بنایی و دکوراسیون

آیا حفاظ پنجره متحرک ایمن است؟

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

حفاظ پنجره متحرک یکی از انواع سازه های حفاظتی است که در پنجره های بیرونی ساختمان نصب می شود. شکل ظاهری حفاظ و نوع حرکت آن تفاوت زیادی با انواع حفاظ پنجره آهنی دارد. همین امر موجب شده تا در مورد استحکام و ایمنی حفاظ متحرک حرف های ضد و نقیض زده شود. برخی از افراد تصور می کنند که حفاظ پنجره متحرک به اندازه دیگر سازه های حفاظتی ایمن نیست. انواع حفاظ پنجره باید بتواند ساختمان را در برابر دستبرد و سرقت حفظ کند. آیا این حفاظ کارایی قابل قبولی دارد؟ آیا می توان از بین نرده های حفاظ متحرک عبور کرد؟ پاسخ به این سوالات را در ادامه می خوانید؟

انواع حفاظ پنجره آهنی

حفاظ پنجره آهنی در دو نوع ثابت و متحرک ساخته می شود. انواع حفاظ پنجره ثابت قابلیت حرکت ندارند و به بدنه بنا و یا قاب پنجره اتصال دارند. حفاظ ثابت سالهاست که در ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و کارگاه های تولید نصب می شود. کارایی این حفاظ به لحاظ استحکام و امنیتی بسیار بالاست. اما حفاظ پنجره متحرک از انواع سازه های مدرن و جدیدتر است که امروزه در بسیاری از ساختمان های لوکس نصب می شود. با نصب حفاظ متحرک، امکان باز کردن آن به سادگی وجود دارد. در واقع از لحاظ حالت بازشو و حرکتی انواع حفاظ پنجره به دو گروه تقسیم می شوند:

  • الف- حفاظ پنجره ثابت
  • ب- حفاظ پنجره متحرک

چگونه بهترین حفاظ پنجره آهنی و نرده بالکن را انتخاب کنیم؟

ساخت حفاظ پنجره متحرک

حفاظ پنجره متحرک

به بیان ساده این حفاظ شبیه به پنجره قابلیت باز و بسته شدن را دارد. به این ترتیب وقتی در داخل ساختمان هستید لزومی به بستن حفاظ نیست. در ساختمان های مسکونی این مورد بسیار مهم است. بر خلاف انواع حفاظ پنجره آهنی ثابت که حس محبوس بودن را می دهند، می توانید این حفاظ را تنها در مواقع ضروری استفاده کنید. وقتی در خانه حضور دارید حفاظ را کنار بزنید تا دید پنجره ها بهتر شود و در موقعی که قصد خروج از منزل را دارید حفاظ را کامل ببندید. این حفاظ در انواع لولایی و آکاردئونی تولید شده است.

  • حفاظ پنجره متحرک لولایی

همه پنجره هایی که در قسمت نمای ساختمان قرار دارند نیاز به حفاظ دارند. به خصوص اگر در طبقه اول یا آخر ساختمان زندگی می کنید حتما از حفاظ  درب و پنجره استفاده می کنید. سارقین به دنبال طعمه های ساده تر هستند و ساختمان های مسکونی فاقد حفاظ روی دیوار و حفاظ پنجره یک لقمه آماده حساب می شوند.با نصب حفاظ در ورودی های ساختمان، ایمنی محل زندگی را بالاتر ببرید. حفاظ لولایی توسط لولا به قاب پنجره اتصال دارد و اغلب از داخل اتاق نصب می شود. طریقه بازشوی این حفاظ شبیه به پنجره های قدیمی است.

آیا امکان نصب حفاظ پنجره از داخل وجود دارد؟

  • حفاظ پنجره متحرک آکاردئونی

حفاظ آکاردئونی، حفاظ ریلی، حفاظ کشویی همگی اشاره به یک نوع سازه ایمنی دارد. این حفاظ قابلیت باز شدن را دارد. موقع نصب حفاظ یک ریل مخصوص در پشت پنجره نصب می شود که جهت حرکت حفاظ پیش بینی شده است. در واقع نرده حفاظ روی ریل جا به جا می شود. در زمان حضور در منزل می توانید حفاظ را جمع کنید. طریقه ساخت نرده های حفاظ آکاردئونی طوری است که قابلیت جمع شوندگی را دارد. این سازه اغلب بر روی درب ورودی آپارتمان نیز نصب می شود و حتما نمونه های آن را در ساختمان های زیادی دیده اید.

چگونه قیمت حفاظ پنجره را تخمین بزنیم؟

حفاظ پنجره متحرک

ایمنی حفاظ پنجره متحرک

شاید تصور می کنید که حفاظ پنجره چند میله آهنی زشت و زمخت است. هم زمان با پیشرفت صنعت درب و پنجره سازی، طراحی و ساخت حفاظ پنجره آهنی نیز تغییرات زیادی داشته است. انواع حفاظ پنجره فرفورژه، حفاظ استیل پنجره، حفاظ پنجره آکاردئونی از تولیدات جدیدی هستند که زیبایی و امنیت را یکجا ارائه می دهند. ایمنی حفاظ پنجره در هر کدام از این سازه ها به طور کامل حفظ می شود. حفاظ پنجره استاندارد بهترین راه برای حفظ امنیت فضای داخل ساختمان است. از نظر ایمنی انواع حفاظ متحرک قابل رقابت با حفاظ ثابت پنجره ای هستند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت حفاظ آهنی پنجره هم ارائه میده؟

چرا حفاظ پنجره آهنی ساده هنوز هم طرفدار دارد؟

نرده های حفاظ پنجره متحرک

حفاظ پنجره متحرك كشویی یا آكاردئونی برای نصب روی پنجره های بزرگتر مناسب است. این سازه قابلیت طراحی به صورت سفارشی را دارد. همیشه می توانید رنگ حفاظ پنجره را هماهنگ با رنگ دکوراسیون داخلی انتخاب کنید. نرده های حفاظ متحرک در حالت قفل، بسیار متراکم و فشرده است. امکان عبور از لا به لای نرده های حفاظ و یا بالای آن وجود ندارد. انواع حفاظ آکاردئونی سه گل و چهارگل بسیار متراکم تر هستند. نوع باز شدن حفاظ تاثیری در تراکم نرده ها و استحکام آن ندارد.

قفل ایمنی حفاظ پنجره متحرک

قبلا از این سازه تنها در ورودی ساختمان ها استفاده می شد. حفاظ آکاردئونی به راحتی باز و بسته می شود. موقعی که نرده های حفاظ باز می شود، کل پنجره به طور کامل پوشش داده شده و امکان عبور وجود ندارد. اما لازم است تا از قفل کتابی برای چفت کردن حفاظ استفاده شود. معمولا دو نوع قفل توکار و روکار در انواع حفاظ متحرک نصب می شود. این قفل ها از داخل ساختمان بسته می شوند. در واقع پنجره ها از داخل قفل می شوند و امکان باز کردن قفل حفاظ وجود ندارد. حتی امکان اضافه کردن قفل های ایمنی بنابر سفارش مشتری نیز وجود دارد.

بهترین حفاظ پنجره دو جداره کدام است؟

قیمت حفاظ پنجره متحرک

ساخت انواع حفاظ پنجره متحرک

سرویس ساخت حفاظ هوم سرویز از خدماتی است که هم اکنون در سطح تهران بزرگ ارائه می شود. ساخت انواع حفاظ کشویی، نرده حفاظ آکاردئونی، حفاظ متحرک و ثابت را از حرفه ای های هوم سرویز بخواهید. سرویس ساخت حفاظ هوم سرویز در همه ایام سال فعال است. از طریق اپلیکیشن این سامانه می توانید سفارش خود را در هر ساعت از شبانه روز و حتی ایام تعطیل ثبت کنید. ثبت سفارش رایگان بوده و شامل پرداخت حق عضویت یا مبلغی اضافی نیست. در کمترین زمان هماهنگی جهت اندازه گیری حفاظ و ساخت ان انجام می شود. برای ساخت حفاظ با ما تماس بگیرید.

برای ثبت سفارش رایگان ساخت حفاظ از طریق اپلیکیشن هوم سرویز اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا