بنایی و دکوراسیون

راهنمای خرید کاغذ دیواری (نکات مهم قبل از خرید کاغذدیواری)

در دنیای امروز، در بسیاری از اوقات ما دوست داریم که تنوع بیشتری در زندگی خودمان ایجاد کنیم؛ یکی از کارهایی که برای این موضوع انجام می‌دهیم، تغییر دکوراسیون خانه و البته عوض کردن رنگ دیوارهای خانه یا طرح آنها است.

نصب کاغذ دیواری یکی از راحت‌ترین راه‌هایی است که به ما اجازه می‌دهد بدون دردسر ظاهر خانه را عوض کنیم و تنوعی اساسی به آن ببخشیم؛ اما مشکلی که وجود دارد این است که خیلی از افراد وقتی برای خرید کاغذ دیواری و انتخاب آن اقدام می‌کنند، حسابی گیج و سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند با توجه‌ به تنوع بالای این محصول، کدام یک را انتخاب کنند تا بعدها پشیمان نشوند.

البته نکته مهم دیگر که نباید فراموش کنیم، نصب کاغذ دیواری توسط نصاب کاغذدیواری حرفه ای است. فکر کنید هزینه زیادی برای خرید کاغذدیواری زیبا و بادوام کرده اید ولی نصب آن توسط نصاب غیرحرفه ای انجام شده باشد. البته امیدوارم با این شرایط مواجه نشوید.

در این مقاله شما راهنمای جامع خرید کاغذ دیواری را مطالعه خواهید کرد تا بتوانید باتوجه‌به نکاتی که گفته می‌شود، بهترین کاغذ دیواری ممکن را انتخاب کنید و با نصب کاغذ دیواری جذاب، فضای خانه خود را زیباتر و جذاب‌تر کنید. اگر به فکر خرید کاغذ دیواری هستید و می‌خواهید دکوراسیون خانه خودتان را تغییر دهید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا راهنمای خرید کاغذ دیواری را مطالعه کنید و بهترین مدل کاغذ دیواری ساده یا گلدار را برای منزل خود انتخاب کنید.

انواع کاغذ دیواری
انواع کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری از نظر جنس

در ادامه این مقاله می‌خواهیم انواع کاغذ دیواری‌ها را از ابعاد مختلف بررسی کنیم تا بتوانید آنها را بهتر بشناسید و در هنگام خرید کاغذدیواری منزل خود، آگاهانه‌تر عمل کنید.

اولین پارامتری مهم در هنگام انتخاب کاغذ دیواری، جنس کاغذ دیواری است که باید به آن توجه داشته باشید. موارد زیر از جمله انواع کاغذ دیواری بر اساس جنس آنها هستند:

1- کاغذ دیواری کاغذی:

این نوع از کاغذ دیواری همان‌طور که از نامش پیداست، از جنس کاغذ است. البته نه کاغذهای معمولی که به‌صورت روزانه از آنها استفاده می‌کنیم، بلکه منظور کاغذهایی است که مخصوص این مصالح طراحی شده‌اند و طرح و رنگ خاصی روی آنها اجرا می‌شود.

کاغذ دیواری کاغذی، به‌ خاطر جنسی که دارد، بسیار آسیب‌پذیر است و به‌راحتی پاره می‌شود و به همین خاطر استفاده از آن در اتاق کودک یا مکان‌های مشابه، اصلاً مناسب نیست.

همچنین عمر این نوع از کاغذ دیواری نسبت به جنس‌های دیگر بسیار کمتر است و نهایتاً یک تا دو سال ماندگاری دارد که هنگام خرید کاغذ دیواری، باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید.

کاغذ دیواری با روکش pvc
کاغذ دیواری با روکش pvc

2- کاغذ دیواری با روکش PVC:

جنس دیگر کاغذ دیواری که یکی از بهترین انواع آن محسوب می‌شود، کاغذ دیواری با روکش پی‌وی‌سی است. این نوع از کاغذ دیواری همان‌طور که از نامش پیداست، یک روکش از پی‌وی‌سی یا وینیل دارد که باعث شده ضد خش شود و قابلیت شستشو را نیز داشته باشد. قابلیت شستشو یکی از موارد پر اهمیت در خرید کاغذدیواری محسوب می شود. خانم های خانه دار با این مشکل زیاد مواجه شده اند که برای پاک کردن لکه از روی کاغذ دیواری مجبور به استفاده از فنون مختلف شده اند.

همچنین این جنس کاغذ دیواری به‌خاطر روکشی که دارد، دوام و ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به نوع قبلی دارد و حدوداً تا 5 سال می‌توانید از آن استفاده کنید و با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد.

راهنمای خرید کاغذ دیواری
راهنمای خرید کاغذ دیواری

3- کاغذ دیواری نانو:

نوع سوم کاغذ دیواری، از جنس نانو ساخته شده است. کاغذ دیواری نانو مانند کاغذ دیواری با روکش پی‌وی‌سی است، با این تفاوت که گردوغبار و دوده را جذب نمی‌کند و برای مکان‌هایی مانند آشپزخانه نیز بسیار کاربردی است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کاغذ دیواری هم ارائه میده؟

این جنس به‌عنوان عایقی مناسب برای جلوگیری از ورود و خروج گرما و صدا نیز عمل می‌کند و به همین خاطر در کاهش مصرف انرژی نیز تأثیر بسیار زیادی دارد.

کاغذ دیواری نانو ماندگاری بسیار بالایی دارد و در مقابل نور خورشید و… نیز هیچ‌گونه مشکلی برایش ایجاد نمی‌شود. از کاغذ دیواری نانو می‌توانید در اتاق کودکان یا اتاق افرادی که دارای حساسیت هستند نیز استفاده کنید.

کاغذ دیواری نانو
کاغذ دیواری نانو

4- کاغذ دیواری متالیک:

نوع چهارم کاغذ دیواری، کاغذ دیواری متالیک نام دارد. این نوع یکی از شیک‌ترین و لوکس‌ترین انواع کاغذ دیواری محسوب می‌شود و از جنس لمینت آلومینیوم ساخته شده است.

کاغذ دیواری متالیک رنگ‌های بسیار جذاب و خاصی دارد که می‌توانند زیبایی خاصی به خانه شما ببخشند و فضایی لاکچری را در خانه ایجاد کنند. همچنین این نوع کاغذ دیواری، ضد آب است و می‌توانید از آن در محیط‌های مرطوب مانند سرویس‌های بهداشتی نیز استفاده کنید و مشکلی برایش ایجاد نخواهد شد.

کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری سه بعدی

5- کاغذ دیواری سه‌بعدی:

نوع دیگری از کاغذ دیواری که یکی از جذاب‌ترین انواع آن است و می‌تواند برای مکان‌های خاصی مورد استفاده قرار بگیرد، کاغذ دیواری سه‌بعدی است. با خرید کاغذ دیواری سه‌بعدی، شما می‌توانید طرح‌ها و شکل‌های مختلف موردنظر خود را به‌صورت سه‌بعدی روی دیوار منزلتان نصب کنید.

این کاغذ دیواری به‌گونه‌ای دیده می‌شود که انگار طرح کاملاً سه‌بعدی بوده و واقعی است. استفاده از این نوع کاغذ دیواری نیز در برخی از بخش‌های خانه مانند دیوار پشت تلویزیون، محیطی جالب را ایجاد می‌کند. معمولاً کاغذدیواری سه‌بعدی با جنس‌های مقاوم تولید می‌شوند تا ماندگاری بیشتری داشته باشد. نصب این نوع کاغذ دیواری که اصطلاحا پوستر سه بعدی هم نامیده می شود نیاز به دقت و حساسیت بیشتری دارد. به همین دلیل حتما برای نصب از نصاب پوستر سه بعدی حرفه ای استفاده نمایید.

تا به اینجا انواع کاغذ دیواری را از نظر جنس و نوع بررسی کردیم، حالا می‌خواهیم به سراغ این برویم که بگوییم چه نکاتی را باید در انتخاب طرح کاغذ دیواری انتخاب کنید. همچنین به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا کاغذ دیواری ساده بهتر است یا طرح‌دار؟

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری
راهنمای انتخاب کاغذ دیواری

راهنمای خرید کاغذ دیواری ساده یا طرح‌دار

کاغذ دیواری‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند و حتی در برخی موارد این امکان وجود دارد که طرح و رنگ دلخواه خودتان را سفارش دهید و کاغذ دیواری منزلتان به‌صورت اختصاصی برای شما چاپ شود.

اگر نمی‌دانید که دقیقاً چه طرحی برای شما مناسب‌تر است، توصیه می‌کنیم مواردی که در ادامه می‌گوییم را در نظر داشته باشید تا طرح و رنگ مناسبی را برای خودتان انتخاب کنید.

در هنگام انتخاب و خرید کاغذ دیواری، نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

1- دکوراسیون خانه را در نظر بگیرید:

اولین نکته مهم در انتخاب طرح کاغذ دیواری، این است که دکوراسیون و مدل چیدمان خانه خودتان را در نظر بگیرید و سبک کلی دکور را مدنظر قرار دهید. مثلاً اگر خانه شما دکوراسیونی با سبک مینیمال دارد، قطعاً بهتر است که از کاغذ دیواری‌های مینیمال و ساده استفاده کنید تا ظاهر زیباتری را به خانه شما ببخشند.

همچنین اگر دکوراسیون خانه شما طرح و رنگ خاصی را دنبال می‌کند، می‌توانید طرح و رنگ مناسب و هم‌تراز با آن را برای کاغذ دیواری انتخاب کنید تا بتوانید هماهنگی بیشتری را در دیوارها و فضای کلی دکوراسیون ایجاد کنید. برای اینکار باید به طرح و رنگ اجزای مختلف خانه نظیر مبلمان، فرش، کمددیواری، کابینت ها و … توجه شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کاغذ دیواری هم ارائه میده؟

نکات مهم برای انتخاب کاغذ دیواری
انتخاب کاغذ دیواری

2- فضاسازی کنید:

یکی از نکات مهمی که در انتخاب کاغذ دیواری وجود دارد و باید آن را رعایت کنید، این است که شما می‌توانید با انتخاب درست کاغذ دیواری، فضاسازی مناسبی را انجام دهید.

مثلاً اگر اتاق شما سقفی کوتاه دارد، می‌توانید از کاغذ دیواری‌هایی با ساختار میله‌ای استفاده کنید که میله‌هایی به‌صورت عمودی دارند و این موضوع باعث می‌شود که سقف خانه از نظر بیننده، بلندتر دیده شود.

یا اگر عرض خانه کم است، می‌توانید کاغذ دیواری را به‌صورت میله‌ای افقی انتخاب کنید تا عرض خانه بزرگ‌تر به نظر برسد و به این شکل بتوانید عمق بیشتری را به فضای خانه خودتان بدهید.

انتخاب کاغذ دیواری با توجه به نور و فضای خانه
انتخاب طرح کاغذ دیواری

3- نور محیط را در نظر بگیرید:

یکی از نکات مهمی که در انتخاب کاغذ دیواری وجود دارد، این است که نورگیر بودن خانه خودتان را در نظر بگیرید تا بتوانید فضایی مناسب و دلباز را در خانه ایجاد کنید.

اگر خانه شما به صورتی است که نورگیر خوبی ندارد، بهتر است از کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های روشن استفاده کنید تا پس از نصب کاغذ دیواری، فضای منزل شما دلباز و روشن شود. با انتخاب کاغذ دیواری روشن و استفاده از نور مصنوعی در آپارتمان‌های کوچک، روشنایی خانه چند برابر می‌شود.

پس به خاطر داشته باشید که اگر فضای منزل شما کوچک است، استفاده از رنگ‌های تیره اصلاً مناسب نیست و باعث می‌شود فضای خانه شما تنگ و تاریک و دلگیر شود و حس خوبی به شما منتقل نخواهد شد.

4- اتاق را در نظر بگیرید:

در ادامه راهنمای خرید کاغذ دیواری، باید بدانید که کاغذ دیواری را برای کدام‌یک از اتاق‌های منزل خود خریداری می‌کنید تا بتوانید مناسب‌ترین طرح و رنگ کاغذ دیواری را برای منزلتان انتخاب کنید.

مثلاً اگر می‌خواهید برای اتاق‌ خوابتان کاغذدیواری مناسب را انتخاب کنید، بهترین کار این است که از رنگ‌هایی آرامش‌بخش استفاده کنید یا طرح‌هایی را انتخاب کنید که آرامش را در شما ایجاد می‌کنند. به همین خاطر استفاده از رنگ‌های تند و انرژی‌بخش در اتاق‌خواب خیلی مناسب نیست.

درفضاهای دیگر مانند آشپزخانه نیز باید به کاربرد فضا و ویژگی‌های آن توجه داشته باشید. در مکانی مانند آشپزخانه باید طرحی را نصب کنید که کمی تیره‌تر باشد تا در صورت جذب روغن و دوده و…، ظاهر زشتی پیدا نکند و طرح و رنگ کاغذ دیواری خراب نشود.

همچنین اگر می‌خواهید در فضاهای کاری و اداری از کاغذ دیواری استفاده کنید، بهتر است سعی کنید از بین طرح‌های ساده کاغذ دیواری موردنظر را انتخاب کنید؛ زیرا در فضاهای کاری، نصب کاغذدیواری شلوغ، باعث خستگی چشم و ذهن کارکنان می‌شود و بهره‌وری آنها را کاهش می‌دهد.

نصب کاغذ دیواری
نصب کاغذ دیواری

5- تنوع ایجاد کنید:

خیلی از افراد تصور می‌کنند که برای خرید کاغذ دیواری باید تنها یک طرح را انتخاب کنند و همان طرح را در قسمت‌های مختلف خانه‌شان نصب کرده و کار را تمام کنند.

اما باید بدانید که این موضوع اصلاً درست نیست و بهتر است از کاغذ دیواری‌های متنوع در منزل خود استفاده کنید تا خانه‌ شما کمی متفاوت‌تر و خلاقانه‌تر دیده شود. مثلاً شما می‌توانید برخی از دیوارهای یک اتاق را برجسته‌تر نشان دهید و برای آن دیوار یک کاغذ دیواری جذاب با طرح متفاوت را انتخاب کنید.

به‌عنوان‌مثال اگر در خانه خودتان دیواری دارید که روی آن قاب عکس و… وجود دارد، می‌توانید از کاغذ دیواری جذاب و زیبایی برای آن دیوار استفاده کنید تا آن قسمت از خانه کاملاً برجسته شود و نسبت به دیوارهای دیگر متمایز دیده شود.

همچنین برای دیوار پشت تلویزیون خانه‌تان نیز می‌توانید از طرح متفاوت کاغذ دیواری استفاده کنید که آن قسمت از خانه را از قسمت‌های دیگر متمایز کند و ظاهر زیباتری را به خانه‌ شما ببخشد.

توجه به رنگ کاغذ دیواری
توجه به رنگ کاغذ دیواری

6- رنگ‌بندی درست را انتخاب کنید:

رنگ کاغذ دیواری موضوعی است که خیلی از افراد در آن اشتباه می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود که نتیجه مناسبی را از نصب کاغذ دیواری دریافت نکنند. برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری همان‌طور که قبل‌تر هم گفتیم، اولین نکته این است که به دکوراسیون و سبک معماری خانه‌تان توجه داشته باشید.

مثلاً اگر سبک خانه‌تان به‌صورت سلطنتی است و مبلمان کلاسیک دارید، می‌توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید که رگه‌هایی از رنگ طلایی دارد و ظاهری لوکس و سلطنتی را به خانه‌ شما می‌دهد.

یا اگر می‌خواهید فضایی مینیمال و مدرن در خانه‌تان ایجاد کنید، می‌توانید بیشتر از کاغذ دیواری‌هایی که تک‌رنگ هستند استفاده کنید تا هماهنگی بیشتری در خانه‌ شما ایجاد شود و بتوانید از دکوراسیون جدید منزلتان لذت بیشتری ببرید.

به همین روش می‌توانید برای اتاق‌های مختلف نیز از کاغذ دیواری با رنگ متفاوت استفاده کنید تا در نهایت نتیجه بهتری از این کار دریافت کنید.

کاغذ دیواری اتاق خواب
کاغذ دیواری اتاق خواب

7- به سلیقه و علاقه خود اهمیت بدهید:

تا به اینجا نکاتی را گفتیم که استفاده از آنها کمک می‌کند بتوانید بهترین طرح و رنگ کاغذدیواری را برای خانه خودتان انتخاب کنید؛ اما این نکات به این معنی نیستند که طرح و رنگی را انتخاب کنید که به آن علاقه‌ای ندارید.

بنابراین، به‌عنوان آخرین نکته در انتخاب کاغذ دیواری، باید بدانید که سلیقه خودتان و سایر اعضای خانواده را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید کاغذ دیواری زیبا با طرح و رنگ مناسب را برای اتاق‌های خانه‌ خود انتخاب کنید.

مثلاً اگر فرزند دختر دارید، برای انتخاب طرح کاغذ دیواری اتاق‌خواب دختر نوجوان خودتان می‌توانید از خود او نظر بپرسید تا بتواند طرح و رنگ دلخواه خود را انتخاب کند. برای افراد دیگر خانه نیز می‌توانید همین کار را انجام دهید تا در نهایت، فضای خانه‌ را به صورتی که دلتان می‌خواهد طراحی کنید.

کاغذ دیواری طرح‌دار
کاغذ دیواری طرح‌دار

تهیه و نصب کاغذدیواری را به همیاران هوم سرویز بسپارید.

در این مقاله در مورد راهنمای خرید کاغذ دیواری صحبت کردیم و گفتیم که اصلاً جنس‌های مختلف کاغذ دیواری چه هستند و هرکدام از این جنس‌ها در کجاها کاربرد دارند و ماندگاری آنها چقدر است.

در ادامه با هم نکات مهمی را بررسی کردیم که استفاده از آنها باعث می‌شود طرح و رنگ مناسبی را برای کاغذ دیواری خانه خودتان انتخاب کنید و از خرید کاغذ دیواری منزلتان نهایت رضایت را داشته باشید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید در خرید کاغذ دیواری درست عمل کنید و دکوراسیونی رویایی و دوست‌داشتنی را برای خانه خودتان ایجاد کنید و از مشاهده آن لذت ببرید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و از شما دعوت می‌کنیم برای مطالعه سایر مقالات مانند آشنایی با کاغذ دیواری مینیمال و کاغذ دیواری نقشه جهان به وبلاگ هوم سرویز مراجعه کنید.

پس از انتخاب بهترین کاغذ دیواری برای منزلتان، می‌توانید نصب کاغذ دیواری را به تیم حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با قیمت مناسب، این کار را برای شما انجام دهند.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس مختلف آماده ارائه خدمات به شما است و زندگی راحت‌تر و باکیفیت‌تر را به شما هدیه می‌دهد.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا