بنایی و دکوراسیون

چگونه بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان را انتخاب کنیم؟

بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان شما چیست؟

انتخاب بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان، یکی از دغدغه های مهم برای کسانی است که می خواهند کار نقاشی ساختمان خودشان را انجام بدهند و دوست دارند این کار به بهترین روش ممکن انجام شود. خیلی از افراد به نقاشی ساختمان با رنگ روغنی علاقه دارند و افراد دیگری هم هستند که دوست دارند نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک را انجام بدهند تا رنگ خانه شان بهتر شود.

هرکدام از این رنگ هایی که انتخاب می کنید، می توانند مزایا و معایب مختلفی داشته باشند که باید آنها را بدانید تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

در این مقاله می خواهیم در مورد نقاشی ساختمان صحبت کنیم و بگوییم که نقاشی ساختمان با رنگ روغنی بهتر است یا نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک. سپس نکاتی را در مورد انتخاب بهترین رنگ برای ساختمان می گوییم تا خودتان بتوانید با در نظر گرفتن آن نکات، بهترین گزینه ممکن را برای خودتان انتخاب کنید.

اگر به فکر نقاشی ساختمان خودتان هستید و می خواهید یک انتخاب عالی برای رنگ ساختمان خود داشته باشید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید نکات جالبی را در مورد انتخاب رنگ یاد بگیرید.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

 

نقاشی ساختمان
بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان

 

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی بهتر است یا رنگ پلاستیک؟

رنگ ها به صورت کلی به دو نوع روغنی و پلاستیک تقسیم می شوند که باز هرکدام از این دو نوع، انواع مختلفی دارند. یک سوال مهم که برای افراد زیادی ایجاد می شود، این است که نقاشی ساختمان با رنگ روغنی بهتر است یا رنگ پلاستیک و تفاوت این دو نوع رنگ در چیست؟ باید بگوییم که اینکه کدام نوع رنگ را انتخاب کنید، کاملا بستگی به سلیقه شما و نوع نقاشی دارد که می خواهید انجام دهید.

در ادامه می خواهیم پارامترهایی را بررسی کنیم که در انتخاب نوع رنگ مهم هستند و باید آنها را در نظر بگیرید:

1- طول عمر و دوام رنگ:

اولین نکته ای که باید در انتخاب رنگ ساختمان در نظر بگیرید، طول عمر آن رنگ است. قطعا شما نمی خواهید هر چند وقت یکبار نقاشی ساختمان را انجام دهید و دوست دارید دکور ساختمان شما مدت زیادی بدون مشکل باقی بماند. به همین خاطر باید رنگی را در نظر بگیرید که ماندگاری بیشتر و بهتری داشته باشد.

مثلا نقاشی خانه با رنگ روغنی ، روشی است که ماندگاری بیشتری نسبت به رنگ پلاستیک دارد و اگر ماندگاری برایتان مهم تر است، توصیه ما استفاده از رنگ روغنی است.

2- قابلیت نظافت رنگ:

برای همه ما پیش می آید که دیوار خانه مان کثیف شود و یا کودکان روی آن نقاشی بکشند، در این زمان است که به اهمیت قابل شستشو بودن رنگ دیوار پی می بریم و درک می کنیم که چقدر مهم است تمیز کردن رنگ دیوار راحت باشد.

رنگ روغنی به خاطر اینکه حلال آب نیست، به راحتی قابل سشتشو است و در صورت کثیف شدن، می توانید آن را بشورید و پاک کنید. اما رنگ پلاستیک حتی اگر از نوع قابل شستشو باشد، نمی تواند با آب شسته شود و فقط می توانید با یک پارچه نم دار به آرامی روی آن را بکشید تا کثیفی پاک شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟

3- مناسب برای بخش های مختلف:

ممکن است شما بخواهید به تمام قسمت های ساختمان خودتان از جمله دیوارها، سقف، چارچوب ها و… رنگ های خاص و جذابی را بزنید و به همین خاطر باید رنگی را انتخاب کنید که قابلیت استفاده در جاهای مختلف را داشته باشد.

رنگ پلاستیک معمولا فقط برای دیوار استفاده می شود و روی سطوح دیگر کاربرد زیادی ندارد، اما نقاشی ساختمان با رنگ روغنی می تواند هم روی دیوارها انجام شود و هم روی چارچوب های فلزی و درب ها.

4-مدت زمان لازم برای خشک شدن:

یکی دیگر از پارامترهای مهمی که در انتخاب رنگ ساختمان خیلی اهمیت دارد، این است که زمان خشک شدن رنگ موردنظر چقدر است و چه مدت طول می کشد تا کامل خشک شود. در این پارامتر رنگ پلاستیک زمان خشک شدن سریعتری دارد و در چند ساعت به راحتی خشک می شود و می توانید از خانه خودتان استفاده کنید. این رنگ بوی خاصی هم ندارد و به همین خاطر می توانید در هنگام رنگ آمیزی دیوارها، در خانه بمانید و مشکلی از این بابت وجود ندارد، اما نقاشی ساختمان با رنگ روغنی کاری است که به زمان کافی نیاز دارد تا به بهترین شکل انجام شود و خشک شود.

برای خشک شدن رنگ روغنی حداقل به 24 ساعت زمان نیاز دارید و این موضوع را باید در نظر بگیرید.

رنگ مات
رنگ مات یا براق؟

رنگ مات بهتر است یا رنگ براق؟

یکی از سوالات مهمی که در زمینه نقاشی ساختمان ممکن است برایتان ایجاد شود، این است که رنگ مات بهتر است یا براق؟ باید بگوییم که این موضوع هم کاملا سلیقه ای است و می توانید از هرکدام از این موارد استفاده کنید. اما رنگ های براق معمولا به خاطر اینکه نور را بازتاب می دهند و ممکن است در شب و هنگام روشن بودن لامپ ها کمی اذیت کننده باشند، روی دیوار استفاده نمی شوند و بیشتر از آنها در بخش هایی مانند چارچوب ها و… استفاده می شود.

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی می تواند به صورت براق، نیمه مات و مات انجام شود و این کاملا به خودتان بستگی دارد که کدام نوع رنگ را برای ساختمان خودتان انتخاب کنید.

بهترین رنگ برای دیوار خانه چیست؟

ممکن است در انتخاب بهترین رنگ برای دیوار خانه مردد باشید و ندانید چه رنگی می تواند ظاهر بهتری به خانه شما و دکوراسیون آن ببخشد. برای اینکه بتوانید راحت تر رنگ های مناسب را برای خانه خودتان انتخاب کنید، توصیه می کنیم از یک چرخه رنگ استفاده کنید.

مثلا می توانید رنگ های دکوراسیون خانه خودتان مانند مبلمان، رنگ کابینت ها و… را در چرخه رنگ پیدا کنید و رنگ هایی که مکمل آنها هستند را به عنوان رنگ دیوار و سقف انتخاب کنید تا هم ظاهری جذاب و هماهنگ در خانه تان ایجاد شود و هم بتوانید زیبایی زیادی داشته باشید.

اگر هم خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید یا فکر می کنید در انجام این کار خوب نیستید، توصیه می کنیم که حتما از یک طراح دکوراسیون داخلی کمک بگیرید.

قیمت انواع رنگ ساختمان
قیمت انواع رنگ ساختمان

قیمت انواع رنگ ساختمان

همه ما به دنبال این هستیم که بتوانیم با کمترین هزینه، کار رنگ آمیزی ساختمان خودمان را انجام دهیم و از هزینه های اضافی جلوگیری کنیم. باید بگوییم که قیمت انواع رنگ ساختمان به موارد مختلفی بستگی دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم:

1- نوع رنگ: نوع رنگ اولین پارامتری است که می تواند در قیمت انواع رنگ ساختمان تاثیرگذار باشد و قیمت خرید و رنگ آمیزی ساختمان می تواند بر اساس نوع رنگ بیشتر یا کمتر شود.

2- میزان رنگ موردنیاز: ممکن است ساختمان شما به قدری تمیز باشد که با یک لایه نازک رنگ، بتوانید رنگ آمیزی را انجام دهید و به رنگ بیشتری نیاز نداشته باشید، در این صورت هزینه رنگ بسیار کمتر خواهد شد. اما اگر مثلا نقاشی ساختمان با رنگ روغنی به گونه ای باشد که نیاز به چندین لایه رنگ داشته باشید، میزان رنگی که استفاده می کنید بیشتر خواهد شد و در نتیجه، باید هزینه بیشتری برای خرید رنگ بپردازید.

3- روش رنگ آمیزی: روش رنگ آمیزی هم پارامتر دیگری است که در قیمت رنگ آمیزی ساختمان تاثیرگذار است. اگر نقاشی بخواهد با دست کار رنگ آمیزی را انجام دهد، قطعا هزینه بیشتری بابت این کار دریافت خواهد کرد و اگر کار رنگ آمیزی با دستگاه انجام شود، قطعا هم سرعت کار بیشتر خواهد بود و هم هزینه کار پایین تر است.

4- امکانات موردنیاز: برای رنگ آمیزی به امکانات دیگری مانند سنباده، پرایمر رنگی و… نیاز دارید که میزان ابزارهای موردنیاز هم می تواند روی قیمت تاثیرگذار باشد و تعیین کند که چقدر باید برای این کار هزینه کنید.

بعضی از افراد ساختمان خود را با رنگ پلاستیکی رنگ می زنند و پس از مدتی دوست دارند روی رنگ پلاستیکی کاغذ دیواری نصب کنند. شما می توانید نصب کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک را به تیم هوم سرویز بسپارید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟
نقاشی ساختمان با رنگ روغنی
چگونه رنگ روغنی بزنیم؟

چگونه رنگ روغن بزنیم؟

برای نقاشی ساختمان با رنگ روغنی، توصیه می کنیم که تمامی نکاتی که تا حالا گفته شد را در نظر بگیرید و در کنار این موارد، حتما به این موضوع دقت کنید که رنگ را با تینر به خوبی ترکیب کنید تا غلظت مناسبی داشته باشد و به خوبی روی دیوار پخش شود.

همچنین این موضوع را هم در نظر بگیرید که رنگ روغنی را با نرم کننده ترکیب کنید تا نرم تر شود و هنگام نقاشی، جای قلم مو نقاشی روی دیوار نماند. رعایت این نکته باعث می شود که بتوانید یک نقاشی حرفه ای برای ساختمان خودتان انجام دهید.

چکیده مطلب

در این مقاله در مورد نقاشی خانه با رنگ روغنی صحبت کردیم و گفتیم که چطور باید بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان را انتخاب کنید تا بتوانید یک رنگ آمیزی عالی و موفق داشته باشید. همچنین در ادامه گفتیم که چه نکاتی برای رنگ آمیزی حرفه ای ساختمان اهمیت دارد که با رعایت آنها می توانید به بهترین شکل رنگ مناسب را انتخاب کنید. در بخش بعدی در مورد نکات حرفه ای صحبت کردیم که می تواند به شما کمک کند نقاشی بهتری انجام دهد و همچنین در مورد قیمت انواع رنگ ساختمان هم صحبت کردیم و گفتیم که چه عواملی در این پارامتر موثر هستند و می توانند قیمت رنگ آمیزی ساختمان را کمتر یا بیشتر کنند.

در آخر توصیه می کنیم که اگر خودتان نمی توانید رنگ آمیزی ساختمان را به خوبی انجام دهید، حتما از یک متخصص در این کار استفاده کنید تا به بهترین شکل ممکن برایتان این کار را انجام دهد. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید به بهترین شکل ممکن، با رنگ آمیزی ساختمان با رنگ روغنی آشنا شوید و بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید. شما می توانید نقاشی ساختمان خود را به تیم هوم سرویز بسپارید.

نقاشی ساختمان شما با هوم سرویز

اگر می خواهید دیوارهای خانه خود را با رنگ روغنی رنگ بزنید، نقاشی ساختمان خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب نقاشی خانه با رنگ روغنی را برای شما انجام دهند و با استفاده از رنگهای جذاب، خانه شما زیباتر و شیک تر شود.

قیمت نقاشی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا