بنایی و دکوراسیون

بهترین برند و پرطرفدارترین نوع رنگ برای نقاشی ساختمان

وقتی حرف از نقاشی ساختمان می‌شود و تصمیم می‌گیریم که برای رنگ‌آمیزی خانه خودمان اقدام کنیم، نیاز است که بهترین رنگ ساختمانی را برای منزل خود انتخاب کنیم تا بتوانیم دیوارهای ساختمان را به بهترین شکل ممکن رنگ بزنیم و خانه‌ای زیباتر و جذاب‌تر داشته باشیم.

یکی از سؤالاتی که هنگام رنگ‌آمیزی ساختمان وجود دارد، این است که بهترین رنگ برای ساختمان چیست و چه برندی بهترین رنگ را تولید می‌کند؟ آیا نیاز است که برای مکان‌های مختلف خانه، رنگ‌های خاصی را تهیه کنیم یا خیر؟

این موارد، سؤالاتی هستند که ممکن است برایتان ایجاد شود. مخصوصاً اگر خودتان بخواهید کار نقاشی ساختمان را انجام دهید، قطعاً نیاز دارید بدانید که چه رنگ‌هایی بهترین نتیجه را برایتان خواهند داشت و بهترین برند تولیدکننده رنگ ساختمان کدام است؟

در این مقاله می‌خواهیم در مورد بهترین رنگ ساختمانی صحبت کنیم و به شما توضیح دهیم که ویژگی‌های بهترین رنگ برای ساختمان چیست تا بتوانید بر اساس نیاز و بودجه خودتان تشخیص دهید که چه رنگی برای منزل شما مناسب‌تر است. همچنین چند برند معتبر و باکیفیت رنگ را به شما معرفی خواهیم کرد که در نهایت بتوانید تجربه موفقی در نقاشی ساختمان حرفه‌ای داشته باشید و خودتان از پس این کار بر بیایید.

اگر به دنبال این هستید که با رنگ‌های ساختمانی آشنا شوید و در مورد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید کار نقاشی ساختمان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین رنگ برای ساختمان
بهترین رنگ برای ساختمان

برای انتخاب بهترین رنگ ساختمانی باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟

در ادامه با نکات مهم برای انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی ساختمان آشنا خواهید شد که به شما کمک می‌کند تا بهترین رنگ ساختمانی را برای رنگ‌آمیزی فضای موردنظرتان انتخاب کنید؛ بنابراین به این موارد دقت کنید و این نکات را به خاطر بسپارید:

1- فضای موردنظر را در نظر داشته باشید:

اولین و مهم‌ترین موضوع برای انتخاب بهترین رنگ ساختمانی، در نظر گرفتن فضاهایی است که قصد رنگ‌آمیزی آن را دارید. شما باید با در نظر گرفتن فضاهای مختلف خانه خود، رنگ مناسب را انتخاب کنید. قطعا شما هم موافق هستید که نقاشی داخل منزل با نقاشی نمای ساختمان و همنطور نقاشی راه پله ها و درب و پنجره با هم تفاوت دارند.

رنگ‌های مختلفی مانند رنگ‌ روغن، رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک از محبوب‌ترین انواع رنگ در نقاشی ساختمان هستند که هرکدام کاربرد خاصی دارند و برای بخشی از فضای خانه مناسب هستند؛ پس لازم است بدانید که هرکدام از این رنگ‌ها را برای چه مکان‌هایی از ساختمان استفاده کنید.

مثلاً اگر می‌خواهید راهروها را رنگ کنید یا قصد نقاشی راه‌پله آپارتمان را دارید، بهتر است از رنگ‌ روغن استفاده کنید که قابلیت شستشو دارد و لکه‌ها و آلودگی را جذب نمی‌کند. برای فضای داخل خانه نیز می‌توانید از رنگ پلاستیک یا اکریلیک استفاده کنید تا فضای منزل شما را زیباتر و جذاب‌تر کنند.

برای نقاشی درب و پنجره نیز بهتر است از رنگ‌ روغن استفاده کنید که بهترین عملکرد را روی سطوح فلزی خواهد داشت و به‌عنوان ضدزنگ نیز عمل می‌کند.

2- به شرایط آب‌وهوایی منطقه توجه کنید:

یکی دیگر از موضوعاتی که باید در نظر داشته باشید تا بتوانید بر اساس آن بهترین رنگ ساختمانی را انتخاب کنید، این است که شرایط آب‌وهوایی محل زندگی خودتان را نیز در نظر بگیرید.

مثلاً اگر شما در محیطی زندگی می‌کنید که رطوبت بالایی دارد، بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که عایق رطوبت هستند و در برابر رطوبت عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهند. در این حالت بهترین رنگ‌ها برای شما رنگ‌ روغنی و اکریلیک هستند.

اگر در محیط‌های مرطوب، از رنگ پلاستیک برای نقاشی ساختمان استفاده کنید و زیرسازی و عایق‌کاری رنگ را انجام ندهید، پس از مدتی شاهد پوسته پوسته شدن رنگ خواهید بود که در این صورت تمام زحمت شما به هدر می‌رود. چنانچه خودتان دست به کار شدید و قصد دارید نقاشی با رنگ پلاستیک را خودتان تجربه کنید، پیشنهاد میکنیم سری به مجله هوم سرویس بزنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟
سرعت رنگ‌آمیزی ساختمان
بهترین رنگ ساختمانی

3- به سرعت رنگ‌آمیزی ساختمان توجه داشته باشید:

یکی دیگر از موضوعاتی که در رنگ‌آمیزی ساختمان اهمیت دارد و در انتخاب بهترین رنگ ساختمانی تأثیر می‌گذارد، سرعت رنگ‌آمیزی دیوارها و سقف ساختمان است. اگر محدودیت زمان دارید و می‌خواهید کار نقاشی ساختمان شما سریعتر انجام شود، می‌توانید از افراد حرفه‌ای و متخصص برای نقاشی ساختمان حرفه‌ای کمک بگیرید.

مدت زمان لازم برای خشک شدن رنگ‌های مختلف مانند رنگ پلاستیک، رنگ‌ روغن و رنگ اکریلیک با هم فرق دارد و به همین خاطر باید این موضوع را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین گزینه را برای نقاشی ساختمان خود انتخاب کنید.

مثلاً برای اینکه رنگ روغن به‌خوبی خشک شود، حداقل به دو تا سه روز زمان نیاز دارد و در این مدت نمی‌توانید در محیط موردنظر زندگی کنید؛ چون بوی این رنگ و حلال آن یعنی تینر، بسیار اذیت‌کننده است و گاهی اوقات، باعث مشکلات تنفسی می‌شود.

در محیط‌های مسکونی، پیشنهاد می‌کنیم که کار رنگ‌آمیزی دیوارهای ساختمان را با استفاده از رنگ اکریلیک یا رنگ پلاستیک انجام دهید؛ زیرا از این رنگ‌ها، بوی خاصی منتشر نمی‌شود و در عرض چند ساعت خشک می‌شوند و می‌توانید از فضای موردنظر خودتان بهتر استفاده کنید.

بنابراین، این موضوع را نیز در نظر داشته باشید تا بتوانید بر اساس آن، بهترین رنگ را برای ساختمان خودتان انتخاب کنید و با سرعت مناسبی، کار رنگ‌آمیزی ساختمان را انجام دهید.

4- قابلیت‌های رنگ را در نظر بگیرید:

یکی از موضوعات مهم دیگری که در انتخاب بهترین رنگ ساختمانی وجود دارد، این است که قابلیت‌های رنگ را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین رنگ را برای منزل خودتان انتخاب کنید.

مثلاً اگر در خانه، کودکی دارید که روی دیوارها نقاشی می‌کشد، بهتر است رنگی را انتخاب کنید که قابلیت شستشو داشته باشد و در صورت نیاز بتوانید به‌راحتی دیوار را تمیز کنید. در این حالت، رنگ‌های روغنی و رنگ اکریلیک بهترین گزینه‌ها هستند و می‌توانید دیوارهای منزلتان را با این رنگ‌ها نقاشی کنید و در صورت نیاز کار شستشوی دیوارها را انجام دهید. برای آشنایی با تفاوت رنگ روغن و رنگ پلاستیک، به وبلاگ هوم سرویز مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید دیوار براق باشد، بهتر است به سراغ رنگ‌های براق بروید. حالا اگر دوست دارید دیوارهای منزلتان حالتی مات داشته باشد، رنگ مات یا نیمه مات را انتخاب کنید تا در نهایت بتوانید طرح موردنظرتان را اجرا کنید.

به این موضوع نیز توجه کنید که قابلیت شستشوی رنگ‌های براق بیشتر است؛ اما در رنگ‌های مات یا نیمه مات، معمولاً قابلیت شستشوی رنگ وجود ندارد و نمی‌توانید به‌راحتی آنها را بشویید.

بهترین برندهای تولیدکننده رنگ در ایران
بهترین برندهای تولیدکننده رنگ در ایران

بهترین برندهای تولیدکننده رنگ ساختمان در ایران

تا به اینجا با هم بررسی کردیم که برای انتخاب بهترین رنگ ساختمانی باید چه نکاتی را مدنظر داشته باشید تا بتوانید رنگ‌های مناسبی را برای خانه خودتان انتخاب کنید.

حالا در ادامه می‌خواهیم چند مورد از بهترین رنگ‌های ساختمانی را به شما معرفی کنیم تا در صورت نیاز بتوانید از میان این برندها، رنگ موردنظر خودتان را انتخاب کنید و دیوارهای منزلتان را به‌زیبایی نقاشی کنید:

1- صنایع رنگ سحر:

صنایع رنگ سحر، یکی از قدیمی‌ترین و البته باکیفیت‌ترین شرکت‌های تولید رنگ در ایران است و شما می‌توانید بهترین رنگ ساختمانی را از شرکت سحر خریداری کنید. این شرکت رنگ‌های مختلفی را تولید می‌کند و شما می‌توانید با قیمت مناسبی رنگ‌های تولیدی شرکت سحر را تهیه کنید.

2- صنایع رنگ هادی:

رنگ هادی یکی از برندهای مطرح در بازار فروش رنگ است که بیشتر در زمینه تولید رنگ‌های روغنی فعالیت می‌کند. رنگ‌های تولیدی این شرکت، فروش بسیار بالایی دارند.

اگر می‌خواهید رنگ‌هایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید تا بتوانید قیمت رنگ‌آمیزی درب و پنجره فلزی را کاهش دهید، از رنگ‌های روغنی این شرکت استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟

3- صنایع رنگ هاویلوکس:

رنگ هاویلوکس یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های موجود در بازار است که جزو مطرح‌ترین و پرفروش‌ترین برندها محسوب می‌شود. رنگ‌های متنوعی در هاویلوکس تولید می‌شود که بسیار زیبا و جذاب هستند. شرکت هاویلوکس با شرکتی آلمانی در این زمینه همکاری می‌کند که رنگ‌های پایه آب را نیز به بازار عرضه کرده است.

جالب است بدانید که این شرکت از سال 1339 کار خود را شروع کرده و توانسته در این سال‌ها، به یکی از برندهای برتر و محبوب تبدیل شود و اعتبار زیادی را در بازار کسب کند.

برندهای برتر تولیدکننده رنگ ساختمان
برندهای برتر تولیدکننده رنگ ساختمان

4- صنایع رنگ کاپارول:

رنگ کاپارول، مربوط به یک برند آلمانی است که با همکاری شرکت هاویلوکس در ایران عرضه می‌شود. رنگ‌های شرکت کاپارول بیشتر از نوع اکریلیک هستند. شما می‌توانید رنگ‌های این شرکت را با خیال راحت خریداری کرده و از آنها استفاده کنید تا کیفیت واقعی رنگ‌های آلمانی را احساس کنید.

5- صنایع رنگ الوان:

رنگ الوان نیز یکی از برندهای محبوب و مطرح در زمینه تولید رنگ است. شما می‌توانید بهترین رنگ ساختمانی را از شرکت الوان خریداری کنید. مطرح‌ترین محصولات این شرکت رنگ‌های اکریلیک هستند که به‌صورت کاملاً بی‌ضرر تولید می‌شوند و برای محیط‌ زیست و انسان‌ها هیچ‌گونه خطری ندارند.

6- رنگ پیکو:

رنگ پیکو نیز یکی دیگر از برندهای مطرح در تولید رنگ است. بسته‌بندی‌ رنگ‌های این شرکت از سایر رنگ‌های موجود در بازار بزرگ‌تر هستند و حجم زیادی رنگ دارند؛ بنابراین، بهتر است برای متراژهای زیاد، رنگ‌های برند پیکو را خریداری کنید تا بتوانید تمامی رنگ را استفاده کنید و رنگ اضافی باقی نماند.

نقاشی ساختمان
زیباترین رنگ ساختمانی

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله درباره این صحبت کردیم که برای انتخاب بهترین رنگ ساختمانی باید چه نکاتی را در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. به شما گفتیم که انواع رنگ‌های روغنی، پلاستیک و اکریلیک برای چه مکان‌هایی مناسب هستند و هرکدام از این رنگ‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

در ادامه نیز گفتیم که برندهای تولیدکننده بهترین رنگ ساختمانی چه هستند و 6 برند مطرح و معتبر را در این زمینه به شما معرفی کردیم که می‌توانید زیباترین رنگ‌های ساختمانی را از این برندها خریداری کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که اطلاعات جامع و مفیدی را در مورد انتخاب بهترین رنگ ساختمانی دریافت کنید و در صورت نیاز بتوانید رنگ‌های موردنظر خودتان را با بهترین کیفیت خریداری کنید. شما می‌توانید نقاشی حرفه‌ای ساختمان خود را به تیم حرفه‌ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن و با هزینه مناسب، این کار را برای شما انجام دهند.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند تفاوت رنگ طوسی و خاکستری را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و با ایده‌های جالب برای رنگ‌آمیزی راه پله آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید.

هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع خدمات مختلف مانند نقاشی راه‌پله آپارتمان آماده ارائه خدمات به شما است تا خانه‌ای زیباتر و جذاب‌تر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا