هوم سرویز

مقایسه پنجره upvc با پنجره آلومینیومی ✔️ ساخت و نصب پنجره

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

متریال ساخت درب و پنجره نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده است. دیگر پنجره های چوبی یا آهنی قدیمی در کمتر ساختمانی دیده می شود. اما تقاضای زیادی برای ساخت درب و پنجره upvc و آلومینیومی وجود دارد. سفارش ساخت پروفیل های پنجره یکی از دشوارترین تصمیمات موقع بازسازی خانه است. تعویض درب و پنجره هزینه بر است و باید از قبل بهترین متریال را با توجه به شرایط انتخاب کرد. درب و پنجره یو پی وی سی یا آلومینیومی کدام بر دیگری ارجحیت دارد؟

درب و پنجره upvc را انتخاب کنیم یا آلومینیومی؟

انواع مدل پنجره دوجداره آلومینیومی و یو پی وی سی بیش از سایر متریال طرفدار دارد. برخی به لحاظ ظاهری و برخی دیگر به جهت کارایی یکی از این دو سازه را انتخاب می کنند. واقعیت اینجاست که در دو متریال دارای مزایا و معایبی هستند. ملاک انتخاب اینست که برای شما کدام ویژگی اهمیت داشته باشد. قیمت درب و پنجره یا کیفیت هر دو روی تصمیم گیری تاثیر دارند. برای اینکه کار را ساده کنیم ویژگی های در و پنجره دوجداره upvc و پنجره دوجداره آلومینیومی را بررسی می کنیم. مقایسه بین این دو متریال از همه جوانب صورت گرفته تا به سادگی بتوانید مناسب ترین متریال را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: درب و پنجره یو پی وی سی ارزان و با کیفیت

درب و پنجره دوجداره upvc

درب و پنجره آلومینیومی

ساخت پروفیل های درب و پنجره با آلومینیوم بسیار رایج است. آلومینیوم در صنعت ساختمان سازی جایگاه محکمی دارد این متریال تازگی به جمع خانواده صنعت ساخت و ساز اضافه نشده و از متریال قدیمی و پر کاربرد است. در اغلب ساختمان های تهران پروفیل های آلومینیومی را می توان دید. درب و پنجره آلومینیومی بخشی جدایی ناپذیر از ساختمان تا همین چند سال پیش بود که کارایی فوق العاده ای داشت. در مقایسه با پنجره های آهنی، وزن پروفیل آلومینیوم بسیار سبک تر است و همین امر موجب استقبال عمومی از آلومینیوم شده است. پنجره دوجداره آلومینیومی دارای تنوع فریم و رنگ می باشد و با انواع یراق آلات هماهنگ است. با وجود ظهور پروفیل های جدیدتر در صنعت ساختمان سازی، آلومینیوم هنوز هم محبوبیت دارد.

در و پنجره upvc

یو پی وی سی را می توان از اعضای جدیدتر خانواده ساختمان سازی در نظر گرفت. جنس پروفیل پی وی سی نوعی پلاستیک سخت و فشرده است که در پروسه تولید بدون هیچ روان کننده ای تولید شده است. اما یو پی وی سی غیر پلاستیکی است و از پلی وینیل کلراید با مقاومت بالاتری نسبت به پی وی سی ساخته شده است. ساخت درب و پنجره یو پی وی سی به عنوان بهترین متریال ساخت پروفیل بسیار پر کاربرد است. درب و پنجره های ساخته شده با پروفیل یو پی وی سی در برابر اشعه مضر نور خورشید، رطوبت، دغییرات دمایی، مواد شیمیایی و … دچار آسیب نمی شوند و مقاومت بسیار خوبی دارند. علاوه بر این یو پی وی سی سازگار با محیط زیست بوده و قابل بازیافت است.

پیشنهاد مطالعه: ساخت درب یو پی وی سی به قیمت مناسب

قیمت پنجره یو پی وی سی

مقایسه پنجره دوجداره UPVC با پنجره آلومینیومی

حالا نوبت به بررسی ویژگی های متفاوت این دو پروفیل محبوب در ساخت درب و پنجره است.

  • مقاومت

پروفیل آلومینیوم به مرور دچار پوسیدگی و خوردگی می شود. این متریال مقاومت بسیار کمتری در برابر تغییرات جوی و رطوبت هوا دارد. تابش خورشید موجب میعان گاز در فضا می شود و این موارد به خصوص وقتی آلومینیوم در ساخت پنجره استفاده می شود دشواری ایجاد می کند. پنجره ها اغلب در نمای بیرونی و معرض تابش خورشید و بارش قرار دارند. در حالی که پنجره upvc نسبت به پنجره های آلومینیومی مقاومت بسیار بیشتری در برابر پوسیدگی و تغییرات جوی دارد. بست های پنجره یو پی وی سی با بست های مکانیکی متصل شده و اتصالات به هم جوش خورده است که مقاومت سازه را بالاتر می برد.

  • عایق بودن

آلومینیوم یک فلز رسانای گرماست و حرارت را عبور می دهد. بنابراین تبادل گرمایی بین پروفیل آلومینیومی با هوای بیرون بیشتر است. برای افزایش ضریب حرارتی سازندگان با افزودن ماده ای به نام ترمال بریک فریم پنجره را تقویت می کنند که هم در یکپارچگی فریم و هم قیمت نهایی تاثیر می گذارد.اما پنجره upvc عایق حرارت است و مانع تبادل حرارتی بین هوای اتاق و هوای بیرون می شود. پروفیل های چند حفره ای پنجره های یو پی وی سی میزان عایق بودن این سازه را تقویت می کنند که تاثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی دارد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات درب و پنجره یو پی وی سی هم ارائه میده؟

پیشنهاد مطالعه: ساخت پنجره دو جداره در تهران

درب و پنجره upvc

  • زیبایی

پروفیل یو پی وی سی در حالت معمول سفید رنگ است اما آلومینیوم قابلیت رنگ شدن با رنگ کوره ای را دارد. البته روکش های لمینت طرح دار بسیار زیبا و متنوعی برای تغییر ظاهر پروفیل upvc استفاده می شود که ظاهر سازه را متحول می کند. جالب است بدانید که رنگ پنجره upvc در اثر رطوبت هوا و باران های اسیدی خورده یا اکسیده نمی شود. این را مقایسه کنید با پروفیل های آلومینیومی که در ساخت پنجره دوجداره آلومینیومی استفاده می شود. رنگ پروفیل آلومینیومی به مرور دچار ریزش می شود ولی درب و پنجره upvc تا زمانی که ساختمان پا برجاست به زیبایی روزهای اول باقی می ماند.

پیشنهاد مطالعه: نصب توری درب و پنجره، توری درب کشویی، توری درب بالکن در تهران

  • سازگاری با محیط زیست

در مراحل ساخت پروفیل آلومینیوم از مواد شیمیایی سمی استفاده می شود. طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی برای حفاظت از محیط زیست و حذف آلاینده های سمی و سرطان زا، بهتر است از upvc در ساخت پنجره استفاده شود. یو پی وی سی ماده ای غیر سمی تولید نمی کند و در ساختمان سازی یکی از بهترین متریال است. سازه های سبز برای حفاظت از محیط زیست، پنجره upvc را به آلومینیومی ترجیح می دهند.

ساخت درب و پنجره هوم سرویز

سرویس درب و پنجره یو پی وی سی در همه مناطق تهران شعبه های فعال دارد. اگر قصد بازسازی منزل را دارید با حرفه ای های هوم سرویز تماس بگیرید. خدمات ساخت پنجره upvc از اندازه گیری تا ساخت و نصب همگی در بازه زمانی مورد نظر مشتری انجام می شود. 

جهت اطلاع از قیمت پنجره دو جداره و ثبت سفارش با هوم سرویز تماس بگیرید

۹۰۰۰۲۰۲۱

یک دیدگاه

  1. سلام معلوم هست که شما سازنده پنجره دوجداره هستید چون برخلاف دیگر سایت ها نوشتید
    آلومینیوم مقاومت زیادی در پوسیدگی دارد بنده که در استان بوشهر زندگی می کنم و اتاق خانه پدرم حدود ۳۰ سال است از پنجره آلومینیوم ساخته شده و هنوز که هنوز جنسش تکان نخورده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا