تعمیر و سرویس خودرو

علت خوانده نشدن فلش در ضبط ماشین چیست؟ چطور عیب یابی کنیم؟

حل مشکل خوانده نشدن موسیقی در ماشین

همه ما دوست داریم که آهنگ های دلخواه خودمان را در یک فلش بریزیم و آن فلش را در ماشین داشته باشیم تا در هنگام رانندگی بتوانیم از گوش دادن به آهنگ های دلخواه خود لذت ببریم. اما یکی از اتفاقات بدی که می تواند مانع این لذت شود، خوانده نشدن فلش در ضبط ماشین است.

دلایل مختلفی وجود دارند که باعث می شوند فلش در ضبط ماشین خوانده نشود و نتوانیم آهنگ های دلخواه خودمان را گوش کنیم. البته راه حل های مختلفی برای این موضوع وجود دارند که می توانید با انجام آنها این مشکل را برطرف کنید و دیگر شاهد چنین چیزی نباشید.

در این مقاله می خواهیم در مورد خوانده نشدن فلش در ضبط ماشین و پخش نشدن موسیقی صحبت کنیم و بگوییم که چه دلایلی برای خوانده نشدن فلش وجود دارند و راه حل این دلایل چیست. با مطالعه این مقاله شما می توانید با دلایل مختلف این موضوع آشنا شوید و با بررسی هرکدام از آنها، از بروز مجدد این مشکل جلوگیری کنید.

اگر ضبط ماشین شما مشکل دارد و خیلی از اوقات فلش را نمی خواند، توصیه می کنیم که حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید راه حل این مشکل ناراحت کننده را پیدا کنید و آن را به راحتی آب خوردن برطرف کنید!

فهرست مطالب

مشکلات ضبط ماشین
مشکلات ضبط ماشین

دلایل خوانده نشدن فلش در ضبط ماشین

در ادامه باهم می خواهیم دلایل مختلف این مشکل را بررسی کنیم و راه حل هرکدام را به شما خواهیم گفت، پس با دقت در ادامه همراه ما باشید و هرکدام از مواردی که گفته می شود و مشابه وضعیت ضبط ماشین شماست را حتما بررسی کنید تا بتوانید مشکل را برطرف کنید.

1- دلایل خوانده نشدن فلش در ضبط ماشین: تعداد پوشه ها و فرمت فایل ها

اولین موضوع مهمی که می تواند در خوانده نشدن فلش توسط ضبط ماشین تاثیرگذار باشد، تعداد پوشه ها و فرمت موزیک ها است. ضبط ماشین معمولا توانایی پخش فرمت MP3 را دارد و می تواند این فرمت را به خوبی پخش کند؛ اما ممکن است شما آهنگ ها را با کیفیت و فرمت دیگری دانلود کرده و در فلش ریخته باشید که این موضوع باعث می شود ضبط نتواند آهنگ ها را پخش کند.

همچنین اگر آهنگ ها را داخل پوشه قرار داده اید و ضبط قادر به اجرای آنها نیست، برای حل این مشکل می توانید آهنگ ها را بدون پوشه قرار دهید تا مجددا این موضوع را بررسی کنید. چون خیلی از ضبط ها قابلیت خواندن پوشه را ندارند و آهنگ ها باید در ریشه اصلی فلش قرار داشته باشند.

این موضوع را هم باید در نظر بگیرید که تعداد آهنگ ها خیلی بالا نباشد، چون گاهی اوقات خواندن یک فلش با تعداد آهنگ خیلی بالا می تواند برای ضبط ماشین مشکل باشد و این موضوع باعث می شود که نتوانید آهنگ ها را پخش کنید. تعداد آهنگ ها را کمتر کنید تا این مشکل را حل کنید.

اگر تمام این موارد را انجام دادید و مشکل حل نشد، بهتر است موارد زیر را بررسی کنید.

2- دلایل خوانده نشدن فلش در ضبط ماشین: تنظیم ضبط برای پخش فلش

برخی از ضبط ها این قابلیت را دارند که باید تنظیم کنید تا بتوانند از روی فلش آهنگ پخش کنند و اگر این تنظیم در آنها فعال نباشد، با اتصال فلش کار پخش آهنگ انجام نمی شود. به همین خاطر توصیه می کنیم که دفترچه راهنمای ضبط خودتان را مطالعه کنید یا از نصاب آن کمک بگیرید تا بتوانید این موضوع را بررسی کنید. اگر تنظیمات خاصی نیاز است حتما آن را انجام دهید تا دیگر چنین مشکلی برایتان ایجاد نشود و ضبط بتواند در دفعات بعدی به راحتی کار پخش آهنگ از فلش را انجام دهد.

فرمت آهنگهای فلش
فرمت آهنگهای فلش

3- دلایل خوانده نشدن فلش در ضبط ماشین: فرمت فلش

معمولا قبل از اینکه روی یک فلش آهنگ بریزید، آن را به صورت کامل پاک می کنید یا فرمت می کنید تا بتوانید آهنگ ها را روی فلش ریخته و در ضبط ماشین از آنها استفاده کنید. اما نکته ای که شاید کمتر به آن توجه می شود این است که در هنگام فرمت فلش، شما می توانید فرمت آن را روی FAT یا NTFS قرار دهید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سیستم صوتی و ضبط خودرو هم ارائه میده؟

FAT فرمتی است که اکثر ضبط ها می توانند آن را پخش کنند و مشکلی در این زمینه نخواهند داشت؛ اما NTFS فرمتی است که اکثر ضبط های قدیمی نمی توانند آن را بخوانند و این موضوع باعث می شود که نتوانید از فلش خودتان روی ضبط استفاده کنید. برای حل این مشکل توصیه ما این است که فلش را به کامپیوتر متصل کرده و روی آن کلیک راست کنید و گزینه فرمت را انتخاب کنید.

سپس در پنجره باز شده گزینه FILE SYSTEM را روی FAT قرار دهید و فرمت را انجام دهید و مجددا آهنگ های دلخواه خودتان را روی فلش بریزید. بعد از این کار مجددا فلش را به ضبط ماشین متصل کنید و متوجه می شوید که مشکل فلش حل خواهد شد.

4- علت خوانده نشدن فلش در ضبط ماشین: نام آهنگ ها

یکی از مواردی که شاید خیلی بدیهی باشد، اما می تواند باعث خوانده نشدن فلش توسط ضبط ماشین شود، این است که نام آهنگ ها دارای کاراکترهای خاصی است. مثلا برخی از ضبط ها ممکن است توانایی خواندن آهنگ هایی که نام فارسی دارند را نداشته باشند و به همین خاطر فلش را پخش نکنند.

برای حل این مشکل بهترین روش این است که نام آهنگ ها را تغییر دهید و مجددا فلش را به ضبط ماشین متصل کنید. شاید بگویید وقتی تعداد آهنگ ها زیاد است این کار می تواند بسیار وقت گیر باشد. اما شما می توانید با استفاده از نرم افزارهایی مانند mp3tag به راحتی این کار را انجام دهید و زمان خیلی کمی از شما گرفته خواهدشد.

5- مشکل در کابل:

گاهی اوقات ممکن است شما با استفاده از کابل فلش خودتان را به ضبط وصل کنید. مثلا فلش هایی که به صورت میکرو یو اس بی هستند، نمی توانند مستقیم به ضبط متصل شوند و باید برای آنها یک کابل مبدل نیز استفاده کنید. گاهی اوقات ممکن است که این کابل مبدل مشکل داشته باشد و نتواند اتصال ضبط و فلش را برقرار کند.

توصیه ما در این زمان این است که ابتدا یک فلش دیگر را استفاده کنید و اگر آن فلش نیز مشکلی نداشت، کابل مبدل خودتان را عوض کنید و مجددا فلش را به ضبط وصل کنید. معمولا در این حالت چنین مشکلی برطرف شده و می توانید به راحتی از گوش دادن به آهنگ های موردعلاقه خودتان لذت ببرید.

6- مشکل در فلش:

همانند مورد قبلی گاهی اوقات ممکن است که اصلا مشکل از خود فلش باشد و نتوانید از آن روی ضبط استفاده کنید. برای تشخیص این موضوع راحت ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که فلش دیگری را به ضبط ماشین خودتان متصل کنید. حالا اگر این مشکل وجود نداشت، احتمالا فلش موردنظر شما مشکل دارد و بهتر است موارد قبلی را روی آن بررسی کنید.

مثلا برخی اوقات ممکن است سازگار نبودن فلش به خاطر مارک خاص آن یا نوع ساخت آن باشد. اگر فلش های برند خاصی با ضبط شما سازگار نیستند، بهتر است از یک فلش با برند دیگری استفاده کنید تا این مشکل برایتان حل شود.

خوانده نشدن فلش در ضبط ماشین
مشکل در فلش ماشین

7- آپدیت سیستم ضبط ماشین:

اگر ضبط ماشین خودتان را از برند معتبری خریداری کرده اید، باید بدانید که هر از گاهی آپدیت های نرم افزاری برای این سیستم ها ارائه می شود که شما می توانید با بروزرسانی ضبط ماشین خودتان از امکانات بهتر و بیشتری استفاده کنید. گاهی اوقات مشکل نخواندن فلش ممکن است به خاطر همین موضوع باشد. برای اینکه بتوانید مشکل ضبط خودتان را حل کنید بهتر است آن را پیش یک متخصص ببرید تا بتواند آپدیت نرم افزاری آن را انجام داده و مشکلش را حل کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سیستم صوتی و ضبط خودرو هم ارائه میده؟

8- حجم فلش:

شاید برایتان عجیب باشد اما برخی از ضبط ها مخصوصا ضبط های قدیمی تر و ضعیف تر، توانایی خواندن فلش با حجم بالا را ندارند. نمی توانید از آنها روی ضبط خودتان استفاده کنید. به همین خاطر باید از فلش هایی با حجم های کمتر استفاده کنید تا مشکلی در پخش آهنگ نداشته باشید.

مثلا ممکن است ضبط ماشین شما توانایی خواندن فلش 16 گیگ را نداشته باشد. بهتر است روی آن از فلش های 8 یا 4 گیگ استفاده کنید تا به راحتی بتوانید آهنگ های موردنیاز خودتان را پخش کنید.

9- خراب بودن سوکت یو اس بی ضبط:

در آخر پس از مشکلات نرم افزاری که گفتیم و راه حل آنها را نیز بیان کردیم، مشکل دیگری که کمتر اتفاق می افتد این است که سوکت یو اس بی ضبط ماشین شما خراب است. اگر سوکت تغییر شکل داده یا جک های آن بیرون زده اند، احتمالا نیاز به تعویض دارد. برای این کار توصیه می کنیم که پیش یک متخصص بروید تا کار تعمیر را برایتان انجام دهد و سوکت ضبط را تعویض کند.

نصب سیستم صوتی
نصب سیستم صوتی

نصب بهترین سیستم های صوتی و تعمیر ضبط با متخصصان هوم سرویز

اگر دوست دارید سیستم صوتی قدرتمندی روی خودروی شما نصب شود، نصب سیستم صوتی و ضبط ماشین خود را به متخصصان هوم سرویز بسپارید. خیلی سریع و با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام می دهند و هرگونه مشکل در ضبط خودروی شما را حل کنند. برای سفارش نصب ضبط و سیستم صوتی، روی دکمه های زیر کلیک کنید:

نصب سیستم صوتی با هوم‌سرویز

خدمات درجه یک با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

جمع بندی

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که دلیل پخش نشدن فلش در ضبط ماشین چیست و چطور می توانیم این مشکل را برطرف کنیم. همچنین باهم بررسی کردیم که 9 دلیل رایج برای این موضوع چه هستند؟ به صورت دقیق توضیح دادیم که هرکدام از این دلایل را چطور می توانید بررسی و رفع کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند این مشکلات را شناسایی و رفع کنید تا بتوانید با گوش دادن به آهنگ های دلخواه خودتان، تجربه جذاب تری از رانندگی داشته باشید. هر زمان که دوست داشتید تا سیستم صوتی قدرتمند و فوق العاده ای روی خودروی شما نصب شود، نصب سیستم صوتی خودرو را به متخصصان هوم سرویز بسپارید. خیلی سریع و با بهترین هزینه، کار نصب سیستم صوتی ماشین شما را انجام دهند.

همچنین اگر به دنبال افراد حرفه ای و متخصص برای دودی کردن شیشه ماشین و یا تعمیر جلوبندی خودرو و یا سپرسازی ماشین خود هستید، کار را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید و بهترین خدمات را از ما دریافت کنید. برای دسترسی به محتواهای آموزشی ویدیویی هوم سرویز کافیست به آپارات هوم سرویز یه سری بزنید.

‫31 دیدگاه ها

  1. ضبط ما هیچکدوم از این مشکل ها رو نداره.
    مشکل از شکل بلاک بندی پارتیشن ضبط توسط دستگاه فرمت کننده میشه.
    البته ربطی به فت و ان تی اف اس بودن هم نداره.
    خیلی عجیبه.
    هنوز راه دقیقی برای حلش پیدا نکردم، جز فرمت کردن با بعضی از نسخه های ویندوز اکس پی 32 بیتی ، اون بعضی نسخه ها و نه همه 😐

  2. ضبط ماشین من هم هیچکدوم از این مشکلات رو نداره، چند دقیقه فلش رو شناسایی می‌کنه و بعدش قطع می‌کنه و اعلام می‌کنه فلشی بهش وصل نیست! برند دابسر هست و تصویریه
    اگر از دوستان کسی سولوشنی داره ممنون میشم راهنمایی کنند.

    1. با تغییر فرمت USB مشکل شما برطرف خواهد شد. فلش را به سیستم متصل کنید و فرمت اهنگ ها را تغییر دهید.

      1. سلام خسته نباشین
        فلشی که من ازش تو ماشین استفاده میکنم اکثر آهنگهای ۳۲۰ رو میخونه اما بعضی آلبوم هارو نمیخونه ، همه این آهنگارو هم از یه برنامه دانلود کردم ، بنظرتون علت چی میتونه باشه ؟

  3. سلام ، منم یه فلش ۳۲ دارم که مشکلی نداره ، ولی هیچ ضبط و اسپیکری شناساییش نمیکنه ، با فرمت های مختلف هم امتحان کردم ، هیچی ، رو گوشی و لبتاب و تلویزیون راحت بالا میاد ، هنگ کردم دیگه😂🤧
    وقتی میزنم به ضبط ، یه لحظه میره رو حالت یو اس بی ، بعد میبینه نمیتونه چیزی پخش کنه برمیگرده رو رادیو

    1. سلام بعضی از فلش‌ها طوری ساخته شدن که رو یو اس بی ظبط خودرو بالا نمیاد اگه ضمانت داره پیش بده یه برند دیگه بگیر خوب میشه مشکل از فلشه این فلشهایه جدید هم چند بار با کابل ارتی جی به گوشی بزنی که آهنگ از گوشی واردش کنی بعد از چند بار قفل میشه فقط با کامپیوتر انجام بده

    2. سلام ، قبلا از فلش برای نصب ویندوز استفاده کردین؟ اگه کردین باید فلشون بوتیبل باشه ، وقتی فلش بوتیبل میشه ضبط نمیتونه باهاش کار کنه، با فرمت کردن عادی فلش از بوتیبل بر نمیگرده ، برنامه rufus رو نصب کن ، داخلش فلش رو انتخاب کن ، بزارش روی unbootable
      یا none bootable و تیک کویک فلش رو بزن و فرمتش کن ، بعدش هر اهنگی دوس داشتی بریز روش ، تمام

  4. سلام پخش پایونیر 7450sd دارم پوشه بندی فلش رو در قسمت جستجو(🔎)نشون نمیده وهمه آهنگهارو پشت سر هم نشون میده نمیدونم تنظیماتشو چکار کردم ممنون میشم راهنمایی کنید

  5. درود من یک فلش دارم که در کامپیوتر آهنگ اجرا می شود ولی در ضبط ماشین کار نمی کند، و پیام format Read ! می دهد.

  6. سلام من ام وی ام 315 دارم ظبط فابریک روش هست رو فلش بعد از چند آهنگ یهو میره رو رادیو و دوباره با چند بار خاموش و روشن کردن دوبره شروع به خوندن میکنه و باز همین قضیه تکرار میشه لطفا کسی میدونه مشکل چیه

  7. برای منم با انجام همه این کارا بازم نمیخوند
    مشکلش تو اتصال USB به پورت ضبط بود
    چون پورت ورودی ضبط بعد از چند سال حالتش رو از دست میده
    با کمی ایجاد خمیدگی در دهانه فلش به سمت داخل مشکل حل شد

  8. سلام من ضبط ماشینم پایونر هست ، چند روز پیش گوشیم داشت خاموش میشد بعد شارژر گوشی رو گذاشتم به یو آس پی ضبط که اصلا شارژ هم نکرد ،الان هر چی فلش رو میزنم میگه check usp فلش رو خالی کردم باز هم نمی‌خونه

  9. سلام
    فلش قبلی با روشن خاموش کردن ماشین از جایی که کتاب صوتی قطع شده بود شروع میشد، فلش جدیدی که گرفتم با روشن خاموش کردن ماشین میره از ابتدای فایل. ممنونم میشم کسی کمک کنه

  10. سلام..پارس داشبورد جدید پخش فابریک از دکمه شبیه ولوم سمت راست برای تعویض ترک اهنگ استفاده کردم البته با سرعت زیاد از همون لحظه هنگ کرده فلش رو نمیخونه همه چی درسته فقط فلش نمیخونه هردکاری هم که میدونستم انجام دادم ولی فایده نداشت

  11. دوستان یکی از مهمترین دلیل این مشکل وجود ویروس در فلش هست مخصوصن ویروس( نیوفولدر) برا من اینطور بود درستش کردم . البته عکس و فیلم هم تو فلش داشته باشی قاطی اهنگات این اتفاق برات می افته.

  12. سلام و درود بر شما، من یه یواس بی 16 گیگ دارم، تا دوروز پیش داخل درگاه مانیتور ماشین که میزدم کار میکرد ولی یک دفعه از کار افتاد. منتها به سیم یو اس بی داخل داشبورد که میزنم کار میکنه، مانیتورم مارک وستر هست. ممنون میشم راهنمایی بفرمایین.

  13. سلام من هر وقت فلش وصل میکنم رو ریدینگ گیر میکنه .و دیگه حتی فلش رو هم در میارم اون ریدینگ نمیره ضبط مارشال هست .چیکار کنم؟

  14. سلام
    ضبط سورن پلاس ۱۴۰۰ ،آهنگ رو از فلش یا بولوتوث گوشی میخونه ولی به ترک بعدی نمیره ،باید ضبط روشن خاموش بشه تا یه آهنگ دیگه رو بخونه.،😥من خیلی ناراحتم.

  15. سلام
    ماشين تيبا٢ از اول كه ماشين صفر بود فلش رو اجرا نميكنه لطف ميكنيد مشكلش رو بگيد ممنونم

  16. سلام وقت ماشین رو روشن میکنم ابتدا رادیو روشن میشه بعد باید بردش روی فلش فقط فلش سن دیسک اینجوری میشه

  17. سلام فلش من بعد یه مدت نه توی ماشین باز میشه نه توی کامپیوتر. از دیوایس منیجر یه بار آن اینستال و یه بار آپدیت کردم ولی یو اس بی رو شناسایی نمی کنه. ارور 43 میده. راهی هست بتونم حلش کنم؟

  18. شرکت ما دو سال فلش میده و فلش ها بر روی ظبط ماشین کار نمی کنه چکار باید کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا