بنایی و دکوراسیون

انواع گچبری ساده و شیک دیوار و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی

همه ما دوست داریم خانه ای زیبا و چشم نواز داشته باشیم تا بتوانیم با آرامش در آن زندگی کنیم. طراحی دکوراسیون داخلی کمک می کند که با استفاده از تکنیک ها و المان های مختلفی که برای این کار وجود دارد، بتوانیم خانه خودمان را به بهترین شکل ممکن طراحی کنیم. یکی از کارهایی که در دکوراسیون داخلی خانه و نمای داخلی اهمیت بسیار بالایی دارد، گچکاری و گچبری ساختمان است. این کارها کمک می کند که فضای داخل خانه از اسکلت و ظاهر زشتی که دارد، به یک فضای بسیار شیک و چشم نواز تبدیل شود و بتوانید در آن آرامش و آسایش را تجربه کنید. در این مقاله می خواهیم در مورد گچکاری و گچبری ساختمان صحبت کنیم و بگوییم که انواع گچبری چه هستند و کدامشان برای شما مناسب تر است و همچنین تفاوت گچکاری و گچبری ساختمان را بررسی خواهیم کرد.

اگر به فکر گچکاری و گچبری ساختمان خودتان هستید و می خواهید برای این کار بهترین نوع را انتخاب کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جالبی را به دست بیاورید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

گچکاری
گچکاری سقف

تفاوت گچکاری و گچبری ساختمان چیست؟

شاید اولین سوالی که باید به آن جواب بدهیم تا موضوع را کاملا مشخص کنیم، این است که تفاوت گچکاری و گچبری ساختمان چیست؟

خیلی از مردم فکر می کنند که گچکاری و گچبری ساختمان یکی هستند و هیچ تفاوتی با هم ندارند. اما باید بدانید که این دو کلمه، تنها در مواد مصرفی که همان گچ است، باهم شباهت دارند و در نحوه اجرا و نوع کاری هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند.

در گچکاری ساختمان، شخص گچکار دیوارهای ساختمان را با استفاده از گچ سفید می کند و با این کار خودش، به دیوار ساختمان شما زیبایی و مقاومت بیشتری می بخشد. به نوعی می توانیم بگوییم که گچکاری ساختمان، کمک می کند هم دیوار زیباتر شود و هم کج بودن دیوار با استفاده از گچ پوشیده می شود و دیوارها کاملا صاف و یکدست می شوند.

اما گچبری ساختمان، کاری است که پس از پایان گچکاری انجام می شود و بیشتر به زیباسازی دیوار و سقف ها مربوط می شود. مثلا ممکن است شما بخواهید برای دور سقف، حاشیه ایجاد کنید یا دور لامپ ها را با خطوطی زیباتر کنید تا از حالت کاملا ساده در بیایند و جلوه بهتری داشته باشند، البته این موارد ساده ترین حالت گچبری ساختمان هستند.

این تفاوت گچکاری و گچبری ساختمان است که باید آن را بدانید تا بتوانید هنگام استفاده از این خدمات اطلاعات کافی داشته باشید.

مزایای گچبری ساختمان
مزایای گچبری ساختمان

استفاده از گچبری ساختمان، چه تاثیری بر دکوراسیون دارد؟

همانطور که گفتیم، گچکاری و گچبری ساختمان می توانند زیبایی و جلوه بیشتری به خانه شما بدهند، اما در این میان گچبری می تواند تاثیر بسیار زیادی را بر دکوراسیون خانه شما داشته باشد. در ادامه چند مورد از تاثیرات گچکاری و گچبری ساختمان مخصوصا گچبری را با هم بررسی می کنیم:

1- جلوه بیشتر:

همه ما خانه هایی را دیده ایم که دیوار و سقفی کاملا ساده و صاف دارند و هیچ جلوه ای در این قسمت ها دیده نمی شود. گچبری کمک می کند که خانه شما جلوه بیشتری پیدا کند و از حالت سادگی خیلی زیاد خارج شود. شما می توانید با استفاده از گچبری های جذاب و زیبا، خانه ای دلنشین تر داشته باشید.

2- برجسته کردن بخش های مختلف:

گچبری می تواند به برجسته کردن برخی از بخش های خانه کمک کند و به این صورت روی بخش های خاصی تاکید کند. مثلا همه ما در خانه پدر بزرگ و مادربزرگ هایمان دیده ایم که برای قراردادن قاب عکس ها و وسایل مهم، یک طاقچه گچبری قرارداشت که وقتی وارد خانه می شدیم، نظرمان به آن قسمت جلب می شد.

شما هم می توانید در خانه خودتان به همین شکل روی بخش های خاصی تاکید کنید و آن بخش ها را برجسته کنید تا جذابیت بیشتری در خانه تان وجود داشته باشد.

3- استفاده از نور مخفی:

گچبری و مخصوصا گچبری های پیش ساخته، این امکان را به ما می دهند که بتوانیم از نورهای مخفی و… استفاده کنیم تا زیبایی بیشتری به فضای خانه خودمان ببخشیم. این کار کمک می کند دکوراسیون خانه جذاب تر و زیباتر شود و ترکیب آن با نور می تواند این زیبایی را چند برابر کند.

مدل های گچبری
انواع مدل های گچبری ساختمان

انواع مدل های گچبری ساختمان

در گچکاری و گچبری ساختمان، تحول های زیادی ایجاد شده است و مدل های مختلفی برای این کار به وجود آمده اند، در ادامه می خواهیم چند مورد از جذاب ترین مدل های گچکاری و گچبری ساختمان را باهم بررسی کنیم.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات گچکاری و گچبری هم ارائه میده؟

1- گچبری حاشیه ای:

این نوع گچبری همانطور که از نامش پیداست، بیشتر به عنوان گچبری برای حاشیه ها کاربرد دارد. مثلا از آن می توان در حاشیه های سقف، راه پله، حاشیه درب ساختمان و جاهای دیگری استفاده کرد که به این قسمت ها زیبایی بیشتری بخشیده شود. البته برای حاشیه ها می توان گچبری ساده یا شلوغ به کار برد که این کاملا بستگی به سلیقه خودتان دارد.

2- گچبری زمینه ای:

این نوع گچبری بیشتر به عنوان زمینه استفاده می شود و به همین خاطر روی سقف و دیوار کاربرد زیادی دارد. از این نوع گچبری برای ایجاد اشکال و المان هایی استفاده می شود که به سقف و دیوار جلوه های جذابی می بخشند.

3- گچبری خاص:

این نوع گچبری همانطور که از نامش پیداست، به صورت سفارشی ساخته و اجرا می شود. گچبری های خاص بیشتر مخصوص ستون های ساختمان هستند و می توانید با ترکیب گچبری خاص و نورپردازی مناسب، یک جلوه زیبا و جذاب برای خانه خودتان ایجاد کنید.

گچبری
موارد کاربرد گچبری در ساختمان

از گچکاری و گچبری ساختمان در چه جاهایی می توان استفاده کرد؟

در ادامه می خواهیم چند مورد از مهمترین جاهایی که در آنها می توانید از گچکاری و گچبری ساختمان استفاده کنید را بررسی کنیم:

1- گچبری دیوار:

این نوع گچبری بیشتر به دیوار مربوط می شود و با استفاده از تکنیک ها و الگوهای مختلفی که در کار گچکاری و گچبری ساختمان وجود دارد، روی دیوار اشکال هندسی جذابی پیاده سازی می شود تا از سادگی خارج شود و جلوه زیباتری پیدا کند.

البته باید بگوییم که گچبری به صورت مدرن و کلاسیک وجود دارد و شما می توانید براساس سلیقه خودتان، از گچبری های کلاسیک استفاده کنید که ظاهری سلطنتی و لوکس به خانه می دهند و یا می توانید از گچبری های مدرن استفاده کنید که بسیار ساده اما زیبا هستند و می توانند خانه شما را جذاب تر کنند.

2- گچبری سقف:

در این روش از گچکاری و گچبری ساختمان، بیشتر به سقف پرداخته می شود و سعی می شود با استفاده از الگوها و المان های مختلف، روی سقف حالتی زیبا و جذاب ایجاد شود.

گچبری سقف مربوط می شود به حاشیه های سقف و همچنین استفاده از گچبری در اطراف لامپ ها و لوسترهایی که روی سقف وجود دارند. همچنین برای سقف می توان از گچبری های برجسته ای استفاده کرد که بتوان نور مخفی هم روی آن پیاده سازی کرد.

3- گچبری ستون:

این نوع از گچبری ساختمان، مربوط به ستون های خانه است. ستون ها اکثر اوقات ممکن است در وسط اتاق یا در کناره ها، جلوه ای زشت داشته باشند و دکوراسیون را بهم بزنند، به همین خاطر می توان روی ستون ها از گچبری استفاده کرد تا جلوه آنها زیباتر شود و خودشان هم جزئی از دکوراسیون به نظر برسند.

گچبری ساختمان
انواع روش های اجرای گچبری ساختمان

انواع روش های اجرای گچبری ساختمان

در گچکاری و گچبری ساختمان، امکانات زیادی به وجود آمده است و همین موضوع باعث شده که کارها ارزانتر شود و هزینه آنها هم پایین تر شود تا هرکسی به راحتی بتواند از گچکاری و گچبری در ساختمان خودش استفاده کند. در ادامه می خواهیم با دو روش اجرای گچبری ساختمان آشنا شویم.

1- گچبری دستی:

در این روش که گچبری سنتی هم نامیده می شود، گچکار به صورت دستی طرح دلخواه شما را اجرا کرده و با ابزارهایی که برای این کار وجود دارند، به آن شکل می دهد. استفاده از روش گچبری دستی می تواند جذاب باشد اما به خاطر وقت گیر بودن و زحمت زیادی که دارد، استفاده از این روش می تواند برای شما هزینه های بالایی داشته باشد.

2- گچبری پیش ساخته:

در این روش همانطور که از نامش پیداست، شما می توانید از گچبری های پیش ساخته استفاده کنید که الگوی آنها آماده است و بعد از سفارش برایتان آماده و اجرا می شوند.

در گچکاری و گچبری ساختمان به روش پیش ساخته، معمولا می توانید از داخل کاتالوگ طرح های دلخواه خودتان را برای گچبری آشپزخانه، گچبری اتاق خواب و گچبری پذیرایی انتخاب کنید. سپس این طرح ها برای شما قالب ریزی و آماده می شوند و با استفاده از گچ و روش های مخصوصی که برای این کار وجود دارد، روی دیوار و سقف شما چسبانده می شوند.

این روش به خاطر زحمت کمتری که دارد و سرعت در اجرا، هم آسان تر است و هم می تواند هزینه بسیار کمتری برای شما داشته باشد.

در این مقاله در مورد گچکاری و گچبری ساختمان صحبت کردیم و گفتیم که این دو خدمت چه تفاوتی با یکدیگر دارند. در ادامه گفتیم که استفاده از گچکاری و گچبری ساختمان، چه تاثیری در دکوراسیون داخلی خانه دارد و چقدر می تواند در زیبایی خانه تاثیر بگذارد. همچنین در مورد انواع گچبری ساختمان صحبت کردیم و بعد از آن هم به بررسی بخش هایی پرداختیم که روی آنها گچبری انجام می شود. همچنین در آخر دو روش اجرای گچبری ساختمان را باهم بررسی کردیم و در مورد معایب و مزایای هرکدام صحبت کردیم. شما می توانید برای زیبایی دکوراسیون خانه خود از پتینه کاری ساختمان و گچکاری سقف استفاده کنید تا محیط زیباتری برای زندگی داشته باشید. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد با گچکاری و گچبری ساختمان بیشتر آشنا شده باشید و بتوانید با استفاده از این خدمات، یک خانه زیبا و جذاب برای خودتان بسازید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات گچکاری و گچبری هم ارائه میده؟
گچکاری سقف
اجرای طرحهای زیبای گچکاری سقف با هوم سرویز

گچکاری و گچبری ساختمان شما با هوم سرویز

اگر می خواهید روی سقف و بخش های مختلف خانه شما گچکاری و گچبری انجام شود، می توانید به تیم هوم سرویز اعتماد کنید و این کار را به متخصصان هوم سرویز بسپارید تا گچ کاری و گچ بری در خانه شما به بهترین و زیباترین شکل ممکن انجام شود.

قیمت گچکاری و گچبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا