لوازم خانگیهوم سرویز

5 ایراد شایع سیستم تصفیه آب و راه حل های آنها

۵ ایراد شایع در استفاده از سیستم تصفیه آب  و راه حل های آن را بشناسیم:

سیستم تصفیه آب یک روش ایده آل برای دستیابی به آب سالم و خالص است، که باعث می شود آب  سالم و تمیزتری در مقایسه با آب شیر شهری ، برای آشامیدن و پخت و پز داشته باشیم.

فیلتر های دستگاه تصفیه آب آلاینده ها و آلودگی های غیرقابل مشاهده ی آب را که در شیر آب شهری وجود دارند، را پاک میکنند و ناخالصی ها و آلاینده ها را میگیرند. به دلیل اهمیت فراون در تصفیه آب در حفط سلامتی باید سرویس دوره ای دستگاه تصفیه با دقت فراوان و در موئد مقرر انجام شود.

نعمیرات دستکاه تصفیه آب

روش کار سیستم تصفیه آب چگونه است؟

سیستم تصفیه آب شامل یک دریچه آب سرد است، که آب را از یک منبع خارجی می گیرد و آب مورد نیاز سیستم را تامین میکند. سپس آب سرد از فیلتر ها عبور میکند و رسوبات و ناخالصی هایش جدا میشوند.

در قسمت تصفیه Ro که  مهمترین قسمت سیستم  است.  در این قسمت از  فرآیند تصفیه آلودگی های موجود در آب به طور کامل از بین می روند. 

آب بعد از خارج شدن از مخزن به فیلتر های درونی می‌رسد که معمولا از کربن ساخته میشوند.که بوی آب در همین قسمت از فیلتر گرفته میشود.

در هنگام پر شدن مخزن آب دریچه خاموش و بسته میشود که سبب صرفه جویی در مصرف آب میشود. مخزن ذخیره سازی آب میتواند به صورت همزمان ۳ گالن آب را در خود نگه دارد .پس از طی مراحل کامل تصفیه ،آب از شیر تصفیه خارج میشود.

ایرادات شایع در سیستم تصفیه آب کدامند؟

با این حال پس از چند سال استفاده مداوم از سیستم های تصفیه آب برخی نقص ها و اشکالاتی در این سیستم ها پیش می آیند.

و نه تنها سیستم تصفیه آب احتیاج به تمیز کردن دوره ای و نگهداری دارد. بلکه مخزن ذخیره آب هم باید تمیز شود زیرا آب حتی پس از انجام مراقبت و تمیزکاری هایی که توسط سیستم تصفیه انجام میشود ممکن است بازهم مزه ناخوشایند داشته باشد.و شما حتما باید به صورت منظم دستگاه تصفیه آب را سرویس کنید و از طرفی  برخی  مشکلات رایج در سیستم های تصفیه وجود دارد که ممکن است شما با آن ها رو به رو شده باشید یا ممکن است حتی برخی نواقص را هم تاکنون متوجه نشده اید.

1-علت صدای شیر آب یا صدای آبشاری پر سرو صدا در سیستم دستگاه تصفیه چیست؟

این مسئله یکی از رایج ترین مشکلات سیستم های تصفیه است.

به طور کلی این مسئله هنگام نصب سیستم جدید یا بعداز تمیز کردن کاتریج های فیلتر ایجاد میشود و که هوای اضافی  به سمت بیرون رانده میشود.

جای نگرانی نیست این مشکل به تدریج در طول یک هفته کاسته و رفع می شود و همچنین می توانید از کارشناسان هم سرویز برای رفع این مسئله کمک بخواهید. انجام سرویس دستگاه تصفیه آب به طور منظم، به افزایش طول عمر دستگاه تصفیه آب کمک می کند.

2- علت نشتی شیر آب تصفیه چیست؟

اگر قسمتی از سیستم شما شل بسته شده باشد و  کاملاً محکم نشده باشد، می‌تواند سبب نشتی شود. همچنین سعی کنید  سرچشمه و منبع اصلی نشتی را پیداکنید. گاهی اوقات پایین شیر آب نشتی دارد. بنابراین باید دوباره همه شیرآلات را باز و دوباره محکم کنید و لوله را به داخل شیر ها فشار دهید، این کار سبب بهبود نشتی ها می شود.

هواگیری مخزن تصفیه آب

3-علت بوی نامطبوع و طعم بدآب تصفیه چیست؟

آب راکد، منبع بوی بد است  .هم چنین فیلتر های خالی و فرسوده مهمترین دلیل بوی بد آب تصفیه هستند. شما به سادگی میتوانید فیلترهای فرسوده را جایگزین کنید تا اب دوباره طعم خوب داشته باشد و مخزن آب تصفیه باید به صورت دوره ای تمیز کنید ، تا مانع طعم بد آب تصفیه شوید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دستگاه تصفیه آب هم ارائه میده؟

4- چرا سیستم تصفیه آب یکسره کار می کند؟

این اتفاق زمانی می افتد، اگر شیر به درستی بسته و خاموش نشود یا به عبارت دیگر  شیر خراب  و هرز شده باشد.نصب نادرست شیر آب نیز سبب میشود که سیستم یکسره کار کند.

برای متوقف کردن جریان مداوم اب باید فشار را در مخزن آب اندازه گیری و بررسی کرد.

در حالت ایده ال و مناسب باید فشار بین 35-40 باشد و اگر شیر آب خراب است میتوانید آن را تعویض کنید.

5- علت فشار کم شیر سیستم تصفیه آب چیست؟

باز هم این مشکل به فشار آب مربوط میشود و در بیشتر مواقع به دلیل کم بودن حجم آب است. شما باید بررسی کنید که آیا فشار آب در مخزن آب بهینه و مناسب است یا نه؟

اگر این طور نیست با استفاده از یک فشار سنج مقدار را 6 تا 8 بالا ببرید.

گاهی اوقات کیسه(بالن)در مخزن نمیتواند فشار را تحمل کند پس باید مخزن آب را تعویض کنیم.

تعمیر پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی

هوم سرویز سیستم دستگاه تصفیه خانگی را تضمینی نصب و تعمیر میکند:

شما تاکنون آموختید که چگونه سیستم تصفیه آب را خودتان تعمیر کنید و امیدواریم در زمان مورد نیاز قادر به رفع عیوب باشید. ولی خوب تعمیر لوازم خانگی از بیرون ساده به نظر میرسد . ولی ممکن است که در حین کار ایرادات بیشتری ایجاد شود که در صورت عدم مهارت لازم موجب خسارت بیشتری شود..

با این تفاسیر اگر شما در طی هر کدام از مراحل نصب و تعمیر تصفیه آب به مشکل برخوردید .کارشناسان هوم سرویز میتوانند به شما کمک کنند.

تعمیر یک سیستم تصفیه آب میتواند برای شما یک کار خسته کننده باشد زیرا باز کردن سیستم و عیب یابی و سپس نصب مجدد آن به زمان زیادی نیاز دارد شما میتوانید خدمات حرفه ای را با هوم سرویز تجربه کنید و از هرگونه نگرانی دور باشید.

ثبت سفارش رایگان در تعمیر دستگاه تصفیه از طریق اپلیکیشن هوم سرویز امکان پذیر است.

همیار شماییم تا پایان سرویس…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا