لوازم خانگی

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی چه دلیلی دارد؟

گاهی موقع خارج کردن لباس ها از ماشین لباسشویی متوجه خیس بودن البسه می شوید. به طور معمول ذرات آب در چرخش های سریع از بافت پارچه خارج می شود. اما وقتی تخلیه آب دچار مشکل شود، لباس ها خیس باقی می مانند. عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی یک مشکل شایع است. اگر نصب دستگاه به درستی انجام شده باشد نباید سیستم تخلیه آب، مشکلی داشته باشد. برای تعمیر ماشین لباسشویی ابتدا باید علت تجمع آب در دستگاه و عدم تخلیه آب را پیدا کنید. چرا آب از ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود؟ جمع شدن آب در محفظه دستگاه چه دلیلی دارد؟ آیا می توان این مشکل را برطرف کرد؟ در این مطلب جواب همه سوالات مربوط به عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی را پیدا می کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چرا آب ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود؟

لباس های کثیف را داخل محفظه لباسشویی می گذارید و تنظیمات شستشو لباسشویی را انجام می دهید. شستشو شروع می شود و لباس ها پشت سر هم به چرخش در می آیند و ناگهان وسط کار، لباسشویی گیر می کند. این در حالی است که آب داخل محفظه تخلیه نشده و عملیات شستشو تکمیل نشده است. این سناریو بارها و بارها اتفاق می افتد و خیلی ها درگیر چنین جریانی هستند. در این مورد باید ابتدا لباس ها را دستگاه خارج کنید اما این هم خودش مشکلاتی دارد. اگر با این مشکل روبرو شدی ابتدا دستگاه را خاموش کرده و سیم برق اصلی دستگاه را قطع کنید. سپس لباس ها را از دستگاه خارج کنید. با باز کردن درب ماشین لباسشویی، آب اضافی به بیرون می ریزد پس از قبل در این مورد احتیاط لازم را داشته باشید. 

نکته: در قسمت پایین و جلوی دستگاه یک دریچه کوچک وجود دارد که در موقع لزوم با باز کردن آن، آب داخل ماشین لبایشویی تخلیه می شود.

علت عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی: فیلتر پمپ تخلیه مسدود شده است

در همه برندهای ماشین لباسشویی تقریبا سیستم شستشو و تخلیه آب یکسان طراحی شده است. پمپ تخلیه وسیله ای است که در لباسشویی وظیفه تخلیه آب را بر عهده دارد. معمولا در پروسه شستشو چندین بار پمپ شروع به کار کرده و آب کثیف را از دستگاه خارج می کند. برای اینکه پمپ سالم باشد یک فیلتر قبل از پمپ، تعبیه شده که می تواند بسیاری از مواد را حذف کند. کرک های لباس، سنجاق، دکمه و … همگی توسط این فیلتر متوقف می شوند تا به پمپ آسیب نرسد. این فیلتر پس از مدتی با انبوهی از کرک لباس و غیره پوشیده می شود و دیگر کارایی خوبی ندارد. در برخی از مواقع هم پمپ به طور کامل مسدود می شود که در این صورت تخلیه آب از دستگاه نیز با مشکل روبرو می شود.

با باز کردن فیلتر و تمیز کردن آن دوباره می توانید دستگاه را راه اندازی کنید

تخلیه نشدن آب لباسشویی :شلنگ تخلیه مسدود شده است

یکی از اصلی ترین دلایل تخلیه نشدن آب از محفظه لباسشویی اینست که مسیر تخلیه به نوعی مسدود شده است. شلنگ تخلیه از پشت ماشین لباسشویی تا لوله کشی فاضلاب ادامه دارد. هر چیزی که مانع عبور آب شود در کارکرد دستگاه و تخلیه آب، مشکل ایجاد می کند. گاهی شی خارجی داخل لوله گیر می کند که با خارج کردن آن، مسیر آب هم باز می شود. البته امکان تعویض شلنگ تخلیه هم وجود دارد با عوض کردن شلنگ در واقع راه عبور آب فاضلاب هم باز می شود و دیگر شاهد جمع شدن آب در داخل محفظه لباسشویی نخواهید بود مگر اینکه ایراد در جای دیگری باشد.

نکات نگهداری از ماشین لباسشویی در منزل

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی: مسیر خروجی فاضلاب زیر دیگ مسدود شده است

به ندرت قطعه ای از لباس یا جوراب قبل از اینکه به فیلتر برسد وارد مجاری تخلیه زیر دیگ دستگاه می شود. این قطعات می توانند مسیر خروجی آب را کامل مسدود کنند. به این ترتیب عملیات شستشو به خوبی انجام نمی شود و آب کثیف داخل محفظه دستگاه جمع می شود. تعمیرکار با باز کردن دستگاه و خارج کردن لنگه جوراب و … می تواند لباسشویی را تعمیر کند.

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی: پمپ تخلیه خراب شده است

در همین مطلب توضیح داده شد که مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه موجب می شود تا آب از دستگاه خارج نشود. اما گاهی مشکل مربوط به خود پمپ است. چنانچه دکمه، سر زیپ و …. از لباس جدا شود و بتواند از فیلتر عبور کند، موجب آسیب جدی به پمپ دستگاه می شود. شکستن پره های پمپ یکی از همین موارد است. با تعویض به موقع فیلتر می توان تا حدودی از شکستن پره ها جلوگیری کرد. البته فرسودگی پمپ در دستگاه های قدیمی را نباید نادیده گرفت کارکرد مداوم ماشین لباسشویی موجب فرسایش پمپ و از کار افتادن آن می شود. در این صورت آب در داخل لباسشویی باقی می ماند و نمی تواند به لوله کشی فاضلاب وارد شود. با تعویض پمپ تخلیه، مشکل کامل برطرف می شود.

تخله نشدن آب ماشین لباسشویی: تایمر( برد) دستگاه خراب است

خراب شدن بُرد یا تایمر یک مشکل جدی است که به طور کلی کارکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. برد یا تایمر همان مغز متفکر دستگاه ایت. این بخش الکترونیکی و بسیار حساس همه تنظیمات دستگاه را کنترل می کند. دستور شروع شستشو و تخلیه ماشین لباسشویی توسط برد انحام می شود. اگر اختلالی در تایمر و برد دستگاه رخ دهد عملیات شستشو و تخلیه آب به فاضلاب نیز دچار مشکل می شود. برای تعمیر برد با سرویس تعمیرات ماشین لباسشویی هوم سرویز تماس بگیرید. متخصص تعمیرکار لباسشویی بلافاصله به محل اعزام می شود و تعمیرات برد و یا تعویض قطعه انجام می شود.

تخلیه آب ماشین لباسشویی

تعرفه تعمیرات ماشین لباسشویی در هوم سرویز

قیمت تعمیر ماشین لباسشویی
قیمت نصب ماشین لباسشویی

خدمات نصب و تعمیر ماشین لباسشویی

نصب لباسشویی و تعمیرات آن یکی از خدمات پر تقاضا در هوم سرویز است که در همه ایام درخواست کننده دارد. نحوه درخواست به این صورت است که پس از نصب اپلیکیشن رایگان هوم سرویز می توانید وارد صفحه سرویس مورد نظر شده و بر روی آن ثبت سفارش کلیک کنید. با پاسخگویی به چند سوال ساده و ثبت اطلاعات تماس، سفارش شما در لیست قرار می گیرد. منتظر تماس تیم پشتیبانی باشید هماهنگی برای اعزام تعمیرکار متخصص به محل از طریق تماس تلفنی انجام می شود. پس از حضور همیار در محل، ابتدا عیب یابی انجام می شود و بعد هزینه تعمیرات ماشین لباسشویی به صورت شفاف اطلاع رسانی خواهد شد. در صورت تمایل مشتری و پس از توافق، تعمیرات در محل انجام می شود. پس از پایان کار هیچ هزینه اضافی پرداخت نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا