تعمیر و سرویس خودرو

تعویض روغن موتور سیکلت در محل ✔️ تعویض فیلتر روغن در محل

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

وظیفه اصلی روغن موتور، روان سازی قطعات موتوری و محافظت از موتور است. برای اینکه کارتان به تعمیرگاه برای تعمیر ماشین نیفتد باید در بازه های زمانی مشخص، روغن موتور خودرو را تعویض کنید. در مورد موتور سیکلت هم وضع به همین صورت است. تعویض روغن موتور سیکلت در بهبود عملکرد فطعات موتوری تاثیر دارد. گرما، گرد و خاک، حمل بار و ترددهای بیشتر، روی کیفیت روغن در موتور سیکلت اثر می گذارد. لازم است تا طبق دفترچه راهنما، سطح کیفی روغن موتور را در فواصل زمانی بررسی کنید. در صورت کاهش روغن و یا افت کیفیت آن حتما روغن موتور تازه را جایگزین روغن بی کیفیت کنید.

چرا روغن موتور سیکلت نیاز به تعویض دارد؟

تعویض روغن موتور سیکلت طول عمر قطعات موتوری را افزایش می دهد. روغن های بی کیفیت خاصیت روانی خوبی ندارند و نمی توانند از سایش و اصطکاک قطعات داخل موتور، جلوگیری کنند. برای اینکه قطعات اصلی موتور آسیب نبیند از روغن موتور استفاده می شود. عمر روغن موتور محدود است و بستگی به میزان کارکرد موتور سیکلت و آلودگی های محیط دارد. هر چقدر مدت زمان استفاده از موتور سیکلت بیشتر باشد، عمر مفید روغن موتور کمتر می شود. روغن موتورهای بی کیفیت، تغییر رنگ می دهند و دیگر حالت روانی ندارند. با مراجعه به مکانیکی می توانید برای تعویض روغن موتور سیکلت اقدام کنید. البته خیلی ها هم خودشان به سادگی روغن موتور را در منزل عوض می کنند. اگر برای اولین بار قصد تعویض روغن موتور سیکلت را دارید از راهنمایی های این مطلب استفاده کنید.

خدمات تعویض روغن در محل

تعویض روغن موتور سیکلت

ابزار مناسب تعویض روغن موتور سیکلت

زمان تعویض روغن موتور که فرا برسد باید هر چه سریع تر روغن را عوض کنید. با توجه به آسیب احتمالی به موتور، پشت گوش انداختن تعویض روغن موتور اصلا به نفع تان نیست. هزینه تعمیر موتور خیلی بیشتر ار مبلغ خرید یک قوطی روغن و تعویض آن است. اگر ابزار مناسب را در اختیار داشته باشید، می توانید به سادگی روغن فرسوده را عوض کنید. برخی از این ابزار عبارتند از:

  • جک نگهدارنده موتور سیکلت
  • دستمال پارچه ای
  • دستکش مناسب
  • آچار فرانسهآچار فیلتر روغن
  • طرف تخلیه روغن فاسد
  • قیف برای ریختن روغن موتور
  • فیلتر روغن موتور سیکلت

آماده سازی موتور قبل از تعویض روغن

برای اینکه روغن به راحتی و به طور کامل از موتور سیکلت خارج شود لازم است تا موتور را روشن کنید. کارکرد چند دقیقه ای موتورسیکلت موجب گرم شدن و خارج شدن راحت روغن از آن می شود.اکنون موتور سیکلت را خاموش کرده و روی جک قرار دهید. لازم است تا محلی که موتور سیکلت در آن قرار دارد، کاملا صاف باشد. از تعویض روغن موتور سیکلت در زمین های ناصاف و شیب دار خودداری کنید. برای ایمنی و تعادل موتور سیکلت حتما از جک نگهدارنده استفاده کنید.

بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک چه موقعی است؟

هزینه تعویض روغن موتور سیکلت تعویض روغن موتور سیکلت

تخلیه کامل روغن موتور سیکلت

برای تعویض روغن موتور سیکلت توصیه می شود که ابتدا روغن های بی کیفیت قبلی را به طور کامل تخلیه کنید. این روغن دیگر کارایی ندارد و می بایست از چرخه موتوری به طور کامل حذف شود. برای این کار اول گیج روغن موتور را باز کنید. با باز کردن کامل گیج می توانید پیچ تخلیه روغن موتور را ببینید. یک ظرف مناسب برای تخلیه روغن موتور را درست در زیر پیچ تخلیه قرار دهید. اکنون می توانید پیچ تخلیه روغن را باز کنید تا روغن به طور کامل خارج شود. تقریبا بین نیم تا یک ساعت طول می کشد تا روغن کاملا تخلیه شود. مدت زمان تخلیه بستگی به میزان گرم بودن موتور دارد.

چرا باید فیلتر روغن را زود به زود عوض کنیم؟

تعویض فیلتر روغن موتورسیکلت

توصیه می شود در هر بار که روغن موتور سیکلت را تعویض می کنید حتما فیلتر روغن را نیز عوض کنید. فیلتر روغن وظیفه تصفیه و حذف آلودگی ها را از روغن دارد. قیمت فیلتر روغن بسیار کمتر از هزینه تعمیرات موتور است لذا این کار ساده و کم هزینه را حتما انجام دهید.با آچار می توانید فیلتر روغن قبلی را باز کرده و فیلتر روغن جدید را جایگزین کنید. قبل از جا به جایی فیلتر جدید حتما واشرهای پلاستیکی را روغن کاری کنید. بعد از تعویض فیلتر حتما پیچ روغن موتور را به طور کامل ببندید.

خدمات تعمیر ماشین در محل 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعویض روغن و فیلترها هم ارائه میده؟

تعویض فیلتر روغن موتورسیکلت

تعویض روغن موتور سیکلت

با استفاده از یک قیف و از قسمت گیج می توانید روغن موتور را داخل دستگاه بریزید.میزان حجم روغن بستگی به نوع موتور سیکلت و گنجایش آن دارد. به طور معمول در دفترچه راهنمای موتور سیکلت در مورد حجم روغن، اطلاعاتی درج شده است. پس از تعویض روغن موتور سیکلت لازم است تا عملکرد صحیح روغن را بررسی کنید. برای این کار موتور سیکلت را دوباره روشن کرده و چراغ چشمک زن روغن را چک کنید. تاریخ تعویض روغن موتور و کیلومتر را یادداشت کنید تا زمان تعویض بعدی را به خاطر داشته باشید. در ضمن یادتان باشد که از ریختن روغن موتور قبلی در جوی آب و یا زمین خودداری کنید. معمولا روغن های قبلی به مراکز تعویض روغنی برای امحا برگشت داده می شود.

تعمیرگاه سیار وسایل نقلیه امداد خودرو

تعویض روغن موتور سیکلت در محل

گاهی وقت یا حوصله انجام کارهای مکانیکی خودرو و یا تعویض روغن موتور سیکلت را ندارید. به هر حال عوض کردن روغن کمی کثیف کاری دارد. پاک کردن لکه های روغن موتور از روی لباس خیلی دشوار است. اصلا هر کاری قلق مخصوص به خود را دارد و کارهای فنی و مکانیکی هم از همین کارها هستند. یک راه خیلی ساده و بدون دردسر برای تعویض روغن موتور وجود دارد. کافیست از خدمات تعویض روغن هوم سرویز استفاده کنید. لازم نیست برای تعویض روغن به تعمیرگاه مراجعه کنید، در هر کجای تهران که باشید تنها با یک تماس برای خدمت رسانی در محل حاضر می شویم. مکانیک سیار هوم سرویز در محله شماست. کارهای فنی و تعویض روغنی را به حرفه ای ها بسپارید و خیال تان ار بابت کارکرد بهینه موتورسیکلت راحت باشد.

برای ثبت سفارش رایگان سرویس تعویض روغن و فیلترها از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا