بنایی و دکوراسیون

دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک با کابینت چوبی

کابینت چوبی ابهت و وقار خاصی به دکوراسیون آشپزخانه می دهد. این ویژگی به دلیل متریال چوب طبیعی در ساخت کابینت آشپزخانه است. چوب ها با خود صفا و صمیمت و آرامش را به فضای داخلی هدیه می کنند. اگرچه هدف از طراحی کابینت جدید، استفاده حداکثری از فضای آشپزخانه است اما با کمی دقت می توان یک دکوراسیون شیک و لوکس را هم طراحی کرد. چوب به هر شکل و رنگی که باشد زیبا و چشم نواز است. در طراحی کلاسیک بیشتر از چوب طبیعی استفاده می شود. البته طرفداران سبک و سیاق مدرن هم می توانند از این طراحی به گونه ای خلاقانه بهره مند شوند. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کابینت چوبی آشپزخانه بیش از دو قرن است که بخشی از دکوراسیون داخلی خانه ها شده است. قبل از صنعتی شدن، استفاده از جعبه های چوبی برای نگهداری ظروف و مواد غذایی در آشپزخانه، چندان رایج نبود. در روزگار گذشته طاقچه های دیواری و صندوق های چوبی شیک ترین دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شد. اما با طراحی کابینت های کلاسیک چوبی، شکل و شمایل آشپزخانه ها هم مدرن تر شد. قیمت کابینت آشپزخانه چوبی در مقایسه با طاقچه هایی که وظیفه نگهداری از ظروف را داشتند، بیشتر است. اما کدبانوهای امروزی جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه را می پسندند حتی اگر هزینه بیشتری را پرداخت کنند! در انواع مدل کابینت اشپزخانه ایرانی همیشه متریال چوبی دیده می شود. سبک طراحی کلاسیک با چوب های طبیعی از جذاب ترین طراحی ها در آشپزخانه است.

کابینت چوبی آشپزخانه

از زمانی که دکوراسیون آشپزخانه به عنوان یک فن تخصصی رایج شد، کابینت های تمام چوب مورد توجه قرار گرفتند. بدون تردید اولین متریال در ساخت کابینت آشپزخانه چوب طبیعی جنگلی بوده است. کابینت های تمام چوب در کنار گاز، هود، یخچال و … بخشی جدا نشدنی از آشپزخانه محسوب می شدند. امروزه با وجود انواع مدل کابینت آشپزخانه مدرن، هنوز هم چوب طبیعی با کیفیت ترین متریال برای طراحی کابینت اشپزخانه به حساب می آید. چوب ماده ای طبیعی است که جادوی جنگل های سحرآمیز را به خانه ها می آورد. فضایی گرم و صمیمی با دکوراسیون چوبی در دکوراسیون کلاسیک دیده می شود. شاید کابینت های تمام چوبی طبیعی از قدیمی ترین طراحی ها باشند که هنوز هم در آشپزخانه های مدرن نصب می شوند.

چرا باید نحوه محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه را یاد بگیریم؟

ساخت کابینت چوبیسرویس ساخت کابینت آشپزخانه در تهران

طراحی کابینت چوبی کلاسیک

چوب طبیعی بخشی از طبیعت است که حتی سخت گیرترین افراد هم نمی توانند در مقابل زیبایی آن مقاومت کنند. کار با چوب یک هنر قدیمی و تخصصی است. حکاکی روی چوب، تراش دادن، ایجاد حجم و عمق روی چوب از ویژگی هایی است که در کمتر ماده ای می توان یافت. استادکارانی که برای ساخت کابینت آشپزخانه از چوب طبیعی استفاده می کنند، قادرند طرح های متنوعی را روی درب کابینت پیاده کنند. امکان ایجاد تقارن سازی بر روی درب ها و حکاکی با اختلاف سطح بسیار بالاتر روی چوب وجود دارد. در واقع کارهای استادانه و خلاقانه ای می توان با چوب طبیعی انجام داد تا یک کابینت ساده تبدیل به شیک ترین لوازم در آشپزخانه بشود.

رنگ کابینت چوبی آشپزخانه

چوب طبیعی دارای تنوع رنگی زیادی است. گره های روی چوب و رنگبندی ذاتی آن، زیبایی کابینت آشپزخانه را چند برابر می کند. به طور معمول دو نوع طراحی برای چوب طبیعی انجام می شود که در رنگ آن تاثیرگذار است. طراحی کابینت کلاسیک تمام چوب به روش کهنه کاری و خود رنگ دو نوع متفاوت برای اجرای کابینت های چوبی است.

  • الف- کهنه کاری روی کابینت چوبی کلاسیک

کابینت کلاسیک تمام چوب را به صورت کهنه کاری می توان رنگ آمیزی کرد. در این شیوه با توجه به سلیقه مشتری کابینت با رنگ های متنوع و شاد رنگ امیزی می شود. امکان استفاده از یک یا چند رنگ برای کهنه کاری کابینت آشپزخانه وجود دارد. به این ترتیب رنگ های خاص مطابق با سلیقه مشتری روی چوب کار می شود.

  • ب- کابینت های تمام چوب خود رنگ

در این شیوه از رنگ بر روی چوب طبیعی استفاده نمی شود. برای اجرای این کار، سطح چوب خام با ساب زدن کاملا یکدست و صاف می شود. سپس ب استفاده از پوشش های براق مثل پلی اورتان شفاف یا پلی استر، رویه کابینت به صورت براق در می آید. اغلب کابینت های مدرن چوبی به همین شیوه طراحی می شوند. کابینت های تمام چوب خود رنگ ایده ای خلاقانه برای استفاده از زیبایی و رنگهای طبیعی چوب است! چوب طبیعی به خودی خود دارای تنوع رنگی زیادی است که بستگی به نوع چوب استفاده شده دارد.

جدیدترین طرح کابینت آشپزخانه در دکوراسیون آشپزخانه لوکس

طراحی کابینت چوبینصب کابینت های چوبی کلاسیک در آشپزخانه

کدام چوب برای ساخت کابینت چوبی مناسب تر است؟

تنوع زیادی در چوب درختان جنگلی وجود دارد. همین امر دست کابینت سازها را در استفاده از متریال مناسب باز گذاشته است. چوب طبیعی دارای گره های زیبایی است که با توجه به نوع درخت در رنگ های بی نظیری هم ظاهر می شود. با نصب کابینت آشپزخانه تمام چوب، یک شیء دکوراتیو با ارزش را در اختیار دارید. نقش های روی چوب طبیعی قابل مقایسه با هیچ متریال دیگری نیست! انواع درختان جنگلی با کیفیت و بافت مختلف در ساخت کابینت های آشپزخانه استفاده می شوند. قیمت کابینت آشپزخانه ارتباط مستقیم با نوع چوب به کار رفته در ساخت آن دارد. برخی از رایج ترین چوب ها برای ساخت کابینت های چوبی عبارتند از:

  • چوب گیلاس
  • چوب  افرا
  • چوب بلوط
  • چوب گردو
  • چوب راش

چوب درخت گیلاس در ساخت کابینت آشپزخانه

چوب گیلاس از گران ترین متریال در ساخت کابینت چوبی آشپزخانه است. رنگ چوب درخت گیلاس به صورت طبیعی قهوه ای مایل به قرمز است. این رنگ از محبوب ترین رنگ ها در دکوراسیون داخلی منازل لوکس است. در شکل زیر نمونه ای از کابینت های ساخته شده با چوب درخت گیلاس را مشاهده می کنید.

چوب افرا برای طراحی کاینت چوبی

چوب افرا به لحاظ رنگی در نقطه مقابل چوب گیلاس قرار دارد. رنگ چوب درخت افرا تقریبا قرمز مایل به قهوه ای است. از لحاظ وزن افرا سبک تر از چوب گیلاس است! همین ویژگی موجب شده تا بسیاری از افراد کابینت های ساخته شده با چوب افرا را ترجیح دهند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کابینت آشپزخانه هم ارائه میده؟

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه هایگلاس

مراحل ساخت کابینت چوبیطراحی و ساخت کابینت چوبی با قیمت مناسب

چوب بلوط جنگلی در کابینت های چوبی

چوب درخت بلوط دارای گره هایی برجسته و رنگ قرمز زیبایی است. برای دکوراسیون شیک و کابینت هایی با طرح خاص و برجسته، بلوط جنگلی بهترین انتخاب است. جالب اینکه انواع بلوط سفید هم برای ساخت کابینت اشپزخانه سفید موجود است.

چوب گردو در کابینت چوبی کلاسیک

چوب گردو از با کیفیت ترین متریال باری ساخت کابینت آشپزخانه چوبی است. به صورت طبیعی روی الوارهای بریده شده از درخت گردو، گره های درشت و زیبایی دیده می شود. این گره ها درب کابینت را به یک تابلوی زیبا تبدیل می کند.

چوب راش و ساخت کابینت لوکس

چوب راش دارای گره های نامنظم طبیعی و زیبایی است. این چوب برای ساخت انواع لوازم چوبی مورد استفاده فراوانی دارد. گره های راش روی درب کابینت یکسان نیست و همین موجب زیبایی بیشتر کابینت می شود! همه زیبایی چوب درختان جنگلی به همین گره های طبیعی و طرح های جذاب آن است.

هزینه ساخت کابینت آشپزخانه هوم سرویز

قیمت قیمت تعمیر کمد، کابینت و نجاری
قیمت ساخت کابینت آشپزخانه
قیمت ساخت کمد

خدمات ساخت کابینت آشپزخانه در تهران

تغییر دکوراسیون آشپزخانه ارتباط مستقیم با کابینت ها دارد. وقتی طراحی و شکل کابینت آشپزخانه را تغییر می دهید خود به خود فضا به گونه ای متفاوت دیده می شود. سفارش ساخت کابینت های جدید را در اپ هوم سرویز ثبت کنید. ما یک تیم حرفه ای از کابینت ساز را برای سفارش تان بسیج می کنیم. قبل از عقد قرارداد می توانید آلبوم کارهای قبلی همیار کابینت ساز را مشاهده کنید. به این ترتیب می دانید بهایی که می پردازید برای چه کاری است. مشاوره تلفنی در مورد انتخاب متریال کاملا رایگان است. پس از ثبت سفارش همیار درب منزل مراجعه کرده و اندازه کابینت آشپزخانه را به طور دقیق، یادداشت می کند. در همین مرحله می توانید همه ابهامات خود را با همیار در میان بگذارید. در صورت توافق اولیه، عملیات ساخت در محل کارگاه انجام خواهد شد.

موقع عقد قرارداد حتما توافقات لفظی را یادداشت کنید تا کار را طبق قولی که داده شده، دریافت کنید. زمان ساخت طبق توافق در قرارداد خواهد بود و کیفیت کار از قبل تضمین شده است. پس از تحویل کار و نصب کابینت آشپزخانه شما هم به حرفه ای بودن کابینت ساز هوم سرویز ایمان می آورید. هزینه کار طبق تعرفه و ب صورت متر مربعی دریافت می شود. در جدول بالا می توانید قیمت ها را مشاهده کنید. این جدول دائم به روزرسانی می شود.

سفارش  ساخت کابینت آشپزخانه را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز به رایگان ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا