خانگی و ساختمانی

انواع مدل‌های حفاظ پنجره آپارتمان و ویلا + به همراه نمونه کار

تأمین امنیت ساختمان یکی از مهم‌ترین مواردی است که باعث می‌شود ساکنان ساختمان یا ویلا احساس امنیت بیشتری کنند و بتوانند با خیال راحت به کار و زندگی خود مشغول شوند.

تأمین امنیت یک آپارتمان و ویلا، به شکل‌های مختلف و با استفاده از امکانات متفاوت و امروزی انجام می‌شود. نصب دزدگیر برای منزل و دوربین مداربسته برای افزایش امنیت ساختمان انجام می‌شوند و کمک می‌کنند که بتوانیم به بهترین شکل ممکن، امنیت ساختمان را تأمین کنیم.

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش امنیت ساختمان، نصب حفاظ پنجره و درب آپارتمان است. نصب حفاظ برای درب و پنجره ساختمان، از گذشته تا به حال اما روشی که از گذشته تا به امروز کاربرد داشته و تنها متریال و جنس ساخت آن تغییر پیدا کرده است. در گذشته حفاظ‌های پنجره از چوب ساخته می‌شدند؛ اما در دنیای امروز از متریال‌های جدید مانند پروفیل و آهن برای ساخت حفاظ پنجره استفاده می‌شود که هم مقاومت بسیار خوبی دارد و هم بسیار ایمن‌تر و ماندگارتر است.

وقتی صحبت از انتخاب حفاظ پنجره می‌شود، خیلی از افراد دچار سردرگمی می‌شوند که چه مدلی از این حفاظ‌ها را انتخاب کنند تا بتوانند هم زیبایی بیشتری به خانه خودشان ببخشند و هم ایمنی خانه را تأمین کنند.

در این مقاله ما قصد داریم در مورد انواع مدل‌های حفاظ پنجره آپارتمان و ویلا برای شما صحبت کنیم و نمونه‌های مختلفی که در این زمینه وجود دارند را به شما نشان بدهیم تا بتوانید از بین آنها، بهترین گزینه‌ها را برای ویلا یا آپارتمان خود انتخاب کنید.

اگر به دنبال انتخاب از بین انواع مدل‌های حفاظ پنجره آپارتمان و ویلا هستید و دوست دارید که بهترین گزینه را از نظر امنیت و زیبایی انتخاب کنید، توصیه ما این است که تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا بتوانید با انواع مدل‌های جدید حفاظ پنجره آشنا شوید.

حفاظ درب و پنجره
حفاظ درب و پنجره

انواع مدل های حفاظ پنجره از نظر جنس

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی انواع مدل‌های حفاظ پنجره آپارتمان و ویلا بپردازیم، می‌خواهیم نکات مهمی را در مورد حفاظ پنجره بگوییم که دانستن این نکات کمک می‌کند بتوانید راحت‌تر حفاظ موردنظر خودتان را انتخاب کنید.

در ادامه به بررسی انواع حفاظ پنجره از نظر جنس می‌پردازیم:

  • استیل: این نوع حفاظ استحکام خوبی دارد. به‌خاطر استفاده از متریال استیل در این مدل حفاظ، قیمت آن نسبت به آلیاژهای دیگر کمی بالاتر است. همچنین این جنس حفاظ ضدزنگ است و ماندگاری بسیار بالایی مخصوصاً در محیط‌های مرطوب دارد.
  • آهنی: یکی از محبوب‌ترین جنس‌های حفاظ پنجره، حفاظ آهنی است که از قوطی‌های فلزی تشکیل می‌شود و با جوشکاری سیار می‌توان به‌راحتی آن را روی پنجره‌های آهنی و پنجره‌های دیگر نصب کرد. حفاظ آهنی هزینه پایین‌تری نسبت به جنس‌های دیگر دارد.
  • فرفورژه: حفاظ فرفورژه که به گل‌نرده نیز معروف است، معمولاً شکل‌های جذابی دارد و با همان متریال آهن و با با درصد کربن بسیار پایین ساخته می‌شود و به همین دلیل،هزینه آن نیز بسیار مناسب است.
  • فولاد: فولاد یکی از قوی‌ترین فلزات موجود در جهان است که می‌توانید با استفاده از آن، به تهیه حفاظ پنجره بپردازید. البته استفاده از آلیاژ، نسبت به آلیاژهای دیگر بسیار گران‌تر است.

هزینه ساخت حفاظ پنجره
هزینه ساخت حفاظ پنجره

قیمت انواع مدل‌های حفاظ پنجره آپارتمان و ویلا چگونه محاسبه می‌شود؟

وقتی می‌خواهید اقدام به خرید حفاظ پنجره کنید، احتمالاً این سؤال برایتان پیش می‌آید که چقدر باید برای این کار هزینه کنید و هزینه حفاظ چگونه محاسبه می‌شود.

باید بگوییم که تخمین هزینه حفاظ معمولاً به عوامل مختلفی بستگی دارد که مجموعه این عوامل می‌تواند در قیمت نهایی تأثیرگذار باشد؛ بنابراین نیاز است که با این موارد آشنا شوید.

عوامل موثر در قیمت حفاظ
عوامل موثر در قیمت حفاظ

موارد زیر از جمله عوامل تأثیرگذار در قیمت حفاظ پنجره هستند:

1- ابعاد پنجره:

حفاظ باید تمامی قسمت‌های پنجره را پوشش دهد و کل پنجره با استفاده از حفاظ پوشیده می‌شود؛ بنابراین کاملاً طبیعی است که وقتی ابعاد پنجره یا درب شما بزرگ‌تر باشد، قطعاً به همان اندازه آلیاژ بیشتری نیز استفاده می‌شود و هزینه نهایی برایتان بیشتر خواهد بود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت حفاظ آهنی پنجره هم ارائه میده؟

بنابراین، اولین نکته این است که ابعاد پنجره یا درب ساختمان را در نظر بگیرید.

2- جنس حفاظ پنجره:

دومین موردی که در قیمت نهایی حفاظ تأثیر دارد، جنس آن است. همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم، استفاده از آلیاژهای مختلف روی قیمت نهایی حفاظ پنجره تاثیر می‌گذارد و این موضوع باعث می‌شود که قیمت حفاظ پنجره برای شما ارزان‌تر یا گران‌تر شود.

3- طرح حفاظ پنجره:

شاید خیلی از افراد به این مورد توجهی نکنند؛ اما طرحی که برای حفاظ پنجره انتخاب می‌کنید، در هزینه نهایی حفاظ تأثیر می‌گذارد. هرچه طرح حفاظ پنجره ساده‌تر باشد، قطعاً ساخت آن راحت‌تر خواهد بود و به جوشکاری کمتری نیز نیاز دارد.

اما هرچه طرح حفاظ پیچیده‌تر باشد و گل و طرح بیشتری داشته باشد، به همان اندازه هزینه ساخت حفاظ بالاتر می‌رود. در حفاظ‌هایی که طرح پیچیده‌ای دارند، کارهایی مانند رنگ‌آمیزی حفاظ نیز سخت‌تر خواهد بود.

طرح حفاظ پنجره
طرح حفاظ پنجره

4- نوع حفاظ:

شما می‌توانید برای درب یا پنجره‌های خودتان، از انواع حفاظ ثابت، آکاردئونی یا متحرک استفاده کنید. هزینه خرید حفاظ از سایر حفاظ‌ها بیشتر است.

پس از اینکه تصمیم گرفتید در ساختمان خود، به چه نوع حفاظی نیاز دارید، می‌توانید برآورد قیمت حفاظ را انجام دهید.

5- تراکم حفاظ:

تراکم به میزان نزدیکی قوطی‌های حفاظ گفته می‌شود. بالا بودن تراکم حفاظ باعث افزایش امنیت حفاظ می‌شود. هرچه میزان نزدیکی این قوطی‌ها بیشتر باشد، متریال بیشتری استفاده می‌شود و به همان اندازه نیز هزینه افزایش پیدا می‌کند.

اما هرچه میزان تراکم کمتر باشد، به هزینه کمتری نیاز است و البته امنیت حفاظ کمتر می‌شود؛ بنابراین به این موضوع نیز توجه کافی داشته باشید و بهترین حفاظ را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

انواع حفاظ پنجره
انواع حفاظ پنجره

انواع مدل‌های حفاظ پنجره آپارتمان و ویلا + به همراه نمونه کار

در ادامه می‌خواهیم برخی از انواع مدل‌های حفاظ پنجره را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید با طرح و مدل هر حفاظ بیشتر آشنا شوید و بهترین مدل حفاظ را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

1- حفاظ فرفورژه:

اولین نوع حفاظ که محبوبیت بسیار زیادی دارد، حفاظ فرفورژه است. این نوع حفاظ به‌خاطر طرح‌های پیچ‌درپیچ و امنیت بالا، بسیار موردتوجه قرار گرفته است و افراد زیادی به این نوع حفاظ علاقه‌مند شده‌اند.

اگر شما هم به این نوع حفاظ علاقه‌مند هستید، می‌توانید در ادامه مدل‌های مختلف حفاظ فرفورژه را مشاهده کنید.

2- حفاظ پنجره مدرن:

در گذشته حفاظ پنجره به زیبایی خانه کمکی نمی‌کرد و حتی گاهی اوقات باعث زشت شدن ظاهر ساختمان می‌شد. اما امروزه، تمام اجزای ساختمان به منظور افزایش زیبایی ساختمان تولید می‌شوند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت حفاظ آهنی پنجره هم ارائه میده؟

حفاظ پنجره مدرن، حفاظی است که در عین داشتن امنیت بالا و مناسب، بسیار زیبا است و طرح‌های مختلفی دارد. شما می‌توانید از طرح‌های آماده برای ساخت حفاظ پنجره استفاده کنید یا هنگام سفارش حفاظ خود، طرح‌های دلخواهتان را سفارش بدهید.

در ادامه برخی از نمونه کارهای این طرح را مشاهده می‌کنید و می‌توانید با این نوع حفاظ ساختمان بیشتر آشنا شوید.

3- حفاظ پنجره کلاسیک:

یکی دیگر از انواع مدل‌های حفاظ پنجره آپارتمان و ویلا که می‌توانید برای خانه خودتان انتخاب کنید، حفاظ پنجره کلاسیک است. این نوع حفاظ معمولاً برای خانه‌هایی که طراحی کلاسیکی دارند مورداستفاده قرار می‌گیرد. زیبایی ظاهری و برقراری امنیت کامل، دو مزیت بزرگ حفاظ پنجره کلاسیک هستند.

در ادامه چند مورد از این نوع حفاظ پنجره را نیز برایتان قرار داده‌ایم تا آنها را مشاهده کرده و انتخاب بهتری بین آنها داشته باشید.

4- حفاظ پنجره قوطی ساده:

آخرین مورد از انواع مدل‌های حفاظ پنجره آپارتمان و ویلا، حفاظ پنجره قوطی است که ساده‌ترین نوع حفاظ است و در مقایسه با سایر حفاظ ها، هزینه پایین‌تری نیز دارد. این نوع حفاظ زیبا است و امنیت مناسبی دارد؛ اما نسبت به مدل‌های دیگر، بسیار ساده‌تر است.

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله درباره انواع مدل‌های حفاظ پنجره آپارتمان و ویلا با شما صحبت کردیم. در ابتدای این مطلب، شما را با تفاوت جنس حفاظ‌های مختلف آشنا کردیم.

در ادامه گفتیم که قیمت حفاظ پنجره چطور محاسبه می‌شود و گفتیم که با افزایش ابعاد حفاظ، هزینه جوشکاری و خرید آلیاژ استفاده شده در حفاظ بیشتر باشد و هزینه حفاظ بالاتر می‌رود.

در انتها نیز انواع مدل‌های حفاظ را بررسی کردیم و تصاویر حفاظ‌ها را به شما نشان دادیم تا بتوانید در نهایت تصمیم بگیرید که کدام یک از این حفاظ‌ها برای شما مناسب‌تر هستند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با انواع مدل‌های حفاظ پنجره آپارتمان و ویلا آشنا شوید و بتوانید با توجه‌ به نیاز خودتان، بهترین حفاظ را برای تأمین امنیت و زیبایی بیشتر ساختمان خود انتخاب کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم فرق کناف با رابیتس را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید و همچنین با ابعاد استاندارد پنجره یو پی وی سی و همینطور با انواع سیستم اطفا حریق آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از ساخت درب آکاردیونی گرفته تا ساخت شیشه برای بالکن و تراس آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا