خانگی و ساختمانیهوم سرویز

درباره نحوه شارژ کپسول آتش نشانی بیشتر بدانید

بسیاری از آتش سوزی ها را می توان در همان مراحل اولیه مهار کرد. طبق آمارهای موجود، خالی بودن شارژ کپسول های آتش نشانی، عمده ترین دلیل گسترش آتش در حوادث آتش سوزی بوده است. در اغلب اوقات فراموش می کنیم کپسول را بعد از استفاده، شارژ کنیم. حتی اگر قبلا از کپسول به میزان کمی، استفاده شده باشد نیز لازم است تا شارژ کپسول تجدید شود. این موضوعی مهم است که همه افراد در قبال ان مسئول هستند. ساکنین واحدها باید در این مورد آگاهی پیدا کنند و نحوه شارژ کپسول آتش نشانی را بدانند. بی توجهی به این موضوع می تواند به بهای جان و اموال ساکنین تمام شود.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

اهمیت شارژ کپسول های آتش نشانی

در ساختمان های هوشمند انواع سیستم اطفا حریق نصب شده است. از حسگرهای حساس به دود و گرما گرفته تا همین کپسول های کوچک و بزرگ، آتش خاموش کن را می توان در بسیاری از ساختمان ها دید. گاهی تنها وسیله برای خاموش کردن آتش، تنها یک کپسول آتش نشانی است که در راه پله ها نصب شده است. حالا تصور کنید در موقع لزوم، این کپسول هم شارژ نداشته باشد. در این صورت چگونه می توانید یک آتش ساده را خاموش کنید. در چنین مواقعی افراد دستپاچه شده و با پتو، ملحفه و یا هر شی دیگری سعی در خفه کردن آتش دارند که خود این موارد موجب گسترش آتش می شود.

بهترین زمان شارژ کپسول آتش‌ نشانی چه موقع است؟

زمان شارژ کپسول های آتش نشانی

زمان شارژ کپسول های آتش نشانی

اطلاع رسانی در مورد شارژ کپسول آتش نشانی به خوبی صورت نگرفته است. بسیاری از افراد تصور می کنند تا زمانی که شاؤز کپسول به طور کامل خالی نشده است، می توانند از آن استفاده کنند. این یک تصور اشتباه است. پس از هر بار استفاده از کپسول لازم است تا تست شارژ انجام شود و در صورت نیاز، شارژ کپسول انجام بشود. این چیزی نیست که همینطوری از روی حدس و گمان بتوانید تشخیص دهید.

از آن گذشته حتی اگر حادثه ای رخ نداده و حتی یکبار هم از کپسول استفاده نشده باشد، باز لازم است تا عملیات شارژ کردن کپسول در زمان مشخصی انجام شود. در واقع مواد داخل کپسول ها طول عمر محدودی دارند و کپسول آتش نشانی باید در بازه زمانی مشخص، دوباره شارژ شود. تاریخ شارژ بعدی، معمولا روی برچسب بدنه کپسول درج شده است. افت فشار و عوامل محیطی موجب می شود تا کپسول نیاز به شارژ مجدد داشته باشد حتی اگر استفاده ای از آن نشده باشد.

نحوه شارژ کپسول آتش نشانی

حالا که مشخص شد همه کپسول های آتش نشانی چه استفاده شده باشند یا نه، احتیاج به شارژ دوره ای دارند سریع اقدام کنید. برای شارژ کسول های آتش نشانی باید در این زمینه تخصص داشته باشید. این کاری نیست که خودتان بتوانید از عهده اش بر بیایید. مراکز مجازی برای شارژ کردن این کپسول ها در سطح شهر وجود دارد که با بردن کپسول به آن محل می توانید عملیات شارژ را طبق استاندارد انجام دهید.  این عملیات در 4 مرحله انجام می شود که در ادامه به آن پرداخته شده است.

1- مرحله تشخیص نوع خاموش کننده

برای شارژ مجدد کپسول آتش نشانی ابتدا باید بررسی دقیق در مورد نوع دستگاه انجام شود. این کپسول دارای 4 کلاس a,b,c,d هستند. البته معمولا رنگ کپسول ها در هر کلاس، متفاوت است و از روی رنگ هم می توان به نوع مواد درون کپسول پی برد. برخی کپسول ها با آب و برخی دیگر با پودر خشک و یا مایع و حتی گاز پر شده اند. ترکیبات و مواد داخل کپسول ها یکسان نیست. بنابراین نمی توانید کپسولی را که با مواد شیمیایی خشک پر شده، با مواد دیگری به غیر از آن ترکیب، شارژ کنید. هر کدام از این مواد برای خاموش کردن نوعی از حریق به کار می روند.

برای کپسول های خانگی از کپسول های قرمز رنگ استفاده می شود. مواد درون این کپسول ها برای مهار آتش ناشی از مواد شیمیایی در صنایع مناسب نیستند ولی برای استفاده های عمومی و خانگی کارایی خوبی دارند.. این یک اشتباه بزرگ است که موقع شارژ از مواد دیگری داخل کپسول استفاده شود این کار ریسک زیادی دارد زیرا در موقع حادثه اتش سوزی امکان تشخیص وجود ندارد و با توجه به مندرجات پشت کپسول از ان استفاده می شود.

انواع سیستم های اعلام و اطفا حریق را بشناسید

خاموش کننده های حریق

2-تخلیه کامل کپسول های آتش نشانی

در این مرحله لازم است تا مواد قبلی کپسول به طور کامل، خارج شود. برای مثال اگر از کپسول استفاده نشده و یا فقط یکبار و به میزان کم استفاده شده باشد، فرقی ندارد در هر صورت هر چه که درون کپسول باقیمانده باید تخلیه شود. این مرحله را خودتان هم می توانید انجام دهید و اصلا کار دشواری نیست ولی بهتر است کار را به متخصصین بسپارید زیرا این مرحله تنها یکی از 4 مرحله شارژ کپسول های آتش نشانی است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شارژ کپسول آتش نشانی هم ارائه میده؟

با نگهداشتن ضامن، می توان مواد درون کپسول را تخلیه کرد. ضامن تا زمانی که دیگر هیچ موادی خارج نشود، نگه داشته می شود به همین راحتی همه محتویات داخل کپسول خارج می شود. شاید تصور می کردید روی مواد باقیمانده از شارژ جدید استفاده می شود ولی در اصل اینطور نیست زیرا مواد قبلی دیگر کارایی ندارد و لازم است تا کل کپسول تخلیه شود.

3-بررسی دقیق کپسول آتش نشانی قبل از شارژ

در مرحله سوم و بعد از خالی کردن مواد قبلی، نوبت به تمیز کردن دستگاه و تست بدنه می رسد. کارشناسان شرکت پر کننده کپسول آتش نشانی با دقت قسمت های مختلف آتش خاموش کن را بررسی می کنند. اهرم فشار، شیلنگ، بدنه سیلندر و همه قسمت ها از لحاظ فرسودگی، پارگی و آسیب دیدگی چک می شود. در صورتی که مشکلی در برخی قطعات وجود داشت عملیات تعمیر و تعویض قطعه معیوب انجام خواهد شد. سپس با دستگاه های مخصوص و پمپ های هوا و غیره کپسول تحت تست نشتی قرار می گیرد. با این تست حتی کوچک ترین نشتی ها نیز نمایان خواهد شد. به هیچوجه قبل از انجام این بررسی ها، کپسول برای شارژ مجدد ارسال نخواهد شد.  

شارژ گاز کولر گازی در چه مواقعی ضروری است؟

آموزش شارژ کپسول آتش نشانی

4- مرحله آخرشارژ کپسول آتش نشانی

این کار نیاز به تخصص دارد و نباید افراد بی تجربه اقدام به شارژ کپسول های خانگی کنند. برای شارژ کردن باید ترکیبات مناسب و در اندازه دقیق وارد کپسول شود. برای اینکه حجم مواد اندازه گیری شود از دستگاه فشارسنج  استفاده می شود. این دستگاه میزان ورودی به کپسول را تحت کنترل دارد و متصدی می تواند با استناد به آن، میزان پر شدن کپسول را تحت کنترل داشته باشد. پر کردن بیش از حد کپسول اصلا توصیه نمی شود.

هم اکنون مواد شارژ کپسول های آتش نشانی در بازار موجود است و کسانی که در این زمینه آشنایی دارند می توانند از آن برای شارژ مجدد استفاده کنند. اما افراد مبتدی بهتر است برای اطمینان از یک شرکت تخصصی پر کننده کپسول آتش نشانی کمک بگیرند.

قیمت شارژ کپسول های آتش نشانی چقدر است؟

شرکت های شارژ کننده کپسول آتش خاموش کن قیمت های متفاوتی را برای این کار اعلام می کنند. یکی از مهم ترین عواملی که در تعیین قیمت شارژ تاثیر می گذارد نوع مواد به کار رفته برای شارژ است. برای مثال قیمت شارژ ترکیبات پودر گاز با قیمت شارژ ترکیب co2 و آب تفاوت دارد. در این مورد حق انتخاب ندارید و می بایست از همان ترکیب قبلی برای شارژ مجدد نیز استفاده شود.

عامل مهم دیگر مربوط به اندازه و وزن کپسول آتش نشانی می شود. سیلندرهای آتش خاموش کن از اندازه یک کیلوگرمی تا 250 کیلوگرمی در بازار موجود هستند. طبیعتا هزینه شارژ یک سیلندر کوچک یک یا دو کیلوگرمی خیلی کمتر از یک کپسول 10 تا 200 کیلویی است. هر چقدر کپسول بزرگ تر باشد از مواد بیشتری برای شارژ کردن، استفاده می شود و هزینه مواد و حمل و نقل و دستمزدها نیز بیشتر خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت شارژ  با ما تماس بگیرید. هوم سرویز، خدمات شارژ کپسول های آتش نشانی را ارائه می دهد. 

قیمت شارژ گاز کولر گازی چقدر است؟

شارژ کپسول های آتش نشانی خانگی

شرایط سرویس شارژ کپسول آتش نشانی در هوم سرویز

این سرویس توسط متخصص و به صورت کاملا استاندارد ارائه می شود. متخصصین دارای مجوز از پودرهای مورد تایید جهت شارژ کپسول ها استفاده می کنند.سفارش شارژ کردن کلیه خاموش کننده های خانگی و انواع کپسول های آتش نشانی اداری، تجاری و ….پذیرفته می شود. همه کپسول ها بعد از تحویل دارای کارت شارژ معتبر با نام شرکت شارژ کننده هستند. به همراه برگه شارژ بیمه نامی رسمی شرکت نیز ارائه می شود. قبل از تحویل کپسول های آتش نشانی، تست نشتی بدنه نیز انجام می شود.

این سرویس شامل مشاوره، بازرسی، فروش و شارژ کپسول های آتش نشانیی است. تحویل کپسول های شارژ شده بین 2 تا 5 روز طول می کشد. برای مراکز اداری و سازمان هایی که تعداد بالاتری کپسول برای شارژ دارند، تخفیف هایی در نظر گرفته شده است. جهت اطلاع از تخفیف ها و تسهیلات در تعداد بالا با ما تماس بگیرید.

ثبت درخواست برای سرویس شارژ کپسول آتشی نشانی در اپ هوم سرویز، کاملا رایگان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا