برقکاری ساختمان

آنتن مرکزی چیست و چه مزایایی دارد؟

آنتن مرکزی چیست آنتن مرکزی چه فایده ای دارد؟ چرا باید آنتن مرکزی را نصب کنیم؟ سوالاتی از این قبیل کم نیستند ولی پاسخ بسیار ساده است. یک آنتن مرکزی در ساده ترین حالت می تواند کارایی معادل کل آنتن های روی پشت بام را یکجا عرضه کند. همین ویژگی به ظاهر ساده، ده ها مزیت دیگر را به همراه دارد. این روزها در اغلب ساختمان های نوساز از سیستم آنتن مرکزی استفاده می شود. البته همه ساختمان های قدیمی هم می توانند این سیستم را جایگزین آنتن های قبلی کنند. سرویس نصب و تعمیر آنتن مرکزی هوم سرویز در همه مناطق تهران آماده همکاری با برج ها و آپارتمان های مسکونی است.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

 آنتن مرکزی چیست ؟

با دیدن اینهمه سیم و کابل به نظر می رسد با یک سیستم خیلی پیچیده و عجیب و غریب سر و کار دارید. واقعیت اینجاست که آنتن مرکزی سیستم ساده ای دارد. به صورت ابتدایی این سیستم از یک آنتن، تقویت کننده امواج و تقسیم کننده تشکیل شده. هر چه تعداد واحدها بیشتر باشد پیچیدگی کار هم بیشتر می شود ولی اصول کار به همین ترتیب است. در واقع آنتن تعبیه شده در این سیستم همانند دیگر آنتن های معمولی وظیفه دریافت سیگنال های تلویزیونی را دارد. کار تقویت کننده هم بهبود کیفیت خروجی است و تقسیم کننده ها هم سیکنال های ورودی را بین خروجی ها به صورت مساوی تقسیم می کنند. با کمی تفاوت همین سیستم در همه آنتن های ساده هم دیده می شود. اما تفاوت در اینست که یک آنتن مرکزی کار ده ها آنتن ساده را انجام می دهد؟

آنتن مرکزی نصب و اجرای کابل کشیآنتن مرکزی چیست

فواید نصب آنتن مرکزی چیست ؟

دیگر زمان جمع کردن آنتن های پشت بام رسیده است. با نصب یک آنتن مرکزی همه واحدها می توانند از سیگنال های تلویزیونی برای گیرنده های خود استفاده کنند. اولین مزیت آنتن مرکزی خلاص شدن از ده ها انتن کوچک و بزرگ روی پشت بام است. از نظر نمای شهری این امر تاثیر زیادی دارد اما آیا می دانید وجود چندین آنتن در بام ساختمان چه بدی هایی دارد؟ تداخل امواج، کیفیت نامناسب تصاویر، پوشش دهی ضعیف شبکه و ….. برخی از مشکلاتی است که آنتن های معمولی دارند. نصب چندین آنتن در فضای محدود پشت بام موجب تداخل امواج می شود و آنتن ها موجب نویز و پارازیت روی یکدیگر می شوند. با نصب آنتن مرکزی مشکل نویز و تداخل امواج برای همیشه حل خواهد شد. اما این تنها فایده ای نصب آنتن مرکزی نیست.

  • پوشش دهی آنتن مرکزی چیست ؟

امواج تلویزیونی در فضای نا محدودی وجود دارند. این امواج توسط ایستگاه های محلی در مناطق پخش می شوند. برای دریافت این امواج نیاز به گیرنده های قوی و آنتن تلویزیونی دارید. با نصب آنتن مرکزی هیچ سیگنالی را از دست نخواهدی داد. بهترین مکان برای نصب آنتن مرکزی پشت بام منازل است. در این ارتفاع سیگنال های زیادی وجود دارند که همگی توسط آنتن مرکزی شکار می شوند. در مقایسه با آنتن های قدیمی این سیستم سطح بیشتری را پوشش می دهد و اجازه عبور به سیگنال های عبوری را نمی دهد. این به مفهوم برخورداری از ده ها شبکه تلویزیونی با کیفیت در همه گیرنده های تلویزیونی اتصالی است.

چرا همه برج های مسکونی به آنتن مرکزی مجهز هستند؟

آنتن مرکزیآنتن مرکزی چیست؟
  • بدون نیاز به تنظیم آنتن

پس از نصب آنتن مرکزی و انجام تنظیمات اولیه، به ندرت نیاز به جابجایی یا تنظیم آن وجود دارد. در موارد معدودی لازم است تا سیگنال های تلویزیونی را دوباره تنظیم کنید. اما از نظر عملی با هر باد و طوفانی جهت آنتن تغییر نمی کند و لزومی ندارد پس از هر بارندگی و رگبار و باد، یکی از اعضای خانواده برای تنظیم آنتن به پشت بام برود. این آنتن های مرکزی سیستم بسیار قوی تر و کارامدتری دارند و به این سادگی ها دچار آسیب نمی شوند. بدون نگرانی از شرایط جوی در خانه بنشینید و از تماشای شبکه های مختلف تلویزیونی لذت ببرید. در صورت نیاز به تعمیر آنتن مرکزی و یا جابجایی و هر تغییر دیگری با خدمات نصب و راه اندازی آنتن مرکزی هوم سرویز هماهنگ کنید تا بلافاصله نصاب به محل اعزام شود. هزینه تعمیرات منصفانه و با نرخ رقابتی اعلام می شود. 

  • اتصال به دیگر دستگاه ها

آنتن مرکزی چیست؟ در واقع این یک آنتن است که کارایی بسیار بیشتری دارد. با توجه به نیاز خانواده ها نصب دوربین مدار بسته و سیستم های امنیتی در ساختمان های مسکونی بسیار رایج شده است. اغلب خانواده ها تمایل دارند سیستم دوربین موار بسته را به گیرنده های تلویزیونی متصل کنند. این امکان در سیستم آنتن مرکزی به سادگی امکان پذیر است. وقتی در خانه نشسته اید می توانید با تعویض کانال دوربین های امنیتی ساختمان را هم چک کنید. بدون اینکه لازم باشد کاری انجام دهید همه تنظیمات از قبل روی آنتن مرکزی و گیرنده های تلویزیونی انجام شده است. این یکی از کارایی های بسیار مهم آنتن مرکزی است که مورد توجه خانواده ها قرار گرفته است. به طور کلی همه گیرنده های دیگر قابل اتصال به این سیستم هستند.

نکات ضروری برق کشی ساختمان مسکونی

نصاب آنتن مرکزیآنتن مرکزی چیست

تعرفه نصب و تعمیر آنتن مرکزی هوم سرویز

قیمت نصب و تعمیر آنتن مرکزی

خدمات نصب و تعمیر آنتن مرکزی در تهران

با خواندن این مطلب حتما تا می دانید آنتن مرکزی چیست و چقدر برای ساختمان مهم است. سرویس نصب و تعمیر آنتن مرکزی توسط نصاب حرفه ای هوم سرویز ارائه می شود. ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن این سامانه رایگان است. پس از ثبت سفارش هماهنگی برای بازدید همیار انجام می شود. پس از بررسی محل و تعیین مقدار کابل و سیم و دیگر لوازم، در صورت رضایت مشتری کار انجام می شود. تهیه لوازم و قطعات بر عهده مشتری است و همیار در صورت خرید حتما فاکتور ارائه خواهد داد. نگران هزینه های نصب آنتن مرکزی نباشید. همه خدمات هوم سرویز طبق نرخ اتحادیه قیمت گذاری می شود و قابل رقابت در بازار است. همه خدمات ارائه شده تضمین شده هستند.

جهت ثبت سفارش رایگان سرویس نصب و تعمیر آنتن مرکزی از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا