تعمیر و سرویس خودرو

دلایل اصلی کم شدن آب رادیاتور ۲۰۶ چیست؟

رادیاتور خودرو، یکی از مهم‌ترین بخش‌های موتور خودرو است که روی عملکرد درست خودرو تاثیر مستقیم می‌گذارد. رادیاتور، وظیفه خنک‌ کردن موتور خودرو را دارد و حرارت آن را کاهش می‌دهد تا موتور بتواند به‌راحتی به کار خودش ادامه دهد و مشکلی برای آن ایجاد نشود.

خودروی 206 یکی از محبوب‌ترین انواع خودرو در ایران است که طرفداران بسیار زیادی دارد؛ به همین خاطر مشکل کم شدن آب رادیاتور ۲۰۶ بسیار شایع است و ممکن است افراد بسیار زیادی که از این خودرو استفاده می‌کنند، با این مشکل مواجه شوند.

کم شدن آب رادیاتور ۲۰۶ مشکلی جدی است که باید سریعاً برای رفع آن اقدام کرد؛ زیرا کم شدن آب رادیاتور پژو 206، باعث می‌شود که واشر سرسیلندر خودروی شما بسوزد و موتور خودرو دچار مشکلات جدی شود. به همین دلیل باید مشکل کم شدن آب رادیاتور 206 را به‌سرعت حل کرد.

در این مقاله ما می‌خواهیم در مورد کم شدن آب رادیاتور ۲۰۶ صحبت کنیم و 7 مورد از مهم‌ترین دلایل کاهش آب رادیاتور در پژو 206 را به شما توضیح دهیم تا بتوانید این مشکل را به صورت کامل برطرف کنید.

اگر به دنبال این هستید که با دلایل کم شدن آب رادیاتور ۲۰۶ بیشتر آشنا شوید و این مشکل را سریع‌تر برطرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

دلایل کم شدن آب رادیاتور 206
دلایل کم شدن آب رادیاتور پژو 206

7 دلیل کم شدن آب رادیاتور ۲۰۶

در ادامه این مقاله، 7 مورد از مهم‌ترین دلایل کم شدن آب رادیاتور پژو 206 را به شما توضیح می‌دهیم تا بتوانید تمام این دلایل را بررسی کرده و مشکل اصلی خودروی خودتان را پیدا کنید.

بهتر است تمام این موارد را بررسی کنید و در صورت نیاز، از فرد متخصص و سرویسکار خودرو بخواهید تا کار تعمیر خودروی شما را انجام دهد.

موارد زیر از جمله دلایل اصلی کم شدن آب رادیاتور در پژو 206 هستند:

1- سوراخ‌ شدن رادیاتور پژو 206:

یکی از مهم‌ترین دلایل کم شدن آب رادیاتور ۲۰۶ این است که رادیاتور خودروی شما سوراخ شده است و آب از آن چکه کرده و خارج می‌شود.

این مشکل را می‌توانید با تعمیر یا تعویض رادیاتور به‌صورت کامل برطرف کنید تا دیگر شاهد کم شدن آب رادیاتور پژو 206 نباشید. اگر متوجه شدید که از زیر خودروی شما آب چکه می‌کند یا بدنه رادیاتور خیس است، احتمالاً مشکل از همین‌جا است و رادیاتور خودرو سوراخ شده و باید سریعاً این مشکل را برطرف کنید.

سوراخ شدن رادیاتور 206
سوراخ شدن رادیاتور 206

2- سوراخ‌ شدن شیلنگ رادیاتور:

شیلنگ رادیاتور یک شیلنگ مخصوص از جنس لاستیک است. روی شیلنگ رادیاتور، نخ‌های ضربدری رد شده‌اند که مقاومت شیلنگ را در برابر سرما و گرما و ضربه افزایش می‌دهد.

اما ممکن است این شیلنگ، دچار پارگی شود یا شیء تیزی به آن برخورد کرده و سوراخ شود. در این حالت تبادل آب رادیاتور با موتور انجام نمی‌شود و آب از قسمت سوراخ شیلنگ به بیرون می‌ریزد که این موضوع باعث کم شدن آب رادیاتور ۲۰۶ خواهد شد.

بنابراین، سعی کنید شیلنگ رادیاتور را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید که مشکلی ندارد و سوراخ نشده است. معمولاً با دست‌ زدن به شیلنگ می‌توانید خیسی آن را تشخیص دهید و اگر متوجه شدید که شیلنگ سوراخ شده است، سریعاً برای تعویض تعویض شیلنگ رادیاتور اقدام کنید.

سوراخ شدن شیلنگ رادیاتور
سوراخ شدن شیلنگ رادیاتور

3- شل‌ شدن بست‌های رادیاتور:

شیلنگ رادیاتور با استفاده از بست‌های فلزی مخصوصی به رادیاتور متصل شده‌اند که این بست‌ها، شیلنگ را محکم در جای خود حفظ می‌کند و مانع از شل‌ شدن آن می‌شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر خودرو هم ارائه میده؟

اما اگر این بست‌ها خراب شده باشند یا قدیمی باشند، باعث شل‌ شدن شیلنگ می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که مقدار زیادی از آب رادیاتور در حین رفت‌وبرگشت به موتور تخلیه شود و با کم شدن آب رادیاتور ۲۰۶ مواجه شوید.

بنابراین، این بست‌ها را نیز بررسی کنید و ببینید که به‌خوبی محکم می‌شوند یا خیر. درصورتی که نتوانستید بست‌ها را محکم کنید، یعنی بست‌های رادیاتور شل شده‌اند و باید بست‌ها را تعویض کنید.

شل بودن بست رادیاتور
شل بودن بست رادیاتور

4- خرابی واترپمپ خودرو:

واترپمپ یا پمپ آب، قطعه‌ای است که آب را از رادیاتور دریافت کرده و با فشار زیاد به مسیرهای موجود در موتور هدایت می‌کند تا بتواند از این طریق، کار خنک‌ کردن موتور را انجام دهد.

حالا اگر واترپمپ خراب شده باشد یا واشر آن دچار مشکل شده باشد، احتمالاً آب از بدنه واترپمپ نشت خواهد کرد و در نتیجه شاهد کم شدن آب رادیاتور ۲۰۶ خواهید بود.

برای این موضوع نیز نیاز است که واترپمپ یا واشر آن را تعویض کنید تا این مشکل به صورت کامل حل شود. برای تشخیص این مشکل نیز واترپمپ را بررسی کنید و اگر بدنه آن خیس بود یا نشتی آب را مشاهده کردید، احتمالاً واترپمپ دچار مشکل شده است. برای اطمینان از خرابی واترپمپ، می‌توانید خودروی خود را به تعمیرگاه ماشین ببرید تا کار عیب‌یابی و تعمیر خودروی شما به‌سرعت انجام شود.

5- خرابی درب منبع انبساط:

در بعضی از مدل‌های خودروی 206، چیزی به نام درب رادیاتور وجود ندارد و به همین خاطر درب منبع انبساط، جایگزین آن شده است؛ بنابراین گاهی اوقات ممکن است درب منبع انبساط خراب شده باشد و آب از آن به بیرون نشت کند که در این صورت، باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

کم شدن آب رادیاتور ۲۰۶
خرابی درب منبع انبساط

6- خرابی درب رادیاتور:

درب رادیاتور خودروها، سوپاپی دارد که اگر آب داخل رادیاتور بیش از حد باشد، سوپاپ باز شده و آب را خارج می‌کند تا خودرو بتواند آب را به مقدار کافی دریافت کند.

اما اگر سوپاپ درب رادیاتور خراب باشد، احتمالاً این که با مشکل کم شدن آب رادیاتور ۲۰۶ مواجه شوید بسیار زیاد است. به همین خاطر نیاز است که اقدام به تعویض درب رادیاتور کنید. شما می‌توانید از خدمات مختلف هوم سرویز برای تعویض قطعات خودرو، تعویض ضدیخ ماشین در محل و… استفاده کنید و مشکلات خودرو را سریع‌تر حل کنید.

خرابی درب رادیاتور
خرابی درب رادیاتور

7- خرابی درب ترموستات:

آخرین دلیلی که برای کم شدن آب رادیاتور ۲۰۶ وجود دارد، خرابی درب ترموستات است. در صورتی که واشر یا درب ترموستات خودروی شما خراب شده باشد، احتمال نشتی آب وجود دارد و در این حالت آب رادیاتور تخلیه شده و کم می‌شود.

در این حالت نیاز است که ابتدا اطمینان حاصل کنید مشکل از درب ترموستات است یا خیر و سپس برای تعویض آن اقدام کنید. برای این کار، می‌توانید از سرویسکار خودرو بخواهید تا کار عیب‌یابی و تعمیر خودرو را برای شما انجام دهد.

دلایل کم شدن آب رادیاتور 206
دلایل کم شدن آب رادیاتور 206

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد کم شدن آب رادیاتور ۲۰۶ صحبت کردیم و گفتیم که چه دلایلی برای کم شدن آب رادیاتور پژو 206 وجود دارند و چطور می‌توانید هرکدام از این دلایل را بررسی کرده و حل کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با دلایل کم شدن آب رادیاتور ۲۰۶ آشنا شوید و در صورت مواجه‌شدن با این مشکل، به‌راحتی جهت رفع آن اقدام کنید.

یکی از بهترین و پرطرفدارترین خدمات هوم سرویز، عیب‌یابی خودرو در محل است که توسط مکانیک‌های حرفه‌ای و باتجربه و در منزل شما انجام می‌شود. اگر دوست دارید که در زمان و انرژی خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید از خدمات عیب‌یابی خودرو در محل استفاده کنید تا تمام مشکلات خودروی شما به‌سرعت برطرف شوند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر خودرو هم ارائه میده؟

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند دلایل بالا رفتن آمپر آب خودرو و جوش آوردن ماشین را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و با علائم خالی شدن گاز کولر خودرو آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید.

هوم سرویس با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع خدمات مختلف مانند تعویض روغن ماشین در محل، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است تا بتوانید مشکلات خودروی خود را سریع‌تر برطرف کنید و با اطمینان خاطر، سوار خودرو شوید.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا