زیبایی

نکاتی برای یک آرایش تابستانی با دوام و زیبا

ریزه کاری های آرایش کردن در تابستان

با گرم شدن هوا و آمدن تابستان، آرایش کردن هم کمی متفاوت می‌شود. حتی اگر بهترین برندها را هم استفاده کنید، نمی‌توانید پوست صورتتان را متقاعد کنید که عرق نکند! این تازه بخشی از ماجرا است. احتمالاً پوست‌های چرب به یک قوطی روغن متحرک بدل می‌شوند، پوست‌های خشک درست مثل بیابان بی ‌آب و پوست‌های حساس هم برافروخته به نظر می‌رسند! اما آیا چاره این مشکل، ترک آرایش است یا اینکه بهتر است باید و نبایدهای آرایش مخصوص تابستان را دانست؟ اگر با گزینه دوم موافق هستید، این مقاله را حتماً بخوانید تا با نکات مهم برای آرایش کردن در فصل تابستان آشنا شوید.

برای تثبیت آرایش مخصوص تابستان چه کنیم؟

با ظاهر شدن اولین نشانه‌های شکست آرایش در مقابل گرما و عرق، احتمالاً این سوال به ذهن بسیاری از افراد می‌رسد که چه کار کنیم تا بعد از آرایش عرق نکنیم؟ شاید بهتر باشد این پرسش را این گونه مطرح کنیم: چه کار کنیم آرایش صورتمان ثابت بماند؟ چرا که عرق کردن آن هم در هوای گرم و مرطوب تابستان اجتناب‌ ناپذیر است. صاحب‌ نظران عرصه آرایش و زیبایی بر این باور هستند که اگر اصولی آرایش کنید، پوستتان بهتر نفس می‌کشد. اما این میکاپ اصولی یا آرایش مخصوص تابستان، چه ویژگی‌هایی دارد؟

لوازم آرایش ضد آب کارتان را راحت‌تر می‌کنند

همه می‌دانند که آرایش کردن و تعریق با هم یکجا جمع نمی‌شوند. نه فقط شما که تولیدکنندگان لوازم آرایشی هم از آن خبر دارند. به همین دلیل است که محصولات آرایشی ضد آب یا waterproof به عنوان سدی در مقابل عرق، وارد بازار شده‌اند. در حقیقت این لوازم طوری طراحی شده‌اند که ماندگاری بالایی داشته باشند. بنابراین هم ریمل‌های ضد آب و هم خط چشم‌های مایع که به راحتی از روی صورت پاک می‌شوند را باید در پک آرایش مخصوص تابستان گنجاند.

آرایش مخصوص تابستان
لوازم آرایشی ضد آب برای آرایش مخصوص تابستان

یک نکته مهم را فراموش نکنید: اگر از محصولات ضد آب استفاده می‌کنید، قبل از خواب حتماً آنها را پاک کنید. چرا که این مواد به شدت کومدون ‌زا بوده و باعث مسدود شدن منافذ پوستتان می‌شوند.

یک مرطوب کننده مناسب را انتخاب کنید

قبل از شروع آرایش، صورت خود را مهمان یک کرم مرطوب کننده مناسب کنید. این نوع کرم باید فاقد چربی و در صورت امکان دارای SPF باشد. اگر به بی ‌رنگی عادت ندارید، می‌توانید از مرطوب کننده‌های رنگی یا همان Tinted استفاده کنید. البته اهمیت آبرسانی به پوست، فقط در کرم خلاصه نمی‌شود. فارغ از اینکه آرایش می‌کنید یا خیر، معجزه نوشیدن آب فراوان را از خاطر نبرید.

کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

هر چیزی را فراموش می‌کنید، کرم ضد آفتاب را از قلم نیندازید. قرار گرفتن در معرض آفتاب به اندازه کافی باعث تعریق پوست می‌شود. اگر کرم، لوسیون یا اسپری ضد آفتاب را کنار بگذارید، هم تعریق بیشتر می‌شود و هم ترشح چربی. البته اشعه‌های ماورای بنفش که جای خود دارند!

پس ضد آفتاب متناسب با نوع پوست خود را انتخاب کرده و هر 4 ساعت هم آن را تمدید کنید. بهتر است سراغ کرم‌های با SPF کمتر از 50 نروید. به علاوه همراه داشتن یک بسته دستمال مرطوب هم می‌تواند شما را از شر چربی‌های مزاحم روی پوست خلاص کند.

کرم ضدآفتاب
کرم ضد آفتاب؛ بخش مهم آرایش مخصوص تابستان

از پرایمر خوب غافل نشوید

خوب شاید کمتر کسی درباره کارکرد پرایمرها اطلاع داشته باشد. پس بهتر است بدانید که کار این لوازم آرایشی کمک به جذب بهتر دیگر محصولات آرایشی است. ضمن اینکه پرایمر می‌تواند مانع براق شدن پوست در طول روز شود. با این تفاسیر، بهتر است جای آنها را در آرایش تابستانی خود خالی نگذارید. به این صورت که بعد از کرم مرطوب کننده سراغ یک پرایمر فاقد چربی، ضد آب و مات بروید. به اندازه یک نخود آن را روی تی زون، چانه و منافذ باز پوست بمالید، حالا می‌توانید انتظار ماندگاری بیشتر آرایش و مات شدن پوست را داشته باشید.

دور زیرسازی آرایش یا فاندیشن را خط بکشید

وقتی حرف از آرایش مخصوص تابستان به میان می‌آید، بیشتر متخصصان زیبایی با این جمله موافق هستند: هر چه آرایش کمتر، دردسر شما هم کمتر! پس اگر می‌خواهید صورت شما در گرمای تابستان، شبیه یک کیک چند لایه نشود، دور زیرسازی را خط بکشید. در این بین می‌توانید به یک کانسیلر کرمی ساده برای دور چشم رضایت دهید. اما در آرایش صورت روی همان کرم مرطوب کننده، پرایمر و ضد آفتاب حساب باز کنید. در واقع، ترکیب فاندیشن‌ها آنقدر سنگین است که به پوست شما اجازه نفس کشیدن را در تابستان نخواهند داد.

به رنگ‌های تیره، نه بگویید!

خوب؛ همه می‌دانند که پوشیدن لباس‌های روشن در تابستان مساوی است با کاهش تعریق و احساس گرمای کمتر. این موضوع در مورد آرایش هم صدق می‌کند. پس اگر قرار است در معرض آفتاب قرار بگیرید؛ از سایه‌ ها، رژگونه ‌ها و رژ لب‌های با تناژ تیره دوری کنید. این رنگ‌ها حتی اگر شما را زیباترین کنند، برای تابستان کمی خشن هستند. بهتر است به ‌ویژه برای آرایش چشم‌ها، به استقبال رنگ‌های ملایم و روشن بروید و از انواع رنگ موی تابستانی استفاده کنید.

برای مثال خط چشم صورتی و بنفش، رژ لب تمشکی یا سایه آبی استخری گزینه‌های جذابی برای آرایش تابستانی دخترانه هستند. هرچند استفاده از رنگ‌های روشن به این معنا نیست که باید به سراغ لوازم آرایشی براق یا shiny بروید. اتفاقاً یک ویژگی آرایش مخصوص تابستان این است که تا می‌توانید از ترکیبات چرب و براق اجتناب کنید.

رنگهای عالی برای آرایش تابستانی
استفاده از رنگ‌های روشن در آرایش تابستانی

به جای مواد آرایشی پودری از کرم استفاده کنید

اگر حذف رژگونه چندان به آرایش شما آسیبی نمی‌رساند، آن را فراموش کنید. زیرا ترکیبات پودری نقش مهمی در کیکی شدن آرایش شما دارند. اما اگر نمی‌توانید از خیر این محصول آرایشی جذاب بگذرید، سراغ رژگونه‎ های استیکی یا ژلی بروید.

رژ لب مایع را به رژ لب جامد ترجیح دهید

رژ لب ‌های جامد و مات واقعاً سنگین هستند. پس عاقلانه ‌تر است اگر آنها را حداقل برای تابستان کنار گذاشته و سراغ رژ‌های مایع یا ژلی بروید. این نوع رژ لب ‌ها هم ماندگاری بیشتری دارند و هم جلوه بهتری به لب‌های شما می‌دهند. علاوه بر این، شما همیشه این امکان را دارید که با کمی بالم لب، رطوبت لب‌های خود را هم تأمین کنید.

با کمی برنزه کردن، تنوع را چاشنی آرایش خود کنید

قبل از هر چیز باید بگوییم که این کار کاملاً سلیقه‌ای است و در زیبایی نقش بیشتری دارد تا تثبیت آرایش. در حقیقت استفاده از برنزه ‌کننده‌ها باعث می‌شود تا چشم‌های شما روشن‌تر و دندان هایتان سفیدتر به نظر برسند. اگر می‌خواهید ظاهرتان طبیعی‌تر جلوه کند، نقاط بالایی صورت را برنزه کنید؛ یعنی همان جاهایی که آفتاب مستقیما به آنها برخورد می‌کند. مثلاً پیشانی، استخوان گونه، چانه و بینی را برنزه کنید.

کار را با یک اسپری فیکس ‌کننده تمام کنید

پس از اینکه مراحل بالا را یک به یک پیاده کردید، آرایش‌تان را با یک اسپری فیکس کننده خاتمه دهید. در واقع این نوع اسپری ‌ها، تمام مواد آرایشی را که روی پوستتان استفاده کرده‌اید، روی صورت تثبیت می‌کنند. البته تا زمانی که آنها را با یک ریموور مناسب پاک کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آرایش و میکاپ بانوان هم ارائه میده؟

بد نیست بدانید که فیکساتورها یا تثبیت کننده ها هم در شکل اسپری و هم پودر موجود هستند. اما خوب اسپری آن هم برای تابستان بهتر است. نکته دیگر اینکه این حسن ختامِ آرایش مخصوص تابستان، نه تنها چربی را از پوست دور می‌کند؛ بلکه صورت را مات و غیر ‌براق نگاه می‌دارد.

آرایش مخصوص تابستان
نکات مهم آرایش تابستانه

نکات مفید دیگری که باید درباره آرایش تابستانی بدانید

علاوه بر مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، چند نکته ظریف هم درباره آرایش مخصوص تابستان وجود دارد که خوب است بدانید:

  • بهتر است قبل از هر اقدامی صورت را خنک و التهاب آن را برطرف کنید. مثلاً اگر از حمام برگشته‌اید، 10 دقیقه صبر کنید. چرا که پوست گرم، آلودگی‌های محیط را راحت‌تر به خود جذب می‌کند.
  • می‌توانید به جای کرم ضد آفتاب از اسپری ضد آفتاب استفاده کرده و هر 4 ساعت آن را روی صورت اسپری کنید. شاید این اسپری‌ها حس سبکی بیشتری به شما بدهند.
  • اگر پوست خشک دارید، این نکات را حتماً به خاطر داشته باشید: آب کافی بنوشید تا بدنتان دچار بی ‌آبی نشود. پیشنهاد می کنیم یک اسپری مرطوب کننده هم همراه داشته باشید تا به محض احساس خشکی، آن را استفاده کنید.
  • بلافاصله پس از برگشتن به خانه، آرایش خود را پاک کنید. بدون شک خوابیدن آن هم با آرایش در تابستان، ریسک بزرگی است که باعث جوش و آکنه روی پوست و تجمع چربی ها می شود. البته اهمیت یک پاک‌ کننده خوب برای شستشوی صورت را هم نباید نادیده گرفت.
  • ممکن است به ریمل ضد آب دسترسی نداشته باشید و پخش شدن آن در تابستان شما را کلافه کند. در این شرایط، پخش کردن کمی پودر روی مژه ‌ها قبل از ریمل، به جذب بیشتر آن کمک می‌کند. به ‌علاوه ظاهر شما را هم جذاب ‌تر می‌کند.
  • حالا که به سراغ یک پاک ‌کننده مناسب رفته‌اید، بد نیست سرم شب را هم به آن اضافه کنید. در این ‌صورت برای شفافیت، جوانسازی و ترمیم پوست‌تان هم قدمی برداشته‌اید.

جمع بندی مطلب:

در مقاله حاضر ار ترفندهای مفید برای آرایش مخصوص تابستان گفتیم تا گرما و تعریق برایتان دردسر‌ ساز نشوند. می‌توانید این راه ‌ها را برای زیبایی در فصل تابستان امتحان کنید یا اگر شیوه دیگری را سراغ دارید، با ما به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، ما در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز، مقالات متنوعی را درباره مد، زیبایی و آرایش برایتان تهیه کرده‌ایم. با خواندن این مقالات، شما به پاسخ سوالات خود می رسید و دریچه جدیدی نیز از دنیای زیبایی به رویتان گشوده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا