برقکاری ساختمان

بوق ممتد تلفن ثابت نشانه چیست؟

با ورود تلفن‌های همراه به زندگی روزمره، جایگاه تلفن ثابت کمی کمرنگ‌تر شده است‌. اما اشتباه است اگر بگوییم که جایگاه خود را از دست داده است. هنوز هم شما طولانی‌ترین و بهترین مکالماتتان، همان مکالماتی است که با تلفن ثابت انجام می‌دهید. اگر تلفن ثابت شما خراب شود چه می‌کنید؟ بوق‌های تلفن ثابت به چه معناست؟ آیا می‌دانید اگر تلفن ثابت بوق ممتد زد، چه باید انجام دهید؟ با ما همراه شوید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

بوق ممتد از آن دست اتفاقاتی است که احتمالا برای شما هم‌ پیش آمده است. این اتفاق افتاده است که پس از شماره‌گیری تنها با صدای بوق ممتد مواجه شده باشید. بارها دکمه‌ی قطع و وصل تلفن را زده‌اید ولی هیچ تغییری نکرده است. در اینگونه مواقع تنها یک راه به ذهن هر کسی می‌رسد. باید به فرد متخصصی تماس بگیرید تا با بررسی سیم کشی تلفن و رفع خرابی شما را از این‌ مشکل رهایی بخشد. با این حال بهتر است تا انتهای مسیر با ما همراه باشید تا بتوانید در مواقع ضروری خودتان برای عیب‌یابی تلفن نیز اقدام نمایید.

عملکرد سیستم تلفن چگونه است؟

تلفن ثابت
تلفن ثابت

سیستم تلفن به این ترتیب عمل می‌کند که امواج صوتی را دریافت کرده و آن را به امواج الکتریکی تبدیل می‌نماید. این امواج در دستگاه مشابه گیرنده، دریافت شده و به همان روش قبلی به امواج صوتی تبدیل می‌شوند. 

تلفن‌های ثابت اولیه در ابتدا تنها با مکانیزم‌های ساده‌ای که از پریز و مغناطیس استفاده می‌کردند، تشکیل می‌شدند. سپس با پیشرفت علم این روش جای خود را به سیستم‌های الکترونیکی داد تا کیفیت صدا بهبود یابد.

از طرفی مراکز تلفن نیز با گسترش علم و تکنولوژی کم کم از سیستم‌های دستی به سیستم‌های خودکار و سپس به سیستم‌های هوشمندی تبدیل شدند که به صورت دیجیتالی مقصد و مبدا را به یکدیگر متصل می‌کردند.

در زمانی که تلفن شما در حالت استندبای قرار می‌گیرد، ولتاژ dc مستقیمی در حدود ۳۰ تا ۴۵ ولت در سیم‌ها آماده به کار هستند. زمانی که شما گوشی را برمی‌دارید این ‌ولتاژ به حدود ۱۲ تا ۲۰ ولت کاهش پیدا می‌کند. 

سیم‌کشی که‌ از مرکز مخابرات انجام می‌شود در جعبه‌های طوسی است که به دیوار نصب می‌شود. سپس باید این سیم را شما به کمک یک متخصص به خانه‌ی خود متصل کنید‌.

همین جعبه‌ی طوسی که در بالا بیان شد دارای دو بخش مشتری و مخابرات است. شما به قسمت مشتری دسترسی دارید.

 بوق ممتد نشانه‌ی چیست؟

یکی از ایراداتی که ممکن است برای تلفن ثابت پیش آید، شنیدن صدای بوق ممتد است. این وضعیت زمانی به وجود می‌آید که شما حتی پس از شماره‌گیری نیز صدای بوق ممتد را می‌شنوید و شماره‌گیری انجام نمی‌شود. 

بوق‌های مختلفی که از تلفن می‌شنوید می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند. اما‌ همه‌ی آن‌ها می‌توانند نشانه‌ی این مساله باشند که تلفن شما دچار مشکل شده است و برای رفع آن باید اقدام کنید.

قیمت سیم کشی تلفن و رفع خرابی

چاره بوق ممتد چیست؟

چه تلفن شما بوق ممتد را یکنواخت پخش می‌کند چه بوق اشغال را، شما باید برای عیب‌یابی اقدام کنید. حتی اگر با مخابرات نیز تماس بگیرید از شما همین را می‌خواهند. آن‌ها به شما خواهند گفت که ابتدا از سالم بودن سیم‌کشی درون ساختمان مطمئن شوید، چنانچه مشکل مرتفع نشد، با مخابرات مجددا تماس حاصل نمایید.

برای عیب‌یابی تلفن، باید به سراغ همین جعبه‌های تقسیم بروید. برای این منظور بهتر است ابتدا تلفن خود را به یکی از جک‌های جعبه متصل نمایید. اگر بوق طبیعی باشد مشکل از درون خانه است. در غیر اینصورت دوباره باید با مخابرات تماس بگیرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سیم کشی تلفن و رفع خرابی هم ارائه میده؟

توصیه‌ی اکید ما این است که برای انجام این کار حتما مراقب باشید. سیم‌ها همانگونه که گفته شد دارای ولتاژ برق هستند. درست است که این ولتاژ بسیار اندک است، اما توجه داشته باشید که همین میزان کم می‌تواند برای شما خطر‌آفرین باشد. چنانچه از ضربان‌سازهای قلب استفاده می‌کنید، هرگز خودتان اقدام به انجام این کار نکنید. در بهترین شرایط باید از متخصصین کمک بگیرید.

تعمیر خطوط
تعمیر خطوط

علت بوق ممتد تلفن ثابت

بوق‌های مختلف نشانه‌ی اشکالات متعددی هستند که برای تلفن و سیم‌کشی منزل شما به وجود آمده است. شما کدام بوق را با برداشتن گوشی تلفن می‌شنوید؟

بوق اشغال نشان‌دهنده‌ی این مطلب است که یا شئی فلزی با سیم‌کشی اتصال پیدا کرده است یا سیم‌کشی کلا نادرست انجام شده است.

بوق ممتد به شما خواهد گفت که یا سیم‌های تلفن شما خیس شده و رطوبت مسئول این امر است یا کلا سیم‌ها قطع شده‌اند.

نبود صدای بوق نشان می‌دهد که سیم‌کشی یا قطع شده و آسیب دیده است یا اتصالی در میان سیم‌ها به وجود آمده است. 

راهکاری برای رفع بوق ممتد تلفن ثابت

حال که توانستید علت ایراد تلفن خود را دریابید، زمان آن رسیده است که در صدد حل آن برآیید. توصیه اکید ما مانند قسمت قبلی این است که تنها زمانی اقدام کنید که در  این مسئله سررشته داشته باشید. در غیر این صورت بهتر است حتما از متخصصین سیم‌کشی بخواهید تا به شما کمک کنند.

اگر صدای بوق اشغال را شنیدید و متوجه علت آن شدید، باید به رنگ سیم‌ها و اتصالات توجه کنید. ممکن است با بررسی آن‌ها بتوانید مشکل را دریابید.

بر اساس آنچه در قسمت قبل گفته شد، شنیدن صدای بوق ممتد نشانه‌ی خیس بودن سیم‌ها است‌. برای این منظور بهتر است تا داخل جعبه‌ی تقسیم و سیم‌ها را بررسی کنید و رد رطوبت را دریابید. 

اما اگر صدای بوقی نشنیدید باید جک‌ها را بررسی کنید تا دریابید اتصالی رخ داده یا نه. ممکن است یکی از سیم‌ها لخت شده باشد.

گام بعدی چیست؟

سیم‌های تلفن که در جعبه‌ی تقسیم قرار دارند، بسیار ظریف و البته ضعیف هستند. این امر سبب می‌شود که کسی آن‌ها را جدی نگیرد. این در حالی است که می‌توان با کمی دقت آن‌ها را از هرگونه ایرادی دور نگه داشت. تنها با چند تجهیزات کوچک و ساده می‌توانید این خرابی‌ها را رفع نمایید. 

ممکن است تصور کنید پیچاندن نوار با قطر بالا باعث می‌شود تا از این سیم‌ها محافظت کنید. اما باید بدانید همین کار بیشتر این سیم‌ها را در معرض خشک شدن، یا خم شدن قرار می‌دهد. از طرفی اگر این سیم‌ها در معرض رطوبت قرار گیرند، از بین می‌روند. همین امر سبب شنیدن صدای بوق ممتد می‌شود.

برای تعمیر سیم‌ها، نه چسباندن چسب مناسب است، نه لحیم دادن و نه رابط‌های گلوله‌ای ماشینی. هر کدام از این موارد پس از مدتی فرسوده یا خشک می‌شوند و بعد از مدت اندکی از بین می‌روند. ممکن است رطوبت آن‌ها را از بین ببرد. یا اگر کیفیت مطلوبی نداشته باشد مشکلات بعدی را به وجود می‌آورد‌.

برای رفع مشکل بوق ممتد چه راهی پیشنهاد می‌شود؟

بهتر است پس از یافتن محل رطوبت اقدام به ترمیم سیم کنید. برای این‌کار لازم است تا از یک بلوک رابط ردیفی استفاده کنید. برای این کار نیاز به یک پیچ‌گوشتی هم دارید. این بلوک‌ها از نوع منگنه‌ای هستند. به این وسیله، کابل درون وسیله‌ی تیزی به نام V پانچ می‌شود. روکش برداشته می‌شود و اتصال به وجود می‌آید. پیچ گوشتی نیز برای این است که بتوانید سر V را خم کنید تا این اتصال به وجود آید.

سپس زمان آن رسیده است که تعمیر ظاهری سیم‌های خود را انجام دهید. مطمئن باشید که این کار جواب می‌دهد.

یک نکته‌ی خیلی مهم

توجه‌ کنید ما دوباره به شما توصیه می‌کنیم که بهتر است یا از ابزارهایی استفاده کنید که حافظ جان شما هستند، یا از متخصصان و مهندسان حرفه‌ای کمک بگیرید‌.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سیم کشی تلفن و رفع خرابی هم ارائه میده؟

سیم‌های تلفن دارای ولتاژ پایین برق هستند. این ولتاژ می‌تواند در مواقعی برای جان شما خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. 

سیم کشی
سیم کشی

کلام آخر

تلفن ثابت، با اینکه در مقابل تلفن‌های همراه و گستردگی استفاده‌ی آن‌ها قرار گرفته است، اما هنوز هم جایگاه ویژه‌ای در زندگی ما دارد.

خراب شدن هر چیزی می‌تواند شما را دچار سردرگمی کنید. علی‌الخصوص اگر تعمیر آن وسیله در حیطه‌ی کاری شما نباشد. یا مانند تلفن، با جعبه‌ای سروکار داشته باشد که پر از سیم‌های گوناگونی است که گاه از هیچکدام اطلاعی نداریم.

خطوط تلفن ثابت نیز از آن دست مواردی است که اگر  دچار ایراد شود، باید مسیری طولانی را بپیمایید تا بتوانید آن را دوباره به دست آورید. گاه تعمیر آن منوط به همکاری مخابرات است. گاه باید از یک مهندس متخصص در این زمینه کمک بگیرید. حال اگر این اتفاق در زمانی بیفتد که همه جا تعطیل است، فشار دوچندانی را به شما تحمیل خواهد کرد.

بهتر است تا خودتان اندک سررشته‌ای در این  زمینه داشته باشید تا اگر لازم بود، در مواقع بحرانی خودتان برای رفع آن اقدام کنید.

صدای بوق ممتد یکی از مواردی است که اغلب پس از یک هوای ابری و طوفانی و گاه بارانی رخ می‌دهد. شما پس از شماره‌گیری متوجه می‌شوید که همچنان تلفن شما بوق ممتد می‌زند و شماره‌گیری اتفاق نمی‌افتد. 

اینگونه موارد زمانی که رخ داد، باید بدانید به احتمال بسیار زیاد ایراد اصلی از جعبه‌ی تقسیم سیم‌کشی است که در منزل خودتان نصب شده است. پس بهتر است قبل از تماس با مخابرات یا خودتان یا یک فرد متخصص نگاهی به این جعبه‌ی طوسی رنگ که اغلب در  حیاط یا زیر زمین نصب شده است بیاندازید‌.

وجود رطوبت اغلب یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که باعث می‌شودسیم‌های شما اتصالی کرده و شما صدای بوق ممتد را بشنوید. برای این منظور باید رد رطوبت را بگیرید و پس از یافتن آن به ترمیم سیم‌کشی بپردازید.

سعی کنید به دلیل وجود جریان برق ضعیف در سیم‌های برق از اقدام خودسرانه و بدون تجهیزات بپرهیزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا