نظافت و پذیرایی

فوت و فن پاک کردن لکه های مبل

مبل ها دارای ابعاد بزرگی هستند و این امر کار شستشوی مبلمان را دشوار کرده است. امکان شستن مبل ها در ماشین لباسشویی، تشت و یا …. نیست پس چطور باید لکه های روی مبلمان را تمیز کرد؟ شرکت های نظافتی با ارائه سرویس خشکشویی مبل کار شستشو و تمیزکاری مبلمان را ساده کرده اند. حداقل سالی یکبار لازم است تا مبلمان را با دستگاه مبلشویی به صورت عمیق، تمیز شود. اما اگر فرزندی در خانه دارید حتما همیشه رویه مبل ها پر از لکه های روغن و نوشابه و سس و … است. برای پاک کردن لکه های مبل به سرعت دست به کار شوید. هر چه لکه ها قدیمی تر باشند، برای پاک کردن مشکل بیشتری دارید. پس تا لکه ها هنوز تازه است دست به کار شوید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چگونه لکه های مبل را پاک کنیم؟

شاید اولین ایده برای پاک کردن لکه های مبل، استفاده از مواد لکه بر باشد. لکه برها هر لکه ای را محو می کنند اما امکان دارد رنگ پارچه رومبلی هم آسیب ببیند. در این صورت تعمیر مبل و تعویض رویه مبل هم روی مخارج اضافه می شود. به طور کلی نمی توان هر ماده شوینده یا لکه بری را روی مبل ها امتحان کرد. استفاده از آب هم در پاره ای موارد اشکال ایجاد می کند. برخی از پارچه های رومبلی قابلیت شستشو با آب را ندارند و تنها به روش خشکشویی باید تمیز شوند. قبل از هر اقدامی به قسمت پشت مبل یا زیره آن نگاه کنید. معمولا برچسب نحوه شستشو در این قسمت ها نصب شده و از روی آن می توانید در مورد طریقه نظافت مبل ها تصمیم بگیرید. 2 راه برای شستن مبل ها و پاک کردن لکه ها پیشنهاد می شود:

  • پاک کردن لکه های مبل بر اساس جنس رویه ( چرمی-پارچه ای)
  • از بین بردن لکه ها بر حسب عامل ایجاد لکه ( جوهر- چربی-خون-میوه)

شستشوی مبل در محل و خدمات خشکشویی مبل

پاک کردن لکه های مبل

پاک کردن لکه های مبل پارچه ای

ابتدا مبل ها را با جاروبرقی، غبارگیری کنید. از غلطک های مخصوص برای گرفتن مو، پرز و … استفاده کنید. بعد نوبت شستن مبلمان است. در نظر داشته باشید که تنوع زیادی در جنس متریال به کار رفته در رویه مبل وجود دارد. در واقع همه پارچه ها دارای جنس و کیفیت یکسانی نیستند. در مورد پارچه ها مبلی حساس تر دقت بیشتری داشته باشید. شوینده های شیمیایی قوی به رویه مبل ها صدمه می زند. از محلول ها مواد دست ساز خانگی برای از بین بردن لکه های روی مبل پارچه ای استفاده ای کنید. در این مورد بهترین پیشنهاد ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید است. این ترکیب را با مقداری آب و چند قطره مایع ظرفشویی مخلوط کنید و با آن مبل های پارچه ای را تمیز کنید.

بدترین و بهترین روش شستشوی مبل پارچه ای !

پاک کردن لکه های مبل چرمی

چرم از متریال پرکاربرد در تولید مبلمان خانگی و اداری است. نگهداری از مبلمان چرمی در مقایسه با مبل های پارچه ای اندکی دشوار است. لکه های قدیمی روی چرم به سادگی پاک نمی شوند. قبل از اینکه لکه ها روی مبلمان جا خوش کنند با استفاده از محلول خانگی، لکه ها را محو کنید. با این مواد محلول شستشوی مبل اداری و خانگی را تهیه کنید:

  • یک لیوان آب
  • یک لیوان سرکه
  • 3 قطره روغن زیتون

۸ اشتباه رایج در تمیز کردن مبل چرمی

پاک کردن لکه های مبل چرمیپاک کردن لکه های مبل چرمی

  • از بین بردن لکه جوهر از روی مبل ها

برای پاک کردن لکه جوهر خودکار، سریع دست به کار شوید. لکه های قدیمی سمج تر هستند. دو راه برای از بین بردن این لکه های ناجور وجود دارد:

الف- پارچه رومبلی را با آب خیس کنید. مقداری نمک روی محل لکه بپاشید و سپس با پنبه لکه را پاک کنید.

ب- از مقدار مساوری آمونیاک و گلیسیرین برای تمیز کردن لکه های جوهر استفاده کنید! پس از پاک کردن لکه ها، با کمی آب و پودر، پارچه را شستشو دهید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟
  • پاک کردن لکه چربی از روی مبل ها

یک حوله یا پارچه سفید نخی را روی لکه روغن قرار دهید و با اتوی داغ روی حوله بکشید. تقریبا همه روغن ها جذب پارچه می شود. با کمک چند قطره مایع ظرفشویی هم می توانید باقیمانده لکه را کامل پاک کنید.

  • پاک کردن لکه های مبل : خون

لکه خون تازه خیلی ساده تر از خون خشک شده، پاک می شود. به محض مشاهده لکه خون، حتما آن را تمیز کنید برای اینکار به یک خمیر جادویی لکه بر نیاز دارید. با استفاده از مقداری نشاسته و کمی آب یک خمیر درست کنید. روی لکه را به طور کامل با این خمیر بپوشانید. کمی صبر کنید تا نشاسته، خشک شود. بعد آن را از رویه مبل جدا کنید. سپس روی لکه خون را با یک فرچه یا برس نرم به خوبی تمیز کنید.

  • پاک کردن لکه های مبل : میوه و آبمیوه

خانواده هایی که فرزند دارند با مشکل لک شدن مبل ها، دست به گریبانند. یکی از بدترین لکه ها مربوط به میوه و آبمیوه است. برای پاک کردن این لکه ها 3 محلول بی ضرر پیشنهاد می شود:

  1. مخلوط آب و صابون
  2. مخلوط آب اکسیژنه و آمونیاک
  3. مخلوط آب و الکل

اگر با این روش ها مبل ها تمیز نشد با سرویس خشکشویی هوم سرویز تماس بگیرید. ما هر نوع لکه ای را تمیز می کنیم. شستشو و لکه بری مبلمان خانگی و اداری در تخصص ماست.

خشکشویی مبلمان در منزل

روش های پاک کردن لکه های مبلپاک کردن لکه های مبل

قیمت خشکشویی مبل هوم سرویز

قیمت خشکشویی مبل

سرویس خشک شویی مبلمان در تهران

خدمات مبل شویی هوم سرویز در همه محله های تهران، سفارش می پذیرد. ثبت سفارش از طریق اپ این سامانه کاملا رایگان است. پس از سفارش گیری اقدامات لازم جهت اعزام تکنیسین به محل انجام می شود. همیار اعزامی یک دستگاه پرتابل را به محل آورده و تمام کارهای شستشو و خشکشویی مبلمان را در کمتر از دو ساعت، انجام می دهد. برای شستشو از دستگاه مبل شویی استفاده می شود و هیچگونه آب و شوینده و مواد آلوده در محل باقی نمی ماند. اگر رویه میل ها دارای لکه های زیادی است از قبل این مورد را اطلاع دهید. سرویس لکه بری مبلمان با استفاده از مواد شوینده خارجی و موثر انجام می شود. مواد به کار رفته برای لکه بری، آسیبی به پارچه مبلی نمی رساند ولی همه لکه های قدیمی و سمج را از روی مبل ها پاک می کند.

این سرویس شامل گارانتی است در صورت عدم رضایت از نحوه شستشو، هزینه ای دریافت نخواهد شد. 

برای ثبت سفارش رایگان سرویس خشک شویی مبل از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا