رایانه و تکنولوژی

چرا کامپیوتر فلش را نمی خواند؟ چگونه این مشکل را حل کنیم؟

دنیای امروز، دنیای اطلاعات است و ما به داده‌ها و اطلاعات مختلف نیاز داریم. به همین دلیل از ابزارها و روش‌های مختلفی برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنیم تا بتوانیم اطلاعات موردنیاز خودمان را بین سیستم‌های مختلف منتقل کرده و از این داده‌ها استفاده کنیم.

برای ذخیره و نگهداری اطلاعات، می‌توان از روش‌های مختلف مانند هارد اکسترنال، فضاهای ابری، فلش مموری و … استفاده کرد. استفاده از این ابزارها به ما کمک می‌کند تا بتوانیم کار انتقال اطلاعات را به‌راحتی انجام دهیم و به اطلاعات مهم خود به سرعت دسترسی داشته باشیم.

یکی از ساده‌ترین ابزارها برای نگهداری و ذخیره اطلاعات، فلش مموری است. فلش، یک دستگاه ذخیره سازی داده است که قابلیت جابجایی و انتقال داده‌ها را دارد. امروزه می‌توان در موارد زیادی از فلش استفاده کرد. احتمالاً شما هم از فلش برای مشاهده فیلم در تلویزیون، گوش دادن به موزیک در خودرو و انتقال فایل‌های مختلف استفاده کرده‌اید و با مزایای داشتن فلش آشنا هستید.

یکی از مشکلاتی که ممکن است در هنگام کار با فلش با آن مواجه شویم، این است که بعد از اتصال فلش به کامپیوتر، اطلاعات و فایل‌ داخل فلش نشان داده نشوند و فلش توسط کامپیوتر شناسایی نشود. در این حالت، این سوال برای ما پیش می‌آید که چرا کامپیوتر فلش را نمی خواند و برای حل این مشکل چه باید کرد؟

در این مقاله ما می‌خواهیم در مورد این صحبت کنیم که چرا کامپیوتر فلش را نمی خواند و دلیل این موضوع چیست و در ادامه بررسی خواهیم کرد که چطور می‌توانید این مشکل را به‌راحتی حل کنید.

قبلا در وبلاگ هوم سرویز در خصوص اینکه چرا ضبط ماشین فلش را نمی خواند صحبت کردیم، اگر الان به دنبال جواب این سؤال هستید که چرا کامپیوتر فلش را نمی خواند و می‌خواهید خیلی سریع این مشکل را برطرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

چرا کامپیوتر فلش را نمی خواند
چرا کامپیوتر فلش را نمی خواند؟

چرا کامپیوتر فلش را نمی خواند؟

در ادامه به بررسی دلایل عدم شناسایی فلش توسط کامپیوتر می‌پردازیم و روش حل هرکدام از این مشکلات را به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید اصلی‌ترین دلیل خوانده نشدن فلش در کامپیوتر خود را پیدا کنید و هرچه سریعتر این مشکل را برطرف کنید.

از جمله اصلی‌ترین دلایل خوانده نشدن فلش در کامپیوتر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- فرمت نادرست فلش:

معمولاً زمانی که می‌خواهید اطلاعات قبلی فلش را پاک کنید و اطلاعات جدیدی را به آن وارد کنید، اقدام به فرمت‌ کردن فلش می‌کنید تا اطلاعات قبلی آن به‌صورت کامل پاک شوند و بتوانید اطلاعات جدید را به فلش خود منتقل کنید.

یکی از دلایل عدم شناسایی فلش در کامپیوتر این است که هنگام فرمت فلش، تنظیمات نامناسبی را روی آن اعمال کرده‌اید. برای فرمت‌ کردن فلش نیاز است که تنظیم آن را روی FAT32 قرار دهید تا فلش به‌راحتی توسط کامپیوتر خوانده شود؛ در غیر این صورت ممکن است دچار مشکل شوید و فلش شما توسط کامپیوتر شناسایی نشود.

2- خراب‌ شدن فلش مموری:

برای پیدا کردن جواب این سؤال که چرا کامپیوتر فلش را نمی خواند، لازم است که سالم بودن یا خراب شدن فلش مموری خود را بررسی کنید. بعضی از فلش مموری‌ها عمر مشخصی دارند و پس از مدتی دچار خرابی و سوختگی می‌شوند و دیگر با اتصال آنها به کامپیوتر، نمی‌توانید اطلاعات فلش را مشاهده کنید.

در این حالت نیاز است که از گارانتی فلش استفاده کرده و آن را عوض کنید. اگر فلش شما گارانتی ندارد، بهتر است فلش جدیدی را تهیه کرده و جایگزین کنید تا بتوانید کار انتقال اطلاعات را انجام دهید. بعضی از افراد، برای حل این مشکل به فکر باز کردن فلش می‌افتند؛ اما باید بدانید که مواردی مانند شوک الکتریکی و … باعث خراب‌ شدن و از کار افتادن فلش می‌شوند.

خراب شدن فلش مموری
خراب شدن فلش مموری

3- مشکلات سخت‌افزاری فلش:

یکی دیگر از دلایل عدم شناسایی فلش در سیستم ویندوز، این است که فلش دچار مشکل سخت‌افزاری شده است. مثلاً ممکن است یک قطعه خاص فلش دچار خرابی شده باشد یا اتصالات USB آن شل شده باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کامپیوتر هم ارائه میده؟

در این صورت می‌توانید فلش را به یک تعمیرکار معتبر یا خدمات کامپیوتری نشان دهید تا در صورت امکان، نسبت به تعمیر آن و حل مشکل فلش اقدام کنند و بتوانید مجدداً از آن استفاده کنید.

اگر به دنبال بهترین مرکز تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر هستید، می‌توانید از تیم حرفه‌ای و متخصص هوم سرویز برای عیب یابی و تعمیر سیستم خود کمک بگیرید تا مشکلات لپ تاپ و کامپیوتر شما خیلی سریع حل شوند.

4- مشکل در پورت USB:

آخرین دلیل خوانده نشدن فلش در کامپیوتر این است که پورت یواس‌بی (USB) در کامپیوتر شما خراب شده است. مثلاً اگر فلش را به تلویزیون متصل می‌کنید و فلش شما در تلویزیون کار نمی‌کند، ممکن است پورت یواس‌بی تلویزیون دچار مشکل شده باشد.

اگر فلش روی دستگاه‌های دیگر کار کند و روی یک دستگاه خاص کار نمی‌کند، باید پورت یواس‌بی را بررسی کنید. گاهی اوقات با فرمت کردن فلش، این مشکل حل می‌شود و بعضی از اوقات هم باید برای تعمیر پورت USB اقدام کنید.

برای تعمیر قطعات مختلف کامپیوتر خود، شما می‌توانید از خدمات تعمیر کامپیوتر در محل استفاده کنید تا افراد حرفه‌ای و متخصص به منزل شما بیایند و کار تعمیر کامپیوتر شما را در محل انجام دهند.

وجود مشکل در پورت USB
وجود مشکل در پورت USB

3 روش عالی برای حل مشکل خوانده نشدن فلش در کامپیوتر

حالا که با اصلی‌ترین دلایل عدم شناسایی فلش در کامپیوتر آشنا شدید، بهتر است با روش‌های عالی برای حل این مشکل آشنا شوید تا بتوانید این مشکل را سریع‌تر برطرف کنید و مجدداً بتوانید از فلش خود استفاده کنید.

برای حل مشکل عدم شناسایی فلش در کامپیوتر، روش‌های زیر را امتحان کنید:

1- ری استارت سیستم:

یکی از روش‌های کاربردی که می‌توانید برای رفع این مشکل که چرا کامپیوتر فلش را نمی خواند انجام دهید، ری استارت سیستم است. برای این کار، سیستم را خاموش کرده و منبع برق یا باتری آن را جدا کنید و مجدداً سیستم را به برق وصل کرده و روشن کنید. با این کار، به‌احتمال خیلی زیاد مشکل حل خواهد شد و می‌توانید از فلش استفاده کنید.

چرا کامپیوتر فلش را نمی خواند
چرا کامپیوتر فلش را نمی خواند

2- تمیز کردن فلش و رفع مشکلات آن:

پس از مدتی استفاده از فلش، ممکن است که اتصالات آن شل شده یا سولفاته شوند. در این حالت، فلش به‌درستی کار خود را انجام نمی‌دهد و کامپیوتر نیز فلش را شناسایی نمی‌کند. بهترین کار برای حل این مشکل، تمیز کردن فلش است. برای تمیز کردن فلش، می‌توانید از یک مسواک کهنه و مقداری الکل استفاده کرده و فلش را به‌آرامی تمیز کنید.

گاهی اوقات نیز دلیل عدم شناسایی فلش در ویندوز، شل شدن فلش است. اگر فلش شما شل شده است و به‌خوبی در پورت USB قرار نمی‌گیرد، می‌توانید از یک تکه کاغذ یا چسب در دور فلش استفاده کنید تا محکم در محل اتصال قرار بگیرد و لق نزند.

3- به‌روزرسانی درایوهای کامپیوتر:

گاهی اوقات ممکن است دلیل خوانده نشدن فلش در کامپیوتر به‌خاطر این است که درایوهای کامپیوتر شما به‌درستی نصب نشده‌اند یا نیاز به به‌روزرسانی دارند. در این صورت می‌توانید خودتان اقدام به به‌روزرسانی یا نصب درایوها کنید یا از یک متخصص خدمات کامپیوتری در محل کمک بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهد و درایوهای کامپیوتر شما را به صورت کامل به‌روزرسانی کند.

با ری استارت کردن کامپیوتر، تمیز کردن فلش و به‌روزرسانی درایوهای کامپیوتر، شما می‌توانید مشکل خوانده نشدن فلش در کامپیوتر خود را حل کنید و مجدداً از فلش مموری خود برای انتقال اطلاعات استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کامپیوتر هم ارائه میده؟
حل مشکل خوانده نشدن فلش در کامپیوتر
حل مشکل خوانده نشدن فلش در کامپیوتر

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که چرا کامپیوتر فلش را نمی خواند؟ با هم بررسی کردیم که دلایل خوانده نشدن فلش توسط کامپیوتر چیست و سپس راه‌حل‌هایی را بررسی کردیم که می‌توانید از آنها استفاده کنید تا به‌راحتی این مشکل را رفع کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید جواب سؤال چرا کامپیوتر فلش را نمی خواند را پیدا کنید و با کمک روش‌های گفته شده، مشکل فلش خود را به بهترین شکل ممکن حل کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند روش‌های افزایش سرعت کامپیوتر را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و با مراحل اتصال گوشی به کامپیوتر آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای خدمات موردنظرتان ثبت کنید.

هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس، آماده ارائه خدماتی مانند تعمیر گوشی موبایل برای شما عزیزان است تا بتوانید مشکلات کامپیوتر، لپ تاپ و موبایل خود را سریع‌تر حل کنید و از ابزارهای تکنولوژی خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا