نظافت و پذیرایی

5 راه ساده برای شستشوی مبل در منزل

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

برای شستن لباس ها ماشین لباسشویی خیلی کار راه انداز است برای شستشوی ظرف ها هم می توانید از ماشین ظرفشویی کمک بگیرید ولی وقتی مبلمان نیاز به شستشو داشته باشد، چه راهی را پیشنهاد می کنید؟ به دلیل ابعاد و اندازه بزرگتر مبلمان نمی توانید آن را درون هیچ ماشین شوینده ای قرار دهید. شستشوی مبل در منزل بخشی از برنامه نظافتی سالانه است و حداقل 2 تا 3 بار در سال عملیات شستشوی مبل انجام می شود. با توجه به میزان استفاده ای که از مبلمان می شود لازم است تا زمان شستشو را تنظیم کنید. روش های زیادی برای مبل شویی در منزل وجود دارد که با توجه به جنس مبلمان قابل استفاده هستند.

آموزش شستشوی مبل در منزل

قبل از اینکه به طریقه شستشوی مبل بپردازیم ذکر یک نکته ضروری است. انواع مبلمان پارچه ای، چوبی، مبلمان استیل و ….. در طرح ها و رنگ های متفاوتی تولید شده است. روش تمیز کردن مبل مخمل با طریقه شستن مبل استیل تفاوت دارد. روش شستشوی مبل پارچه ای و مبل چرمی هم خیلی تفاوت دارد. جنس مبلمان، کیفیت فوم و اسکلت بندی مبل ها خیلی مهم است. قبل از شستشوی مبل های زوار در رفته و دارای خط و خراش یا شکستگی روی دسته و پایه ها، نسبت به تعمیر مبلمان اقدام کنید. عملیات شستشو بعد از تعمیر انجام می شود. البته در مورد مبل های سالم و با کیفیت نیازی به تعمیر نیست و می توانید شستشوی مبل ها را در منزل انجام دهید.

هزینه شستشوی مبل در منزل با دستگاه مبل شور

شستشوی مبل در منزل

  • 1-بهترین مواد شوینده مبل را انتخاب کنید

اسپری های شوینده و ضد عفونی مبلمان در بازار به فروش می رسد. خیلی ساده می توانید با توجه به جنس رویه مبل ها از اسپری مخصوص استفاده کنید. این شوینده ها مخصوص مبلمان هستند ولی باید بالافاصله پس از ریختن روغن، نوشابه، جوهر یا … استفاده شوند تا قدرت پاک کنندگی بهتری داشته باشند. معمولا این شوینده ها قدرت پاک کردن لکه های خیلی قدیمی را ندارند و برای شستشوی کامل مبلمان به کار نمی روند. اما برای لکه گیری خیلی مناسب هستند. به هر حال کثیف شدن صندلی ناهارخوری یا کاناپه ای روبروی ال سی دی غیر قابل پیشگیری است و دیر یا زود باید به فکر یک راه ساده برای شستشوی مبل در منزل باشید.

  • 2-شستن مبل به شیوه سنتی

شستشو با آب و کف اصلا مناسب نیست. شاید تصور کنید که خیلی راحت می توانید مبلمان را به حیاط برده و با کمک یک شلنگ آب و مقدار زیادی پودر شوینده، مبلمان را خوب تمیز کنید. البته این شیوه مخصوص مادر بزرگ هاست و این روزها تقریبا منسوخ شده است. شستشو با آب فراوان به اسفنج نشیمن مبلمان آسیب می زند و امکان از بین بردن رنگ پارچه رویه هم وجود دارد. به خصوص اگر با آب گرم مبلمان را تمیز کنید حتما رویه مبل ها آسیب می بیند. میلمان استیل یا چرمی را هم که اصلا نمی توانید با این شیوه سنتی شستشو دهید پس باید راه های ساده تری را امتحان کرد تا ریسک کمتری داشته باشد.

شست و شوی مبل با تخفیف ویژه

شستشوی مبل در منزل تهران

  • 3-شستشوی مبل با شوینده های خانگی

مواد شوینده خوبی وجود دارند که می توانید از ان برای تمیز کردن مبل ها استفاده کنید. برای مثال پودر جوش شیرین، محلول آب و سرکه سفید، الکل سفید و …. لکه های روی مبلمان را تمیز می کنند. در این شیوه نیازی به آب فراوان نیست و نوعی خشکشویی مبل انجام می شود. قبل از استفاده از شوینده های خانگی باید سطح مبلمان را جاروکشی کرده و پرز و موهای آن را بگیرید. شاید تصور می کنید تمیز کردن مبل ها با این روش یک کابوس وحشتناک است! حقیقت اینجاست که شستشوی مبل در منزل با این شیوه ها دشوار است اما همیشه راه ساده تری هم وجود دارد.

چگونه با مواد شوینده مبل خانگی لکه های رویه مبلمان را تمیز کنیم؟

  • 4-شستن مبل با بخارشو

اگر بخار شور دارید کار ساده تر است. با همین بخارشوهای خانگی هم می توانید رویه مبلمان را تمیز کنید. ساده ترین روش شستشوی مبل پارچه ای همین بخارشویی است. دستگاه را به برق بزنید تا آب داغ شود. ابتدا بخار دستگاه را تست کنید تا آماده باشد. پس از اینکه با جارو برقی روی مبلمان را گرد گیری و غبار روبی کردید و با دستگاه مخصوص مو و پرزهای ان را گرفتید شروع کنید. با بخار شو همه قسمت های پارچه ای مبلمان را تمیز و ضد عفونی کنید. به این ترتیب بسیاری از مواد آلرژی زا و میکروب ها هم از بین خواهد رفت. برای تمیز کردن مبل مخمل دقت کنید که دستگاه بخارشو را از طرف خواب پارچه بکشید. این روش مناسب شستشوی مبل های چرمی نیست و دسته و پایه های مبل را هم باید با پارچه نمدار تمیز کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟

خشکشویی مبلمان در منزل

شستشوی مبل در منزل با بخارشور

  • 5-شستشوي مبل با دستگاه

برای شستشوی مبل در منزل یک شیوه ساده تر و بسیار موثرتر نیز وجود دارد. دستگاه های مبل شور ویژه شستشوی مبلمان طراحی شده اند. با یک شرکت خدماتی منزل هوم سرویز تماس بگیرید و درخواست شستشوی مبل هوم سرویز را ثبت کنید. بدون اینکه نیاز به حمل مبلمان به کارگاه باشد یا اینکه کثیف کاری ایجاد شود، در کوتاه ترین زمان مبل ها تمیز و پاکیزه می شوند. شستشوی مبل با دستگاه مبل شور مزایای زیادی دارد از جمله:

  • صرفه جویی در زمان شستشوی مبلمان
  • کیفیت عالی، نظافت به همراه لکه بری
  • عدم کثیف کاری و ریختن آب به روی زمین
  • استفاده از مواد شوینده مبل مناسب
  • کاهش هزینه شستشوی مبل و صرفه جویی در مصرف آب

شستشوی مبل در محل و خدمات خشکشویی مبل

سرویس مبل شویی هوم سرویز

شستشوی مبل در منزل یکی از خدمات کاربردی هوم سرویز است که هم اکنون در تهران ارائه می شود. استفاده از نیروهای محلی برای خدمات ردب منزل موجب کاهش هزینه شستشوی مبل شده است. ما از بهترین مواد شوینده مبل، خشکشویی و شستشوی مبل با دستگاه و پرسنل آموزش دیده استفاده می کنیم تا کار به نحو احسن انجام شود. شستشوی مبل در محل یک سرویس دائمی است و درخواست کننده همیگی دارد. دستگاه مبل شور شامل بخش مجزای شوینده و مکش است بنابراین نیازی به خشک مبل ها، بعد از شستشو نیست. هر دست مبلمان در زمان تقریبی 2 ساعت تمیز شده و کاملا خشک تحویل داده می شود.

برای ثبت سفارش رایگان سرویس خشک شویی مبل از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا