رایانه و تکنولوژی

بهترین جوهر پرینترهای اچ پی کدام است؟

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

پرینترها امکان تغییر رنگ در تصاویر ثبت شده از دنیای اطرافمان را فراهم آورده اند. تمام شدن رنگ پرینتر یک مشکل جدی برای گرافیست ها، طراحان، عکاسان حرفه ای و …. است. البته در اغلب موارد امکان شارژ کارتریج پرینتر وجود دارد اما هنوز یک مشکل باقی است. انتخاب جوهر مناسب برای دستگاه چاپگر کمی دشوار است. طیف وسیعی از جوهر پرینترهای اچ پی در بازار موجود است که انتخاب را سخت تر می کند. برای خرید بهترین جوهر برای شارژ کارتریج اچ پی، لازم است تا از قبل اطلاعاتی در این مورد داشته باشید.

جوهر پرینتر چیست؟

پرینترهای جوهر افشان برای چاپ تصاویر روی کاغذ نیاز به ماده ای رنگی دارند. جوهر پرینتر یا پلاتر برای استفاده در تانک جوهر و شارژ کارتریج hp استفاده می شود. جوهر پرینتر نوعی مایع دارای رنگدانه های مختلف است. اغلب پرینترهای اچ پی حداقل 4 رنگ زرد، قرمز، آبی و مشکی را پشتیبانی می کنند. در مدل های جدیدتر یکی دو رنگ دیگر به جوهر پرینترهای اچ پی اضافه شده است. به لحاظ تنوع رنگی و همچنین وزن انواع متفاوتی از جوهر در بازار موجود است. به طور معمول رنگ های مایع نیم لیتری و یک لیتری کاربرد بیشتری دارند.

آموزش نحوه شارژ کارتریج پرینتر جوهر افشان

بهترین جوهر پرینترهای اچ پی بهترین جوهر پرینترهای اچ پی

تعویض کارتریج hp

موقع تعویض کارتریج نیازی به خرید جوهر پرینترهای اچ پی نیست. هنگام فروش کارتریج یک پکیج کامل پر شده، تحویل داده می شود. البته تعویض کارتریج hp به ندرت انجام می شود. این کارتریج ها قابلیت شارژ چند باره را دارند. قیمت فروش فروش کارتریج hp بالاتر از هزینه شارژ آن است. به همین دلیل اغلب شارژ کارتریج اچ پی برای استفاده مجدد آن انجام می شود. هر کارتریج در صورت شارژ صحیح قابلیت تا 30 بار شارژ را با جوهر مرغوب دارد. جوهرهای نامرغوب موجب از بین بردن وضوح و شفافیت تصاویر می شوند.

شارژ کارتریج hp

با استفاده از جوهرهای استاندارد می توان کارتریج خالی شده را دوباره با رنگ شارژ کرد. انجام این کار نیاز به مهارت دارد. در صورتی که کارتریج آسیب ببیند دیگر قابل شارژ نیست. خدمات شارژ کارتریج در محل هوم سرویز برای سرویس دهی در سطح تهران آمادگی دارد. وقتی مشکل کمرنگ شدن چاپ وجود داشته باشد احتمالا مشکل مربوط به تمام شدن جوهر پرینترهای اچ پی است. با پر کردن جوهر در کارتریج مشکل رنگ تصاویر چاپ شده هم حل می شود. نحوه شارژ کارتریج جوهر افشان hp چندان دشوار نیست ولی نیاز به تجربه دارد. نوع رنگ خریداری شده هم روی وضوح تصاویر تاثیر می گذارد.

آموزش تعویض کارتریج تونر یا لیزری

قیمت جوهر پرینترهای اچ پیخدمات شارژ گارتریج با جوهر پرینترهای اچ پی

انواع جوهر پرینترهای اچ پی

امروزه پرینترهای جوهر افشان با قیمت های ارزان تر نیز در بازار موجود است. تولید کنندگان با عرضه پرینترها به قیمت پایین تر، سود زیادی را نصیب خود کرده اند. با توجه به اینکه جوهر پرینتر دیر یا زود نیاز به شارژ دارد، کاهش قیمت با به فروش رساندن جوهر و کارتریج جبران خواهد شد. کارتریج پرینترهای hpیک قطعه مصرفی است و تولید کنندگان روی همین قطعه حساب باز کرده اند. از پیچیدگی های بین کارتریج تونر و کارتریج جوهر افشان که بگذریم، انتخاب جوهر پرینترهای اچ پی هم کمی پیچیده است. به طور معمول دو نوع کارتریج برای چاپ جوهر افشان استفاده می شود.

الف- کارتریج های مبتنی بر دای (Dye-Based Ink)

ب- کارتریج های مبتنی بر پیگمنت

  • کارتریج های مبتنی بر دای

جوهر پرینترهای اچ پی مبتنی بر دای همگی به صورت مایع و روان هستند. در واقع پودر جامد با آب ترکیب شده و به صورت مایع رنگی درآمده است. جالب است بدانید که 95 درصد کارتریج در واقع آب است و تنها 5 درصد پودر رنگ با آن ترکیب شده است. جوهر دای با رنگ مشکی غلیظ و طیف رنگی وسیع در بسیاری از پرینترهای جوهر افشان استفاده می شود. جوهرهای مایع دای به هنگام چاپ، جذب فیبرهای کاغذی می شوند و به نوعی به خورد کاغذ می روند.

چگونه مشکل کمرنگ شدن پرینت بعد از شارژ کارتریج پرینترهای hp را برطرف کنیم؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شارژ و تعویض کارتریج هم ارائه میده؟
جوهر پرینترهای اچ پی برای چاپگرجوهر پرینترهای اچ پی برای شارژ چاپگرهای hp
  • کارتریج های مبتنی بر پیگمنت

کارتریج پرینترهای hp با پیگمنت از انواع نستا جدیدتر هستند. تا همین چند سال پیش همه جوهرها، مبتنی بر دای بود. جوهرهای پیگمنت به لخاظ ظاهری حالت مایع ندارند. در واقع پیگمنت ماده ای پودری و خشک است که در داخل کارتریج با آب ترکیب می شود. نوع جوهر پرینترهای اچ پی روی کیفیت چاپ و شفافیت تصاویر تاثیر می گذارد. ماهیت اصلی رنگ های پیگمنت ذرات جامد خیلی کوچک است. این ذرات روی سطح کاغذ نشسته و با فیبر کاغذ پیوند تشکیل می دهند. در واقع یک لایه از رنگ پیگمنت روی سطح کاغذ قرار می گیرد. این لایه موجب ضخامت کاغذ می شود.

بهترین جوهر پرینترهای اچ پی

انواع جوهر دای و پیگمنت مزایا و معایب خود را دارند. قیمت شارژ کارتریج hp بستگی به نوع جوهر دارد. با توجه به اینکه هر کدام از این جوهرها کاربری متفاوت دارند نمی توان به طور قطع یک نوع ار جوهر کارتریج را بهتر از دیگری اعلام کرد. دقت داشته باشید که چاپ را به چه منظوری استفاده می کنید. به لحاظ شفافیت، پایداری رنگ، وضوح تصویر، قیمت و …. تفاوت هایی وجود دارد. برای مقایسه این موارد را می توان در نظر گرفت:

  • طول عمر کاتریج مبتنی بر پیگمنت بسیار بیشتر از دای است.
  • جوهرهای پیگمنت در برابر نور خورشید پایداری بسیار بیشتری دارند. برای چاپ بنرهای تبلیغاتی پیگمنت ها مناسب تر هستند.
    برای ایجاد تصاویر واضح روی کاغذهای براق و گلاسه، بهترین انتخاب جوخر پیگمنت است.
  • کارتریج مبتنی بر پیگمن، رنگ را روی کاغذ پخش نمی کند.
  • کیفیت چاپ روی کاغذ در کارتریج مبتنی بر جوهر دای همیشه بالاتر است.
  • وضوح تصاویر و شفاف بودن در جوهرهای دای بالاتر از جوهر پیگمنت است.
  • از نظر قیمت فروش کارتریج دای مقرون به صرفه تر و سهل الوصول تر است.

برای ثبت سفارش” سرویس شارژ و تعویض کارتریج ” از اپ هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا