لوله کشی و تاسیسات

چرا لوله کشی آب سرد و گرم را باید به حرفه ای ها بسپاریم؟

لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان، یکی از بخش های مهم و پراهمیت ساختمان است که باید به صورت اصولی و حرفه ای انجام شود تا ساکنان ساختمان بتوانند بدون مشکل از آب سرد و گرم موردنیاز خودشان استفاده کنند.

در صورتی که لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان به صورت اصولی انجام نشود و یا مشکلی در لوله کشی وجود داشته باشد، قطعا ساکنین ساختمان دچار مشکلات بسیار زیادی خواهند شد و حتی ممکن است زندگی آنها دچار مشکلاتی شود و نتوانند از امکانات موردنیاز خود برای زندگی راحت تر استفاده کنند.

به همین خاطر می خواهیم در این مقاله در مورد لوله کشی آب سرد و گرم صحبت کنیم و بگوییم که برای انجام این کار باید چه اصول و بایدها و نبایدهایی را رعایت کنید تا بتوانید به صورتی اصولی و حرفه ای این کار را انجام دهید.

اگر به فکر لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان خودتان هستید و یا لوله کشی ساختمان شما دچار مشکل شده است و میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع کسب کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات ارزشمندی را در این زمینه دریافت کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

نکات مهم در لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان چیست؟

هرکاری اصول و قواعد خاص خودش را دارد و برای اینکه بتوانید آن کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، باید اصول آن را نیز رعایت کنید. لوله کشی آب سرد و گرم هم از این موضوع مستثنی نیست و اصول و قواعدی دارد که در هنگام اجرای آن باید این اصول را رعایت کنید.

در ادامه می خواهیم نکات مهم در لوله کشی آب سرد و گرم را بررسی کنیم و بگوییم که این اصول چه هستند و چطور باید آنها را رعایت کنید. پس در ادامه باهم این نکات را بررسی خواهیم کرد.

1- کوتاه ترین مسیر را در نظر بگیرید:

لوله کشی ساختمان باید به صورتی اجرا شود که کوتاه ترین مسیر ممکن را برای رساندن آب به ساختمان طی کند و همچنین کمترین میزان پیچ و خم در آن انجام شود.

وجود پیچ و هم زیاد در مسیر لوله کشی و طولانی بودن آن، می تواند روی فشار آب تاثیر مستقیم بگذارد و باعث شود که آب ساکنان ساختمان فشار آب کمتری را داشته باشند.

برای اینکه بتوانید کوتاه ترین مسیر ممکن را در نظر بگیرید و لوله کشی را به صورت مناسب انجام دهید، نیاز است که قبل از شروع کار نقشه لوله کشی را تهیه کنید تا بتوانید مشکلات آن را بررسی کرده و آنها را برطرف کنید و مشکلی در لوله کشی وجود نداشته باشد.

2- لوله کشی عمود یا موازی با دیوارهای ساختمان باشد:

لوله کشی ساختمان باید به صورت اصولی انجام شود و عمود و یا موازی با دیوارهای ساختمان باشد. در صورتی که این موضوع رعایت نشود، بازهم ممکن است در فشار آب دریافتی ساکنان مشکل وجود داشته باشد و نتوانند آب با فشار مناسب دریافت کنند.

همچنین در صورت استفاده از پمپ، اگر لوله کشی اصولی انجام نشده باشد، ممکن است به پمپ فشار زیادی وارد شود و موتور پمپ دچار سوختگی شود.

پس باید این نکته را رعایت کنید که لوله کشی عمود یا موازی با دیوارهای ساختمان انجام شود تا فشار آب به صورت مناسب باشد و گردش آب در ساختمان درست انجام شود.

3- جدا کردن لوله های آب و فاضلاب:

در ساختمان های مسکونی، خیلی مهم است که لوله های آب و فاضلاب در مسیرهای متفاوتی نصب شوند و در کنار هم قرار نداشته باشند، چون وجود این دو لوله در کنار هم، باعث می شود که مشکلاتی برای آب آشامیدنی ایجاد شود.

مثلا پس از گذشت زمان ممکن است که لوله های فاضلاب و آب دچار پوسیدگی شوند و نشتی داشته باشند و در این زمان ممکن است که آب آشامیدنی با آب فاضلاب ترکیب شده و آلوده شود که این موضوع می تواند مشکلات جدی را برای ساکنان ساختمان ایجاد کند.

به همین خاطر توصیه می کنیم که اگر خودتان لوله کشی آب سرد و گرم را انجام می دهید، حتما این موضوع را رعایت کنید و اگر یک لوله کش متخصص برایتان این کار را انجام می دهد، قطعا خودش می داند که باید این اصول را رعایت کند و نیازی به گفتن نخواهید داشت.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات لوله کشی آب و فاضلاب هم ارائه میده؟

4- لوله کشی نزدیک به دیوارها باشد:

لوله کشی آب سرد و گرم باید به صورتی اجرا شود که نزدیک دیوارها، تیغه ها یا سقف باشد و انجام لوله کشی از طریق کف استاندارد نیست. البته قوانین و استانداردهایی در این مورد وجود دارد که می توان به لوله زاویه داد تا کوتاه تر شود و مسیر لوله کشی خیلی طولانی نباشد که لوله کش های حرفه ای به این استانداردها تسلط دارند و می توانند به بهترین شکل ممکن لوله کشی را برایتان انجام دهند که براساس قوانین و استانداردهای ساختمان سازی انجام شود.

5- نصب اصولی لوله ها در سقف:

اگر لوله کشی ساختمان به صورت زیرسقفی انجام می شود و قرار است روی آنها سقف کاذب قرار بگیرد، نیاز است که لوله ها در بالاترین ارتفاع ممکن کار شوند تا نصب سقف کاذب به خوبی انجام شود و فاصله مناسبی میان لوله ها و سقف کاذب وجود داشته باشد.

در صورتی که این کار درست انجام نشود، ممکن است که لوله ها عرق کرده و به سقف کاذب نفوذ کنند و این کار باعث ایجاد مشکلاتی در سقف ساختمان شود و سقف را دارای نم زدگی یا خرابی کند.

پس نیاز است که این نکته را نیز در نظر داشته باشید و به خوبی رعایت کنید تا مشکلی از این بابت در لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان ایجاد نشود و بتوانید سالها بدون مشکل از آنها استفاده کنید.

6- عدم لوله کشی در کنار وسایل برقی:

لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان باید به گونه ای انجام شود که در بالای وسایل برقی قرار نداشته باشد. چون در صورتی که لوله کشی در بالای وسایل برقی اجرا شود، ممکن است در لوله نشتی ایجاد شده و آب وارد وسایل برقی شود و این کار خطر اتصال و برق گرفتگی برای ساکنان ساختمان ایجاد خواهد کرد.

به همین خاطر است که باید تا حد ممکن از این کار پرهیز شود و در صورتی که نیاز است این کار انجام شود، باید حتما از قطره گیر استفاده شود تا در صورت نشتی، روی وسیله برقی آبی نریزد و اتصالی ایجاد نشود.

7- بررسی مسیر لوله کشی از نظر موارد فنی مختلف:

یکی از نکات مهم در لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان، این است که مسیر لوله کشی باید به صورت کامل توسط مهندس بررسی شود و تداخلی بین لوله کشی و کارهای دیگر ساختمان وجود نداشته باشد و سپس لوله کشی انجام شود.

افرادی که این مرحله را انجام نمی دهند و این اصل مهم را رعایت نمی کنند، ممکن است لوله کشی را انجام دهند که برای عملیات های دیگر ساختمان مشکل ایجاد کند و باعث شود که کارهای دیگر ساختمان با مشکل مواجه شود.

پس این نکته را حتما جدی بگیرید و سعی کنید به صورت کامل آن را رعایت کنید.

8- هماهنگی در صورت تغییر مسیر لوله کشی:

معمولا لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان براساس نقشه لوله کشی انجام می شود و افراد متخصص می توانند به خوبی این کار را انجام دهند، اما گاهی اوقات ممکن است برحسب شرایط، نیاز باشد که تغییراتی در مسیر لوله کشی ایجاد شود و افراد بخواهند مسیر این کار را تعییر دهند.

در این زمان نیاز است که تغییرات موردنظر با هماهنگی کامل مهندس انجام شود تا تداخلی با بخش های مختلف ساختمان وجود نداشته باشد. مثلا گاهی اوقات پیش آمده که لوله کشی تغییر کرده است و این کار باعث شده که درب یا پنجره ها به خوبی باز نشوند و از باز شدن مناسب آنها توسط لوله ها جلوگیری شود.

پس باید به این نکته دقت کنید که دچار چنین مشکلاتی نشوید و ایرادی در کار لوله کشی آب سرد و گرم پیش نیاید.

9- برای لوله ها محافظ تعبیه شود:

خیلی مهم است که برای لوله های اجرا شده در ساختمان که قرار است در زیر دیوارها قرار بگیرند، محافظ مناسبی تعبیه شود تا در زیر فشار، مشکلی برای آنها ایجاد نشود و دچار شکستگی یا ترکیدگی نشوند.

این کار کمک می کند که عمر لوله ها و ماندگاری آنها بیشتر شود و ساکنان ساختمان بتوانند مدت زمان بیشتری بدون مشکل از لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان استفاده کنند.

اما در صورتی که محافظ برای لوله ها در نظر گرفته نشود، ممکن است که لوله کشی خیلی زود دچار مشکل شود و در لوله ها شکستگی و ترکیدگی ایجاد شود که این مشکل کاملا طبیعی است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات لوله کشی آب و فاضلاب هم ارائه میده؟

10- لوله های مناسب استفاده کنید:

برای لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان به صورت اصولی، نیاز است که از لوله های مناسب استفاده کنید تا مشکلی برای لوله ها در آینده ایجاد نشود. مثلا برای عبور آب گرم باید لوله هایی را در نظر بگیرید که کاملا مناسب باشند و در مقابل گرمای زیاد آب، مقاومت مناسبی داشته باشند و دچار خرابی یا تغییر حالت نشوند.

اگر این اصول را رعایت نکنید، ممکن است خیلی زود لوله کشی ساختمان دچار خرابی شود و نشتی های زیادی در آنها ایجاد شود که این موضوع می تواند اعتبار شما را زیر سوال ببرد.

11- محافظت از لوله هایی که در معرض سرما هستند:

یکی از نکات مهم در لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان، این است که برای لوله هایی که در بیرون از ساختمان قرار دارند و در معرض سرما هستند، محافظ مناسب در نظر گرفته شود.

در صورتی که لوله ها محافظی نداشته باشند، ممکن است در زمان سرما دچار یخ زدگی شوند و این موضوع می تواند باعث شود که آبرسانی ساختمان با اختلال مواجه شود و یا حتی لوله ها دچار ترکیدگی شوند.

پس نیاز است که این موضوع را رعایت کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن، از لوله کشی ساختمان محافظت کنید.

12- شیب مناسب لوله ها را در نظر بگیرید:

لوله کشی ساختمان باید به گونه ای انجام شود که یک شیب بسیار ملایم به سمت پایین داشته باشد. این کار به این خاطر است که در صورتی که لوله کشی نیاز به تعمیر داشته باشد و دچار مشکل شود، به آسانی بتوان آب موجود در آن را تخلیه کرد و تعمیرات را انجام داد.

اگر این شیب وجود نداشته باشد، هنگام تعمیر لوله کشی آب سرد و گرم ممکن است تخلیه آب با مشکل مواجه شود و تعمیرکار نتواند این کار را به خوبی انجام دهد.

13- درپوش گذاری فراموش نشود:

در هنگام لوله کشی ساختمان، معمولا عملیات های دیگری نیز در حال انجام هستند و ممکن است وسایل مختلفی وارد لوله ها شوند. به همین خاطر نیاز است که در زمان لوله کشی، حتما در انتهای هر روز با استفاده از درپوش های مناسب، مسیر لوله ها بسته شود تا مشکلی در آنها ایجاد نشود و وسایل بیرون وارد لوله کشی نشود.

انجام این کار بسیار ضروری است، در غیراینصورت ممکن است خاک و خرده های بتن و… وارد لوله ها شود و در آینده باید گرفتگی لوله شود که این موضوع بسیار اذیت کننده است و می تواند برای ساکنان ساختمان دردسرساز باشد.

14- لوله های سرد و گرم را مشخص کنید:

نیاز است که در لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان، از لوله هایی با رنگ مناسب استفاده شود تا در زمان انجام تعمیرات، مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

معمولا در ساختمان سازی لوله های آب سرد با رنگ آبی نمایش داده می شوند و لوله های آب گرم، با رنگ قرمز مشخص می شوند و نیاز است که این استانداردها را رعایت کنید تا مشکلی در آینده ایجاد نشود.

15- نصب صحیح آب سرد و گرم:

معمولا در شیر آب، استاندارد این است که آب سرد در شیر سمت راست و آب گرم در شیر سمت چپ تعبیه شود و شما هم باید این استانداردها را رعایت کنید تا لوله کشی خود را به صورت اصولی انجام دهید.

این استاندارد باعث شده است که همه ما به صورت ناخودآگاه برای آب سرد شیر سمت راست را باز کنیم و برای آب گرم هم شیر سمت چپ را باز کنیم و اگر این موضوع را به صورت برعکس انجام دهید، ممکن است ساکنان ساختمان دچار مشکل شوند.

لوله کشی آب سرد و گرمخدمات لوله کشی ساختمان در تهران

انواع لوله کشی آب سرد و گرم چه هستند؟

لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان به دو روش کلی انجام می شود، روش اول لوله کشی به روش روکار است که در این روش لوله ها به صورت روکار کشیده می شوند و در ظاهر ساختمان مشخص هستند و روش دوم به روش توکار است که در این روش تمامی لوله ها از داخل دیوار یا از کف ساختمان کشیده می شوند و با استفاده از بتن و… پر می شوند و مشخص نخواهند بود.

در ادامه معایب و مزایای هرکدام از این روش ها را باهم بررسی می کنیم تا بتوانید با انواع لوله کشی آب سرد و گرم آشنا شوید.

لوله کشی آب سرد و گرم روکار:

لوله کشی روکار همانطور که از نامش پیداست، از روی دیوار رد می شود و به صورت روی کار انجام می شود و خود این روش به دو دسته مختلف تقسیم می شود.

شما می توانید لوله کشی روکار را به صورت داخلی یا خارجی انجام دهید. در روش داخلی لوله ها از داخل ساختمان عبور می کنند و روی دیوار مشخص هستند و ممکن است در نمای داخلی ساختمان دیده شوند، اما در لوله کشی روکار خارجی، لوله ها از دیوارهای بیرونی ساختمان کشیده می شوند و تاثیری روی دکوراسیون داخلی ندارند، اما می توانند روی نمای بیرونی ساختمان تاثیرگذار باشند.

مزایای لوله کشی روکار چیست؟

1- تعمیر راحت تر:

لوله کشی توکار اگر دارای مشکلی باشد و یا ترکیدگی در لوله ها ایجاد شود، می تواند دیوار خانه را خراب کند و شدیدا روی این موضوع تاثیر می گذارد. اما لوله کشی روکار این ایراد را ندارد و به محض خراب شدن لوله ها می توانید متوجه شوید و از آن جلوگیری کنید تا هیچ خرابی ایجاد نکند.

همچنین برای تعمیر لوله کشی آب سرد و گرم توکار، باید آن قسمت دیوار را خراب کنید تا لوله ها مشخص شوند و پس از تعمیر هم مجددا به تعمیر دیوار خانه نیاز خواهید داشت که این کار می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد.

اما در لوله کشی روکار این مشکل وجود ندارد و به راحتی می توانید لوله ها را تعمیر و ترمیم کنید و هیچگونه تخریبی نیاز نیست.

2- راحتی در ایجاد انشعاب جدید:

یکی دیگر از مزیت های لوله کشی به صورت روکار، این است که شما بعدها می توانید به راحتی از آن انشعاب جدید دریافت کنید و نیازی نیست دیوار را خراب کنید و یا کارهای هزینه بر انجام دهید. تنها کافیست که لوله های جدید را به همان لوله کشی قبلی متصل کنید و انشعاب جدید خودتان را ایجاد کنید.

این موضوع هم یکی از مزیت های مهم دیگری است که در لوله کشی آب سرد و گرم روکار وجود دارد و می توانید از آن استفاده کنید.

3- عمر بیشتر لوله کشی:

در لوله کشی روکار چون لوله ها به صورت روکار اجرا می شوند و داخل دیوار قرار ندارند، فشاری روی آنها وجود ندارد و این موضوع باعث می شود که عمر بیشتری داشته باشند و تا سالها خیال شما را از بابت لوله کشی راحت کنند.

لوله هایی که در داخل دیوار قرار می گیرند، ممکن است تحت فشار بتن و دیوار قرار داشته باشند و این موضوع می تواند روی کاهش عمر مفید آنها بسیار تاثیرگذار باشد.

معایب لوله کشی روکار چیست؟

1- خراب شدن ظاهر ساختمان:

اولین ایراد لوله کشی روکار این است که لوله ها در ظاهر ساختمان وجود دارند و دیده می شوند و این موضوع می تواند باعث شود که ظاهر ساختمان شما کمی بد به نظر برسد. البته روش هایی مانند داکت لوله کشی، دیوار یا سقف کاذب و… وجود دارند که می توانند لوله کشی روکار را بپوشانند و ظاهر ساختمان شما را زیبا کنند، اما در هر صورت این روش می تواند باعث شود که ساختمان شما کمی حالت قبلی خودش را از دست بدهد و لوله های روکار در آن دیده شوند.

2- آسیب دیدن در برابر نور خورشید و…:

اگرچه لوله کشی آب سرد و گرم روکار تحت فشار نیست و این موضوع می تواند باعث شود که عمر بیشتری داشته باشد، اما قرار گرفتن در برابر نور خورشید و یا عوامل آسیب زای دیگر، می تواند به این لوله ها آسیب وارد کند و باعث شود که عمر آنها کمتر شود، به همین خاطر باید در هنگام نصب لوله کشی روکار، این موضوع را در نظر داشته باشید و آنها را به صورتی منتقل کنید که خیلی با نور خورشید و عوامل آسیب زا در ارتباط نباشند تا عمر آنها کمتر نشود.

3- تغییر شکل در استفاده از آب گرم:

لوله کشی آب سرد و گرم روکار معمولا با استفاده از لوله های پی وی سی انجام می شود که جنس پلاستیک فشرده دارند و این موضوع هم خوب است چون باعث می شوند اجرای این سیستم راحت تر باشد و هم بد است چون در برابر گرما ممکن است تغییر شکل دهند.

به همین خاطر نیاز است که برای استفاده از این لوله ها برای آب گرم، با لوله کش خودتان مشورت کنید تا بهترین نوع لوله انتخاب شود و لوله ها پس از مدتی تغییر شکل ندهند و یا خراب نشوند.

هزینه لوله کشی آب سرد و گرم

لوله کشی آب و فاضلاب توسط لوله کش ماهر

لوله کشی آب سرد و گرم توکار:

لوله کشی آب سرد و گرم توکار هم برخلاف روش قبلی، از داخل دیوار یا کف ساختمان عبور می کند و پس از انجام این روش، می توانید روی آن را با استفاده از بتن و مواد دیگر بپوشانید تا مشخص نباشد. این روش هم مانند روش قبلی مزایا و معایب خودش را دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

مزایای لوله کشی توکار چیست؟

1- نمایان نبودن در ظاهر ساختمان:

اولین مزیت لوله کشی آب سرد و گرم توکار این است که دیگر مانند روش قبلی در ظاهر ساختمان مشخص نخواهد بود و به راحتی می توانید این لوله ها را با استفاده از بتن و مصالح دیگر بپوشانید.

این مزیت باعث می شود که دیگر نمای داخلی یا خارجی ساختمان شما خراب نشود و بتوانید به راحتی ایرادات موجود در نما را بپوشانید که برای خیلی از افراد این کار یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

2- نبودن در معرض عوامل آسیب زا:

لوله کشی آب توکار، به خاطر اینکه با استفاده از بتن و مصالح دیگر پوشیده می شود و معمولا در داخل دیوار یا کف ساختمان اجرا می شود، دیگر در معرض نور خورشید و عوامل آسیب زای دیگر نخواهد بود و این موضوع باعث می شود که بتواند ماندگاری بیشتری در برابر چنین عواملی داشته باشد و خورشید نتواند آسیبی به آن وارد کند.

این موضوع هم می تواند باعث شود که ماندگاری و عمر مفید لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان بیشتر شود.

3- مقاومت در برابر ضربه و…:

پوشیده بودن لوله های توکار با استفاده از مصالح ساختمانی، باعث می شود که ضربه به آنها وارد نشود و همین موضوع می تواند از آنها در برابر ضربه ها و… محافظت کند و خوبی این روش این است که وقتی لوله کشی انجام شد، به راحتی می توان آن را با مصالح پوشاند تا در معرض خطر نباشد و عملیات های دیگر ساختمانی نتوانند آن را خراب کنند.

معایب لوله کشی توکار چیست؟

1- هزینه تعمیر بالا:

اولین ایراد لوله کشی توکار این است که در صورت خرابی، هزینه تعمیر بسیار بالایی دارد و باید برای آن هزینه بالایی بپردازید. این موضوع به این خاطر است که اگر بخشی از لوله خراب شود، باید دیوار یا کف آن قسمت به صورت کامل تخریب شود تا نشتی و مشکل لوله ها را پیدا کنید و آن را برطرف کنید.

سپس باید مجددا اقدام به ترمیم دیوار کنید که این موضوع می تواند هزینه های تعمیرات شما را افزایش دهد و باعث شود که حسابی توی خرج بیفتید.

2- سختی در ایجاد انشعاب:

لوله کشی آب سرد و گرم توکار به خاطر اینکه در داخل دیوار قرار دارد، هنگام گرفتن انشعاب شما را با مشکلاتی مواجه می کند و باعث می شود که نیاز به تخریب دیوار داشته باشید. این موضوع نیز یکی دیگر از ایرادات این روش لوله کشی است که در هنگام گرفتن انشعاب ممکن است شما را با محدودیت مواجه کند.

3- متوجه نشدن خرابی:

یکی دیگر از ایراداتی که در لوله کشی توکار وجود دارد، این است که در این روش شما چون نمی توانید لوله کشی آب سرد و گرم را مشاهده کنید، معمولا زمانی می توانید متوجه نشتی و ترکیدگی لوله شوید که آن قست از دیوار نم زده شود و یا خراب شود و سپس می توانید اقدام به ترمیم آن قسمت کنید.

اما در لوله کشی روکار تمامی لوله ها قابل مشاهده هستند و این مشکل وجود نخواهد داشت.

مراحل لوله کشی آب سرد و گرم

خدمات لوله کشی آب طبق استانداردهای جدید

قیمت لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان

در ادامه برای شما جدول قیمت لوله کشی آب سرد و گرم را قرار داده ایم که با مشاهده آن، می توانید به صورت حدودی دستمزد لوله کشی آب سرد و گرم را متوجه شوید و در صورت نیاز از خدمات هوم سرویز برای انجام این کار استفاده کنید.

قیمت لوله کشی فاضلاب
قیمت لوله کشی آب و ساختمان

خدمات لوله کشی آب سرد و گرم هوم سرویز

یکی از خدماتی که توسط همیاران هوم سرویز ارائه می شود، لوله کشی آب سرد و گرم است که می توانید به راحتی با استفاده از این خدمات، خانه خودتان را به لوله کشی آب مجهز کنید.

برای استفاده از این خدمات، کافیست همین حالا گوشی موبایل خودتان را بردارید و اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کنید، سپس به قسمت خدمات رفته و خدمات موردنظر خودتان را سفارش دهید تا درخواست شما ثبت شود.

پس از ثبت درخواست، کارشناسان هوم سرویز درخواست شما را بررسی کرده و با شما هماهنگی های لازم را انجام می دهند و سپس همیاران ما به منزل شما مراجعه می کنند تا بتوانید خدمات موردنظر خودتان را دریافت کنید.

همچنین گفتنی است که بازدید از خانه شما در این خدمات کاملا رایگان است و تمامی خدمات هوم سرویز هم شامل گارانتی بازگشت وجه هستند که این موضوع می تواند باعث شود با خیال راحت از خدمات ما استفاده کنید.

جهت ثبت سفارش رایگان سرویس لوله کشی آب و فاضلاب از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا