رایانه و تکنولوژی

آموزش تعمیر گوشی آب خورده برای مبتدی

خدمات موبایل شامل تعمیر قسمت های سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه است. تعمیرات موبایل از حرفه های تخصصی و مهارتی است. اگر قطعات داخلی گوشی موبایل دچار مشکل شود حتما نیاز به بررسی دقیق توسط تعمیرکار موبایل متخصص دارد. باز کردن دستگاه توسط خودتان باعث از بین رفتن گارانتی گوشی شده و هزینه تعمیرات را افزایش می دهد. اما اگر ناخودآگاه گوشی موبایل داخل آب افتاد، وقت خیلی کمی برای نجات گوشی دارید. به محض بروز این اتفاق لازم است تا سریع دست به کار شوید و گوشی را نجات دهید. تعمیر گوشی آب خورده را قبل از اینکه فرصت از دست برود، انجام دهید. شاید این آخرین لحظاتی باشد که موبایل خود را سالم می بینید. پس قبل از اینکه رطوبت همه قسمت های گوشی را نابود کند، دست به کار شوید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

تعمیر گوشی آب خورده موبایل

شرکت های معروف با معرفی گوشی های هوشمند ضد آب، نسل جدیدی از گوشی ها را روانه بازار کرده اند. تبلیغات زیادی در مورد ضد اب بودن این گوشی ها انجام می شود. حتی اگر این تبلیغات واقعی هم باشد، نباید به عمد گوشی موبایل را وارد آب کنید. اصولا وسایل الکترونیکی کاربردی میانه خوبی با آب و رطوبت ندارند. با توجه به قیمت بالای انواع موبایل در بازار، بهتر است حتی فکر امتحان کردن گوشی های ضد اب را نیز از سر بیرون کنید. اما اتفاق خب نمی کند. گاهی کاملا ناخواسته و اتفاقی گوشی خیس می شود یا داخل آب می افتد. تعمیر گوشی آب خورده در منزل نیاز به سرعت عمل دارد. اگر با این مشکل روبرو شدید سریع دست به کار شوید و از آخرین فرصت ها استفاده کنید.  اگر هنوز گوشی روشن است و کار می کند، این نشانه سالم بودن دستگاه نیست.

 

تعمیر گوشی آب خورده

مراحل تعمیر گوشی آب خورده

هر لحظه امکان مرگ دائمی گوشی وجود دارد.  قبل از هر اقدامی حتما گوشی را خاموش کنید. گوشی خیس تنها یک قدم با نابودی فاصله دارد. پس از خیس شدن گوشی و خاموش کردن دستگاه می بایست سیم کارت و کارت حافظه موبایل را نیز خارج کنید. هم زمان با سرعت عمل، دقت را فراموش نکنید. گوشی موبایل یک دستگاه حساس است پس با دقت با آن رفتار کنید. پس از خارج کردن سیم کارت و کارت حافظه، آنها را در جای مناسبی قرار دهید. حالا باتری را از گوشی خارج کنید. در اکثر مدل های موبایل با باز کردن درب پشت گوشی، باتری قابل مشاهده است. دقت کنید همه گوشی ها این قابلیت را ندارند و در برخی از مدل ها باتری از دستگاه جدا نمی شود. در این صورت کاری برای باتری نمی توانید انجام دهید. قسمت های بعدی کار را پیگری کنید.

خشک کردن سطح گوشی

اکنون به سرعت سطح گوشی و همه قسمت هایی که در دید قرار دارد را خشک کنید. لطفا دستگاه را به هیچوجه باز نکنید. باز کردن دستگاه توسط افراد غیر حرفه ای یک فاجعه است. برای تعمیر گوشی آب خورده لزومی به باز کردن دستگاه نیست. شاید با یک اشتباه برای همیشه گوشی موبایل مورد علاقه تان را از دست بدهید. با یک دستمال نرم و خشک، گوشی را تمیز کنید. به دقت همه آب را از دستگاه بگیرید. این مرحله خیلی مهم است. دستمال نخی و بدون پرز برای خشک کردن گوشی مناسب است. به هیچوجه سعی نکنید گوشی را روشن کرده یا آن را تست کنید.

تعمیر گوشی آب خورده فوریتعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل

تعمیر گوشی آب خورده با برنج

سپس برای خشک کردن داخل دستگاه از برنج خوراکی استفاده کنید! همین برنج های که برای شام و ناهار پخته می شوند، به طرز شگفت انگیزی آب را خشک می کنند. در یک کاسه به اندازه یک یا دو پیمانه برنج خشک بریزید. گوشی موبایل را داخل ظرف برنج قرار دهید. بهتر است برنج به طور کامل روی گوشی را بپوشاند بنابراین از یک ظرف بزرگ برای غوطه ور کردن گوشی در برنج استفاده کنید. جذب رطوبت برنج بسیار بالاست و همه رطوبت باقی مانده درگوشی موبایل، جذب برنج خشک می شود. یکی دو روز گوشی را به همین صورت در برنج قرار دهید. نیازی نیست هر یک ساعت گوشی را روشن کرده و تست کنید. حداقل یک شبانه روز لازم است تا گوشی داخل برنج باشد و سپس می توانید گوشی را روشن کنید.

تست گوشی خیس شده

برای تعمیر گوشی آب خورده لازم نیست کار دیگری انجام دهید. پس از حداقل 24 ساعت با وصل کردن باتری گوشی را تست کنید. دستگاه را روشن کنید احتمالا مشکل برطرف شده باشد. در صورتی که گوشی موبایل اصلا روشن نشد حتما شارژ دستگاه را بررسی کنید. ابتدا سیم شارژر را وصل کرده و سپس گوشی را روشن کنید. روشن شدن گوشی به معنای آن است که تعمیر گوشی آب خورده را با موفقیت انجام داده اید. اما اگر دستگاه با این ترفندها روشن نشد، نیاز به کمک تخصصی دارید. با خدمات تعمیر موبایل هوم سرویز تماس بگیرید تا خیلی سریع، تکنیسین تعمیرکار درب منزل مراجعه کند. از این بعد کارها را به همیار متخصص بسپارید تا گوشی به طور کامل تعمیر شود.

هزینه تعمیر گوشی آب خوردهتعمیر گوشی آب خورده در منزل

این کارها را انجام ندهید

گاهی دیده شده، افراد برای تعمیر موبایل خیس از روش هایی استفاده می کنند که بیشتر موجب خرابی دستگاه می شود. توصیه اکید می شود برای خشک کردن گوشی موبایل هرگز این کارها را انجام ندهید:

  • قرار دادن گوشی خیس روی شوفاژ، بخاری و لوازم گرمایشی دیگر
  • قرار دادن گوشی موبایل در مایکروویو برای خشک کردن رطوبت دستگاه
  • استفاده از سشوار و باد گرم برای تعمیر گوشی آب خورده و خشک کردن آن
  • قرار دادن گوشی در فریزر و دستگاه های برودتی
  • استفاده از خشک کن لباسشویی برای خشک کردن موبایل خیس
  • باز کردن دستگاه جهت تمیز کردن و پاک کردن آب و رطوبت

خدمات تعمیر موبایل هوم سرویز

تعمیر موبایل در منزل ، خدمات تعمیرات موبایل تخصصی، تعمیرات موبایل و رفع مشکلات سخت افزای و نرم افزاری از سرویس های کاربردی هوم سرویز است. اگر با این راهکارها گوشی موبایل روشن نشد با ما تماس بگیرید. تعمیر گوشی آب خورده موبایل و تعویض قطعات سخت افزاری در همه مناطق تهران پذیرفته می شود. هزینه تعمیرات موبایل پس از بررسی مشکل و میزان آسیب به دستگاه اعلام خواهد شد. همه سفارش های ثبت شده در اپلیکیشن هوم سرویز شامل تضمین کیفیت خدمات هستند. نرخ تعمیر موبایل هوم سرویز در مقایسه با تعمیرکاران غیر شرکتی بسیار منصفانه است.

save your phone from water

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا