تعمیر و سرویس خودرو

همه چیز درباره بوستر ترمز ✔️ رفع مشکل خرابی سیستم ترمز

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

خودروی شخصی یک وسیله رفاهی است که نیاز به رسیدگی دارد. برای اینکه رانندگی ایمنی داشته باشید و جان سرنشینان در خطر نباشد، چه کار می کنید؟ سرویس اتومبیل و بررسی ایرادات احتمالی چندان هزینه ای ندارد ولی می تواند جانتان را حفظ کند. یکی از مهم ترین قسمت ها در همه خودروها، سیستم ترمز آن است. لنت ترمز، پدال ترمز و بوستر ترمز خلا باید کارایی مناسبی داشته باشند تا راننده بتواند در مواقع لزوم با فشار روی پدال ترمز، اتومبیل را متوقف کند. چقدر در مورد سیستم توقف اتومبیل اطلاعات دارید؟ آیا با طرز کار بوستر ترمز آشنایی دارید؟

بوستر ترمز خلا چیست

از زمان تولید اولین خودروها همیشه بوستر ترمز هم در ماشین نصب شده است. سیستم بوسترهای خلا امروزی در مقایسه با بوسترهای کاسه ای، تفاوت زیادی دارد. البته به لحاظ کارکرد هر دو یک وظیفه را انجام می دهند. بوستر ترمز خلا وسیله ای برای کمک به توقف در سیستم ترمز اتومبیل است. بوستر یک قوطی فلزی شامل یک دیافراگم و سوپاپ هوشمند است. این وسیله موجب می شود تا با کمترین فشار روی پدال، سیستم ترمز عمل کند. گاهی برخی از راننده ها متوجه خرابی و ایراد در بوستر نمی شوند و به موقع برای تعمیر ماشین اقدام نمی کنند. آیا برای ترمز کردن مجبورید فشار بیشتری روی پدال ترمز وارد کنید؟ با مکانیک سیار هوم سرویز تماس بگیرید تا با مراجعه به محل، وضعیت ترمز و بوستر را بررسی کند. این وضوعی نیست که نادیده بگیرید.

خدمات تعمیر ماشین در محل 

خرابی بوستر ترمز

 

طرز کار بوستر ترمز خلا

عملکرد این بوستر چندان هم پیچیده نیست. یک سیستم ساده موجب می شود تا فشار هوا توسط نیروی کشش خلا وارد دیافراگم بشود. همین کشش، اساس کار بوستر خلا است. به این ترتیب با کوچکترین فشار روی پدال ترمز، سیستم ترمز عمل می کند. در واقع بوستر ترمز خلا، فشار وارده بر پدال را تقویت می کند. همه بوسترها دارای دو قسمت هستند جنس بدنه اغلب فولادی است و دیافراگم با نوعی پلاستیک کار شده است. میله فشاری فلزی داخل دیافراگم متحرک است. با ایجاد خلا توسط موتور و فشار هوای جو، ترمزگیری به سادگی انجام می شود. طرز کار بوستر در دو حالت متفاوت است.

  • الف- عدم ترمز گیری
  • ب-  هنگام ترمزگیری

الف- عدم ترمزگیری

در هنگام حرکت اتومبیل همیشه از ترمز استفاده نمی شود. وقتی پا روی پدال ترمز قرار ندارد، در دو طرف دیافراگم حالت تعادل وجود دارد. در واقع یک سوپاپ دو طرفه موجب تنظیم مساوی خلا در دو طرف دیافراگم می شد. در این حالت بدنه بوستر ترمز خلا کاملا ساکن بوده و مثل یک مخزن، خلا موتور را ذخیره می کند. این قسمت را اصلا نمی بینید ولی کافیست بدانید که برای عملکرد بوستر لازم است تا به آن فشار وارد شود. تا زمانی که پا روی پدال ترمز نباشد، سیستم خلا در حالت ساکن قرار دارد. اگر عادت دارید در هنگام رانندگی پا را بدون علت روی پدال ترمز فشار دهید، حتما این کار را ترک کنید.

راهنمای انتخاب انواع لنت ترمز خودرو

تعمیر بوستر ترمزرفع خرابی بوستر ترمز فوری

ب- هنگام ترمزگیری

با کوچکترین فشار روی پدال ترمز، سیستم بوستر خلا فعال می شود. تعادل فشار دو طرف سوپاپ بر هم خورده و ترمزها فعال می شوند. پدال ترمز، فنر داخل دیافراگم در بوستر، میله فشاری، سوپاپ دو طرفه همگی در ترمز اتومبیل نقش دارند. هر گونه ایراد و خرابی در این سیستم، موجب ایراد در ماشین شده و وضعیت ترمز را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر بوستر ترمز خلا دچار آسیب شود، پدال ترمز کاملا سفت می شود. به این ترتیب موقع ترمز کردن راننده مجبور است تا فشار زیادی را روی پدال وارد کند. اگر چه بوستر از قطعات بسیار با دوام در اتومبیل است ولی این وسیله نیز به هر حال روزی، کارایی خود را از دست می دهد. 

علائم خرابی بوستر ترمز خلا

وقتی سیستم ترمز ماشین درست عمل نمی کند، باید به خرابی بوستر شک کرد. شکستگی فنرها، پارگی دیافراگم، نشتی خلا و خرابی سوپاپ داخلی بوستر، همگی روی عملکرد سیستم ترمز تاثیر دارند. اگر موقع ترمز کردن سرو صدای زیادی ایجاد می شود یا پدال ترمز به سختی به وضعیت اولیه بر می گردد حتما با مکانیک سیار تماس بگیرید. برای اینکه بوستر سالم به اشتباه تعویض نشود لازم است تا یک حرفه ای سیستم ترمز ماشین را بررسی کنید. تعمیرات خودرو یک تخصص است اما خودتان هم می توانید از روی فشار پدال متوجه خرابی بوستر بشوید.

ترفندها، روش ها و همه چیز درباره تعمیرات خودرو

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعویض لنت ترمز هم ارائه میده؟

قیمت بوستر ترمز پراید

بررسی بوستر ترمز خلا

خرابی سیستم ترمز می تواند خطر آفرین باشد. برای اینکه اتومبیل به خوبی کار کند باید به طور مرتب چکاپ شود. بررسی قسمت های موتوری، سیستم حرکتی، چرخ ها و وضعیت ترمزها یک کار روتین است. همه راننده های حرفه ای که به جان خود و دیگران اهمیت می دهند روی سرویس اتومبیل حساسیت ویژه ای دارند. شاید پارگی روکش صندلی های ماشین را بتوانید نادیده بگیرید ولی نمی توانید نسبت به وضعیت ترمزها بی تفاوت باشید. به محض مشاهده هر گونه خرابی و ایراد حتما با سرویسکار هوم سرویز تماس بگیرید تا وضعیت ترمز اتومبیل بررسی شود. تعویض لنت ترمز، تعویض روغن و بسیاری از کارهای ساده چندان هزینه ای ندارد اما روی عملکرد اتومبیل تاثیرگذار است.

رفع خرابی بوستر ترمز اتومبیل

سرویس تعمیر ماشین هوم سرویز صفر تا صد کارهای تعمیراتی اتومبیل را در محل انجام می دهد. بررسی دیسک و صفحه پراید، تعویض لنت ترمز و بررسی بوستر ترمز خلا، عوض کردن تسمه تایم، تعویض روغن گیربکس و … همه کارهای مکانیکی ماشین را به حرفه ای ها بسپارید. ما در همه محله های تهران با بهترین مکانیک ها همکاری داریم. برای بررسی وضعیت سیستم ترمز و تعویض لنت ترمز یا عوض کردن بوستر ترمز خلا با ما تماس بگیرید. ثبت سفارش رایگان از طریق اپلیکیشن این سامانه امکان پذیر است. همه سفارش های ثبت شده در اپ هوم سرویز شامل گارانتی تعویض قطعات و تخفیف خواهند شد. قبل از اینکه یک مشکل کوچک در خودرو موجب آسیب به بقیه قطعات شود، نسبت به رفع آن اقدام کنید. در صورت نیاز به خرید قطعات همیار موظف است فاکتور خرید را به مشتری تحویل دهد.

برای ثبت سفارش رایگان تعویض لنت ترمز از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا