نظافت و پذیرایی

گل های بهاری باغچه ای و گلدانی را بشناسیم!

هم زمان با نو شدن سال، گل های بهاری باغچه ای و گلدانی نیز به بازار می آیند. با خرید حتی یک گلدان کوچک هم، حال و هوای خانه عوض می شود. بعضی از گیاهان سایه دوست هستند و حتی در محیط های کم نور آپارتمان هم به خوبی رشد می کنند. داشتن باغچه ای کوچک یا تراس یک غنیمت است که امکان نگهداری از گل های بیشتری را فراهم می کند. کاشت انواع گل و گیاه در بهار امسال را حرفه ای انجام دهید. هوم سرویز خدمات نگهداری از گل و گیاه، ویژه نوروز را ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

نگهداری از گل های بهاری

شرایط کرونایی باعث شده تا زمان بیشتری را در خانه سپری کنید. تحمل این وضع در طولانی مدت مشکل است اما با نگهداری از گل های طبیعی می توان تا حدود زیادی روحیه را با نشاط نگه داشت.حالا که بهار رسیده و هوا برای رشد گیاهان مناسب است دست دست نکنید. گل های رنگارنگ و زیبایی بهاری را به خانه بیاورید تا سرزندگی و نشاط با این گلها وارد زندگی تان بشود. اصلا دیدن رشد یک گیاه کوچک خودش کلی آدم را سر ذوق می آورد.

گلهای بهاری عمر کوتاهی دارند پس تا فرصت باقیست چندین گیاه خوش رنگ و بو را خریداری کنید. موقع خرید دقت کنید که هر نوع گلی به مراقبت نیاز دارد اگر شرایط نگهداری از گل های طببیعی را ندارید دیر یا زود گل های قشنگ تان خشک می شود.

از معروف ترین گلهای بهاری می توان به گل سنبل و گل لاله اشاره کرد. این گل ها نشانه ای از نو شدن سال هستند و طرفداران زیادی دارند. عمر گل لاله و سنبل بسیار کوتاه است اما گلهای خوش عطر و رنگ زیبایی وجود دارد که تا اواخر بهار نیز گلدهی دارند.

ترفندهای مراقبت از گل و گیاه در زمستان

نگهداری از گل های بهاری

انواع گل های بهاری

بوی بهار همه گیاهان را زنده می کند. همه گیاهان برگ دار و گلدار در فصا بهار به بار می نشینند و شروع به رشد می کنند. از لحاظ تنوع، در فصل بهار گلهای بیشتری را برای نگهداری پیدا می کنید. برخی از این گیاهان عمر کوتاهی دارند و تا اواخر فروردین و اردیبهشت عمر گلدهی شان تمام می شود. به طور کلی گیاهان مخصوص فصل بهار به دو گروه تقسیم می شود:

الف-باغچه ای

ب-گلدانی

گل های بهاری باغچه ای

این گیاهان برای فضای بیرون از خانه مناسب هستند. حیاط اغلب ویلاها با این گل ها تزئین شده. هوا که بوی بهار می گیرد گلهای رنگارنگ هم بر نرده ها و حفاظ حیاط خانه جلوه گری می کنند. معولا این گیاهان رشد بیشتری دارند و انواع رونده آن روی داربست و حفاظ فلزی را هم می پوشانند. اگرچه ساخت حفاظ شاخ گوزنی برای امنیت باغ و ویلا انجام می شود اما گل های رونده باغچه ای هم مکانی برای حرکت پیدا می کنند. در همین تهران هم گل های یاس و پیچ امین الدوله و … را در سر در خانه ها و نرده های حفاظ حیاط منازل می توانید ببینید.  واقعا هیچ دکوراسیون دیگری تا به این حد، محوطه را زیبا و صمیمی نشان نمی دهد.

گل های باغچه ای نیاز نوری بیشتری دارند و در فضای سایه یا محیط آپارتمان رشد خوبی ندارند. برخی از این گیاهان حالت درختچه دارند ولی زیباترین گل های فصل بهار، اغلب گیاهان کوتاه قامت باغچه ای هستند. برخی از محبوب ترین گل های بهاری باغچه ای اینها هستند:

نگهداری از نرگس زرد

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟

گل نرگس

نرگس از گیاهان مقاوم و کوتاهی است که در طبیعت به صورت خودرو، رشد می کند. این گیاه از طریق پیاز تکثیر می شود. اگر پیاز گیاه در فصل پاییز، کاشته شود، کل زمستان و بهار نرگس، گلدهی دارد. در حالت عادی از اواخر اسفند و اوایل فروردین گلدهی نرگس شروع می شود ولی در گلخانه می توانند فضل گلدهی گیاه را چند ماهی جلوتر بیندازند.

این گیاه پس از پایان گلدهی، از بین نمی رود و سالهای بعد نیز گلهای درشت تر و زیباتری می دهد. نرگس های جوان گل های ریزتری دارند. برای اینکه گلدهی گیاه بیشتر شود در فصل بهار با احتیاط گیاهان هرز و علف های باغچه را وجین کنید.

نرگس زرد را می توان در گلدان نیز پرورش داد ولی معمولا در داخل خانه، گیاه علفی شده و گل نمی دهد. نرگس به صورت شاخه بریده نیز به فروش می رسد و دوام نسبتا خوبی هم دارد.

بهترین گیاهان زینتی برای فصل زمستان

 

رسیدگی به گیاهان آپارتمانی

بنفشه

واریته های گوناگونی از گیاه تولید شده که یکی از یکی قشنگ تر هستند. علاوه بر گیاه بنفش رنگ انواع بنفشه در رنگ های صورتی، زرد، قرمز، سفید و … به باغچه تان زیبایی خاصی می دهد. اصولا بنفشه از گل های بهاری باغچه ای است که برای فضای بیرون از خانه مناسب است.

بنفشه به نور زیاد و آفتاب کامل نیاز دارد. کمبود نور به شدت روی گل دادن بنفشه تاثیر می گذارد. بهترین مکان برای رشد و گلدهی بنفشه، باغچه ای با نور کامل و مقداری سایه روشن است.

در آبیاری بنفشه دقت کنید گل های بهاری بنفشه به آبیاری منظم نیاز دارد و در برابر خشکی و کم آبی بسیار حساس است. برای گلدهی بیشتر می توانید با کوددهی گیاه را تغذیه کنید.

از اواخر فروردین که هوا گرم تر می شود، بنفشه هم دیگر گل نمی دهد و تا سال بعد باید منتظر گل های زیبای بنفشه باشید.

نگهداری از گیاهان و گلهای آپارتمانی

گل های بهاری گلدانی

گل های بهاری گلدانی

این گیاهان حتی در فضای کوچک تر و یک گلدان هم رشد می کنند. اگر باغچه و باغ ندارید می توانید در تراس، بالکن، پاسیو و حتی راه پله های نورگیر نیز از این گل های بهاری زیبا نگهداری کنید. مهم اینست که نیازهای نوری و تغذیه ای گیاه فراهم باشد. اگرچه گیاه در خاک باغچه رشد بهتری دارد ولی این گیاهان را در گلدان نیز می توانید نگهداری کنید.

گل پامچال، بنفشه،اشرفی و …. همگی در یک گلدان هم رشد می کنند ولی خاک باغچه برایشان مناسب تر است. برخی از گل ها هم مخصوص نگهداری در داخل خانه هستند. این گیاهان در باغچه و فضای بیرون دوام نمی آورند. در ادامه برخی از گل های بهاری آپارتمانی را معرفی می کنم

نکات پرورش گل و گیاه در خانه

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟

طریقه نگهداری از آنتوریوم

گل آنتوریوم

Anthurium از زیباترین گل های بهاری است که واریته های متنوعی دارد.  شکوفه های قرمز، صورتی، سفید، زرد به مدت 2 ماه سالم و با نشاط باقی می مانند. این گیاه به سرما حساس است ولی با شآغاز فصل بهار، گل دادن آنتوریوم هم شروع می شود. برای اینکه شکوفه های خوب و بزرگتری داشته باشد تامین نور متوسط برای گیاه الزامی است.

یک نکته جالب در مورد آنتوریوم وجود دارد و آن شکل گل ها و برگ گیاه است. در واقع هم برگها و هم گلها به شکل قبلی هستند و تنها تفاوت در رنگ است. برگ و گل هر دو یک شکل و ضخیم هستند. آنتوریوم از گل های مقاوم است و در گیاه مسن، میزان گلدهی بیشتر است.

انواع گل های بهاری آپارتمانی

گل سنبل

Hyacinthus orientalis یکی از سین های هفت سین نوروزی هم هست. 95 درصد از گل های سنبل محصول کشور هلند هستند. این گیاه از اواخر اسفند شروع به گلدهی می کند تا اواخر فروردین هم امکان گل دادن سنبل هست. به طور کلی سنبل از گلهای بهاری با عمر بسیار کوتاهی است. گل ها به صورت خوشه ای و بر روی ساقه گوشتی رشد می کنند.

تنوع رنگ سنبل خوب است انواع گونه های بنفش، صورتی، زرد، سفید، قرمز و آبی سنبل نیز وجود دارد. در همه واریته ها گل دهی به همین شکل است اما تعداد گلچه ها و اندازه آن تفاوت هایی دارد. رشد قدی گیاه بین 15 تا 25 سانتیمتر در گونه های مختلف، نوسان دارد.

در اصل سنبل از گیاهان بهاری گلدانی نیست و معمولا در گلخانه پرورش داده می شود. سنبل گیاهی پیازی است که در فضای خانه رشد نمی کند اما می توانید یک گلدان سنبل را برای سال نو نگهداری کنید. پس از یکبار گلدهی، دیگر گل ها رشد نمی کنند ولی پیاز سنبل را می توان برای سال بعد هم نگهداری کرد.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گل های زیبایی بهاری

نگات نگهداری از گل های بهاری در داخل خانه

  • گلدان های گل را یکجا قرار دهید. در همه نقاط خانه گلدان را پخش کنید
  • به طور منظم گیاهان آپارتمانی را آبیاری کنید اما آبیاری منظم به معنای زیاد آب دادن به گیاه نیست
  • گلدان ها را سالی یکبار با گلدان بزرگ تر تعویض کنید
  • هرس گیاهان آپارتمانی موجب رشد بیشتر گیاه می شود
  • گل های خشک شده را بلافاصله جدا کنید زیرا موجب پژمردگی گل های دیگر می شوند

تعرفه مراقبت از گیاهان زینتی هوم سرویز

قیمت مراقبت گل و گیاه

خدمات باغبانی و نگهداری از گل و گیاه در تهران

تعویض گلدان و خاک، هرس سرشاخه ها، قلمه زدن گیاهان، کوددهی و سمپاشی گیاهان و کلیه امور نگهداری از گیاهان باغچه ای و گلدانی پذیرفته می شود. این سرویس خدمات ویژه ای را هم زمان با اغاز سال نو ارائه می دهد. با کمک باغبان حرفه ای، تنها یک قدم با باغ رویایی خود فاصله دارید. جهت ثبت درخواست از اپ هوم سرویز استفاده کنید. در جدول منتشر شده لیست هزینه ها را مشاهده می کنید این لیست به طور دائم به روزرسانی می شود. مشاوره و راهنمایی تلفنی برای خرید گیاهان کاملا رایگان است. 

سرویس مراقبت گل و گیاه را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز به رایگان ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا