زیبایی

نحوه تشخیص ادکلن اصل (دیگر ادکلن تقلبی با قیمت اصل نخرید!)

همه ما دوست داریم که بدنی خوشبو داشته باشیم تا در زمان ارتباط با دیگران، به عنوان افرادی خوشبو و شیک به نظر برسیم. استفاده از ادکلن و عطر خوب، در اعتمادبه‌نفس، زیبایی و جذابیت ظاهری ما تاثیر می‌گذارد. همچنین استفاده از عطر خوب، یکی از مهم‌ترین آداب برای مهمانی ها است. به همین خاطر است که ما از عطرها و ادکلن‌های مختلف استفاده می‌کنیم تا جذاب‌تر، شیک‌تر و حرفه‌ای‌تر به نظر برسیم.

صنعت عطرسازی، صنعتی بسیار بزرگ است که شرکت‌ها و برندهای مختلفی در آن وجود دارند. متاسفانه، برخی از افراد سودجو از بازار بزرگ و پررونق عطر و ادکلن سواستفاده کرده و ادکلن‌های تقلبی را وارد بازار کردند. این افراد، انواع ادکلن‌ها و عطرهای بی‌کیفیت و تقلبی را تولید می‌کنند و آنها را با قیمتی نزدیک به عطر اصل می‌فروشند. درصد الکل و ناخالصی ادکلن‌های فیک و تقلبی بالا است و کیفیت و ماندگاری خوبی ندارند.

اگر اهل خریدن عطر و ادکلن هستید، باید بدانید که روش تشخیص ادکلن اصل از تقلبی به چه صورتی است و برای تشخیص اصل بودن ادکلن باید به چه نکاتی توجه کنید؟ با دانستن روش تشخیص ادکلن اصل از ادکلن فیک (تقلبی)، دیگر به سراغ ادکلن‌های تقلبی و بی‌کیفیت در بازار نخواهید رفت و پولتان را برای خرید عطر یا ادکلن تقلبی هدر نمی‌دهید.

به همین خاطر ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد روش تشخیص ادکلن اصل از ادکلن فیک صحبت کنیم و به شما توضیح دهیم که چطور می‌توانید ادکلن اصل را از ادکلن تقلبی تشخیص دهید.

اگر به دنبال یادگیری روش تشخیص ادکلن اصل از فیک هستید و دوست دارید که با روش‌های عالی برای تشخیص ادکلن اصل آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تشخیص ادکلن اصل
تشخیص ادکلن اصل

نحوه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

عطر و ادکلن، یکی از مهم‌ترین محصولات آرایشی و بهداشتی برای آقایان و خانم‌ها است؛ به همین دلیل بهتر است تنها به فکر عطر و ادکلن‌های اصل باشید.

افراد سودجو، روزبه‌روز برای تولید عطر و ادکلن تقلبی در حال پیشرفت هستند و سعی می‌کنند ادکلن‌های تقلبی را به‌گونه‌ای درست کنند که بیشترین شباهت را از نظر ظاهر و رنگ و بو به ادکلن اصلی داشته باشند؛ به همین خاطر تشخیص ادکلن‌های اصل بسیار سخت است. اما چند راه وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید اصل بودن یا فیک بودن ادکلن را بررسی کنید. در ادامه این مقاله، با روش تشخیص ادکلن های اصل از روی جعبه ادکلن، بارکد و … آشنا خواهید شد.

تشخیص عطر اورجینال از نمونه فیک
روش تشخیص عطر اورجینال از نمونه فیک

برای خرید بهترین عطر یا ادکلن اصل، افراد خوش پوش و همیشه خوشبو به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- بسته‌بندی ادکلن:

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، بسته‌بندی ادکلنی است که خریداری می‌کنید. امروزه شرکت‌های بزرگ و معتبری در زمینه تولید ادکلن فعالیت می‌کنند و به همین خاطر به بسته‌بندی محصولات خودشان، اهمیت بسیار زیادی می‌دهند.

در هنگام خرید عطر، به بسته‌بندی ادکلن توجه کنید و به سراغ ادکلنی بروید که بسته‌بندی آن مشخصات زیر را داشته باشد:

  • دور بسته‌بندی ادکلن اصل، یک سلفون ضخیم و کاملاً شفاف وجود دارد که به بهترین شکل دور جعبه پیچیده شده است و قسمت‌های اضافی ندارد
  • ادکلن‌های اصل، جعبه‌ای کاملاً صاف و تمیز دارند ( توجه کنید که جعبه عطر چین‌خوردگی نداشته باشد)
  • دفت کنید که روی جعبه کدها و بارکدهای معتبر درج شده باشد که با استفاده از آنها بتوانید اصالت ادکلن را بررسی کنید
  • درزهای جعبه و سلفون باید به‌خوبی روی‌ هم چسبانده شده باشند و حالتی ناهموار و نامناسب نداشته باشند

بررسی این نکات در بسته‌بندی محصول، کمک می‌کند که تشخیص ادکلن اصل را بهتر انجام دهید و بتوانید ادکلن اصل را سریع‌تر بشناسید.

توجه به بسته‌بندی و جعبه ادکلن
توجه به بسته‌بندی و جعبه ادکلن

2- جعبه ادکلن:

تمام ادکلن‌های معتبر و اصل، جعبه مخصوص دارند. اگر ادکلن موردنظر شما جعبه‌ای ندارد یا ادکلن به دلیل واردات و… از جعبه بیرون آمده است، این موضوع نشان‌دهنده تقلبی بودن ادکلن است. به همین خاطر باید به جعبه محصول نیز دقت کافی داشته باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آرایش و میکاپ بانوان هم ارائه میده؟

جعبه ادکلن‌های اصل، ضخامت مناسبی دارند و از مقوای بی‌کیفیت ساخته نمی‌شوند. همچنین در داخل این جعبه‌ها، جایگاهی وجود دارد که شیشه را به‌صورت فیکس نگه می‌دارند تا از ادکلن در برابر ضربه خوردن محافظت کند. رنگ مقوای داخل جعبه‌های اصل کاملاً سفید است و هیچ رنگ تیره‌ای در آنها وجود ندارد.

بنابراین، اگر جعبه ادکلن موردنظر شما، هیچ محافظی برای شیشه ندارد یا رنگ مقوای داخل جعبه تیره است و مقوا ضخامت بسیار کمی دارد، احتمالاً ادکلن موردنظر تقلبی بوده و کیفیت خوبی ندارد.

روش تشخیص اصل بودن ادکلن ویکتوریا سکرت
توجه به ظاهر عطر و ادکلن قبل از خرید

3- نوشته‌های روی جعبه عطر:

شرکت‌های تولیدکننده عطر، برای اینکه بتوانند اصالت کالای خودشان را اثبات کنند، در وب‌سایت خود مشخصاتی را قرار می‌دهند که می‌توانید آنها را با نوشته‌های روی جعبه ادکلن مطابقت دهید و مطمئن شوید که ادکلن اصل است.

بنابراین، در مورد جعبه ادکلن موردنظر خودتان، باید چند نکته را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی در آن وجود ندارد:

  • نوشته‌ها باید با فونت کاملاً مناسب و خوانا نوشته شده باشند و مواردی مانند پاشیدگی رنگ و… در نوشته‌ها وجود نداشته باشد.
  • کد اصالت کالا باید روی آن درج شده باشد و بتوانید در وب‌سایت شرکت، این موضوع را بررسی کنید.
  • مشخصات شرکت تولیدکننده باید کاملاً با نوشته‌ها مطابقت داشته باشد تا بتوانید سریع‌تر تشخیص دهید که ادکلن در کجا ساخته شده است.
  • فواصل بیجا و علامت‌های خاص در نوشته‌ها، نشان‌دهنده فیک بودن ادکلن است.

این موارد را در نوشته‌های جعبه ادکلن بررسی کنید تا بتوانید سریع تشخیص دهید که ادکلن اصل است و سپس به سراغ بررسی نکات بعدی بروید.

توجه به طراحی عطر
توجه به طراحی عطر

4- طراحی بسته‌بندی عطر:

شرکت‌ها و افرادی که در زمینه تولید عطرهای تقلبی فعالیت می‌کنند، می‌دانند که با طراحی یکسان شیشه عطر و ادکلن، احتمالاً شرکت اصلی شاکی می‌شود و در صورت شکایت از آنها، باید جریمه زیادی را پرداخت کنند.

به همین خاطر این شرکت‌ها تغییرات کوچکی را در بسته‌بندی عطر ایجاد می‌کنند تا در صورت شکایت بتوانند از اتهام فرار کنند. وقتی می‌خواهید ادکلن یا عطر خاصی را خریداری کنید، ابتدا سایت شرکت سازنده را بررسی کرده و جعبه و ظرف خود ادکلن را به‌صورت کامل بررسی کنید. سپس ظاهر ادکلن اصل را با ادکلن موردنظر خودتان مطابقت دهید.

اگر دو ادکلن کاملاً مشابه هستند و تفاوتی بین آنها وجود ندارد، احتمالاً ادکلن اصل است؛ اما در صورتی‌ که حتی کوچک‌ترین تفاوتی بین آنها وجود دارد، احتمال تقلبی بودن ادکلن موردنظر بسیار زیاد است.

همیشه این موضوع را به یاد داشته باشید که شرکت‌های اصلی ظرافت‌های خاصی را در بسته‌بندی محصولات خود به کار می‌برند که ادکلن‌های تقلبی این ظرافت‌ها را ندارند.

توجه به رنگ عطر
توجه به رنگ عطر و ادکلن

5- رنگ عطر:

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در مورد تشخیص ادکلن اصل بدانید، این است که برندهای معتبر و اصلی، از رنگ بسیار کمی در محصولات خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که عطرهای اصل کاملاً کم‌رنگ هستند و غلظت رنگ زیادی ندارند.

اما ادکلن‌های تقلبی، معمولاً از رنگ‌های شیمیایی زیاد استفاده می‌کنند و به همین خاطر پررنگ‌تر هستند. با بررسی رنگ عطر می‌توانید تشخیص دهید که عطر موردنظر تقلبی است. البته باید در این زمینه دقت کنید تا بتوانید تفاوت را به بهترین شکل احساس کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آرایش و میکاپ بانوان هم ارائه میده؟
درب عطر و ادکلن
درب عطر و ادکلن

6- درب عطر:

درب عطر نیز معمولاً برچسبی در قسمت پایینی خود دارد که این برچسب نیز می‌تواند به ما در تشخیص اصل بودن کمک کند. در هنگام خرید ادکلن توجه کنید که برچسب عطر کاملاً متقارن باشد و به‌درستی و با ظرافت تمام روی درب چسبانده شده باشد. در غیر این صورت می‌توان گفت که ادکلن تقلبی است.

مثلا برای تشخیص اصل بودن ادکلن ویکتوریا سکرت بامب شل، توجه کنید که درب ادکلن اصلی، صورتی رنگ است و بدون هیچ فاصله‌ای روی افشانه عطر قرار می‌گیرد. حالا اگر فاصله درب تا افشانه عطر زیاد باشد، شما با عطر تقلبی روبرو هستید!

تشخیص ادکلن اصل از روی بارکد و شماره سریال آن
تشخیص ادکلن اصل از روی بارکد و شماره سریال آن

7- شماره‌ سریال و بچ کد:

روی جعبه‌های ادکلن اصل، معمولاً یک بچ کد وجود دارد که منحصربه‌فرد است. بچ کد یا بچ نامبر، چندین عدد و حرف در کنار هم است که در نزدیکی بارکد محصولات آرایشی قرار می‌گیرد. شماره‌ سریال نیز برای هر ادکلن به‌صورت منحصربه‌فرد وجود دارد. بچ کد روی بسته‌بندی عطر و ادکلن‌های اصل چاپ می‌شود یا روی جعبه عطر مهر خواهد شد. در صورت وجود بچ کد، شما به کیفیت بالا و مرغوب بودن محصول پی می‌برید.

نکته مهمی که باید به آن دقت کنید، این است که بچ کد حک شده روی جعبه عطر، باید در زیر شیشه عطر نیز وجود داشته باشد و حک شده باشد. همچنین برخی از برندها، شماره‌ سریال را روی شیشه عطر چاپ می‌کنند. با بررسی شماره سریال و بچ کد، می‌توانید تشخیص دهید ادکلن اصل است یا خیر؟ این روش، یکی از معتبرترین راه‌ها برای تشخیص ادکلن اصل است.

بررسی شیشه عطر
بررسی شیشه عطر

8- شیشه عطر:

عطرهای اصل شیشه‌هایی بسیار باکیفیت و زیبا دارند که جذابیت بسیار زیادی را به عطرها می‌بخشد. اما در ادکلن‌های تقلبی، معمولاً شیشه به‌صورت ناهموار و با شیشه‌های بی‌کیفیت تولید می‌شود. در ادکلن‌ها و عطرهای فیک، مشاهده می‌کنید که داخل شیشه عطر حباب وجود دارد و دور تا دور شیشه عطر، اضافی‌های شیشه باقی مانده است.

با توجه به شیشه عطر و لمس تمام قسمت‌های آن، می‌توانید مطمئن شوید که ادکلن موردنظر اصل است یا تقلبی.

تشخیص ادکلن اصل با تکان دادن
تست عطر و ادکلن

9- تست عطر:

آخرین راه برای تشخیص اصل بودن عطر و ادکلن، تست عطر است. در این روش، شما باید ادکلن را روی پوست خودتان بزنید و در طول روز به بوی و رایحه عطر توجه کنید.

ادکلن‌های اصلی نت‌های مختلفی دارند که در ساعات مختلف، عطر آنها عوض می‌شود و نت‌های دیگر به مشام می‌رسند. عطرها و ادکلن‌های اصل با سه نت ابتدایی، نت میانی و نت پایانی تولید می‌شوند و رایحه عطر با گذشت زمان تغییر می‌کند. نت چوبی، نت میوه‌ای، نت گلی، نت ادویه‌ای، نت آروماتیک و نت مرکباتی از جمله نت‌های بویایی عطر هستند.

ادکلن‌های تقلبی این نت‌ها را ندارند و پس از چند ساعت به‌صورت کامل محو می‌شوند و بوی خاصی از آنها باقی نمی‌ماند.

اگر ادکلن موردنظر شما با ماندن روی پوست به‌صورت کامل محو شود، یعنی تقلبی است؛ اما اگر به‌درستی نت‌های گفته شده توسط شرکت سازنده را حس کردید، پس ادکلن موردنظر شما اصل است.

اگر مهمانی‌ها و مراسمات مهمی برگزار می‌کنید و از افراد متخصص برای پذیرایی از مهمانان خود کمک می‌گیرید، خوب است عطر و ادکلن‌های مناسبی را در اختیار مهمانداران قرار دهید. با این کار، مهمانداران شما بسیار شیک و خوشبو ظاهر می‌شوند و مهمانان نیز لذت بیشتری می‌برند. برای اطلاع از قیمت خدمات پذیرایی و درخواست مهمانداران حرفه‌ای، پیشنهاد می‌کنیم که به سایت هوم سرویز مراجعه کنید.

خدمات آرایشگری هوم سرویز

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد روش‌های تشخیص ادکلن اصل صحبت کردیم و نکات مهم برای تشخیص ادکلن اصل از ادکلن تقلبی را به شما توضیح دادیم.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که نحوه تشخیص ادکلن اصل را یاد بگیرید و بتوانید بهترین ادکلن‌های موجود در بازار را برای خودتان خریداری کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم در مجله هوم سرویز با بهترین عطرهای تابستانی نیز آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویس مراجعه کنید و درخواست خود را برای دریافت خدمات آرایشگری و سایر خدمات ثبت کنید.

انتخاب عطر خوب، تکمیل کننده آرایش خوب چهره شما است. هوم سرویز با ارائه خدماتی مانند اعزام آرایشگر در منزل، به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به رفت‌وآمد، از تخصص و مهارت بهترین آرایشگرهای شهر بهره‌مند شوید و ظاهری زیباتر، شیک‌تر و جذاب‌تر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا