بنایی و دکوراسیون

روش پاک کردن لکه های چسب از روی پارکت

روشهای کاربردی برای پاک کردن لکه های چسب از روی پارکت

کفپوش کردن خانه با پارکت، می تواند زیبایی بسیار زیادی به خانه ببخشد و باعث شود که دکوراسیون خانه به صورت کلی متحول شود و خانه جلوه زیباتری پیدا کند؛ اما پارکت در کنار زیبایی و مزیت های بسیار خوبی که دارد، دردسرهایی هم دارد و یکی از این دردسرها این است که اگر لکه ای روی آن بیفتد یا چسب روی پارکت بریزد، به سختی می توان آن را از بین برد و پارکت را تمیز کرد. البته پاک کردن لکه های چسب از روی پارکت روش ها و تکنیک هایی که اگر آنها را بلد باشید، می تونید به راحتی این کار را انجام دهید و مشکلی برای پارکت ها ایجاد نخواهد شد.

در این مقاله می خواهیم به شما روش پاک کردن لکه های چسب از روی پارکت را یاد بدهیم تا بتوانید با تکنیک های گفته شده، به راحتی لکه های چسب را از روی پارکت پاک کنید و مشکلی هم برای پارکت منزل شما ایجاد نشود.

اگر روی پارکت خانه شما لکه های چسب ریخته است و می خواهید آنها را در سریعترین زمان و با کمترین دردسر پاک کنید، حتما در این مقاله با ما همراه باشید و کارهایی که گفته می شود را انجام دهید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چه نوع چسب هایی را می توان از روی پارکت پاک کرد؟

در بازار چسب های مختلفی وجود دارند که هر کدام قدرت های متفاوتی در زمینه چسبندگی دارند و برای کارهای مختلفی ساخته شده اند، برخی از این چسب ها را در صورت ریخته شدن به راحتی می توان از روی سطح پارکت پاک کرد؛ اما برخی از این چسب ها را باید با تلاش زیاد و در چند مرحله پاک کرد تا به پارکت آسیبی وارد نشود.

اما باید بدانید که اکثر اوقات می توانید با تکنیک های گفته شده چسب را پاک کنید و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت. اگر محل ریخته شدن چسب بسیار زیاد است یا چسب بسیار قوی است و در مرحله اول جوابی نگرفتید و نتوانستید چسب را پاک کنید، توصیه می کنیم که روش های مختلفی که در ادامه می گوییم را تست کنید و آنها را چندین بار انجام دهید تا این مشکل سریعا حل شود.

گاهی اوقات هم ممکن است که چسب ریخته شده به قدری قدرتمند باشد که کاملا به پارکت بچسبد و نتوان آن را به راحتی جدا کرد، در این حالت یا باید در چند مرحله تکنیک ها را انجام دهید یا باید آن قسمت از پارکت را تعویض کنید تا جای چسب روی آن قرار نداشته باشد و پارکت های دیگر ظاهر بدی پیدا نکنند. در ادامه با هم تکنیک های انجام این کار را بررسی خواهیم کرد.

پاک کردن لکه چسب روی پارکت
پاک کردن لکه چسب روی پارکت

آموزش پاک کردن لکه های چسب از روی پارکت

برای پاک کردن لکه های چسب از روی پارکت این کارها را انجام دهید:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پارکت هم ارائه میده؟

1- استفاده از آب گرم و حوله:

اولین روشی که می توانید از آن برای پاک کردن لکه های چسب از روی پارکت استفاده کنید، آب گرم و حوله است. در این روش برای پاک کردن لکه چسب، نیاز است که مقداری آب جوش را در ظرفی بریزید و یک دستمال حوله ای را در آن قرار دهید تا خوب خیس شود.

زمانی که دستمال آماده شد، آن را با احتیاط روی لکه چسب بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه همانجا بماند تا چسب خوب شل شود. بعد از اینکه چند دقیقه پارچه را قرار دادید، حالا می توانید آن را بردارید و لکه چسب را که شل شده است در بیاورید.

این روش برای چسب هایی مانند ترمز فرش و چسب های نواری و… مناسب است و روی برخی از چسب های مایع هم جواب می دهد. توصیه می کنیم که اگر از این روش جوابی نگرفتید، به سراغ مراحل بعدی بروید.

2- استفاده از سشوار:

دومین روشی که می توانید از آن برای پاک کردن لکه های چسب از روی پارکت استفاده کنید، سشوار است. سشوار می تواند گرمای مناسبی ایجاد کند و این گرما می تواند باعث شود که چسب شل شده و کنده شود.

به همین خاطر توصیه می کنیم که سشوار را روشن کرده و روی حالت گرم بگذارید. سپس سشوار را روی چسب ریخته شده روی پارکت نگه دارید تا چند دقیقه ای چسب را گرم کرده و شل کند. زمانی که حس کردید چسب شل شده است، می توانید به راحتی آن را جدا کنید و محل موردنظر را تمیز کنید.

البته دقت کنید که سشوار خیلی داغ نشود و سطح پارکت را نسوزاند، چون در این صورت ممکن است سطح پارکت آسیب ببیند یا پارکت داغ شده و چسب زیر آن شل شود و از جای خود کنده شود.

شما می توانید از خدمات نصب و تعمیر پارکت هوم سرویز برای تعمیر پارکتهای شل و آسیب دیده در منزلتان استفاده کنید و کار را به متخصصان حرفه ای هوم سرویز بسپارید.

روش پاک کردن لکه چسب روی پارکت
پاک کردن لکه چسب روی پارکت با بخارشوی

3- بخارشوی:

استفاده از بخارشوی برای پاک کرده لکه های چسب از روی پارکت، روش دیگری است که می توانید آن را امتحان کنید. بخارشوی با بخار شدن آب می تواند سطح موردنظر را تمیز کند، حالا وقتی شما بخارشوی را در روی چسب نگه دارید و گرمای بخار آب به این چسب برسد، جدا کردن چسب دیگر کار سختی نخواهد بود.

البته باید دقت کنید که فشار بخارشوی خودتان را روی پایین ترین درجه تنظیم کنید و آن را زیاد روی محل موردنظر نگه ندارید، چون این کار ممکن است باعث شل شدن چسب زیر پارکت ها شود و باعث شود که آنها از جای خودشان کنده شوند. همچنین اگر پارکت شما چوبی است، بهتر است از بخارشوی برای این کار استفاده نکنید؛ چون استفاده از بخارشوی روی پارکت چوبی، می تواند باعث شود که چوب خراب شود و حالت اصلی خودش را از دست بدهد.

4- یخ خشک و سینی:

یکی دیگر از تکنیک هایی که بهتر است آخر از همه استفاده شود و می تواند به خوبی در جدا کردن چسب از روی پارکت کمک کند، استفاده از یخ خشک و سینی است. در این حالت توصیه می کنیم که برای استفاده از یخ خشک حتما از عینک محافظ و دستکش استفاده کنید تا آسیبی به خودتان وارد نشود.

یخ خشک را در یک سینی قرار دهید و سینی را روی محلی که چسب ریخته شده است بگذارید تا چند لحظه همانجا بماند. با این کار یخ خشک باعث شل شدن چسب می شود و می توانید به راحتی چسب را از روی پارکت جدا کنید.

البته باز هم توصیه می کنیم که در صورت استفاده از این تکنیک، توصیه های ایمنی را جدی بگیرید و از عینک و دستکش استفاده کنید و همچنین یخ را روی پارکت قرار ندهید، چون ممکن است به پارکت آسیب زیادی وارد کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پارکت هم ارائه میده؟

5- اسپری مخصوص پاک کردن چسب از روی پارکت:

گاهی اوقات ممکن است چسب هایی روی پارکت ریخته شوند که جدا کردن آنها کار بسیار سختی است و عملا غیرممکن است. مثلا چسب قطره ای یا چسب 123، از جمله چسب هایی هستند که وقتی به جایی بچسبند، تقریبا جدا کردن آنها غیرممکن است و نمی توان به راحتی آنها را جدا کرد.

توصیه می کنیم که در این صورت اگر از روش های بالا جوابی نگرفتید، از اسپری مخصوص پاک کردن لکه های چسب از روی پارکت استفاده کنید. در بازار چنین اسپری هایی موجود هستند و می توانید با کمی تحقیق در این زمینه، بهترین اسپری را پیدا کرده و از آن برای تمیز کردن لکه چسب از روی پارکت استفاده کنید و بدون هیچ دردسری این کار را انجام دهید.

اسپری مخصوص پاک کردن چسب از روی پارکت
اسپری مخصوص پاک کردن چسب از روی پارکت

پاک کردن ترمز فرش از روی پارکت چگونه است؟

پارکت ها سطح صافی دارند و این موضوع باعث می شود که وقتی بخواهید روی آنها فرش یا موکت قرار دهید، فرش به راحتی سر بخورد و جابه‌جا شود. به همین خاطر خیلی از افراد برای حل این مشکل، از ترمز فرش استفاده می کنند که می تواند فرش را در جای خودش محکم کند.

اما گاهی اوقات ممکن است این کار باعث ایجاد لکه چسب روی پارکت شود و به راحتی نتوان آن را از پارکت جدا کرد. برای حل این مشکل توصیه می کنیم که از روش های بالا استفاده کنید، معمولا با حوله و آب گرم می توانید این لکه را از بین ببرید، اما اگر لکه بسیار قدیمی است و به راحتی از بین نمی رود، می توانید از بخارشوی یا از اسپری پاک کردن لکه چسب استفاده کنید تا این لکه را کاملا از بین ببرید.

توصیه می کنیم که اگر می خواهید از ترمز فرش استفاده کنید، از ترمزهایی استفاده کنید که مخصوص پارکت هستند و به آن آسیبی وارد نمی کنند یا از نوارهایی استفاده کنید که چسبی نیستند و به راحتی از جای خود کنده می شوند.

تمیز کردن پارکت
تمیز کردن پارکت

جمع بندی مطلب

در این مقاله درباره پاک کردن لکه های چسب از روی پارکت صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید با وسایل مختلف، این کار را انجام دهید. همچنین بررسی کردیم که چه لکه های چسبی را می توان به راحتی از روی پارکت پاک کرد.

توصیه می کنیم که روش های گفته شده در این مقاله را انجام دهید و اگر جوابی از آنها دریافت نکردید، حتما از یک متخصص بخواهید تا کار ترمیم پارکت را برایتان انجام دهد و این مشکل را در سریعترین زمان ممکن حل کند. کارهای تخصصی مانند نصب پرکت و لمینت و تعمیر آنها باید توسط فردی حرفه ای و متخصص انجام شود. اگر به دنبال تیمی باتجربه و متخصص برای تعمیر پارکت و لمینت هستید، می توانید تعمیر پارکت و تعمیر لمینت را به هوم سرویز بسپارید تا این کار را خیلی سریع و با بهترین کیفیت برای شما انجام دهند.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد بتوانید با پاک کردن لکه های چسب از روی پارکت بهتر آشنا شوید و در صورت برخورد با این مشکل، بتوانید به بهترین شکل ممکن لکه ها را از بین ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا