هوم سرویز

علل بروز ارور ۸۰ ۶۰ ۴۰ پکیج ایران رادیاتور و رفع آن‌ها

شرکت ایران رادیاتور، یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های ایرانی است که انواع وسایل گرمایشی مانند پکیج دیواری، رادیاتور، حوله خشک کن و… را تولید می‌کند. پکیج‌های شرکت ایران رادیاتور به دو صورت دیجیتال و آنالوگ هستند. در پکیج‌های آنالوگ، ارورهای دستگاه با روشن شدن چراغ‌های LED روی پکیج نشان داده می‌شود. ارور 40 60 80 ، یکی از ارورهای رایج پکیج‌ آنالوگ ایران رادیاتور است که وجود مشکل در بخش‌های مختلف پکیج را هشدار می‌دهد.

در این نوشته درباره ارور 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور صحبت می‌کنیم و به شما توضیح می‌دهیم که این ارور به چه دلیلی ایجاد می‌شود. همچنین به شما توضیح خواهیم داد که در صورت مشاهده ارور 80 60 40، باید کدام قسمت‌های پکیج را بررسی کنید. بعد از آشنایی با دلایل بروز ارور 40 60 80 در پکیج ایران رادیاتور، بهتر می‌توانید کار عیب‌یابی پکیج را انجام دهید و مشکلات پکیج خود را حل کنید.

اگر از پکیج ایران رادیاتور برای گرمایش محیط و تولید آب گرم استفاده می‌کنید و دوست دارید با روش رفع خطای 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

همچنین شما می‌توانید انواع تعمیرات پکیج را به تیم حرفه‌ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با بهترین هزینه این کار را برای شما انجام دهند.

ارور ۸۰ ۶۰ ۴۰ پکیج ایران رادیاتور
دلایل ارور 40 60 80 در پکیج ایران رادیاتور

دلایل ارور ۸۰ ۶۰ ۴۰ پکیج ایران رادیاتور چیست؟

همان‌طور که توضیح دادیم، زمانی که چراغ‌های LED روی پکیج روشن می‌شوند، به معنای این است که مشکلی در بخش‌های مختلف پکیج وجود دارد. با مشاهده این ارورها، شما باید قسمت‌های مختلف پکیج را بررسی کنید و کار عیب‌یابی پکیج ایران رادیاتور را انجام دهید.

ارور ۸۰ ۶۰ ۴۰ یکی از رایج‌ترین ارورهای پکیج ایران رادیاتور است که به‌راحتی رفع می‌شود. مواردی مانند تجمع دود در محفظه احتراق پکیج یا خرابی قطعه پرشر سوئیچ هوا از جمله دلایل اصلی بروز خطای 40 60 80 در پکیج ایران رادیاتور هستند. این ارور در پکیج‌های آنالوگ ایران رادیاتور یعنی پکیج‌های سری M نمایش داده می‌شوند.

در ادامه این نوشته با تمام دلایل بروز ارور 40 60 80 و روش رفع این ارور آشنا خواهید شد تا بتوانید مشکل ایجاد شده در پکیج را به‌راحتی برطرف کنید.

موارد زیر از جمله دلایل اصلی بروز ارور 40 60 80 در پکیج ایران رادیاتور هستند:

1- خراب بودن قطعه پرشر سوئیچ هوا:

پرشر سوئیچ هوا، یک سنسور امنیتی است که وظیفه بسیار مهمی را در پکیج انجام می‌دهد. قبل از روشن شدن شعله پکیج، پرشر سوئیچ هوا فن پکیج را بررسی می‌کند و تشخیص می‌دهد که فن پکیج به‌درستی کارش را انجام می‌دهد یا خیر. در صورتی که فن پکیج سالم باشد و دودهای داخل محفظه احتراق به صورت کامل از پکیج خارج شود، پرشر سوئیچ هوا به برد اعلام می‌کند و شعله روشن می‌شود. پرشر سوئیچ هوا در نزدیکی فن پکیج و لوله ونتوری نصب شده است.

پرشر سوئیچ هوا
پرشر سوئیچ هوا

زمانی که برد می‌خواهد مشعل پکیج را روشن کند، قبل از روشن کردن شعله، از قطعه پرشر هوا استعلام سالم بودن فن پکیج را می‌گیرد. زمانی که برد مطمئن شود فن پکیج سالم است و به‌درستی کار می‌کند، به الکترود جرقه‌زن دستور می‌دهد جرقه بزند و با انتشار گاز در محفظه احتراق و روشن کردن مشعل پکیج، شروع به کار می‌کند. در تصویر زیر، مکان پرشر سوئیچ هوا را مشاهده خواهید کرد:

قطعه پرشر هوا
مکان قرارگیری پرشر هوا در پکیج

زمانی که پرشر سوئیچ هوا خراب شود، نمی‌تواند اطلاعات درست را به برد منتقل کند. مثلاً به برد اطلاع می‌دهد که فن پکیج خراب است و به‌درستی کار نمی‌کند. در این حالت، برد اجازه احتراق و جرقه‌زنی را به مشعل نمی‌دهد و پکیج کار خود را متوقف می‌کند. سپس برد الکترونیکی، ارور ۸۰ ۶۰ ۴۰ را به شما نمایش می‌دهد.

اگر دلیل بروز ارور 40 60 80 در پکیج ایران رادیاتور، خرابی قطعه پرشر سوئیچ هوا باشد، باید پرشر هوا را تعویض کنید تا این مشکل برطرف شود.

روش تست و عیب‌یابی پرشر سوئیچ هوا را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟

2- خرابی یا نیم‌سوز شدن برد پکیج:

گاهی اوقات دلیل مشاهده ارور ۸۰ ۶۰ ۴۰ پکیج ایران رادیاتور، به دلیل خرابی برد الکترونیکی پکیج است. زمانی که برد پکیج خراب شود یا یکی از قطعات برد بسوزد، دیگر برد نمی‌تواند اطلاعات دریافت شده از پرشر سوئیچ هوا را به‌درستی پردازش کند یا دستورهای مناسب را برای سایر قسمت‌ها ارسال کند. این موضوع باعث اختلال در عملکرد پکیج و بروز ارورهای مختلف می‌شود. با تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور ارور 40 60 80 نیز برطرف می‌شود.

در صورت خراب بودن سیستم تهویه پکیج، باید برد الکتریکی را بررسی کنید و قطعات معیوب و سوخته برد پکیج را تعویض کنید.

برد الکتریکی پکیج
برد الکتریکی پکیج

3- قطع‌ شدن سیم اتصال پرشر هوا:

گاهی اوقات سیم‌های اتصال‌دهنده پرشر هوا به برد قطع می‌شوند و به همین دلیل ارور 40 60 80 نمایش داده می‌شود. زمانی که سیم اتصال پرشر هوا به برد متصل نباشد و دچار قطعی شود، این سنسور نمی‌تواند اطلاعات درست را به برد اطلاع دهد. بنابراین برد همچنان پیام مبنی بر خرابی فن را دریافت می‌کند و شعله پکیج را روشن نمی‌کند.

برای رفع این ارور در پکیج، بعد از بررسی پرشر سوئیچ هوا حتماً سیم‌های اتصال‌دهنده این سنسور را نیز بررسی کنید. در صورتی که سوکت پرشر هوا قطع شده است، سوکت را به پرشر وصل کنید تا این ارور برطرف شود و پکیج به کار عادی‌اش ادامه دهد.

ارور ۸۰ ۶۰ ۴۰ پکیج ایران رادیاتور
تست پرشر سوئیچ هوا

4- گرفتگی شیلنگ ونتوری:

ونتوری، قطعه‌ای است که در بالای پکیج قرار دارد. فن‌ پکیج به‌وسیله یک شیلنگ سیلیکونی، به ونتوری متصل می‌‍‌شود تا کار خارج کردن دود از پکیج را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. ونتوری، ارتباط میان فن پکیج و پرشر سوئیج هوا را برقرار می‌کند. گرفتگی شیلنگ ونتوری، باعث می‌شود که تخلیه دود و گازهای سمی به‌درستی انجام نشود و ارور ۸۰ ۶۰ ۴۰ نمایش داده شود. قطع شدن شیلنگ ونتوری از جای صحیح خود، پارگی شیلنگ ونتوری و قطعی آن از دیگر دلایل بروز ارور 40 60 80 هستند.

در چنین حالتی باید شیلنگ ونتوری را بررسی کنید. در صورت بیرون آمدن شیلنگ ونتوری از محل اصلی، باید شیلنگ را در جای خود قرار دهیم. همچنین در صورت پارگی شیلنگ ونتوری، شیلنگ جدیدی را برای آن تهیه کنید. با این کار، ارتباط میان پرشر سوئیچ هوا و فن پکیج برقرار می‌شود و پرشر هوا از سالم بودن فن مطمئن می‌شود. پس از انجام این کار، دستگاه را یک بار خاموش و روشن کنید تا خطای 80 60 40 برطرف شود.

اگر شیلنگ دچار گرفتگی باشد، با فوت‌ کردن در داخل آن می‌توانید مشکل را برطرف کنید. اگر خرابی شیلنگ بسیار زیاد است یا دچار پارگی شده باشد، می‌توانید آن را با یک شیلنگ جدید جایگزین کنید.

ونتوری پکیج
ونتوری پکیج

5- گرفتگی خروجی ونتوری:

یکی دیگر از دلایل نمایش 40 60 80، گرفتگی خروجی ونتوری است. گاهی اوقات داخل شیلنگ ونتوری، جسمی گیر می‌کند و همین موضوع باعث مسدود شدن مسیر شیلنگ و خروجی ونتوری می‌شود. بنابراین یکی از دلایل نمایش ارور ۸۰ ۶۰ ۴۰ پکیج ایران رادیاتور، گرفتگی خود ونتوری است. مواردی مانند گیر کردن حشرات، تجمع گردوغبار و افتادن سنگ داخل لوله ونتوری، باعث گرفتگی شیلنگ ونتوری و دریچه آن می‌شود. در این وضعیت، چراغ چشمک زن 40 60 80 روشن می‌شود و اعلام می‌کند که تخلیه دود داخل پکیج به‌درستی اتفاق نمی‌افتد.

بنابراین برای رفع خطای 40 60 80، دریچه ونتوری و شیلنگ آن را بررسی کنید و اگر متوجه شدید که ونتوری دچار گرفتگی است، مانع ونتوری را برطرف کنید تا مشکل حل شود و سیستم تخلیه دود به‌درستی کار خود را انجام دهد. همچنین در صورت گرفتگی شیلنگ ونتوری، داخل شیلنگ فوت کنید تا مسیر آن باز شود.

ارور ۸۰ ۶۰ ۴۰ پکیج ایران رادیاتور
ارور 80 60 40 به دلیل گرفتگی ونتوری

6- مسدود شدن مسیر دودکش:

دود و گازهای حاصل از سوخت پکیج، گرمای زیادی دارد و از مسیر دودکش خارج می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که پرنده‌ها علاقه زیادی داشته باشند که داخل مسیر دودکش لانه درست کنند. بعد از ایجاد لانه پرندگان، دودکش پکیج بسته می‌شود و دودهای موجود در پکیج انباشته شده و به‌درستی تخلیه نخواهد شد.

به همین خاطر برای رفع ارور 40 60 80، باید مسیر دودکش را بررسی کنید تا مطمئن شوید که این مسیر دچار گرفتگی نیست و به‌درستی کار می‌کند. در صورت وجود پرندگان یا اشیا در مسیر دودکش، این موانع را بردارید تا دودهای پکیج به‌خوبی تخلیه شوند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از مسدود شدن دودکش پکیج این است که در زمان نصب پکیج، روی دودکش را با توری‌های فلزی مخصوص بپوشانید تا پرنده‌ها نتوانند وارد دودکش شوند. با این کار هم خودتان به مشکل برخورد نمی‌کنید و هم پرنده‌ها دچار خفگی نمی‌شوند.

ارور ۸۰ ۶۰ ۴۰ پکیج ایران رادیاتور
دودکش پکیج ایران رادیاتور

7- گیر کردن فن دستگاه:

فن پکیج باید بتواند به‌درستی بچرخد تا بتواند دودهای موجود در محفظه احتراق را به مسیر دودکش هدایت کند. گاهی اوقات ممکن است چیزی در داخل فن گیر کند یا خود پره‌های فن دچار مشکل یا شکستگی شوند و این موضوع باعث شود که فن دستگاه گیر کند و نتواند کار خود را به‌درستی انجام دهد.

در چنین حالتی باید فن را بررسی کنید تا ببینید که به‌درستی کار می‌کند یا خیر. اگر متوجه شدید که فن دستگاه دچار گرفتگی شده است یا مشکلی دارد، باید اقدام به تعمیر یا تعویض فن پکیج کنید.

در وبلاگ هوم سرویز با سایر دلایل روشن ماندن یکسره فن پکیج آشنا شوید.

فن پکیج
فن پکیج

8- خرابی کامل فن:

گاهی اوقات دلیل مشاهده ارور ۸۰ ۶۰ ۴۰ پکیج ایران رادیاتور این است که واقعاً فن پکیج و سیستم تخلیه دود دستگاه خراب شده است و کار نمی‌کند. در این حالت، دود از داخل محفظه احتراق خارج نمی‌شود و پرشر این موضوع را به برد اطلاع‌رسانی می‌کند. برد الکتریکی پکیج نیز احساس خطر می‌کند و این ارور را نمایش می‌دهد.

در چنین حالتی نیاز است که سیستم تهویه پکیج را بررسی کنید تا ببینید که مشکل دقیقاً از کدام قسمت این سیستم است. سپس به رفع مشکل فن بپردازید تا این ارور برطرف شود. در صورت خراب بودن فن پکیج نیاز است که به‌صورت کامل فن را تعویض کنید تا ارور 40 60 80 حل شود.

در تصویر زیر، اجزای فن پکیج را مشاهده می‌کنید:

ارور 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور
ارور 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور به دلیل خرابی فن

رفع ارور ۸۰ ۶۰ ۴۰ پکیج ایران رادیاتور با هوم سرویز

در این نوشته درباره ارور ۸۰ ۶۰ ۴۰ پکیج ایران رادیاتور صحبت کردیم و گفتیم که این ارور به چه دلیلی نمایش داده می‌شود. خراب شدن قطعه پرشر سوئیچ هوا، قطع شدن اتصال میان پرشر با برد، خرابی برد الکتریکی، گرفتگی لوله ونتوری، گیر کردن گره‌های فن و خرابی فن پکیج از جمله دلایل نمایش خطای 40 60 80 هستند. با رفع مشکلات پکیج و تعمیر قطعات مختلف، شما می‌توانید ارور ۸۰ ۶۰ ۴۰ پکیج ایران رادیاتور را حل کنید. اگر خودتان در این زمینه تخصصی ندارید، بهتر است سرویس و تعمیر پکیج را به افراد متخصص بسپارید تا مشکلات پکیج را در سریع‌ترین زمان برطرف کنند.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما مفید و کاربردی باشد.

پکیج کاران حرفه‌ای هوم سرویز در تمام ساعات شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند و تعمیرات تخصصی پکیج را برای شما انجام می‌دهند. شما می‌توانید انجام کارهایی مانند نصب پکیج، سرویس پکیج، لوله کشی شوفاژها و تعویض قطعات پکیج را به تیم باتجربه و متخصص هوم سرویز بسپارید.

برای استفاده از خدمات تیم هوم سرویز، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید. بعد از ثبت سفارش، همیاران هوم سرویز با شما تماس می‌گیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا