بنایی و دکوراسیون

صفر تا صد استفاده از لمینت استون؛ از روکش در گرفته تا نمای ساختمان

زیبایی خانه شما با نصب لیمنت سنگ

با تغییر و پیشرفت صنایع مختلف، مواد به کار رفته در صنایع نیز کاملا تغییر کرده اند و به همین دلیل است که شاهد تغییر ابزارها و مصالح مختلف هستیم. یکی از صنایعی که در سالهای اخیر بسیار پیشرفت کرده و به ابزارهای خاصی نیاز دارد، صنعت ساخت و ساز است. لمینت، یکی از جدیدترین مصالح صنعت ساخت و ساز است. لمینت از جمله سنگهای ساختمانی محسوب می شود که کاربردهای زیادی در بخشهای مختلف دارد. لمینت به دلیل وزن بالا، جابجایی دشوار و شرایط نصب سخت، از جمله محصولاتی است که کار با آن به تخصص و دانش ویژه ای نیاز دارد. کار با لمینت استون در ساختمان سازی بسیار راحت است و به همین دلیل بسیار محبوب شده است و بسیاری از افراد آن را جایگزین انواع سنگهای ساختمانی کرده اند. در این نوشته با کاربردهای لمینت سنگ و کاربردهای آن آشنا خواهید شد و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

نصب لمینت با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

لمینت استون چیست؟
لمینت استون چیست؟

لمینت استون چیست؟

لمینت استون، یکی از بهترین و باکیفیت ترین سنگهای ساختمانی فرآوری شده است که از لمینت کردن سنگ روی متریال ساختمانی تولید می شود. لمینت استون به نامهای مختلف دیگری مانند لمینت سنگ، پانل سنگی یا کامپوزیت سنگی هم معروف است. لمینتهای استون در صنعت ساختمان سازی کاربرد زیادی دارند. این لمینت ها، پانلی از جنس سنگ طبیعی هستند که با لایه ای از آلومینیوم، شیشه یا سرامیک تقویت شده اند.

تکنولوژی پیشرفته امروز، شرایطی را فراهم کرده است که در آن انواع مختلف سنگ های ساختمانی، به وسیله دستگاه های مجهز و پیشرفته برش می خورند. سپس این برش ها روی سرامیک، شیشه و نمونه های مرغوب آلومینیوم نصب می شوند. ذره های سازنده این محصولات، شامل تراورتن، مرمریت، آهک، گرانیت و … است.

انواع لمینتهای استون
انواع لمینتهای استون

انواع لمینت استون

با توجه به تنوع بالایی که در سنگ زیرین این محصولات وجود دارد، انواع و نمونه های مختلفی از لمینت استون به وجود آمده است که در ادامه مقاله، به بیان و معرفی تمامی این نمونه ها خواهیم پرداخت:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لمینت هم ارائه میده؟

  1. سنگ آلومینیوم کامپوزیت: در این نمونه که یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین محصولات ساختمانی تولید شده است، لایه ای از سنگ روی لایه نازکی از آلومینیوم نصب می شود. به همین دلیل نیز به آن سنگ آلومینیوم کامپوزیت می گویند. این نمونه محبوب را می توان به عنوان سنگ های زینتی در دکوراسیون فضای داخلی و خارجی خانه، نمای داخلی و خارجی انواع ساختمان ها و همچنین در کانتر و روکش درب های مختلف استفاده کرد.
  2. سنگ پلی وود: سنگ پلی وود، ترکیبی از لایه نازک سنگ روی چوب است. به همین دلیل نیز می توان آن را در کنار نمای چوبی و به عنوان ترکیب مدرنیته با چوب مورد استفاده قرار داد. شما می توانید سنگ پلی وود را به صورت گسترده در نمای ساختمان، کف و دیوار، کانتر، کف و ورودی و به علاوه  به عنوان سنگ های دکوراتیو استفاده کنید.
  3. سنگ پرسلان: سنگ پرسلان، یکی دیگر از پرفروش ترین نمونه های موجود است. در این لمینت، از سنگ پرسلان به عنوان لایه و ورقه رویی و بالایی استفاده می شود؛ به همین جهت نیز به همین نام معروف شده و در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. از بهترین و باکیفیت ترین مدلهای سنگ پرسلان، می توان در کف و دیوار ساختمان استفاده کرد. این محصول نیز به عنوان سنگ دکوراتیو، کاربردهای گسترده ای در صنعت ساختمان سازی پیدا کرده است.
  4. سنگ هانی کام: سنگ هانی کام، به پنل لانه زنبوری نیز معروف است. در تولید این محصول، یک لایه بسیار نازک از سنگ، روی هانی کام قرار می گیرد. این نوع از محصولات، کاربردهای گسترده ای در ساختمان سازی جدید دارند. سنگ هانی کام، در برابر فشارهای مکانیکی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند و می توان آن ها را در مکان های مختلف به راحتی نصب کرد. این محصول، در اتاق های آسانسور، تزئینات قایق و هواپیما، نمای بیرونی، کف ساختمان، دیوارها و سقف کاذب کاربرد دارند و فضای داخلی منزل را واقعا زیبا و شیک می کند.
  5. اونیکس شیشه: این محصول، ترکیبی از شیشه و سنگ است. این محصولات کیفیت بالاتری دارند، نور را از خود عبور می دهند، وزن و قیمت کمتری نیز دارند. از این نوع لمینت در نمای ساختمان، کف و دیوار، کانتر، در ورودی و به عنوان سنگ دکوراتیو استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از لمینت استون
مزایای استفاده از لمینت استون

مزایای استفاده از لمینت

با اینکه انواع مختلفی از سنگهای ساختمانی وجود دارند؛ اما این سنگها به دلیل وزن بالایی که دارند در همه موارد استفاده نمی شوند. همچنین هزینه استفاده از این محصولات بسیار بالا است و مشکلات زیادی را برای افراد به وجود می آورد؛ مثلا استفاده از سنگ های ساختمانی طبیعی، وزن ساختمان را بالا می برد و در نهایت، موجب ایجاد ترک بر دیوارها می شود.

با توجه به قیمت بالای نمونه های مختلف سنگ طبیعی و وزن بالای آنها، می توان از انواع لمینت ساختمانی به عنوان مصالح استفاده کرد. لمینت ها، مزایای زیادی دارند که در ادامه نوشته با آنها آشنا خواهید شد:

  • لمینت های سنگی نسبت به دما، مقاومت بالایی دارند.
  • وزن لمینت استون سبک است و به ساختمان فشار نمی آورد.
  • حجم این لمینت ها کم است.
  • لمینت های استون نسبت به دیگر مصالح، نصب سریع و آسانی دارند.
  • این لمینت ها در برابر فشار زیاد مانند فشار فیزیکی، فشار مکانیکی و فشار شیمیایی مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.
  • سورتینگ این لمینت ها بسیار راحت و آسان است.
  • میزان جذب آب در لمینت های سنگی بسیار پایین است و به همین دلیل احتمال هوازدگی فیزیکی و خوردگی به وسیله آب در این لمینت ها کم است.
  • این محصول، ضد اشتعال است و بنابراین، در آتش سوزی حرارت را انتقال نمی دهد. این ویژگی لمینت های استون بسیار حائز اهمیت است و ریسک خطر را به میزان زیادی کمتر می کند.
  • در این لمینتها، امکان اتصالات زیرسازی نیز وجود دارد و در هر ساختمانی می توان آن را با خیالی آسوده خریداری و نصب کرد.

کاربردهای لمینت سنگ
کاربردهای لمینت سنگ

کاربردهای مختلف لمینت استون

انواع لمینتهای سنگی در موارد مختلف استفاده می شوند و کاربردهای زیادی دارند. از جمله کاربردهای این لمینتها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بهترین نمونه های لمینت های سنگی در نمای خارجی ساختمان استفاده می شود.
  • لمینت استون در نمای داخلی و به عنوان سنگ دکوراتیو نیز قابل نصب است.
  • این محصول را می توان به عنوان سنگ کف و دیوار نیز مورد استفاده قرار داد.
  • برای نصب سنگ کانتر هم می توان لمینت استون را نصب کرد.
  • معمولا از بهترین نمونه های این لمینت در فضای داخلی و خارجی آسانسور استفاده می شود.
  • با لمینت های استون می توان کابینت های آشپزخانه را ساخت. یکی از بهترین و شیک ترین مصالح برای ساخت کابینت آشپزخانه، لمینت استون است.
  • یکی دیگر از موارد کاربرد این لمینتها، استفاده از آنها به عنوان روکش در است.
  • سنگ لمینت در نصب و اجرای سقف کاذب نیز کاربرد زیادی دارد.

هزینه خرید و نصب لمینت سنگ
هزینه خرید و نصب لمینت سنگ

هزینه خرید و نصب لمینت استون چقدر است؟

در گذشته، قیمت سنگ لمینت بسیار گران و گزاف تمام می شد. اما امروزه با وجود تولیدکنندگان برتر و توجه به تولید محصولات ارزان، قیمت این محصول بسیار ارزان تر تمام می شود. یکی از دلایل پایین آمدن قیمت نهایی سنگ لمینت و مقرون به صرفه تر شدن خرید آن، تولید بهترین و باکیفیت ترین نمونه های سنگ استون است. در نتیجه شما می توانید لمینت استون های جدید را با قیمت پایین تر از گذشته خریداری کنید و در سنگ کاری ساختمان از آن استفاده کنید تا خانه ای زیباتر داشته باشید. هزینه نهایی خرید لمینت استون به قیمت روز بازار و کیفیت ساخت آنها بستگی دارد و بهتر است از مراکز معتبر آنها را خریداری کنید تا دوام و کیفیت بالاتری داشته باشند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لمینت هم ارائه میده؟

جمع بندی مطالب

لمینت استون یکی از جدیدترین مصالح ساختمانی است که کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان سازی دارد. لمینت استون های جدید، در برابر آسیب های ناشی از فشار فیزیکی و شیمیایی، توان بالایی از خود نشان می دهد و در برابر عوامل محیطی و طبیعی نیز مقاومت بالایی دارد. این سنگ ها، جایگزین بسیار مناسبی برای انواع سنگ های گران قیمت، سنگین وزن و نامرغوب هستند. به همین دلیل است که می توان از این محصولات در موارد زیادی استفاده کرد. شما می توانید برای نصب و اجرای انواع لمینت از جمله لمینت استون از تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز کمک بگیرید تا با هزینه مناسب و خیلی سریع این کار را برای شما انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا