لوله کشی و تاسیسات

چگونه نشتی لوله آب را بگیریم؟ رفع نشتی لوله آب در منزل

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چکه کردن شیر آب، نشتی آب از لوله های سینک ظرفشویی و نشت آب از پکیج موجب هدر رفتن آب زیادی می شود. این نشتی ها در معرض دید هستند و به سادگی می توان آن را رفع کرد. اما بسیاری از نشت یابی لوله های آب پنهان هستند و تا مدت ها تشخیص داده نمی شوند. هر گونه آسیب به سیستم لوله کشی آب ساختمان موجب نشتی، ترکیدگی و یا شکستن لوله ها می شود. رفع نشتی لوله آب به سادگی تعمیر شیر آبی که چکه می کند نیست. لوله های توکار در معرض دید نیستند و نمی توانید محل آسیب را ببینید.  اصولا تشخیص نشتی لوله آب با استفاده از دستگاه نشت یاب آب انجام می شود. به این ترتیب می توان محل دقیق خرابی لوله ها را مشخص کرد. اما با برخی راهکارها هم می توانید متوجه نشتی یا ترکیدگی لوله ها شوید. 

نکات مهم برای بررسی سیستم لوله‌ کشی آب ساختمان

رفع نشتی لوله آب شبانه روزیرفع نشتی لوله آب ارزان

تشخیص نشتی لوله آب از کنتور

کنتور آب وسیله ای است که مقدار مصرف آب خانوار را محاسبه می کند. وقتی یک شیر آب در ساختمان باز می شود، کنتور شروع به کار کردن و شماره انداختن کرده و با بستن شیر آب، ثابت می ماند. در واقع کنتور نمی تواند تشخیص دهد که آیا لوله دچار ترکیدگی شده یا شیر آب باز شده است. قبل از رفع نشتی لوله آب ، ابتدا باید مطمئن شوید که آیا نشتی یا ترکیدگی در لوله آب وجود دارد یا خیر؟ کنتور آب می تواند نشتی را افشا کند. برای این کار لازم است تا همه شیرهای آب ساختمان را ببندید. فلکه اصلی کنتور را قطع نکنید بلکه شیر حمام، سرویس ها و … را ببندید. مطمئن شوید که لباسشویی یا ماشین ظرفشویی روشن نیست. حالا عدد نوشته شده روی کنتور را یادداشت کنید.

  • شماره کنتور را یادداشت کنید

این عدد نشان دهنده میزان مصرف آب تا همین زمان است. حداقل یک ساعت هیچ شیر آبی را باز نکنید و دوباره به عدد مصرف کنتور نگاه کنید. این عدد را هم یادداشت کرده و با عدد قبلی مقایسه کنید. اگر سیستم لوله کشی ساختمان نشتی داشته باشد، این عدد بیشتر شده است. در مواردی که ترکیدگی لوله آب وجود دارد حتی در زمان کوتاه تر و چند دقیقه ای هم شماره عدد کنتور تغییر می کند و خیلی زود متوجه وجود ترکیدگی در لوله های ساختمان می شوید. اما وجود نشتی های خیلی کوچک با این روش زمان بیشتری می برد و شاید در عمل استفاده نکردن از آب به مدت طولانی ممکن نباشد. به طور کلی تشخیص ترکیدگی ساده تر است زیرا خیلی زود نم و رطوبت در محل دیده می شود.

خدمات لوله کشی تهران و تشخیص ترکیدگی لوله

نشت یابی لوله های آب رفع نشتی لوله آب در تهران

نشت یابی لوله های آب

رفع نشتی لوله آب پس از تشخیص توسط لوله کش ماهر انجام می شود. در اغلب موارد نشتی های آب مربوط به لوله انتقال آب از کنتور به داخل ساختمان است. لوله های انتقال آب روکار نیستند و در عمق بیشتری قرار دارند. بنابراین نم و رطوبت در محل دیده نمی شود. اگر همیشه در اطراف کنتور نم یا آب گرفتگی وجود دارد، حتما مشکل از همین لوله های انتقال آب بعد از کنتور است. البته چون کنتورهای آب در حیاط قرار دارند احتمال جمع شدن آب باران یا آب ناشی از شستشوی حیاط و آبیاری گل ها هم در اطراف کنتور وجود دارد. اگر علت دیگری برای خیس شدن و آبگرفتگی محفظه کنتور آب وجود نداشته باشد بدون تردید لوله انتقال آب دچار آسیب شده است. بررسی کنید که آیا محل نشتی در کنار کنتور است تا دیده نمی شود.

رفع نشتی لوله آب ساختمان

علل مختلفی برای ترکیدگی یا شکستگی ولوله های آب وجود دارد. یخبندان و سرما عامل اصلی ترکیدگی لوله های محوطه و روکار است. اما وارد کردن هر گونه فشار زیاد به لوله های آب هم می تواند احتمال شکستن لوله ها را بیشتر کند. این مشکل اغلب در هنگام ساخت بنا ایجاد شده ولی به مرور لوله ها دچار آسیب می شوند. فرسودگی ساختمان و پوسیدگی لوله های آب هم یکی دیگر از علل نشتی و ترکیدگی لوله ها هستند. تشخیص نشتی لوله آب اهمیت زیادی دارد زیرا یک نشتی کوچک با گذشت زمان موجب خسارات زیادی می شود. احتمال شکستن لوله هایی که دچار نشتی هستند بسیار بیشتر است. علت نشت لوله ها هر چه که باشد باید پس از تشخیص بلافاصله نسبت به تعمیر آن اقدام است. 

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

تشخیص نشتی لوله آب رفع نشتی لوله آب فوری
  • نوار چسب تعمیر نشتی آب

نوار چسب تفلون برای وقتی که شیر آب چکه می کند عالی است ولی برای تعمیر دائمی نشتی و آب بندی لوله ها از نوار چسب تعمیر نشتی گیر فایبرفیکس استفاده می شود. این متریال روی انواع لوله های فلزی، پلاستیک و … جواب می دهد و معمولا نیازی به جوشکاری نیست. بعد از پیدا کردن محل نشتی لازم است تا آن قسمت را به خوبی سنباده بزنید تا صاف و هموار باشد. طریقه کار با نوار نشتی گیر فایبرگلاس خیلی سخت نیست فقط باید راهش را بلد باشید. این نوارها ابتدا در آب خیس می شوند و سپس در محل نشتی به صورت چند لایه پیچیده می شوند. البته همیشه نمی توانید محل نشتی یا ترک لوله را پیدا کنید زیرا اغلب لوله های آب به صورت توکار کار شده اند. برای پیدا کردن محل شکستگی لوله ها مشکلی ندارید چون شدت آب حتما به ساختمان هم آسیب می زند. 

سیستم لوله کشی ساختمان و تعمیرات لوله کشی ساختمان

  • دستگاه نشت یاب آب

تشخیص صحیح اولین اصل در رفع نشتی لوله آب است. دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله وسیله ای کاربردی است که محل دقیق نشتی را پیدا می کند. خدمات لوله کشی آب هوم سرویز و نشت یابی بدون تخریب انجام می شود. تشخیص ترکیدگی لوله آب با دستگاه پیشرفته و بدون کنده کاری ساده ترین راه برای مشخص کردن محل دقیق نشتی است. تشخیص ترکیدگی لوله بدون دستگاه تنها در زمانی که محل ترکیدگی موجب آسیب شده باشد، امکان پذیر است. اما برای رفع نشتی آب و نشت یابی این دستگاه ها کار را ساده می کنند. حتی کوچکترین نشتی هم با دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله قابل ثبت است. برای استفاده از خدمات لوله کشی و تعمیرات لوله کشی ساختمان با حرفه ای ها تماس بگیرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نشتی یا ترکیدگی لوله هم ارائه میده؟

برای ثبت سفارش سرویس رفع نشتی یا ترکیدگی لوله از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا