نظافت و پذیرایی

شستن پتو را با خیال راحت به خشکشویی بسپارید

 پتو یکی از کالاهای پر استفاده در هر خانه ای است و به همین خاطر، هر چند وقت یکبار و مخصوصا بعد از زمستان نیاز به شستشو دارد. شستن پتو با ماشین لباسشویی به خاطر بزرگی آن و وزن زیادش، بسیار سخت است و ممکن است به ماشین لباسشویی آسیب برساند. اما روش های دیگری هستند که می توانید از آنها برای شستن پتو استفاده کنید. البته راحت ترین کار این است که شستن پتو در خشکشویی انجام شود و با هزینه بسیار کمی این کار را به یک خشکشویی مناسب بسپارید. در ادامه می خواهیم نکات مهمی را در مورد شستن پتو به شما بگوییم که رعایت آنها کمک می کند این کار را راحت تر و بهتر انجام دهید. اگر می خواهید پتوهای خانه خودتان را بشویید و قصد ندارید از خدمات خشکشویی پتو به صورت آنلاین استفاده کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

شستشوی انواع لباس
نکات مهم در شستشوی پتو

نکات مهم در شستشو و خشکشویی پتو

فرقی نمی کند که شما بخواهید پتو را در خانه بشویید یا آنرا به خشکشویی ببرید، شستن پتو اصول مشترکی دارد که باید آنها را رعایت کنید تا آسیبی به پتو نرسد و مشکلی برای آن ایجاد نشود. در ادامه می خواهیم چند نمونه از مهمترین نکات شستشوی پتو را بررسی کنیم:

1- برچسب پتو را فراموش نکنید:

همیشه یادتان باشد که برای شستن لباس ها و مخصوصا کالاهایی مانند پتو، برچسب آنها را چک کنید تا بتوانید متوجه شوید که چه شرایط شستشویی نیاز دارند. معمولا روی این برچسب ها، تمامی مشخصات از جمله جنس پتو، درجه حرارت آب مناسب، موادی که با استفاده از آنها می توانید پتو را بشویید و… نوشته شده اند و با مطالعه این برچسب کوچک، می توانید بفهمید که چه شرایطی برای پتو مناسب است و به آن آسیبی نمی رساند. با این کار می توانید متوجه شوید چطور پتو را بشویید و درجه حرارت آب چقدر باشد که به بافت های پتو آسیبی نرسد.

2- نوع پتو مهم است:

پتوها جنس های مختلفی دارند و در شستن پتو باید جنس آنها را هم در نظر بگیرید. اگر برای شستن پتو می خواهید از ماشین لباسشویی استفاده کنید، حتما دقت کنید که پتو خیلی بزرگ و سنگین نباشد، چون در اینصورت ممکن است کل دیگ ماشین لباسشویی را پر کند و در چرخ های سریع به آن آسیب زیادی وارد کند. همچنین برخی از پتوها جنسی دارند که وقتی شسته می شوند، بازتر می شوند و حجمشان بیشتر می شود، در شستن پتو با ماشین لباسشویی این نکته را هم باید در نظر بگیرید.

وزن و جنس پتو
توجه به وزن و جنس پتو قبل از شستشو

3- وزن پتو را در نظر بگیرید:

همانطور که قبل تر هم گفتیم، ماشین لباسشویی فضای محدودی دارد و وزن محدودی را هم می تواند تحمل کند. وقتی شما یک پتوی بزرگ را در ماشین لباسشویی قرار می دهید، این پتو بعد از خیس شدن بسیار سنگین می شود و وزن آن می تواند آسیب های جدی به ماشین لباسشویی وارد کند. پس حواستان به این موضوع باشد که وزن پتو زیاد نشود و ماشین لباسشویی تان آسیب نبیند.

4- پتو را به تنهایی بشویید:

خیلی از افراد سعی می کنند چندین پتو را باهم بشویند یا هنگام شستن یک پتو، لباس های دیگری را هم با آن می شویند. این کار در کنار فشار آوردن به خودتان یا ماشین لباسشویی، باعث می شود پتو فضای کافی نداشته باشد و این موضوع روی بافت آن تاثیر منفی می گذارد. اگر چندبار پتو را در خانه شسته باشید، قطعا متوجه شده اید که بافت آن نرمی خود را از دست داده است و زبر شده است. دلیل این موضوع نبود فضای کافی هنگام شستن پتو است.

5- پتو را در مکان مناسب خشک کنید:

خیلی از افراد مخصوصا افرادی که حیاط یا پشت بام دارند، پتو را در زیر نور مستقیم آفتاب خشک می کنند. باید بدانید که خشک کردن پتو در زیر نور آفتاب مخصوصا پتوهایی که پشمی هستند، باعث می شود پتو کوچک تر شده و جمع شود و کم کم رنگ آن هم از بین می رود. پس هنگام خشک کردن پتو سعی کنید مکانی را در نظر بگیرید که زیر نور مستقیم آفتاب نباشد تا پتو خراب نشود.

6- از برنامه شستشوی پتو استفاده کنید:

معمولا ماشین لباسشویی برنامه ای جداگانه برای شستن پتو یا لباس های پشمی دارد که با تنظیم لباسشویی روی این حالت، پتوها بهتر شسته می شوند و فشار کمتری هم به ماشین لباسشویی وارد می شود. حتما ماشین لباسشویی را به خوبی بررسی کنید و اگر چنین حالتی روی آن قرار دارد، حتما از این حالت برای شستن پتو استفاده کنید.

7- وزن پتوی خیس را در نظر بگیرید:

اگر می خواهید خودتان پتو را بشویید و از ماشین لباسشویی استفاده نمی کنید، باید حواستان باشد که اولا پتو وقتی خیس می شود، تا سه برابر وزن خودش سنگین تر است و جابجایی آن بسیار سخت تر خواهد شد. دوما اگر می خواهید به بافت پتو آسیبی نرسد، به این صورت آن را بشویید که یکبار شستشو با آب سرد انجام شود و یک بار هم با آب گرم تا آسیبی به بافت پتو نرسد. البته باید دقت کنید که آب دمای مناسب برای پتو که روی برچسب آن نوشته شده است را داشته باشد و از آب جوش به هیچ وجه برای انجام این کار استفاده نکنید.

8- نرم کننده را فراموش نکنید:

اگر پتو را به صورت عادی با پودر لباسشویی و… بشویید، قطعا نرمی و لطافت خود را از دست خواهد داد و نمی توانید به راحتی از آن استفاده کنید. برای اینکه بافت پتو بعد از شستن زبر و خشن نشود، بهتر است در حین شستن پتو، کمی به آن مایع نرم کننده اضافه کنید تا نرمی خود را حفظ کند. مخصوصا این کار برای پتو نوزادان بسیار مهم است و حتما باید از نرم کننده برای شستن پتو استفاده کنید.

9- رنگ پتو را در نظر بگیرید:

باز هم تاکید می کنیم که تمام مشخصات موردنیاز پتو روی برچسب آن نوشته شده است؛ اما اگر چنین چیزی روی پتوی شما وجود ندارد، باید بگوییم که ابتدا تست کنید تا مطمئن شوید پتوی شما رنگ خود را از دست نمی دهد، اگر حس کردید پتوی شما امکان رنگ دادن دارد، آب گرم را در شستشوی آن استفاده نکنید و شستن پتو را با آب سرد انجام دهید.

شستشوی پتو
شستن پتو در خشکشویی بهتر است یا در خانه؟

شستن پتو در خشکشویی بهتر است یا در خانه؟

خیلی از افراد فکر می کنند که شستن پتو در خانه بسیار بهتر است و بردن آن به خشکشویی، هزینه اضافی است. اما باید بدانید که شستن پتو در خانه معایبی دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشکشویی و اتوی لباس هم ارائه میده؟

1- زبر شدن پتو:

هرچقدر هم که از مواد نرم کننده در شستشوی پتو استفاده کنید، بازهم بعد از چند بار شستن پتو نرمی و لطافت خود را از دست می دهد و این موضوع می تواند آن را بی استفاده کند. اما در خشکشویی به خاطر داشتن فضای کافی و امکانات مناسب، این مشکل وجود ندارد و پتو به راحتی بافت خود را حفظ می کند.

2- خشک کردن پتو:

در خانه معمولا خشک کردن پتو زیر نور آفتاب انجام می شود، اما آفتاب می تواند هم باعث رنگ پریدگی پتو شود و هم باعث شود پتوی شما کوچک تر شود و جمع شود. اما در خشکشویی با استفاده از دستگاه های مناسب خشک کردن پتو را انجام می دهند و این موضوع کمک می کند که مشکلی برای بافت پتو پیش نیاید و رنگ آن کاملا حفظ شود.

3- سختی جابه‌جایی:

همانطور که قبل تر هم گفتیم، پتوی خیس، تا سه برابر سنگین تر از وزن واقعی خود می شود و به همین خاطر جابجا کردن آن بسیار سخت است و می تواند فشار زیادی به شما وارد کند. همچنین پهن کردن آن روی طناب هم ممکن است باعث پاره شدن طناب شود. به همین خاطر شستن پتو در خانه کاری سخت است و جابجایی آن می تواند اذیت کننده باشد؛ اما در خشکشویی معمولا این کارها به صورت اتوماتیک انجام می شود و همین موضوع باعث می شود بدون اینکه فشاری را تحمل کنید، شستن پتو به راحتی انجام شود.

4- آبکشی نادرست:

شستن پتو در خانه به صورت دستی یا با ماشین لباسشویی، باعث می شود که آب در بافت های پتو نفوذ کند و این موضوع آبکشی پتو را سخت می کند و حتی گاهی اوقات به خاطر خستگی زیاد ممکن است این کار را فقط انجام دهیم تا تمام شود؛ اما در خشکشویی پتو از دستگاه های اتوماتیک که مخصوص این کار طراحی شده اند استفاده می شود و این دستگاه ها از نفوذ آب در بافت پتو جلوگیری می کنند و همین موضوع کمک می کند که آبکشی پتو بسیار راحت تر و دقیق تر انجام شود.

معایب شستشوی پتو با دست
معایب شستشوی پتو با دست

در این مقاله در مورد شستن پتو صحبت کردیم و نکات مهمی را گفتیم که دانستن آنها کمک می کند شستن پتو را دقیق تر و بهتر انجام دهید و به بافت پتوها آسیبی نرسانید. در ادامه گفتیم که شستن پتو در خانه بهتر است یا شستن پتو در خشکشویی می تواند مفیدتر باشد.

شستشوی پرده
شستشوی پتو و پرده با هوم سرویز

شستشوی پتو و پرده خانه شما با هوم سرویز

شستن پتو در خشکشویی بسیار راحت تر و بی دردسرتر است و می توانید بدون اذیت شدن و سختی خاصی، پتو را به خشکشویی ببرید و با هزینه ای ناچیز آن را شسته شده تحویل بگیرید. شما می توانید از خدمات خشکشویی پتو تیم هوم سرویز استفاده کنید تا خودشان پتو را برده و بعد از انجام کار آن را درب منزل به شما تحویل دهند. همچنین شما می توانید شستشوی پرده خانه خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا پرده های خانه شما را به بهترین شکل ممکن شستشو دهند و به شما تحویل دهند.

قیمت خشکشویی و اتوی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا