برقکاری ساختمان

خدمات نصب سنسور مشاعات در تهران

تامین روشنایی راه پله و مشاعات در مجتمع های مسکونی بسیار ضروری است. در ساختمان هایی که دارای آسانسور نیستند، این موضوع اهمیت بیشتری دارد. به طور معمول از لامپ های سقفی برای روشن کردن پارکینگ، راه پله و فضای مشاع استفاده می شود. به این ترتیب که افراد با رسیدن به هر طبقه، کلید روشن برق را می زنند و تا رسیدن به درب منزل اوضاع به همین شکل است. با نصب سنسور مشاعات بدون اینکه نیاز به زدن کلید روشن و خاموش باشد، به محض رسیدن به هر بخش از مشاعات، نور همان منطقه اتومات روشن می شود. البته با خروج از هر منطقه پس از لحظاتی دوباره برق خاموش شده و راه پله قبلی تاریک می شود. سنسور و تایمر مشاعات را می توان حتی در ساختمان های قدیمی هم نصب کرد.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

نصب سنسور مشاعات این امکان را می دهد که به محض وارد شدن به ساختمان، چراغ ها اتومات روشن شود. حتما بارها با این صحنه را دیده اید که به محض وارد شدن به ساختمان، چراغ ها خود به خود روشن می شوند. وقتی از پله ها با می روید یا از پارکینگ عبور می کنید همه لامپ ها در مسیر روشن می شوند. انواع تایمر راه پله و سنسور مشاعات این ویژگی را دارند که بدون نیاز به زدن کلید، به صورت اتومات روشن و خاموش می شوند. همین موضوع ساده می تواند صرفه جویی زیادی را در هزینه برق مشترک واحدها به وجود آورد. همه ساختمان های مسکونی، اداری ، تجاری، انبارها و کارگاه ها را می توان با انواع سنسورهای حرکتی تجهیز کرد. 

سیستم نصب سنسور مشاعات چیست؟

این سیستم بخشی از برق کشی ساختمان به حساب می آید. تا همین چند دهه پیش همه ساختمان های مسکونی با استفاده از تجهیزات کلید و لامپ، روشنایی نور شب را تامین می کردند. اما امروزه با ورود تکنولوژی های جدید در صنایع برقی انواع سنسورهای حرکتی برای ساختمان های مسکونی تولید شده است. انواع تایمر راه پله ، سنسور حرکتی پارکینگ، چشم راه پله و …. همگی بخشی از سنسورهای حساس به حرکت هستند. در واقع هم زمان با حرکت ساکنین در راه پله ها، مسیر حرکتی به طور کامل روشن می شود. برای نصب سنسور مشاعات از انواع چشمی های حرکتی استفاده می شود. این سنسورها به هر نوع حرکتی حساس هستند خواه یک گربه وارد پارکینگ بشود یا یکی از ساکنین وارد راه پله شود، سنسورهای حساس واکنش نشان می دهند.

مزایای نصب انواع تایمر راه پله و مشاعات

نصب سنسور مشاعات و پارکینگ

تنظیم  زمان سنسور حرکتی راه پله

انواع سنسور مشاعات با قابلیت های یکسان در بازار به فروش می رسد. همه این سنسورها دارای ولوم های تنظیم حساسیت هستند. دستگاه های با کیفیت تر و برندهای خوشنام معمولا حساسیت بیشتری دارند. اولین ولوم مربوط به تنظیم زمان است. در واقع امکان زمان بندی روشن و خاموش شدن سنسور وجود دارد. با نصب سنسور مشاعات دیگر نیازی به استفاده از کلید روشنایی برای خاموش کردن لامپ راه پله نیست. سنسور با توجه به مدت زمانی که از قبل تنظیم شده، به صورت اتومات برق راه پله را خاموش می کند. تعداد طبقات، بزرگی فضا و حتی درخواست ساکنین هم از عواملی هستند که با توجه به آن می توان زمان تایمر را تنظیم کرد. اگر در ساختمان افراد سالمند زیادی زندگی می کنند بد نیست زمان تایمر را کمی طولانی تر قرار دهید. به طور معمول در اغلب موارد تنظیم زمان 2 دقیقه کافی خواهد بود.

تنظیم نور سنسور مشاعات

ولوم lux برای تنظیم حساسیت نوری در نظر گرفته شده است. با استفاده از این قابلیت می توان میزان روشنایی را متناسب با محیط تنظیم کرد. اگر حساسیت نور دستگاه روی کم تنظیم شود، سنسور حرکتی تنها در شب عمل می کند. به این ترتیب با تردد روزانه ساکنین در راه پله ها، روشنایی ساختمان و چراغ های روشنایی، واکنش نشان نمی دهد. اما به محض تاریک شدن هوا با هر حرکتی، لامپ ها روشن می شوند. این ویژگی برای ساختمان های مسکونی بسیار عالی است و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

مزایای نصب لامپ سنسور دار در ساختمان چیست؟

تنظیم حساسیت عبور سنسور مشاعات و راه پله

با نصب سنسور مشاعات یک دستگاه هوشمند و حساس را در اختیار دارید. در حالت حداکثری این سنسور قادر است کوچکترین حرکت ها را هم تشخیص دهد و بلافاصله با روشن کردن لامپ ها، عکس العمل نشان دهد. اگر ورودی ساختمان طوری است که حیوانات از جمله گربه ها به داخل ساختمان وارد می شوند، می توانید حساسیت عبوری سنسور را روی کم تنظیم کنید. در این صورت تنها با عبور انسان، سنسور عمل خواهد کرد. در غیر این صورت با کوچکترین حرکتی، ( حتی راه رفتن گربه ها) سنسور فعال خواهد شد. اگر ساکنین هیچکدام در ساختمان حضور ندارند، بهتر است از بالاترین درجه سنسور مشاعات برای حفظ امنیت ساختمان استفاده شود.

سیم‌کشی برق ساختمان

نصب سنسور مشاعات در تهران

شیوه نصب سنسور مشاعات

سنسورهای حرکتی دارای قابلیت های مختلفی هستند. انواع سنسور و چشم راه پله با زاویه دید 140 درجه، 180 درجه و حتی 360 درجه نیز تولید شده است . سنسور حرکتی 140 درجه به صورت توکار نصب در راهروها نصب می شود و از 2.5 تا 10 متر را پوشش می دهد. اما سنسور حرکتی 360 درجه در سقف نصب می شود. معمولا در ورودی ساختمان، پارکینگ و راه پله ها می توان از سنسور 360 درجه استفاده کرد. این چشمی بین 2.5 تا 12 متر را پوشش می دهد. نصب سنسور حرکتی 180 درجه در دیوار و معمولا فضای باز اطراف ساختمان رایج تر است. این سنسورها قابلیت دید 180 درجه را از فاصله 20 متری دارند و بسیار حساس تر هستند. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سنسور و تایمر مشاعات هم ارائه میده؟

نصب سنسورها با توجه به خواسته و نیاز ساکنین انجام می شود. وضعیت راه پله ها، بزرگی یا کوچک بودن فضا و ابعاد آن در تصمیم گیری برای نصب تاثیر دارد. همه چشمی های راه پله کارایی یکسانی دارند ولی قدرت و میدان دید سنسورها کاملا تفاوت دارد. برای مثال اگر فضا دارای ابعاد کوچکتری باشد یک سنسور چشمی 140 درجه نیز عملکرد مناسبی دارد و نیازی به سنسورهایی با دید 180 درجه نیست. انتخاب مصالح مناسب موجب صرفه جویی در خرید و نصب خواهد شد.

خدمات نصب سنسور و تایمر مشاعات ساختمان

نکات نصب سنسور راه پله و مشاعات

چند نکته مهم در استفاده از سنسور حرکتی وجود دارد مهم نکته توجه به بهترین مکان نصب برای دید حداکثری است. نحوه نصب سنسور مشاعات باید طوری باشد که عملکرد دستگاه در حد استاندارد باشد. نکته بعدی مربوط به استفاده از لامپ های کم مصرف در این سنسورهاست. با توجه به اینکه برخی از این لامپ ها بلافاصله روشن نمی شوند و نیاز به زمان دارند، لازم است تا برای بازدهی بهتر از لامپ های مناسب و ترجیحا رشته ای استفاده شود. در نهایت پس از نصب سنسور راه پله در روز برای تست اولیه حتما ولوم حساسیت را روی نور خورشید و  تنظیم کنید در غیر اینصورت سنسور قادر به روشن کردن لامپ ها نیست. پس از تست و اطمینان از صحت عملکرد سنسور می توانید تنظیمات تاریکی را روی سنسور اعمال کنید.

Sensor installation

نکات ضروری برق کشی ساختمان مسکونی

نصب تایمر پارکینگ و راه پلههزینه نصب و راه اندازی تایمر مشاعات و پارکینگ

خدمات نصب سنسور مشاعات هوم سرویز

سرویس سنسور و تایمر مشاعات هوم سرویز از خدماتی است که توسط تیم حرفه ای برقکاری ساختمان انجام می شود. پس از ثبت سفارش رایگان در اپلیکیشن هوم سرویز می توانید لیست قیمت نصب سنسور مشاعات و راه پله را مشاهده کنید. قیمت نصب سنسور بستگی به تعداد سنسورها دارد. پس از بازدید رایگان از محل و طراحی اولیه کارهای اجرایی نصب سنسور حرکتی راه پله انجام می شود. همه عملیات سیمکشی، داکت کشی و نصب سنسورها در کوتاه ترین زمان و با حداقل هزینه انجام خواهد شد. چنانچه ساختمان مجهز به سنسور حرکتی باشد، تعمیر و عیب یابی سنسور مشاعات نی زپذیرفته می شود. برای دریافت بالاترین کیفیت خدمات با بهترین های این حرفه تماس بگیرید.

هزینه نصب و تعمیر سنسور مشاعات در هوم سرویز

قیمت سنسور و تایمر مشاعات

سفارش نصب سنسور و تایمر مشاعات در تهران

جهت ثبت سفارش نصب سنسورهای راه پله و مشاعات با ما تماس بگیرید. ثبت سفارش از طریق اپ هوم سرویز کاملا رایگان است. در صورت تمایل تهیه لوازم و ابزار مورد نیاز نیز توسط همیار اعزامی انجام می شود. هزینه خرید مصالح به همراه فاکتور خرید به قیمت ها افزوده خواهد شد. این سرویس به طور کامل تحت گارانتی است. کار ما با نصب سنسور و تایمر مشاعات تمام نمی شود. هر زمان که سیستم روشنایی و سنسورها با مشکل روبرو شد با ما تماس بگیرید. عیب یابی و تعمیر تایمر مشاعات بخشی از خدمات هوم سرویز در همه مناطق تهران است. در حال حاضر فقط سفارش های مربوط به محله های تهران انجام می شود. در صدد هستیم به زودی در شهرهای اطراف نیز خدمات درب منزل مورد نیاز خانواده ها را ارائه دهیم.

سفارش سرویس سنسور و تایمر مشاعات را  از طریق اپلیکیشن هوم سرویز به رایگان ثبت کنید

یک دیدگاه

  1. درود بر شما.
    من یک کلید توکار با سنسور حرکتی دارم که سه تا ورودی N , K و L داره
    N به نول وصل میشه
    K به فاز برگشتی لامپ
    L به فاز اصلی
    متاسفانه کلید های تک پل و دو پل فقط سیم فاز اصلی و فاز برگشتی دارن
    سیم نول رو از کجا باید بیارم‌ داخل کلید؟
    نکته : در کنار کلید تک پل هیچ پریز برقی هم نیست که از اون نول بگیرم
    ممنونم از پاسخگویی تون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا