رایانه و تکنولوژی

تفاوت کارتریج لیزری و کارتریج جوهر افشان چیست؟

دستگاه های چاپگر مجهز به انواع مختلف کارتریج و تونر هستند. کارتریج لیزری و کارتریج جوهر افشان با توجه به نوع چاپ و کیفیت پرینت در دستگاه های چاپگر نصب می شود. بدون کارتریج ها امکان چاپ با پرینترهای رایج وجود ندارد. البته عمر این کارتریج ها هم دائمی نیست. پش از چند بار شارژ کارتریج لازم است تا این قطعه با کارتریج جدید جایگزین شود. با توجه به نوع دستگاه از یک نوع کارتریج استفاده می شود و نمی توان کارتریج های جوهر افشان را به جای تونرهای لیزری نصب کرد. این دو کارتریج از جهات بسیاری تفاوت دارند. در این مطلب به مهم ترین تفاوت کارتریج لیزری و جوهری می پردازیم.

تفاوت کارتریج لیزری و جوهری

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

عمده ترین تفاوت کارتریج لیزری و کارتریج جوهری

اول از همه خوب است بدانید که پس از خرید چاپگر نمی توانید نوع کارتریج را تغییر دهید. بنابراین از قبل در مورد انواع کارتریج و کاری که انجام می دهند تحقیق کنید. شرکت های سازنده دستگاه های کپی و چاپگرهای مدرن دو نوع پرینتر لیزری و جوهر افشان تولید می کنند که قطعات داخلی و یدکی آنها با هم متفاوت است. بنابراین از لحاظ سخت افزاری نمی توانید این قطعات را جابجا کرده و تغییر دهید قبل از رسیدن به اصل مطلب بهتر است بدانید که هر دو نوع کارتریج پس از اتمام رنگ و پودر نیاز به شارژ دارند. در واقع مقدار رنگ موجود در هر کارتریج محدود است و برای استفاده باید کارتریج را شارژ کرد. هر دو کارتریج از قطعات مصرفی هستند و پس از مدتی باید تعویض شوند.

آموزش نحوه شارژ کارتریج پرینتر جوهر افشان

تفاوت کارتریج لیزری و جوهری

 

تفاوت کارتریج لیزری و جوهری از نظر کیفیت چاپ

کیفیت چاپ مهم ترین عامل در انتخاب پرینتر و دستگاه کپی است. برای چاپ عکس های واضح با رزولوشن بالا پرینترهای جوهر افشان حرف اول را می زنند. کارتریج های جوهری کیفیت چاپ بهتری روی کاغذ دارند و رنگ ها را با کیفیت بالاتری در تصاویر ارائه می دهند. اما برای چاپ مدارک و اسناد مهم بهترین گزینه پرینتر لیزری است. کارتریج های لیزری برای چاپ سیاه و سفید بیشترین کاررایی را دارند. البته این روزها انواع پرینترهای لیزری رنگی نیز روانه بازار شده ولی همچنان کارتریج پرینترجوهر افشان کیفیت چاپ تصاویر رنگی بهتری را ارائه می دهند. به طور خلاصه می توان گفت:

  • کارتریج لیزری تک رنگ برای چاپ اسناد و متون مناسب است
  • پرینترهای لیزری رنگی برای چاپ تصاویر با کیفیت متوسط و اسناد ساخته شده اند
  • پرینترهای جوهر افشان و کارتریج جوهری هم برای چاپ تصاویر رنگی با کیفیت و تونالیته بالا ایده آل است.

تفاوت کارتریج لیزری و جوهری از نظر ظرفیت

ظرفیت کارتریج‌ مربوط به تعداد چاپ است. در برندهای مختلف از کارتریج هایی با ظرفیت چاپ متفاوت استفاده شده است. در حالت کلی همیشه ظرفیت کارتریج های جوهر افشان کمتر از کارتریج لیزری است. به طور متوسط یک کارتریج لیزری برای چاپ بیش از 5 هزار صفحه کافی است که این تعداد خیلی بیشتر از یک کارتریج جوهری می باشد. اصولا پرینترهای لیزری برای دفاتر و ادارات طراحی شده اند و به همین دلیل قابلیت چاپ در تعداد بیشتری را دارند. البته در هر دو مورد امکان شارژ مجدد وجود دارد و بارها می توان کارتریج ها را شارژ کرد.

آموزش تعویض کارتریج تونر یا لیزری

 شارژ کارتریج لیزری و جوهریخدمات شارژ و تعویض انواع کارتریج

تفاوت کارتریج لیزری و جوهری از نظر سرعت چاپ

سرعت چاپ یکی از مولفه های تاثیرگذار در انتخاب پرینتر است در این مورد بدون چون و چرا برتری با پرینتر لیزری است. این دستگاه به سادگی 20 صفحه را در دقیقه پرینت می گیرد. تکنولوژی چاپ و تونرهای لیزری در این دستگاه موجب شده تا سرعت چاپ بسیار بالاتر از پرینترهای جوهر افشان باشد. کارتریج جوهری برای چاپ تصاویر با کیفیت رنگی عالی است ولی در بهترین شرایط تنها 6 برگ در دقیقه چاپ می شود. این دستگاه برای سرعت های بالا گزینه ایده آلی نیست. البته در شرایط چاپ نرمال و عادی تقریبا سرعت اپ برابر است ولی در کیفیت های بالا تفاوت زمانی زیادی دیده می شود.

تفاوت کارتریج لیزری و جوهری از نظر هزینه

برای خرید دستگاه چاپ لیزری همیشه قیمت بالاتری پرداخته می شود و این می تواند یک نقطه ضعف بزرگ تلقی شود. چاپگرهای جوهر افشان به قیمت کمتری در بازار به فروش می رسند که یک امتیاز محسوب می شود. کارتریج جوهر افشان و کارتریج لیزری از قطعات مصرفی هستند و نیاز به شارژ و تعویض کارتریج دارند پس به غیر از هزینه های اولیه باید هزینه های جانبی را هم در نظر بگیرید. از این لحاظ کارتریج های جوهر افشان خیلی زودتر نیاز به شارژ دارند از طرفی امکان خشک شدن کارتریج هم بیشتر است و مرتب می بایست کارتریج را تعویض کنید. به این ترتیب هزینه های ثانویه این پرینترها بیشتر است. در مقابل کارتریج لیزری قادر صفحات بیشتری را چاپ کند و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است.

نکات مهم در شارژ کارتریج پرینتر

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شارژ و تعویض کارتریج هم ارائه میده؟
فرق بین کارتریج لیزری با جوهر افشانتفاوت کارتریج لیزری و جوهری چیست؟
laser_vs_inkjet_printers

تعرفه شارژ و تعویض کارتریج هوم سرویز

قیمت شارژ و تعویض کارتریج

خدمات شارژ و تعویض کارتریج در تهران

 شارژ کارتریج از سرویس های در محل هوم سرویز است. به این ترتیب که پس از ثبت سفارش در اپ هوم سرویز هماهنگی جهت اعزام همیار به محل انجام می شود. تکنیسین مربوطه لوازم مورد نیاز برای شارژ کارتریج را به همراه می آورد و در حضور شما عملیات شارژ یا تعویض کارتریج را انجام می دهد. هزینه این سرویس به صورت تعداد دریافت می شود. در دستگاه های خانگی یک پک شارژ استفاده می شود و هزینه یکبار پرداخت می شود. اما در ادارات قیمت ها بستگی به تعداد تجهیزات دارد. شارژ تونر(لیزری سیاه و سفید)، شارژ تونر(لیزری رنگی) در کوتاه ترین زمان انجام می شود و خللی در کار روزانه و اداری به وجود نمی آید. این سرویس در همه محله های تهران ارائه می شود. امکان عقد قرارداد سالانه جهت شارژ کارتریج در تعداد بالا وجود دارد. جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

برای ثبت سفارش” سرویس شارژ و تعویض کارتریج ” از اپ هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا