رایانه و تکنولوژی

تعمیر کارتریج خشک شده در منزل

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کارتریج یکی از قطعات مصرفی در پرینترهای خانگی و اداری است. هزینه خرید کارتریج جوهر افشان و لیزری کم نیست. به همین دلیل در ادارات با شارژ کارتریج اندکی از هزینه های خرید کاهش پیدا می کند. این وسیله قابلیت شارژ به دفعات زیاد را دارد. پس از چند بار شارژ لازم است تا کارتریج به کلی تعویض شود. در ادارات به دلیل مصرف مداوم، نیاز به شارژ کارتریج در محل بیشتر است. البته برای پرینترهای خانگی به ندرت رنگ کارتریج تمام می شود. در اغلب موارد به دلیل عدم استفاده رنگ تونر خشک می شود و امکان استفاده از پرینتر وجود ندارد. برای تعمیر کارتریج خشک شده راه حل ساده ای وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته می شود.

چرا جوهر پرینتر خشک می شود؟

پرینترهای خانگی برای چاپ تصاویر عکاسی شده و سلفی ها بیشترین کارایی را دارند. جوهر پرینترهای اچ پی ، کانن و … در اثر عدم استفاده و راکد ماندن خشک می شود. در واقع روی قسمت های خروجی کارتریج رنگ به صورت سفت و خشک در می آید. برای تعمیر کارتریج لازم است تا این لایه سخت شده از روی تونر جدا شود. خوشبختانه کارتریج های جوهر افشان به ندرت تا انتها خشک می شوند. اغلب مشکلات مربوط به ایجاد یک لایه رنگ خشک شده در بالای تونر است. وقتی مدت زیادی از دستگاه پرینتر استفاده نشود، رنگ کارتریج خشک می شود. در بروشور همه دستگاه های پرینتر نوشته شده که در بازه های زمانی مشخص، از دستگاه استفاده کنید. این مشکل مربوط به عدم استفاده از پرینتر به مدت طولانی است.

آموزش نحوه شارژ کارتریج پرینتر جوهر افشان

تعمیر کارتریج خشک شدهتعمیر کارتریج در منزل

چگونه کارتریج خشک شده را تعمیر کنیم؟

شارژ کارتریج پرینتر از کارهای روتین در ادارات است. در یک سازمان و شرکت هرگز با مشکل خشک شده کارتریج به دلیل عدم استفاده روبرو نمی شوید. اگر دستگاه پرینتر دچار مشکل شده با سرویس کار برای بررسی دستگاه تماس بگیرید. اما اگر مطمئن هستید که مشکل ار خشک شدن جوهر پرینتر کارتریج است، خودتان می توانید مشکل را برطرف کنید. برای حل این مشکل لازم است تا ابتدا کارتریج را از دستگاه خارج کنید. با توجه به برندهای مختلف اندک تفاوتی در محل جای گیری کارتریج وجود دارد. با توجه به بروشور دستگاه می توانید روش صحیح خارج کردن کارتریج از پرینتر را ببینید. هر گونه فشار و ضربه می تواند کارتریج را برای همیشه خراب کند. با کشیدن اهرم و به آرامی می توانید کارتریج را بیرون بیاورید.

تعمیر کارتریج خشک شده

پیشنهاد می کنم از تونر سیاه رنگ شروع کنید. این کار نیاز به کمی دقت و حوصله دارد. پس از خارج کردن کارتریج به قسمت زیر آن نگه کنید. توقع نداشته باشید یک گلوله بزرگ سفت و سخت در زیر کارتریج جمع شده باشد. حتی کوچکترین گیر و گرفتاری هم راه خروج رنگ را مشدود می کند. در یک ظرف مناسب مقداری آب گرم بریزید. کارتریج را به صورتی که در تصویر می بینید در آب گرم قرار دهید. احتمالا بلافاصله رنگ آب سیاه می شود. این مربوط به رنگ های اطراف دهانه کارتریج است. برای تعمیر کارتریج و باز کردن کامل آن لازم است تا به مدت حدقل 20 دقیقه آن را در آب گرم قراردهید. از غوطه ور کردن کارتریج و یا فشار آن به لبه ظرف خودداری کنید.

آموزش تعویض کارتریج تونر یا لیزری

تعمیر کارتریج ارزانشارژ و تعمیر کارتریج جوهر افشان

تعمیر کارتریج در منزل

وقتی رنگ کارتریج خشک شده باشد خودتان هم می توانید آن را تعمیر کنید. پس از مدت 20 دقیقه کارتریج را از آب خارج کنید. توجه داشته باشید که نمی توانید این کارتریج را در پرینتر قرار دهید. حتما ابتدا کارتریج را به طور کامل خشک کنید. به هیچوجه با دستمال یا حوله روی کارتریج و سنسورهای حساس آن نکشید. ازچند برگ دستمال کاغذی و یا روزنامه برای گرفتن آب اضافی تونر استفاده کنید. کارتریج را به صورت وارونه روی دستمال کاغذی قرار دهید تا آب اضافی کاملا خشک شود. پس از خشک شدن برای بررسی تعمیر کارتریج آن را داخل دستگاه قرار دهید.

بررسی کارتریج تعمیر شده

در این مرحله نیاز به شارژ کارتریج نیست ولی حتما یک تست از پرینتر بگیرید. با روشن کردن دستگاه و گرفتن یک پرینت ساده به احتمال زیاد مشکل حل شده باشد. اگر هنوز مشکل وجود دارد می توانید یکبار دیگر این مراحل را تکرار کنید. شاید هنوز جوهر خشک شده باز نشده باشد. برایاینکه دوباره با چنین مشکلی روبرو نشوید لازم است تا به صورت چند روز یکبار از دستگاه پرینتر استفاده کنید. در این صورت رنگدانه ها داخل تونر رسوب نمی کند و همیشه پرینتر آماده کار است. نگران تمام شدن رنگ کارتریج نباشید، هزینه شارژ کارتریج چندان زیاد نیست.

چگونه مشکل کمرنگ شدن پرینت بعد از شارژ کارتریج پرینترهای hp را برطرف کنیم؟

هزینه تعمیر کارتریجخدمات شارژ و تعمیرات پرینتر در محل

استفاده از پرینتر برای تعمیر کارتریج

همه دستگاه های پرینتر مجهز به سیستم عیب یابی اتوماتیک هستند. به خصوص در دستگاه های جدیدتر این امکان با قابلیت های بیشتری پیش بینی شده است. اگر موقع پرینت گرفتن رنگ پخش می شود یا رنگ چاپ کمرنگ است دکمه مربوط به عیب یابی را بزنید. دستگاه به صورت اتوماتیک یک پرینت می گیرد و در آن مشکل را بررسی می کند. البته این موضوع برای زمانی است که رنگ کارتریج خشک نشده و هنوز رنگ سالم است. در صورت خشک شدن رنگ چاره های جز تعمیر کارتریج با شیوه ای که شرح داده شد، وچود ندارد. 

خدمات شارژ و تعویض کارتریج در تهران

در صورتی که با این راهکار مشکل رنگ حل نشد، باید کارتریج را تعویض کنید. به هر حال شما تلاش خود را بدون هیچ هزینه ای انجام داده اید. در اغلب موارد این شیوه، مشکل را برطرف می کند. درپاره ای از موارد که تعمیر کارتریج با روش خانگی جواب نمی دهد، لازم است تا ازیک کارتریج نو به جای کارتریج خشک شده استفاده کنید. سرویس شارژ و تعویض کارتریج هوم سرویز را از اپ این سامانه انتخاب کنید. در کوتاه ترین زمان پس ازثبت سفارش، تکنیسین متخصص به محل اعزام می شود. در صورتی که امکان شارژ کارتریج وجود داشته باشد، تونر شارژ می شود. در صورت نیاز به تعویض، از کارتریج اصل دستگاه در صورت موجود بودن استفاده می شود. فاکتور خرید حتما به مشتری تحویل داده خواهد شد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شارژ و تعویض کارتریج هم ارائه میده؟

برای ثبت سفارش” سرویس شارژ و تعویض کارتریج ” از اپ هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا