برقکاری ساختمان

دلایل شارژ نشدن باتری یو پی اس چیست؟

قطعی برق مخصوصاً در فصل تابستان، بسیار زیاد می‌شود و مشکلات زیادی را برای ما ایجاد می‌کند. خیلی اوقات ممکن است قطع‌ شدن برق در کارهای شما اختلال ایجاد کند یا حتی ممکن است باعث خراب‌ شدن برخی از دستگاه‌های الکتریکی نیز شود. در این مواقع اولین نگرانی خراب شدن دستگاه های الکتریکی است که می توان با نصب محافظ برق کنتور از آن جلوگیری کرد. منتها با روش های هوشمندانه تر شاید بتوانیم از بروز قطعی جلوگیری کنیم.

برای رفع این مشکل، یکی از روش‌هایی که وجود دارد، استفاده از یو پی اس است. یو پی اس(UPS) دستگاهی است که به‌عنوان یک منبع تغذیه جانبی عمل کرده و در زمان قطعی برق، می‌تواند به مدت مشخصی برق موردنیاز دستگاه‌های الکتریکی را تأمین کند و کمک کند که بتوانید همچنان از این دستگاه‌ها استفاده کنید و مشکلی برای به کار انداختن آنها نداشته باشید. دستگاه یو پی اس کاربردی نظیر دستگاه برق اضطراری دارد.

یکی از مشکلات رایجی که در استفاده از یو پی اس وجود دارد و خیلی از افراد با این مشکل مواجه می‌شوند، شارژ نشدن باتری یو پی اس است. شارژ نشدن باتری یوپی‌اس باعث می‌شود که نتوانید در مواقع نیاز از آن برای روشن‌ کردن دستگاه‌های الکتریکی استفاده کنید.

برای حل این مشکل، شما ابتدا باید با دلایل شارژ نشدن باتری یو پی اس آشنا شوید تا بتوانید به‌خوبی هرکدام از این دلایل را بررسی کنید و به‌راحتی مشکل موردنظر را حل کنید و بتوانید یوپی‌اس خودتان را شارژ کرده و از آن استفاده کنید.

در این مقاله، می‌خواهیم در مورد دلایل شارژ نشدن باتری یوپی‌اس صحبت کنیم و بگوییم که چطور می‌توانید به‌راحتی و در زمانی کم، باتری یوپی‌اس خودتان را شارژ کنید.

اگر به دنبال این هستید که از در مورد یو پی اس و دلایل شارژ نشدن باتری یو پی اس اطلاعات بیشتری کسب کنید یا متوجه شوید که نصب یو پی‌ اس شما به‌درستی انجام شده است یا خیر، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دلایل شارژ نشدن باتری یو پی اس
دلایل شارژ نشدن باتری یو پی اس

بررسی دلایل شارژ نشدن باتری یو پی اس

در ادامه این مقاله، می‌خواهیم باهم تک‌تک دلایلی که باعث می‌شوند شارژ باتری یو پی اس به‌درستی انجام نشود را بررسی کنیم و بگوییم که چطور می‌توانید هرکدام را به‌صورت کامل برطرف کنید.

1- پایان عمر باتری:

باتری یو پی اس یک باتری خیلی قوی است که می‌تواند عملکرد بسیار فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش بگذارد. به همین خاطر طراحان این محصول برای باتری آن، عمر مفیدی را در نظر گرفته‌اند که بعد از این مدت، باتری خراب شده و دیگر قابل‌ استفاده نیست و نیاز است که به تعویض آن بپردازید.

خیلی از افراد این موضوع را نمی‌دانند و نصاب نیز هنگام نصب یوپی‌اس در مورد این موضوع صحبتی نمی‌کند و همین مورد باعث می‌شود که ندانند دلیل شارژ نشدن باتری یوپی‌اس چیست.

2- خرابی شارژر یوپی‌اس:

دومین موضوعی که می‌تواند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل شارژ نشدن باتری یو پی اس محسوب شود، خرابی شارژر یوپی‌اس است. اگر شارژر یو پی اس خراب باشد، نمی‌تواند برق را به‌درستی به باتری منتقل کند و همین موضوع باعث می‌شود کار شارژ باتری به‌درستی انجام نشود.

حتی در برخی موارد عدم رسیدگی به این موضوع باعث می‌شود که باتری یو پی اس آسیب ببینند و خراب شود؛ بنابراین به این موضوع توجه کافی داشته باشید.

3- مکان نامناسب:

یوپی‌اس، دستگاهی حساس است که باید در مکانی مناسب نصب شود. یکی از نکات مهم در استفاده از باتری یو پی اس، نصب یوپی‌اس در مکان مناسب است.

اگر شرایط مکانی یو پی‌ اس مناسب نباشد و در مکان درستی نصب نشده باشد، امکان دارد یو پی اس دچار مشکل شود و حتی گاهی اوقات عمر باتری دستگاه کوتاه‌تر شود؛ بنابراین باید مکان مناسبی را نیز برای نصب یو پی‌ اس در نظر بگیرید تا در شرایط مناسبی قرار داشته باشد و مشکلی برایش ایجاد نشود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب، راه اندازی و نگهداری ups هم ارائه میده؟
مکان نصب باتری یو پی اس
مکان نصب باتری یو پی اس

4- ذخیره‌سازی نامناسب برق:

یکی از مشکلات دیگری که از دلایل شارژ نشدن باتری یو پی اس است، ذخیره‌سازی نامناسب برق در باتری است که این موضوع باعث می‌شود ذخیره‌سازی به‌درستی انجام نشده و باتری نتواند برق را در خود نگهداری کند.

این موضوع معمولاً به‌خاطر خراب‌ شدن باتری و مشکلات مشابه به وجود می‌آید و اکثر اوقات در این حالت، نیاز به تعویض باتری یوپی‌اس خواهید داشت تا بتوانید مشکل را به‌صورت کامل برطرف کنید.

5- عدم استفاده‌ از دستگاه به مدت طولانی:

شاید این اصطلاح را در خودرو شنیده باشید که اگر مدت طولانی از خودرو استفاده نشود و استارت زده نشود، این مشکل باعث می‌شود که باتری خودرو بخوابد و نتوانید به‌راحتی خودروی خودتان را روشن کنید.

جالب است بدانید که این موضوع برای یوپی‌اس نیز وجود دارد و اگر به مدت خیلی طولانی از این دستگاه استفاده نکنید، ممکن است باتری آن بخوابد و شارژ آن به‌درستی انجام نشود. در این حالت معمولاً با شوک الکتریکی که متخصصان تعمیر یوپی‌اس می‌توانند انجام دهند، مشکل حل خواهد شد و می‌توانید به‌راحتی از دستگاه خودتان استفاده کنید؛ اما گاهی اوقات نیز ممکن است نیاز به تعویض کامل باتری داشته باشید.

6- ظرفیت کم دستگاه یوپی‌اس:

گاهی اوقات مشکل اصلی، شارژ نشدن باتری یوپی‌اس نیست و نتوان مشکل را به‌راحتی حل کرد. زمانی که باتری دستگاه شارژ کامل دارد؛ اما باز هم اخطار نداشتن شارژ کافی را به شما نشان می‌دهد، مشکلی جدی در دستگاه شما وجود دارد.

در چنین مواقعی، احتمال این وجود دارد که یو پی اس ظرفیت کافی برای برق‌رسانی به تمام دستگاه‌ها را نداشته باشد. به همین خاطر توصیه ما این است که سعی کنید دستگاه‌های متصل به یوپی‌اس را کمتر کنید تا تنها دستگاه‌های ضروری به یو پی اس متصل باشند.

این کار کمک می‌کند که مشکل باتری حل شود و بتوانید به‌راحتی از دستگاه خودتان استفاده کرده و برق موردنیاز لوازم ضروری را تأمین کنید.

7- ولتاژ نامناسب:

معمولاً روی هر یوپی‌اس نوشته شده است که برای شارژ باتری آن، به چه ولتاژی نیاز دارید و عدم رعایت این موضوع و استفاده از ولتاژ کمتر یا بیشتر، باعث می‌شود که در بلندمدت به باتری دستگاه فشار زیادی وارد شود. در نتیجه با استفاده از ولتاژ نامناسب، پس از مدتی دیگر نمی‌توانید به‌درستی شارژ باتری یوپی‌اس را انجام دهید.

به همین خاطر این موضوع نیز یکی دیگر از دلایل شارژ نشدن باتری یوپی‌اس است که باید آن را به‌خوبی بررسی کنید و ولتاژ مناسب را برای شارژ شدن دستگاهتان در نظر بگیرید.

نصب باتری یو پی اس
نصب باتری یو پی اس

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله درباره 7 مورد از دلایل شارژ نشدن باتری یو پی اس صحبت کردیم و گفتیم که چه دلایلی باعث می‌شوند کار شارژ باتری یوپی‌اس به‌درستی انجام نشود و نتوانید به‌خوبی از دستگاه خودتان استفاده کنید.

در ادامه نیز گفتیم که چطور هرکدام از دلایل را بررسی کنید و مشکل آنها را برطرف کنید تا بتوانید مجدداً از دستگاه یوپی‌اس خودتان استفاده کنید و برق موردنیاز لوازم ضروری را تأمین کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که در مورد دلایل شارژ نشدن باتری یوپی‌اس اطلاعات بیشتری کسب کنید و بتوانید در صورت وجود مشکل، به‌راحتی مشکلات را برطرف کرده و از دستگاه خودتان استفاده کنید. شما می‌توانید نصب یو پی اس را به متخصصان هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم علائم تمام شدن زغال جاروبرقی را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید و با دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو نیز آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از برقکار حرفه ای ساختمان گرفته تا تعویض کارتریج پرینتر آماده ارائه خدمات به شما است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب، راه اندازی و نگهداری ups هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا