برقکاری ساختمان

شارژ گاز کولر گازی در چه مواقعی ضروری است؟

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کابوس خراب شدن وسایل خنک کننده در تابستان، بسیار نگران کننده است. با سرویس کولر قبل از فصل گرما می توان از مشکلات بعدی پیشگیری کرد. کولر گازی یکی از پر طرفدارترین لوازم سرمایشی در خانه هاست که گرمای طاقت فرسای این روزها را قابل تحمل تر می کند. شارژ گاز کولر گازی وقتی کامل باشد، کارایی آن در بهترین حالت قرار دارد. به همراه سرویس کولر گازی همیشه شارژ کولر گازی هم بررسی می شود. نصاب کولر گازی وظیفه نصب، تعمیر کولر گازی و شارژ گاز را بر عهده دارد.

گاز کولر گازی چیست؟

سیستم خنک کننده انواع کولرهای آبی با آب سر و کار دارد. پوشال کولر آبی و آب نقش مهمی در وزش باد خنک به محیط را دارند. اما در اجزای کولر گازی از سیستم های خنک کننده به سبک آب و پوشال استفاده نمی شود. نصب کولر گازی بدون نیاز به شیر آب انجام می شود. در واقع سیستم گردش آب در کولرهای آبی جای خود را به سیکل تبرید داده است. در عرف رایج سیال های خنک کننده در کولر گازی را گاز می نامند. هر جا صحبت از شارژ گاز کولر گازی می شود، منظور اینست که سیستم تبرید کولر راه اندازی مجدد می شود.

هزینه سرویس کولر گازی

شارژ گاز کولر گازی

شارژ کولر گازی

یکی از مهم ترین دلایل خنک نکردن کولر گازی، کم شدن گاز آن است. در حالت عادی نباید گاز خیلی زود کم شود. معمولا یک عامل دیگر موجب کم شدن گاز کولر گازی می شود. برای مثال یک نشتی می تواند عامل کاهش گاز و دلیل خنک نکردن کولر گازی باشد. بنابراین ابتدا باید این نشتی برطرف شود و سپس نسبت به شارژ گاز کولر گازی اقدام لازم انجام شود. برای استفاده از خدمات سرویس کولر گازی، تعمیر کولر گازی و شارژ کولر گازی هوم سرویز، از طریق اپلیکیشن این سامانه اقدام کنید. نگران خراب شدن کولر گازی در اوج گرمای تابستان نباشید، همیاران هوم سرویز در کوتاه ترین زمان عملیات عیب یابی و تعمیر کولر را در تهران انجام می دهند.

آموزش نصب کولر گازی و اسپلیت

زمان شارژ گاز کولر گازی

همه انواع کولر گازی نیاز به شارژ گاز دارند. حتی دستگاه های تازه خریداری شده نیز، توسط نصاب کولر گازی شارژ می شوند. به طور کلی در سه زمان شارژ کولر گازی الزامی است:

  • نصب کولر گازی ( دستگاه تازه خریداری شده)
  • کولر گازی فاقد گاز( اتمام گاز درون دستگاه)
  • تکمیل گاز کولر( کاهش شارژ گاز کولر)

روش های شارژ گاز کولر گازی

1- شارژ گاز وزنی با ترازو

2- شارژ گاز آمپری

3- شارژ گاز با گیج مانوفیلد و جدول دمایی

آموزش تعمیر کولر گازی و اسپلیت

روش های شارژ کولرگازی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شارژ گاز کولر گازی هم ارائه میده؟
  • شارژ گاز وزنی با ترازو

در این شیوه از ترازوهای مخصوصی برای سنجش مقدار گاز، وارد شده در سیستم استفاده می شود. شارژ گاز کولر گازی به شیوه وزن بسیار رایج تر از دو شیوه دیگر است. با توجه به کاهش گاز و متراژ لوله کشی، مقدار گاز مورد نیاز هر دستگاه محاسبه می شود. فرض کنید مقدار نیم کیلوگرم گاز باید به مدار شارژ شود. با کمک ترازو می توان به طور دقیق همین میزان گاز را برای پمپ به داخل سیستم مبرد، استفاده کرد. شارژ گاز وزنی با ترازو بسیار ساده تر و در دسترس تر است. با توجه به حساسیت شارژ گاز کولر، این کار توسط تکنیسین با تجربه انجام می شود.

  • شارژ گاز آمپری

در این شیوه از آمپرمتر برای سنجش دقیق شارژ گاز کولر گازی استفاده می شود. آمپر متر یک وسیله الکتریکی دقیق است که میزان برق مصرفی در لوازم برقی را نشان می دهد. با توجه به اندازه گیری آمپراژ مصرفی کولر می توان میزان گاز درون سیستم را اندازه گیری کرد. تنظیم مقدار مورد نیاز گاز برای پمپ به سیستم توسط آمپرسنج ، شیوه ای تخصصی است. چنانچه بدون آموزش اقدام به شارژ کولر گازی کنید، سیستم دچار مشکل می شود. هزینه تعمیر کولر گازی و عیب یابی کولر گازی پنجره ای با شارژ غیر اصولی، افزایش خواهد یافت.

  • شارژ گاز با گیج مانوفیلد و جدول دمایی

گیج مانومتر وسیله ای برای تعمیر کولر گازی و شارژ گاز است. این وسیله قابلیت نشان دادن دمای فشار بالا و فشار پایین را دارد. تکنیسین با تجربه کولر گازی از گیج مانومتر برای سنجش دمای هوای اطراف پنل داخلی و خارجی استفاده می کند. میزان فشار مبرد بستگی به این دو دما دارد. اگر چه درصد خطای کمی در این شیوه وجود دارد ولی در برخی از موارد بهترین راه برای شارژ گاز کولر گازی اطلاعات جدول دمایی است. هر سه شیوه ذکر شده برای شارژ کولر گازی تخصصی است. به طور کلی کارایی و سیستم خنک کننده کولر گازی با میزان گاز درون سیستم در ارتباط است. بنابراین لازم است تا یک نیروی آموزش دیده اجزای کولر گازی را بررسی کند و علت اصلی کاهش گاز را پیدا کند.

قیمت سرویس کولر گازی – قیمت ​شارژ گاز کولر گازی

بهترین راه شارژ گاز کولر گازی

خطرات شارژ گاز کولر گازی

گاز مبرد کولر بسیار سمی و خطرناک است. اگر به دلیل نشتی شارژ کولر گازی خالی شده باشد، مقدار زیادی گاز در مبرد جمع شده که باید تخلیه شود. قبل از تخلیه گاز جمع شده نباید اقدام به پر کردن گاز نمایید زیرا خطر مسمومیت تنفسی وجود دارد. هنگام شارژ گاز در کمپرسور کولر گازی باید نهایت دقت را انجام داد. برای جلوگیری از نشتی لازم است تا دستگاه به اصطلاح آب بندی شود. اگر تجربه ای در این زمینه ندارید هرگز اقدام به شارژ گاز کولر گازی نکنید. برای اینکه سلامت خود و خانواده تان را به خطر نیندازید از خدمات کولر گازی هوم سرویز کمک بگیرید. هزینه شارژ کولر گازی و دستمزد نصاب کولر گازی بسیار کمتر از خسارات وارده به دستگاه، با شارژ غیر اصولی است.

شارژ گاز کولر گازی در تهران

نصب کولر گازی، سرویس کولر گازی، تعمیر کولرگازی و شارژ کولر گازی توسط تکنیسین آموزش دیده در همه محله های تهران انجام می شود. با خدمات فنی هوم سرویز تفاوت را احساس کنید. تعمیرات کولر گازی ال جی، تعمیر کولر گازی اجنرال ، عیب یابی کولر گازی پنجره ای و … در کوتاه ترین زمان پذیرفته می شود.

جهت ثبت سفارش سرویس نصب و راه اندازی و شارژ کولر گازی از اپ هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا