تعمیر و سرویس خودرو

دلایل بالا رفتن آمپر آب خودرو و جوش‌ آوردن ماشین چیست؟

یکی از موضوعات مهم برای رانندگی ایمن این است که در هنگام سوار شدن به خودرو و شروع سفر، برخی از قسمت‌های خودرو را چک کنید تا در طی سفرتان دچار مشکل نشوید.

یکی از قسمت‌هایی که چک‌ کردن آن اهمیت بسیار زیادی دارد و روی سلامتی خودروی شما تاثیر زیادی می‌گذارد، میزان آب موجود در رادیاتور خودرو است. شما باید دائماً آب را چک کنید و در صورت نیاز، آب بیشتری در خودرو بریزید تا از خطرات احتمالی و خراب‌ شدن موتور خودروی خودتان جلوگیری کنید. اما متأسفانه خیلی از افراد ممکن است با این موضوع آشنا نباشند و بدون توجه به آب خودرو راهی سفر شوند و با مشکل بالارفتن آمپر خودروی خودشان مواجه شوند. بالا رفتن آمپر خودرو به این معنی است که دمای موتور شدیداً بالا رفته است و لازم است که کمی برای خنک‌ شدن موتور خودرو صبر کنید.

گاهی اوقات آمپر آب خودرو به قدری بالا می‌رود که شما شاهد جوش‌ آوردن خودرو خواهید بود که این موضوع واقعاً اذیت‌کننده خواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم در مورد دلایل بالا رفتن آمپر خودرو صحبت کنیم و بگوییم که چرا آمپر خودرو بالا می‌رود و چه موضوعی باعث می‌شود که خودروی شما در نهایت به مرحله جوش‌ آوردن برسد؟

با دانستن این موضوعات می‌توانید بهتر از خودروی خودتان نگهداری کنید و از خطرات احتمالی برای خودروی خود جلوگیری کنید. اگر به دنبال این هستید که با دلایل بالا رفتن آمپر آب خودرو بیشتر آشنا شوید و این موضوع را بهتر مدیریت کنید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دلایل بالا رفتن آمپر آب خودرو
دلایل بالا رفتن آمپر آب خودرو

علت بالا رفتن آمپر آب خودرو و جوش آوردن ماشین چیست؟

در ادامه این مقاله، مهم‌ترین دلایل بالا رفتن آمپر خودرو را بررسی خواهیم کرد که می‌توانید این موارد را در خودروی خودتان چک کنید و در صورت وجود مشکل، آنها را اصلاح کنید.

حواستان باشد که بالا رفتن آمپر آب خودرو، مساله‌ای جدی است و به موتور خودروی شما فشار زیادی وارد می‌کند؛ پس مواردی که در ادامه می‌گوییم را کاملاً جدی بگیرید و از جوش آوردن موتور ماشین خود جلوگیری کنید.

موارد زیر باعث می‌شوند که آمپر آب خودروی شما بیش از حد بالا برود:

1- عملکرد نادرست رادیاتور علت بالا رفتن آمپر آب خودرو:

رادیاتور، قطعه‌ای است که در جلوی خودرو نصب می‌شود و آب داخل آن، دائماً در حال گردش است. با هوایی که در هنگام حرکت خودرو به رادیاتور می‌خورد، آب‌ خنک می‌شود. این آب خنک در موتور به گردش درمی‌آید تا موتور خودرو نیز خنک شود.

همانطور که متوجه شده‌اید رادیاتور، وظیفه بسیار مهمی دارد و موتور را خنگ نگه می‌دارد. بنابراین وجود اختلال در عملکرد رادیاتور، باعث می‌شود که عملکرد کلی خودروی شما با مشکل و اختلال مواجه شود. اگر حس می‌کنید که آب رادیاتور کم می‌شود یا اینکه رادیاتور ماشین دچار مشکل شده است، حتماً این موضوع را بررسی کرده و در صورت نیاز نسبت به تعمیر یا تعویض رادیاتور اقدام کنید.

اگر می‌خواهید برای حل مشکل رادیاتور خودرو اقدام کنید، می‌توانید از تیم حرفه‌ای هوم سرویز برای این موضوع کمک بگیرید و مواردی مانند تعویض آب رادیاتور خودرو در محل را به تیم هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب، این کار را برای شما انجام دهند.

تعویض اب رادیاتور خودرو در محل
تعویض اب رادیاتور خودرو در محل

2- عملکرد نادرست ترموستات دلیل بالا رفتن آمپر آب خودرو:

ترموستات قطعه‌ای است که میزان دما را در یک سطح خاص نگه می‌دارد و زمانی که دمای آب موجود در رادیاتور بالا می‌رود، فن خودرو را روشن می‌کند تا دمای آب کاهش پیدا کند. با این کار، خودرو بدون مشکل کار می‌کند و با مسائلی مانند افزایش دمای موتور مواجه نخواهد شد. اما اگر ترموستات دچار مشکل شده باشد و نتواند دما را در یک سطح حفظ کند، قطعاً مشکلاتی مانند بالا رفتن آمپر خودرو برایتان پیش خواهد آمد و احتمال دارد حتی ترموستات به‌موقع نتواند فن خودرو را فعال کند.

بنابراین، نیاز است که این قطعه را نیز بررسی کنید و نسبت به تعمیر یا تعویض ترموستات خودرو اقدام کنید.

3- خرابی واترپمپ:

واترپمپ یا پمپ آب، سیستمی است که آب را در سیستم خنک‌کننده خودرو به حرکت درمی‌آورد تا دمای موتور کاهش پیدا کند. اگر این قطعه به‌درستی کار نکند، شاهد بالا رفتن آمپر خودرو خواهید بود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سرویس دوره ای خودرو هم ارائه میده؟

بنابراین، نیاز است که واترپمپ را نیز بررسی کنید تا در صورت خرابی واتر پمپ، این قطعه را تعویض یا تعمیر کنید.

وجود مشکل در فن رادیاتور
وجود مشکل در فن رادیاتور

4- مشکل در فن رادیاتور:

همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم، فن رادیاتور زمانی که فشار و دمای آب خیلی بالا می‌رود، شروع به کار می‌کند تا دمای آب را کاهش دهد و آن را خنک کند. گاهی اوقات ممکن است فن دچار مشکل شود و نتواند به‌درستی کار کند یا خنک‌کنندگی را به‌خوبی انجام ندهد؛ اگر متوجه شدید که فن به‌درستی کار نمی‌کند و دچار مشکل شده است، در این صورت نیاز است که این موضوع را چک کرده و مشکل آن را سریعاً برطرف کنید. شما می‌توانید از خدمات سرویس خودرو در محل هوم سرویز استفاده کنید و بدون نیاز به جابجایی، مشکلات خودروی خود را حل کنید.

5- وجود هوا در سیستم خنک‌کننده:

در سیلندر خودرو، مقداری گاز وجود دارد تا عملیات احتراق داخلی به‌درستی انجام شود. گاهی اوقات ممکن است گاز سیلندر نشتی داشته باشد و وارد سیستم خنک‌کننده یا همان رادیاتور شود. در این صورت سیستم خنک‌کننده با اختلال مواجه خواهد شد و این موضوع منجر به بالا رفتن آمپر آب خودرو می‌شود. برای حل این مشکل، نیاز است که هواگیری رادیاتور را انجام دهید تا این مساله، به‌صورت کامل حل شود.

دلایل بالا رفتن آمپر آب خودرو
دلایل بالا رفتن آمپر آب خودرو

6- وجود رسوب در رادیاتور:

با ریختن آب سنگین و نامناسب در رادیاتور خودرو، مشاهده می‌کنید که پس از مدتی، رادیاتور دچار زنگ‌زدگی می‌شود و رسوب زیادی در کف آن جمع می‌شود.

این موضوع باعث می‌شود که جرم و رسوب موجود در رادیاتور، مانع از به گردش درآمدن آب شود و در سیستم خنک‌کننده خودرو اختلال ایجاد کند؛ بنابراین نیاز است که رادیاتور را تعویض کنید یا نسبت به رسوب‌گیری آن اقدام کنید تا مجدداً بتواند کار خود را به‌درستی انجام دهد.

7- مشکل در واشر سرسیلندر خودرو:

گاهی اوقات ممکن است در رادیاتور خودروی شما مشکلی وجود نداشته باشد و مشکل اصلی از واشر سرسیلندر باشد که این قطعه باعث نشتی آب شده و آب رادیاتور را سریعاً کم می‌کند.

اگر در ابتدای صبح خودروی شما به‌سختی روشن می‌شود و نمی‌توانید به‌راحتی آن را روشن کنید یا در دمای بالای خودرو، متوجه سفت‌ بودن شیلنگ رادیاتور می‌شوید، احتمالاً مشکل از واشر سرسیلندر بوده و نیاز است که برای حل این مشکل اقدام کنید. شما می‌توانید تعمیر فوری خودرو را به تیم حرفه‌ای و مطمئن هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع، مشکلات خودروی شما را حل کنند.

تعمیر و سرویس خودرو
تعمیر و سرویس خودرو

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد علت بالا رفتن آمپر آب خودرو صحبت کردیم و گفتیم که چه موضوعاتی باعث می‌شوند آمپر خودروی شما بالا برود و موتور خودرو جوش بیاورد. پیشنهاد می‌کنیم که تمامی دلایل گفته شده را بررسی کنید و اگر خودتان در این زمینه تخصص ندارید، حتماً از خدمات سرویس و تعمیر خودرو در محل هوم سرویز استفاده کنید تا بتوانید به‌راحتی این مساله را عیب‌یابی کرده و حل کنید.

وجود چنین مشکلاتی در خودرو موجب روشن شدن چراغ چک خودرو، باعث خرابی موتور ماشین شما شده و هزینه تعمیر را شدیداً افزایش می‌دهد؛ بنابراین سعی کنید در اولین فرصت موارد گفته شده را بررسی کرده و آنها را رفع کنید تا هزینه اضافی برای شما ایجاد نشود.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید دلیل اصلی بالا رفتن آمپر خودرو را پیدا کنید و از ایجاد مشکلات جدی برای خودروی خودتان جلوگیری کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عملکرد صحیح خودرو، پیشنهاد می‌کنیم مطالبی مانند معنی چراغ‌های هشدار خودرو را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و با دلیل ترکیدن رادیاتور خودرو آشنا شوید.

هر زمان که نیاز به خدمات تعمیر و سرویس خودرو نیاز داشتید نیز به سایت یا اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس مانند دیاگ زدن ماشین در محل، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است تا بتوانید کارهای خود را با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام دهید و زندگی راحت‌تری را تجربه کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سرویس دوره ای خودرو هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا