برقکاری ساختمان

چگونه لوستر آشپزخانه مناسب را انتخاب کنیم؟

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

با نورپردازی زیبایی دکوراسیون داخلی چند برابر می شود. این امر در آشپزخانه هم صدق است. هر چقدر نورپردازی آشپزخانه حرفه ای تر کار شود، فضای صمیمانه تری خواهید داشت. آشپزخانه های تاریک و بدون نور، احساس خوبی ایجاد نمی کنند. حتی یک لوستر آشپزخانه ساده هم می تواند این مکان را جذاب تر کند. آشپزی و پخت و پز به اندازه کافی خسته کننده هست حالا تصور کنید که نور محیط هم کم باشد. در این صورت دیگر دست و دلتان به کار نمی رود. نصب لوستر برای آشپزخانه کار چندان دشواری نیست و هزینه زیادی هم ندارد اما دکوراسیون آشپزخانه با همین نورپردازی ساده نیز کلی تغییر خواهد کرد.

انتخاب لوستر آشپزخانه

لوستر آشپزخانه با انواع لوسترهای پذیرایی یا اتاق خواب تفاوت دارد. این تفاوت در نحوه نصب لوستر و یا میزان نور آن نیست. لوستر ها همیشه یک عنصر دکوراتیو هستند. لوستر در هر کجای خانه که نصب می شود، زیبایی خاصی دارد. آشپزخانه های امروزی در واقع هم اتاق نشیمن و هم اتاق غذاخوری حساب می شوند. به خصوص در آپارتمان های نقلی معمولا اغلب اوقات بیداری افراد خانواده در همین آشپزخانه ها می گذرد. برای اینکه محیط با صفاتری داشته باشید، دکوراسیون آشپزخانه را جدی تر بگیرید. آویزان کردن یک لامپ ساده با نیم متر سیم از سقف آشپزخانه اصلا در شان یک خانواده خوش سلیقه نیست. با هر بودجه ای که دارید می توانید با نصب لوستر آشپزخانه ، دکوراسیون داخلی را تکمیل کنید.

راهنمای کامل نصب لوستر

خرید لوستر آشپزخانهنصب انواع مدل لوستر اشپزخانه درکوتاه ترین زمان

مدل لوستر آشپزخانه

حالا که تصمیم گرفته اید سر و سامانی به وضعیت این مطبخ رنگ و رو رفته بدهید، آویزهای سقفی را عوض کنید. طرح و شکل ظاهری لوستر  خیلی سلیقه ای است با نگاهی به ویترین فروشگاه های لوازم دکوراسیون، ده ها طرح مختلف را می بیند. قبل از اینکه بپرسید کدام مدل مناسب تر است باید در نظر بگیرید کدام مدل کارامدتر است. زیبایی نقش مهمی در انتخاب لوستر دارد ولی هدف اصلی تامین روشنایی و نور محیط است. با توجه به ابعاد و بزرگی آشپزخانه یک لوستر مناسب را خریداری کنید. انواع آویزهایی که بسیار کوچک هستند، قادر به تامین نور لازم نیستند. البته ضرورتی ندارد از مدل های بسیار بزرگتر و شاخه های زیاد استفاده کنید. 

رنگ لوستر آشپزخانه

رنگ بندی مهم ترین عنصر در طراحی داخلی است. لوسترها نقطه کانونی و مرکز تقارن آشپزخانه ها هستند و باید در مکان مناسب نصب شوند. می توانید از یک رنگ مناسب با تم رنگی آشپزخانه کمک بگیرید و نورپردازی را انجام دهید. نکته مهم در اینجا اینست که با روشن شدن لوستر دیگر رنگ آن دیده نخواهد شد. اگر نور محیط کم باشد مجبورید حتی روزها هم لامپ را روشن نگه دارید. بنابراین به خودی خود مشکل رنگ حل خواهد شد. روی این موضوع زیاد حساس نباشید. اما نکات مهمی در مورد نصب لوستر وجود دارد که باید به آن بیشتر توجه کنید. 

چگونه لوستر سقفی را نصب کنیم؟ طریقه نصب لوستر سقفی

لوستر آشپزخانه مدرنانتخاب لوستر آشپزخانه متناسب با ابعاد فضا

نکات مهم در نورپردازی آشپزخانه

با خرید لوستر کار نورپردازی تمام نمی شود هنوز خیلی موارد و نکات ریز را باید رعایت کنید تا یک نورپردازی ایده آل داشته باشید. اولین نکته اینست که جنس لوستر باید با سبک طراحی کابینت ها همخوانی داشته باشد. ترکیب مصالح به کار رفته در ساخت لوستر می تواند هماهنگی دکوراسیون را نابود کند. انواع لوسترهای مدرن دو نوع هستند:

  • روشنایی های کریستالی
  • روشنایی های برنزی

روشنایی های کریستالی

این لوسترها به گونه ای طراحی شده اند که چند لامپ به یک بدنه متصل شده است. در واقع منبع نوری در طرح کریستالی چند تایی است. به این ترتیب اطراف محیط کاملا روشن و پر نور می شود. لوسترهای کرستالی زیبا و با شکوه هستند. با نصب لوستر آشپزخانه کریستالی فضایی لوکس و شیک خواهید داشت. امکان استفاده از شعله های نوری بیشتر هم با این ترفند وجود دارد.

روشنایی های برنزی

لوسترهای برنزی از لحاظ نور افشانی تفاوتی با طرح های کریستالی ندارند. اما به لحاظ ظاهری کاملا متفاوت از کریستالی هستند. مدل برنزی شبیه شید یا لاله های کریستال طراحی شده است. جنس بدنه این لوسترها برنزی و یا دارای آبکاری برنزی است. با تعداد شاخه های بیشتر می توانید نور آشپزخانه را افزایش دهید.

آموزش نصب لوستر به سقف کاذب

نصب لوستر آشپزخانه جدیدخدمات نصب روشنایی و لوستر آشپزخانه

محل نصب لوستر آشپزخانه کجاست؟

به طور معمول انواع آویزهای سقفی را در مرکز اتاق نصب می کنند. به صورت سنتی در اغلب موارد  لوستر آشپزخانه هم در  وسط آشپزخانه نصب می شود. اما در طراحی مدرن انتخاب های دیگری هم پیشنهاد می شود. یکی از رایج ترین محل ها برای آویزان کردن لوسترها، بالای میز ناهارخوری، اپن یا میز جزیره ای است. در این صورت باید لوستر حداقل بین 70 تا 90 سانتیمتر از سطح میز فاصله داشته باشد. اگر می توانید لوستر را در بالاترین سطح نصب کنید. در برخی از مدل های روشنایی ارتفاع کمی بیشتر است ولیفاصله مجاز را حتما رعایت کنید. یک نکته مهم دیگر هم اینست که یادتان باشد تعداد شعله های لوستر را متناسب با فضا انتخاب کنید. اگر کابینت هایگلاس در آشپزخانه نصب شده، نیاز به نور کمتری دارید! سطح براق کابینت هایگلاس نور را منعکس می کند. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟

سرویس نصب لامپ، چراغ و لوستر در تهران

خدمات نصب لوستر آشپزخانه از سرویس های پر طرفدار هوم سرویز است. هم زمان با فصل اسباب کشی و جا به جایی منزل، تقاضا برای این سرویس بیشتر هم می شود. معمولا وقتی به خانه جدید نقل مکان می کنید به سرویس های خدماتی هوم سرویز نیاز بیشتری دارید. از ابتدایی ترین کارها پس از ورود به هر جایی اینست که سرویس های روشنایی و منابع نوری ساختمان بررسی بشود. اگر سیستم روشنایی دچار مشکل شده یا لازم است لوسترهای قدیمی را تعویض کنید با ما تماس بگیرید. همیاران فنی هوم سوریز در همه مناطق تهران حضور دارند. ما بهترین تیم فنی برق ساختمان را در اختیار داریم. برای ثبت سفارش و اطلاع از هزینه های نصب به اپلیکیشن هوم سوریز مراجعه کنید. نصب لوستر را به حرفه ای ها بسپارید

برای ثبت سفارش رایگان سرویس نصب لامپ، چراغ و لوستر از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا