بنایی و دکوراسیون

راهنمای جامع انتخاب رنگ کمد دیواری | رنگ های روشن یا تیره

شما چه رنگی را برای کمد دیواری خانه انتخاب می‌کنید؟ دنیایی از رنگ ها هستند که ما می‌توانیم هر کدام از آن ها را برای دیزاین کمدهای خانه در نظر بگیریم. اما مسئله ای که پیش می‌آید این موضوع است که آیا کمد دیواری و فضای ما بعد از ساخت کمد با رنگ مورد نظر، باز هم به همان اندازه‌ای که فکر می‌کردیم زیبا هستند؟

کمدهای دیواری به همان اندازه که ابعاد قابل توجهی از هر فضایی را اشغال می‌کنند به همان اندازه هم در دکوراسیون داخلی با اهمیت هستند. یک کمد دیواری با انتخاب رنگ نادرست و یا مدل نامناسب به تنهایی می‌تواند دکوراسیون یک خانه را زیر سوال ببرد. پس انتخاب مدل کمد دیواری، جنس کمد دیواری و رنگ کمد دیواری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  اما مهمترین عامل برای انتخاب رنگ کمد دیواری در ابتدا سلیقه شما است و بعد از آن اندازه فضایی که کمد دیواری در آن قرار دارد و مدل دکوراسیون، اصلی ترین عوامل برای انتخاب رنگ کمد دیواری هستند.

بهترین رنگ‌ها برای کمد دیواری

کمد دیواری سفید

کمد دیواری با رنگ سفید

اگر برای کمد دیواری خانه هنوز نتوانستید رنگ مناسب را انتخاب کنید و مردد هستید رنگ سفید بهترین گزینه برای کمد دیواری شما خواهد بود. این رنگ تنها رنگی است که برای تمام سبک های دکوراسیون کاربرد دارد و به تنهایی با تمام رنگ ها ترکیب می‌شود و شما دیگر دغدغه انتخاب رنگ ها را نخواهید داشت. همچنین اگر فضای شما کوچک است مناسبترین رنگ برای شما رنگ سفید است این رنگ به دلیل ایجاد انعکاس نور فضا را بزرگتر نشان می‌دهد حتی می‌توانید با انتخاب کمد دیواری هایگلاس برای کمد، فضا را دلبازتر نشان دهید.

کمد دیواری با رنگ طوسی

شاید شما از آن دسته اشخاصی باشید که رنگ سفید را بی روح و مناسب برای فضای داخلی منزل خود ندانید. در این شرایط ما رنگ طوسی رابه شما پیشنهاد می‌کنیم. نکات مثبتی که در مورد این رنگ وجود دارد اول طیف رنگی گسترده این رنگ هست که از طوسی روشن گرفته تا خاکستری و دودی را شامل می‌شود. دوم انعطاف پذیری بالای این رنگ است که به راحتی با سایر رنگ ها ترکیب می‌شود. رنگ طوسی در فضاهای بزرگ دکوراسیون مدرن و مینیمال را ایجاد می‌کند اما در عین حال انتخاب کمد دیواری طوسی گزینه مناسبی برای فضاهای کوچک نیست.

کمد دیواری قهوه‌ای رنگ و یا با طرح چوب

کمددیواری با رنگ قهوه ای و طرح چوب

انتخاب کمد دیواری با رنگ های قهوه ای و طرح چوب از پرطرفدارترین مدل های کمددیواری هستند. این رنگ علاوه بر اینکه پتانسیل ترکیب با تمام رنگ ها در دکوراسیون را دارد به دلیل انتقال حس طبیعی بودن هم آرامش را به محیط می‌آورد و هم زیبایی منحصر به فردی در فضا ایجاد می‌کند. ترکیب کمد دیواری با طراحی چوب و درب های شیشه ای از جمله طراحی جدید و مدرن کمد دیواری ها هستند.

رنگ های خنثی مثل کرم، شیری و بژ

رنگ های خنثی از جمله کرم و یا طوسی روشن شاید در دید اول برای بعضی ها دلگیر به نظر بیاید اما این رنگ ها از جمله رنگ های جدید در طراحی و دکوراسیون های داخلی هستند که استفاده از انها برای کمد دیواری فضای داخلی شیک و مدرن را به وجود می‌اورد همچنین ترکیب پذیری این رنگ ها با تمام رنگ ها می تواند نظر شما را در انتخاب سایر رنگ ها تغییر دهد.

کمد دیواری مشکی

یک دکوراسیون داخلی کاملا مدرن و مینیمال فقط با یک کمددیواری مشکی کامل می‌شود. این رنگ جزو رنگ های جدیدی هست که برای کمدها به کار گرفته می‌شود و دیزاین بینظری را ایجاد می‌کند. با اینحال رنگ مشکی در کمد های دیواری به دلیل کوچک نشان دادن محیط خیلی مورد استقبال قرار نگرفته است و برای انتخاب این رنگ باید با احتیاط عمل کنید.

کمد دیواری صورتی

کمد دیواری صورتی

اگر شما شخصیت احساساتی دارید و یا دوست دارید اتاق خواب شما فضایی پر از حس آسودگی را برای شما داشته باشد صورتی بهترین گزینه برای اتاق شماست. این رنگ باداشتن طیف وسیعی از انواع رنگ های صورتی از صورتی های جیغ تا ملایم را در اختیاز شما قرار می‌دهد تا به راحتی بتوانید رنگ مورد پسند خود را انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند که شما کدام رنگ را برای کمد دیواری خود انتخاب کنید چه پررنگ ترین صورتی و چه ملایم ترین آن، نور را به خوبی انعکاس می‌دهد و اتاق شما را بازتر و جادارتر نشان می‌دهد اما اگر اتاق شما خیلی خیلی کوچک است بهتر است که به سراغ صورتی های ملایم تر بروید.

کمددیواری آبی

رنگ آبی به دلیل اینکه تداعی کننده حس آسمان و دریا است آرامش بخش و گزینه مناسبی برای کمد دیواری های اتاق خواب هستند. اگر اتاق خواب برای افراد بزرگسال و یا جوانان است می‌توانید از رنگ های آبی تیره تر مثل لاجوردی، فیروزه ای و سورمه ای استفاده کنید این رنگ ها مدرن تر و فاخر در دیزاین اتاق هستند. سعی کنید درب کمد دیواری ها را یک رنگ و مات انتخاب نکنید مثلا اگر کمد دیواری شما با رنگ آبی تیره است درب های آن را های گلاس انتخاب کنید و یا اگر فضای اتاق شما کوچک است از آبی روشن و یا ترکیب آبی و سفید را به کار ببرید تا اتاق شما دلبازتر خودنمائی کنید.

کمد دیواری قرمز

کمد دیواری با رنگ قرمز

رنگ قرمز رنگی پرشور و هیجان و جزء رنگ های گرم است و در دکوراسیون داخلی از رنگ های پرقدرت به حساب می‌آید.  انتخاب این رنگ در اتاق خواب گرما و هیجان را با خود به همراه دارد. در زمان انتخاب رنگ قرمز دقت کنید که با چه رنگی قصد ترکیب آن را دارید چون قرمز خود به تنهایی رنگ قوی است، اگر قصد انتخاب یک کمد دیواری با رنگ قرمز را داشتید رنگ های سفید، مشکی، طلایی، آبی و طوسی بهترین رنگ ها برای ترکیب در دکوراسیون هستند. در نظر داشته باشید که رنگ قرمز ممکن است بعد از مدتی یکنواخت شود پس در انتخاب آن با احتیاط عمل کنید.

کمد دیواری بنفش

رنگ بنفش یک رنگ کاملا احساسی هست و همین باعث می‌شود تا عده ای عاشق ان باشند و عده ای هم از آن متنفر باشند به کار بردن رنگ بنفش در دکوراسیون به خصوص در کمدهای دیواری انتخاب رایجی نیست و بیشتر برای اتاق کودک به سراغ رنگ بنفش می روند اما اگر این رنگ به درستی و متناسب با فضای شما به کار گرفته شود یک دکور شیک و خلاقانه را ایجاد می‌‌کند. اگر فضای اتاق شما نسبتا بزرگ است یک کمد دیواری تمام بنفش هایگلاس و یا اگر اتاق کوچکی دارید کمد دیواری با درب های ریلی که ترکیبی از رنگ های بنفش و سفید است اتاق خوابی کاملا مدرن و خاص را برای شما به همراه خواهد داشت.

کمد دیواری سبز

کمد دیواری با رنگ سبز

وقتی حرف از رنگ سبز در دکوراسیون می‌شود همه به این فکر می‌کنند که از یک دیوار به رنگ سبز در دیزاین خانه استفاده کنند اما این رنگ محدود به دیوار ها نیست رنگ سبز در طراحی به خصوص وسایل چوبی، کمد و کمدهای دیواری بسیار پرکاربرد و شکیل است البته به شرطی که به جا و متناسب با دکوراسیون داخلی انتخاب شود. اگر عاشق دکوراسیون های کلاسیک و سلطنتی هستید سبز های زیتونی و تیره بهترین گزینه برای شماست. کمد دیواری هایی نیز با رنگ ها سبز ملایم و روشن تر به همراه درب های ریلی از المان های مدرن در طراحی های جدید تر هستند. فراموش نکنید که رنگ سبز از رنگ هایی است که هیچگاه قدیمی نمی‌شود.

نکات مهم در انتخاب رنگ کمد دیواری

در انتخاب رنگ ها جسورانه عمل کنید

در انتخاب رنگ کمد دیواری خودتان را به یک رنگ خاص و یا رنگ های کاربردی بین بقیه محدود نکنید البته این بدین معنی نیست که می‌توانید از هر رنگی استفاده کنید اما سعی کنید تا از کلیشه ها فاصله بگیرید و علایق و احساسات خود را در دکور اتاق وارد کنید شما قرار است که در این اتاق زندگی کنید پس مهمترین گزینه در انتخاب رنگ کمد دیواری سلیقه شماست پس با توجه به علاقه خودتان طراحی خلاقانه خود را ایجاد کنید.

تعادل بین رنگ ها را فراموش نکنید

درست است که اولین معیار انتخاب رنگ برای کمد دیواری سلیقه شماست اما فراموش نکنید که قرار است تا مدت ها در این اتاق با رنگ ها و وسایلی  که انتخاب می‌کنید زندگی کنید. پس تمام وسایل چه از نظر رنگ و چه جنس باید با هم تعادل داشته باشند تا بتوانند فضایی جذاب و آرامشبخش برای شما باشند در غیر این صورت به مکانی شلوغ و شلخته که هیچ هماهنگی با هم ندارند تبدیل خواهد شد.

به اندازه فضای مورد نظر توجه کنید

با انتخاب رنگ ها می‌توانید فضای مورد نظرتان را بزرگ تر و یا کوچکتر نشان دهید. اگر اتاق کوچکی دارید به سراغ رنگ های روشن و ملایم بروید رنگ های تیره فضا را بسته و کوچکتر نمایش می‌دهند. همچنین نوع جنس کمد دیواری هم در بزرگ نشان دادن محیط بی تاثیر نیست کمد دیواری‌های هایگلاس به دلیل براق بودن نور بیشتری را انعکاس می‌دهند که همین سبب می‌‍شود تا نسبت به جنس های ام دی اف فضا را بزرگتر نشان دهند.

کمددیواری ها یکی از بهترین ایده ها برای نظم بخشی و طراحی در اتاق ها هستند. هرچقدر که انتخاب درست رنگ، جنس و قیمت کمددیواری در دکوراسیون داخلی مهم هستند اجرای درست انها نیز در طراحی داخلی بی تاثیر نیست. هر سه آیتم رنگ، جنس و اجرا باید در کنار هم باشند تا یک کمد دیواری مناسب برای فضای شما و بر اساس سلیقه شما ساخته شود. برای دستیابی به این منظور نیز شما می‌توانید از کارشناسان و همیاران با تجربه هوم سرویز به صورت رایگان مشاوره دریافت نمائید. کمددیواری با قیمت ارزان تا لوکس را به سلیقه خود تهیه نمایید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کمد دیواری هم ارائه میده؟

همیار شمائیم تا پایان سرویس ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا