بنایی و دکوراسیون

انواع سقف کاذب در دکوراسیون داخلی

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

اجرای سقف کاذب در ساختمان های تجاری و ساختمان های لوکس یک ترفند هوشمندانه است. اگر چه زیبایی دلیل خوبی برای استفاده از انواع سقف کاذب است ولی معماران از این سازه برای پوشاندن تجهیزات ساختمان و کابل کشی های برق استفاده می کنند. سقف کاذب از متریال مختلفی ساخته می شود. گچ، آلومینیوم، چوب، پی وی سی ، پلی کربنات و … برای ساخت انواع سقف کاذب به کار گرفته می شود. طرح سقف کاذب روی دکوراسیون داخلی و احساس فضا تاثیرگذار است. سبک معماری و طراحی بنا دو عنصر مهم درانتخاب المان های دکوراتیو هستند. صرف نظر از طراحی و اجرا، جنس سازه های سقف کاذب نیز تفاوت دارد.

انواع سقف کاذب

تعرفه قیمت سقف کاذب بستگی به متریال ساخت و روش اجرای سقف کاذب دارد. سقف های کاذب گچی، چوبی، شیشه ای، فلزی، پی وی سی، کامپوزیتی و … به صورت ساده و یا ترکیبی کار می شوند. امکان نورپردازی و طراحی روی سقف کاذب وجود دارد. این سازه با فاصله اندکی به زیر سقف اصلی متصل می شود. به این ترتیب یک حجم دکوراتیو شکیل در نمای داخلی دیده می شود که مزایای زیادی دارد. آکوستیک کردن فضا و جلوگیری از اتلاف دما مهم ترین مزیت نصب این سازه است. در ادامه رایج ترین انواع سقف کاذب معرفی می شود.

سقف کاذب کناف چیست؟

انواع سقف کاذبخدمات نصب انواع سقف کاذب

سقف کاذب رابیتس

این سازه متشکل از ورق های گالوانیزه ای است که توسط آرماتوربندی به هم متصل شده اند. برای رابیتس کاری از نبشی میلگرد و ورق های مشبک گالوانیزه استفاده می شود. این سازه قابلیت اجرا در دو توع مسطح و برجسته را دارد. سقف رابیتس را در بسیاری از ساختمان ها می توان دید این سازه قابلیت طراحی متنوعی دارد. سرعت اجرای سقف کاذب رابیتس بسیار بالاست و از این جهت مورد توجه دکوراتیوها قرار گرفته است. در مقایسه با سایر انواع سقف کاذب ، رابینس قدیمی تر است ولی هنوز هم بسیاری این سازه را انتخاب می کنند.

سقف کاذب کناف

این سازه متشکل از پنل های گچی پیش ساخته است که به صورت مسطح به سقف اصلی نصب می شود. اجرای سقف کاذب کناف در دو مدل یکپارچه و مشبک امکان پذیر است. پنل های گچی روکش دارهستند و روی زیرسازی فولادی نصب می شوند. جنس کناف سقف اغلب پی وی سی و بسیار سبک است. قیمت اجرای کناف بسیار ارزان است. این سازه نیاز به رنگ آمیزی و یا تعمیر و نگهداری ویژه ای ندارد. بسیاری از ساختمان های تازه ساز با کناف سقف دکوراسیون شده اند. 

چرا پوشش سقف حیاط خلوت اهمیت زیادی دارد؟

اجرای انواع سقف کاذبنصب سقف کاذب در دکوراسیون داخلی

انواع سقف کاذب گچی

این سازه توسط یک چارچوب فلزی به سقف متصل می شود. قطعات اصلی سقف به صورت پنل های پی ساخته گچی وجود دارد. این پنل های گچی قابلیت رنگ آمیزی دارند و می توان هر رنگی را متناسب با دکوراسیون داخلی روی آن به کار برد. از ویژگی های انواع سقف گچی مقاومت بالا در برابر آتش سوزیريال ایمن در برابر زلزله، عایق صدا و حرارتی است. اجرای این سازه با سرعت بالا و در زمان کوتاهی صورت می گیرد. امکان طراحی های ویژه روی پنل های گچی وجود دارد. به لحاظ طراحی و اجرا، انواع سقف کاذب گچی جایگاه ویژه ای در دکوراسیون داخلی دارند.

سقف کاذب چوبی

گران ترین انواع سقف کاذب همین سازه های چوبی است. چوب طبیعی قیمت بالاتری دارد ولی ظاهر چشم نواز و بافت چشمگیر آن قابل مقایسه با دیگر متریال نیست. به دلیل قیمت بالای سقف کاذب چوبی، استفاده از آن در اماکن عمومی رایج نیست. برای زیباسازی ساختمان های مسکونی و اجرای دکوراسیون داخلی شیک همیشه چوب اولین انتخاب است. چوب طبیعی فضا را گرم و دلپذیرتر کرده و دکوراسیون داخلی را زیباتر می کند. قبل از نصب سقف کاذب چوبی لازم است تا اجرای لمه کوبی، کلاف کشی و تراز سقف انجام شود. 

سقف کاذب گریلیوم

انواع سقف کاذب هماهنگ با طراحی داخلی تولید شده است. گریلیوم یکی از جذاب ترین سازه های دکوراتیو است. اصلی ترین مزیت این سازه در نورپردازی آن است. حتی با نصب یک لامپ هالوژن ساده نیز، تصویری ازیک نورپردازی عالی در سقف دیده می شود. این سازه ویژگی های منحصر به فردی دارد. از جمله اینکه می توان در پشت آن کانال و دریچه های کولر را نیز کار کرد. برای نصب سقف کاذب گریلیوم از آویز زنجیر یا سیم مفتول استفاده می شود. جنس سازه از آلومینیوم و زیرسازی آن از فولاد است. سقف گریلیوم جذابیت فضای داخلی را چند برابر می کند. برای ساختمان های اداری و منازل می توان از انواع سقف کاذب گریلیوم استفاده کرد.

سرویس نصب و تعمیر سقف کاذب

ساخت انواع سقف کاذب چوبیطراحی و اجرای انواع سقف کاذب

سقف کاذب آگوستیک

آلودگی های صوتی یکی از مشکلات زندگی در شهرهای بزرگ هستند. احرای انواع سقف کاذب آگوستیک برای کاهش سر و صدای مزاحم در اماکن شلوغ توصیه می شود. این سازه با مصالح متنوعی ساخته می شود. از تایل های گچی و چوبی گرفته تا ورق های مقوایی فشرده و پارچه به صورت ساده یا ترکیبی در ساخت سقف آگوستیک به کار می رود. لایه ای از پشم شیشه و آلومینیوم نیز برای عایق صوتی استفاده می شود.  اصلی ترین مکان نصب این سازه در استودیوهای ضبط صدا است ولی در هر ساختمان دیگری هم امکان نصب این سازه وجود دارد. این سقف های عایق در رنگبندی های متنوعی ساخته می شود. بنابراین حتی برای منازل هم می توان از سقف کاذب آکوستیک هماهنگ با تم رنگی دکوراسیون استفاده کرد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر سقف کاذب هم ارائه میده؟

سقف کاذب ترکیبی

انواع سقف کاذب ترکیبی برای جلوه بیشتری دکوراسیون منزل استفاده می شود. این سازه همانطور که از نامش پیداست در واقع ترکیبی از چند نوع سقف کاذب است. طراحی سازه به گونه ای است که طرح کلی هندسی به صورت نامنظم و با متریال مختلف کار می شود. هر چه مکان اجرای سازه بزرگتر باشد، زیبایی آن بیشتر دیده می شود. انواع سقف ترکیبی را می توان با هر نوع مصالحی تهیه کرد. تنوع بالا و طراحی فوق العاده جذاب از ویژگی های بارز این سازه است. خدمات نصب و اجرای سقف کاذب از سرویس های دائمی هوم سرویز است که در سطح تهران بزرگ فعالیت دارد.

Types of False Ceilings

برای ثبت سفارش رایگان سرویس نصب و تعمیر سقف کاذب از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا