برقکاری ساختمان

از بین بردن رسوبات کولر آبی در سه سوت!

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کولر آبی به خاطر تماس زیادی که با آن دارد، ممکن است به صورت دوره ای نیاز به از بین بردن رسوبات کولر آبی داشته باشد و این کار را باید انجام دهید تا در کارکرد کولر شما اختلال ایجاد نشود.

معمولا در سرویس کولر آبی، کار از بین بردن رسوبات کولر آبی هم انجام می شود تا کولر به صورت کامل تمیز شده و آماده برای کار کردن باشد. اما گاهی اوقات ممکن است سرویس کار کولر این کار را برای شما انجام ندهد و نیاز است که خودتان اطلاعات کافی در مورد رسوب گیری کولر آبی داشته باشید تا بتوانید این کار را انجام دهید.

در این مقاله می خواهیم در مورد از بین بردن رسوبات کولر آبی صحبت کنیم و بگوییم که چطور می توانید این کار را به بهترین روش انجام دهید و کولری تمیز و با کارکرد عالی داشته باشید.

اگر به فکر رسوب گیری کولر خودتان هستید و نمی دانید چطور باید این کار را شروع کنید، توصیه می کنیم حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین روش های از بین بردن رسوبات کولر آبی را به شما آموزش بدهیم.

راهنمای سرویس کولر آبی

روش های از بین بردن رسوبات کولر آبیاز بین بردن رسوبات کولر آبی

علت رسوب گیری کولر آبی چیست؟

همانطور که احتمالا می دانید، کولر آبی با استفاده از آب کار می کند و سیستم آن به این صورت است که پمپ کولر آبی که در کف کولر وجود دارد را به بالای کولر پمپاژ کرده و روی پوشال ها می ریزد، هوای گرم در برخورد با این پوشال ها خنک شده و داخل کولر شروع به گردش می کند و پروانه کولر این باد را به داخل محیط خانه هدایت می کند.

حالا اگر از بین بردن رسوبات کولر آبی انجام نشود، رسوب ها ممکن است در کف و دیوارهای های کولر زیاد شوند و وجود آنها باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد؛ در ادامه چندین مورد از این مشکلات را باهم بررسی خواهیم کرد:

1- خراب شدن پمپ کولر:

همانطور که گفتیم، پمپ کولر آبی که در کف کولر قرار دارد را به بالا هدایت می کند. حالا گاهی ممکن است در این آب رسوباتی وجود داشته باشد و اگر پمپ این رسوبات را به داخل خود بکشد، ممکن است پروانه آن گیر کرده و پمپ بسوزد و نیاز به تعویض پمپ کولر آبی داشته باشید.

همچنین در صورت انجام ندادن از بین بردن رسوبات کولر آبی، ممکن است روی پوشال ها رسوب زیادی جمع شود و این رسوب از بالا به داخل پمپ بیفتد و باعث شود پمپ بسوزد. پس باید به این نکته دقت کنید که خطر سوختن پمپ یکی از مهمترین خطراتی است که با آن روبرو خواهید شد.

2- خنک نشدن هوا:

وقتی رسوبات روی پوشال ها زیاد شود و حالت شوره مانندی پیدا کند، آب نمی تواند به خوبی در پوشال ها گردش پیدا کند و این موضوع باعث می شود که وقتی پوشال را چک می کنید، متوجه شوید تنها چند جای آن خیس است و جاهای زیادی خشک هستند. این موضوع باعث می شود که پوشال حالت خنک کنندگی خود را از دست بدهد و نتواند به خوبی هوای خانه را خنک کند.

اگر مدت زیادی است که از بین بردن رسوبات کولر آبی را انجام نداده اید، احتمالا باد خنکی دریافت نمی کنید و باید بدانید که مشکل دقیقا از زیاد شدن رسوبات کولر آبی شماست.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

3- اختلال در کارکرد موتور:

رسوبات گاهی اوقات آنقدر زیاد می شوند که ممکن است به سقف کولر هم بچسبند و از این طریق به موتور هم برسند. این موضوع باعث می شود که در کارکرد موتور کولر هم اختلال ایجاد شود.

مثلا وقتی رسوب به دور موتور برسد، ممکن است سرعت موتور کم شده و به خاطر رسوبات زیاد کند شود و قدرت قبلی خود را از دست بدهد. این مشکل با سرویس کولر آبی برطرف خواهد شد اما نیاز است که هر چند وقت یکبار، به فکر از بین بردن رسوبات کولر آبی خودتان باشید تا دچار این مشکل نشوید.

4- بوی بدن کولر آبی:

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در صورت ماندن رسوب در کولر آبی ایجاد شود، این است که این رسوب ها بعد از مدتی بودی بدی می گیرند و ممکن است این بو را با هوا به داخل خانه منتقل کنند و این مشکل باعث شود که نتوانید هوای کولر را تحمل کنید.

برای از بین بردن این بوی بد، توصیه می کنیم که حتما از روش های از بین بردن رسوبات کولر آبی که در ادامه آنها را بررسی می کنیم، استفاده کنید تا مشکلات کولر را برطرف کنید.

نحوه از بین بردن رسوبات کولر آبی

تا به اینجا در مورد این صحبت کردیم که رسوب کولر آبی چه ضررهایی را می تواند برای کولر شما داشته باشد و چه مشکلاتی می تواند با رسوب کولر ایجاد شود، حالا می خواهیم به سراغ این موضوع برویم که روش های مختلف از بین بردن رسوبات کولر آبی را باهم بررسی کنیم.

این روش ها برای تمامی کولرهای آبی مناسب هستند اما توصیه می کنیم اگر در شهری زندگی می کنید که آب آنجا املاح زیادی دارد، حتما سعی کنید به صورت ماهانه یا یک ماه در میان این کار را برای کولر خودتان انجام دهید و یا از خدمات سرویس دوره ای کولر آبی استفاده کنید تا مشکلی برای کول شما ایجاد نشود.

در ادامه با ما همراه باشید تا روش های از بین بردن رسوبات کولر آبی را باهم بررسی کنیم:

چگونه پوشال کولر آبی را عوض کنیم؟

طریقه از بین بردن رسوبات کولر آبیاز بین بردن رسوبات کولر آبی

1- استفاده از پد سلولزی:

پد سلولزی یکی از بهترین جایگزین ها برای پوشال است که ساختاری همانند پوشال دارد، اما از بسته شدن رسوب و شوره جلوگیری می کند و روی آن رسوبی باقی نمی ماند.

این موضوع باعث می شود که کمتر نیاز به از بین بردن رسوبات کولر آبی داشته باشید و مشکلاتی که گفتیم کمتر برایتان به وجود بیاید.

برای این کار کافیست از یک متخصص سرویس کولر آبی کمک بگیرید و کار تبدیل کولر آبی پوشالی به سلولزی را انجام دهید تا از شر رسوبات زیادی که در کولر به وجود می آید، خلاص شوید.

تعمیر و تعویض کولر آبی

2- استفاده از رسوب گیر کولر آبی با فیلتر رزین:

رسوب گیر کولر آبی، می تواند در زمینه از بین بردن رسوبات کولر آبی کمک خیلی زیادی به ما کند. این وسیله را می توانید در اکثر فروشگاه های ابزار یراق و وسایل کولر پیدا کنید.

دستگاه رسوب گیر کولر آبی دارای فیلتر رزین و یک محفظه است که آب از داخل آن عبور می کند و این دستگاه می تواند تمامی املاح آب را جذب کرده و از ایجاد رسوب در کولر جلوگیری کند.

با استفاده از این دستگاه، دیگر نیازی نیست که کل کولر را رسوب گیری کنید و کافیست خود این دستگاه را تمیز کنید تا مجددا بتواند رسوب های آب را گرفته و از کولر شما در برابر این موضوع محافظت کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

استفاده از رسوب گیر کولر آبی باعث می شود که شما نیاز کمتری به از بین بردن رسوبات کولر آبی داشته باشید و این موضوع می تواند در عملکرد کولر و افزایش طول عمر قطعات آن، تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

3- استفاده از توپ شوره گیر کولر آبی:

توپ شوره گیر کولر آبی، وسیله ای است که در قسمت کف کولر قرار می گیرد و می تواند تا حد خوبی، شوره های موجود در کولر را جذب کرده و از پخش شدن آنها در کف کولر جلوگیری کند. البته این توپ بیشتر برای کف کولر است و از پخش شدن شوره و رسوب در کف کولر جلوگیری می کند و باعث محافظت از پمپ می شود، اما نمی تواند پوشال ها و قسمت های دیگر کولر را تمیز کند.

4- انداختن صابون در کولر آبی؛ راهی مناسب برای از بین بردن رسوب کولر آبی

یکی دیگر از راه هایی که برای از بین بردن شوره های موجود در کف کولر استفاده می شود، انداختن صابون در کولر است. این روش هم می تواند یکی از روش های خوب برای از بین بردن رسوبات کولر آبی باشد و کمک می کند که بتوانید از مشکلات ناشی از رسوب زدن کولر جلوگیری کنید.

5- راه اندازی کولر آبی با فیلتر های تصفیه آب

برای از بین بردن رسوبات کولر ابی از فیلترهای تصفیه آب کولر استفاده کنید. این فیلترها با رسوب گیرهای ساده تفاوت دارند. اساسا فیلترها سختی آب را می گیرند و این به معنی کاهش رسوبات کولر است.

فیلتر تصفیه آب در مسیر آب ورودی به کولر و روی شلنگ آب کولر وصل می شود و آب وارد شده به سیستم خنک کننده کولر، بدون املاح و کاملا سبک می شود. هزینه نصب فیلترهای تصفیه و قیمت خرید آن چندان زیاد نیست ولی کارایی آن فوق العاده است.

برای اینکه هزینه تعمیر پمپ کولر آبی را نپردازید برای از بین بردن رسوبات کولر آبی حتما کاری انجام دهید. فیلترهای تصفیه آب وسیله ای کوچک، ساده و کم قیمت هستند که مشکل املاح و رسوبات کولر را برای همیشه حل می کنند. این وسیله را خودتان هم می توانید به سادگی در مسیر آب ورودی کولر نصب کنید.

آموزش سرویس کولر آبی 

از بین بردن رسوبات کولر آبی با فیلتر آباز بین بردن رسوبات کولر آبی

چگونه دریچه کولر آبی را تمیز کنیم و برای از بین بردن رسوبات کولر آبی اقدام کنیم؟

تا به اینجا در مورد روش هایی صحبت کردیم که کمک می کنند از رسوب زدن کولر جلوگیری کنید، حالا می خواهیم بگوییم که اگر دریچه کولر و بخش های دیگر آن رسوب زدگی دارند، چگونه می توانید آنها را تمیز کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید:

1- سرویس کولر آبی:

اولین روشی که می توانید از آن برای از بین بردن رسوبات کولر آبی استفاده کنید، خدمات سرویس کولر آبی است. با استفاده از این خدمات می توانید از سرویس کار کولر بخواهید که رسوبات کولر را تمیز کرده و با این کار به کارکرد بهتر کولر شما کمک کند و از مشکلات احتمالی آن جلوگیری کند.

2- استفاده از خدمات سرویس دوره ای کولر آبی:

سرویس دوره ای کولر آبی به این صورت است که شما با یک سرویس کار کولر قرارداد می بندید که مثلا هر ماه به خانه شما آمده و کولر را برایتان سرویس کند. این خدمات در شهرهایی که املاح آب زیاد است و کولر نیاز به نگهداری مناسبی دارد، می تواند بسیار کمک کننده باشد و با استفاده از این خدمات، نیازی نیست دیگر نگران از بین بردن رسوبات کولر آبی خودتان باشید.

3- استفاده از جوهر نمک:

جوهر نمک یکی از محلول هایی است که می تواند کمک زیادی به از بین بردن شوره و رسوبات کولر کند. برای استفاده از آن کافیست جوهر نمک را در قسمت های شوره دار بریزید و با استفاده از یک برس سیمی یا فرچه، تمام بخش های کولر را تمیز کنید تا رسوب گیری کولر انجام شود.

4- استفاده از سرکه:

سرکه هم یکی از پاک کننده های مناسب برای از بین بردن رسوبات کولر آبی است و می تواند کمک کند که رسوب گیری کولر را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

برای استفاده از سرکه هم آن را روی قسمت های رسوب زده بریزید و با یک فرچه یا برس سیمی، آن قسمت ها را با دقت تمیز کنید و سپس کولر را کاملا آب بکشید تا رسوب های آن کامل از بین بروند.

خدمات سرویس کولر آبی در تهران

خدمات سرویس کولر آبی هوم سرویز که شامل نصب، سرویس، رسوب گیری و سیم کشی کولر آبی می شود، به شما کمک می کند که در هوای گرم بتوانید از کولر خودتان بازدهی بهتری دریافت کنید و از بروز مشکل برای کولر خودتان جلوگیری کنید.

برای استفاده از این خدمات، کافیست اپلیکیشن هوم سرویز را روی گوشی خودتان نصب کنید و وارد بخش سرویس کولر شده و خدمات موردنظر خودتان را سفارش دهید. سپس همیاران هوم سرویز که همگی آموزش دیده هستند، به خانه شما مراجعه کرده و کارهای موردنیازتان را انجام داده و در سریعترین زمان ممکن مشکلات را حل می کنند.

ضمنا تمامی خدمات هوم سرویز دارای گارانتی کیفیت خدمات است و می توانید در صورت نداشتن رضایت از خدمات دریافت شده، از این گارانتی استفاده کنید.

سفارش رایگان سرویس کولر آبی را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا