها را بردارید.

  1. مرحله پایانی

 تمامی تکه ها را همانند مراحل قبل روی دیوار بچسبانید و قسمتهای اضافی را با کاتر ببرید.

بهترین کار این است که نصب پوستر را به دست افراد متبحر و حرفه ای بسپارید؛ زیرا چگونگی و ظرافت نصب تکه ها در نمای نهایی پوستر تاثیر گذار است و چنانچه یکی از تکه ها دقیق نصب نشود، ممکن است تصویر پایانی جلوه اصلی خود را نشان ندهد و در این صورت شما مجبور خواهید بود تکه مورد نظر را مجدداً سفارش دهید، لذا برای پیشگیری از دوباره کاری و هدر رفتن هزینه بهتر است این عملیات توسط فرد دوره دیده و متخصص انجام شود. شما می توانید نصب پوستر سه بعدی را به تیم حرفه ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند.

نصب پوستر دیواری با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

جمع بندی مطالب

در این نوشته با مزایای نصب پوستر دیواری در منزل، مراحل نصب پوستر و ابزارهای لازم برای این کار آشنا شدید. امیدواریم با کمک مطالب این نوشته بتوانید بهترین مدل پوستر مدرن یا پوستر کلاسیک را برای منزل خود انتخاب کنید و با نصب پوستر، محل زندگیتان را زیباتر و جذاب تر کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا