هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان

از 1211 نظر
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف

قیمت هوشمند سازی ساختمان در زمستان 1402 چقدر است؟

قیمت کارشناسی و براورد هزینه اجرا

150,000 تومان

متوسط قیمت5,075,000 تومانکمینه قیمت150,000 تومانبیشینه قیمت10,000,000 تومان

آنچه درباره هوشمند سازی ساختمان خواهید خواند

  • هوشمند سازی ساختمان اداری و مسکونی
  • هوشمند سازی ساختمان در ایران
  • هوشمند سازی ساختمان BMS
  • تجهیزات هوشمند سازی ساختمان
  • انواع هوشمند سازی ساختمان
  • شرکت هوشمند سازی ساختمان هوم سرویز
  • هزینه هوشمند سازی ساختمان به چه مواردی بستگی دارد؟
  • طراحی خانه هوشمند را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

هوشمند سازی ساختمان اداری و مسکونی

عملیات هوشمند سازی ساختمان ها یا خانه هوشمند اقداماتی است که جهت کنترل و مانیتورینگ کردن تمام قسمت های ساختمان به کار برده می شود. در کل هدف اصلی از عملیات طراحی خانه هوشمند و هوشمند سازی ساختمان اداری تحت نظر داشتن قسمت های مختلف مکان مورد نظر و اعمال فرمان های مختلف به آنها می باشد. به این صورت عملکرد مختلف اجزای ساختمان در تعادل با یکدیگر قرار می گیرند و موجب صرفه جویی و مصرف بهینه انرژی می شود. به بیان دیگر کلیه فعالیت های یک ساختمان اعم از بازو بسته شدن درب ها، ورود و خروج افراد در ساختمان، سیستم روشنایی و تهویه هوا همچنین در صورت نیاز سیستم صوتی و تصویری تحت نظارت و دسترسی کامل قرار می گیرند. تمام این اقدامات با هدف تامین آسایش و امنیت برای ساکنین یک ساختمان می باشد.

جهت هوشمند سازی منازل و ساختمان ها باید زیرساخت‌های لازم ایجاد شوند و سپس اقدام به خریداری و تهیه تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و اجرای سیستم خانه هوشمند نمود. در ادامه به معرفی انواع هوشمند سازی ساختمان و عوامل موثر بر قیمت هوشمند سازی ساختمان می پردازیم.

هوشمند سازی ساختمان در ایران

تکنولوژی ساختمان هوشمند (اسمارت هوم) و هوشمند سازی خانه جزو تکنولوژی های جدید در ایران است. سیستم خانه هوشمند نه تنها در ساختمان های لوکس بلکه در ساختمان های معمولی نیز به سرعت در حال رشد است. امروزه این امر به یکی از آپشن های مهم در خرید ساختمان تبدیل شده است.

خانه هوشمند به دلیل بهینه کردن مصرف انرژی بسیار مورد توجه سازندگان و خریداران واحد مسکونی قرار گرفته است. ازاین رو هوشمند سازی خانه ها در ایران به یک رشته تخصصی تبدیل شده است. که باید حتما توسط گروهی از متخصصین که دوره و آموزش هوشمند سازی ساختمان را گذرانده اند، انجام شود.

هوشمند سازی ساختمان BMS

انواع هوشمندسازی ساختمان بی ام اس بر اساس نوع تجهیزات و ارتباط تجهیزات هوشمند سازی با هم تفاوت دارند. سیستم خانه هوشمند bms به دو نوع خانه هوشمند بیسیم یا (وایرلس) و خانه هوشمند با سیم (تحت وایر) تقسیم می شوند.

هوشمند سازی ساختمان باسیم برای ایجاد ارتباط بین برخی از تجهیزات خانه هوشمند ماننند مانیتور به سیم کشی برق جهت انتقال داده نیاز دارد. انتقال داده معمولا به وسیله سیم های CAT5 یا CAT6 و یا از کابل های شبکه استفاده می شود.

در خانه هوشمند وایرلس نیز همانطور که از نام آن مشخص است نیاز به هیچ گونه سیم کشی و برقکاری اضافی ندارد. هوشمند سازی خانه بیسیم به وسیله سیگنالهای وایرلس ارسال داده ها انجام می شود. در سیستم هوشمند سازی وایرلس نیازی به تغییر در سیم کشی ساختمان نیست.

سیستم مدیریت ساختمان یا BMS برای هماهنگی و اتوماسیون سازی کلیه قسمت های ساختمان استفاده می شود. اغلب برای هوشمند سازی ساختمان اداری و تجاری از این روش استفاده می شود. زیرا بر طبق تعریف کلی بی ام اس کنترل تجهیزات مشاع در دست مدیریت مجموعه و یک نفر است. در مورد ساختمان های مسکونی معمولا نمی توان از این روش بهره برد. زیرا با توجه به تنوع سلایق سیستم BMS پاسخگو نیست.

تجهیزات هوشمند سازی ساختمان

همانطور که پیش تر هم گفتیم زیرسازی ها و تجهیزاتی برای ساخت یک خانه هوشمند نیاز است در ادامه توضیح مختصری درباره این موضوعات بیان می کنیم.

· روشنایی ساختمان‌ها

سیستم BMS روشنایی بخش‌های مختلف ساختمان را تحت کنترل قرار می دهد. سیستم هوشمند ساختمان شامل کنترل روشنایی منزل، تنظیم میزان نور را از راه دور و بیرون ساختمان فراهم می آورد.

· سیستم امنیتی و حفاظتی هوشمند

یکی از داغ ترین فناوری های پیشرفته را می توان در سیستم های امنیتی و به خصوص دوربین های امنیتی دید. دوربین های مداربسته حفاظتی و آلارم های نظارتی که تنها با یک خط اینترنت قابل دسترسی هستند را حتما دیده اید. در حالیکه خارج از منزل هستید می توانید از حرکت های فضای داخلی مطلع شوید و در صورت لزوم اقدام جدی تری داشته باشید.

· سیستم های ورودی خانه هوشمند

هوشمند سازی خانه برای سیستم های ورودی پیشرفت زیادی داشته است. از قفل های درب اتوماتیک گرفته تا اسکنر چهره، اسکنر چشمی و اسکنر اثر انگشت برای باز کردن درب، همگی برای هوشمند سازی خانه های لوکس و گران قیمت به کار می روند. قیمت هوشمند سازی ساختمان بالاست ولی قطعا امنیت و رفاه بیشتری برای ساکنین به همراه دارد.

· پنجره، پرده و سایبان هوشمند

در طراحی خانه های هوشمند می‌توان این تجهیزات را از راه دور کنترل نموده و فرمان‌های لازم را صادر نمود.

· کنترل سیستم‌ سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع

لوازم گرمایشی و سرمایشی هوشمند می توانند درمصرف بهنه سوخت بهترین انتخاب باشند. تجهیزاتی مانند فن‌کوئل‌ها، کولرها و هواسازها از طریق سیستم BMS را می توان از راه دور روشن و خاموش نمود.

انواع هوشمند سازی ساختمان

برای هوشمند سازی ساختمان و اتوماسیون یک مکان روش ها، پروتکل و البته استانداردهای متعددی وجود دارد. دو نمونه از مهمترین معروفترین آنها استانداردهای plc و KNX می باشند. البته هر کدام از این استاندارهای دارای زیر مجموعه های متعددی هستند که برای پیاده سازی آنها به تجهیزات خاصی نیاز است.

هوشمند سازی ساختمان با plc

هوشمند سازی ساختمان با plc جهت اجرای سیستم‌های امنیتی، سرمایشی و گرمایشی، روشنایی، اطفاء حریق، سیستم‌های صوتی و تصویری، تهویه و غیره… طراحی و کنترل می‌شوند. این دستگاه هوشمند سازی ساختمان چون قابلیت برنامه ریزی های متفاوت را دارد مورد توجچه قرار گرفته است.

PLC یک برنامه کنترل کننده منطقی است. این کنترل کننده ی نرم افزاری، اطلاعات اولیه را دریافت می کند و سپس با برنامه هایی که در آن نوشته شده است. داده ها پردازش می شوند. سپس نتیجه به صورت دستور العمل هایی مشخص به اجراکننده ها ارسال می شود. در اصل سیستم هوشمند سازی plc مانند یک رایانه برای انجام اهداف خاص می ماند.

هوشمند سازی ساختمان knx

طراحی هوشمند سازی ساختمانKNX یکی از روش های پر کاربرد در این زمینه است. در این روش تمام تجهیزات توسط یک نرم افزار واحد برنامه ریزی و اجرا می شوند. از مزایای اجرای هوشمند سازی KNX کاهش 60 درصدی میزان مصرف انرژی است.

این نوع هوشمند سازی قابل پیاده سازی در تمام ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری می باشد. به علت کاربرد زیاد این روش در انواع ساختمان ها تمام تجهیزات هوشمند سازی KNX به راحتی در دسترس می باشد. سیستم هوشمند سازی knx می تواند با تمام برندهای مختلفی که با این استانداردها تولید شده اند، ترکیب شوند. جالب است بدانید به علت جهانی شدن این نوع هوشمند سازی شرکت های معروفی مانند سامسونگ و ال جی نیز در صدد تولید محصولات جدید بر پایه این پروتکل ها هستند. بدین ترمحصولات از برندهای مختلفی در صورتی که بر اساس استاندارد knx تولید شده باشند. می توانند به راحتی با هم ست شوند.

شرکت هوشمند سازی ساختمان هوم سرویز

با یک سرچ ساده با اسامی شرکت هوشمند سازی ساختمان مواجه خواهید شد. اما انتخاب از بین این لیست طول و دراز کار سختی است. در صورت نیاز به سیستم هوشمند سازی ساختمان باید با توجه به بودجه مد نظر و شرایط ساختمان بهترین انتخاب را داشته باشید. تیم متخصصین و مهندسین هوم سرویز جهت اجرای انواع سیستم هوشمند سازی منزل و ادارات از اولین مرحله طراحی تا اجرا را بر عهده می گیرند.

هزینه هوشمند سازی ساختمان به چه مواردی بستگی دارد؟

برآورد هزینه هوشمند سازی ساختمان به نوع سیستم هوشمند سازی، قیمت تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نوع نیاز کاربران بستگی دارد. ازین رو نمی توان هزینه ثابتی را به عنوان قیمت سیستم هوشمند سازی ساختمان اختصاص داد. هر چقدر تعداد و تنوع تجهیزات نصب شده در ساختمان بیشتر باشد، هزینه های دریافتی بابت قیمت هوشمند سازی ساختمان نیز بیشتر می شود. مورد دیگر زیرساخت ها هستند. هرچه ساختمان مورد نظر از نطر سیم کشی برق هوشمند آماده تر باشد طبعا قیمت هوشمند سازی ساختمان ها کمتر خواهد شد. علاوه بر این هزینه استفاده از اینترنت را نیز در نظر بگیرید که ارتباطی به دستمزد تکنیسین ندارد. به طور کلی هزینه هوشمند سازی ساختمان پس از بازدید و بررسی اعلام می شود. متراژ ساختمان و نوع تجهیزات از مهم ترین عوامل در تعیین قیمت هوشمند سازی منزل هستند. به طور معمول تیمی متشکل از تکنیسین های متبحر در این زمینه فعالیت دارند و هر بخش به صورت اختصاصی توسط متخصص طراحی و اجرا می شوند.

طراحی خانه هوشمند را به متخصصین هوم سرویز بسپارید

جهت اطلاع دقیق از قیمت دستگاه هوشمند سازی ساختمان و هزینه اجرای آن می توانید به صورت رایگان در سامانه هوم سرویز ثبت درخواست نمایید. متخصصین و مهندسین ما با برآورد مکان مورد نظر بهترین پیشنهادات را با بهترین هزینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

هوم سرویز به عنوان بزرگترین پلتفرم خدمات در محل در کشور علاوه بر سرویس هوشمند سازی ساختمان و همچنین ارایه خدمات هوشمند سازی ساختمان اداری، تجاری و مسکونی نزدیک من، خدمات دیگری نیز در بخش خدمات هوشمندسازی ساختمان ارائه می دهد که شامل نصب دوربین مدار بسته بیسیم، گردان، دام،بولت، لامپی و ...., تعمیر دوربین مدار بسته تحت شبکه، تعمیر دوربین بیسیم( وایرلس)، دیجیتال و آنالوگ, تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ جک دار، بازویی، ریلی, کشویی، لولایی, تعمیر جک درب پاکینگ سوزوکی، کوچی، لیفت مستر، تابا، توربو و...., تعمیر کرکره برقی مغازه, نصب دزدگیر منزل ساده و آژیری, نصب سیستم اعلام حریق متعارف, نصب استابلایزر خانگی یا نصب ترانس خانگی برای کنترل برق ورودی به ساختمان مسکونی, تعمیر موتور برق خانگی, تعمیر آیفون صوتی (تعمیر اف اف), نصب آیفون تصویری می باشد. همیاران هوم سرویز تمام تلاش خود را به منظور رقم زدن تجربه ای خوب برای شما در سرویس های برقکاری ساختمان را خواهند داشت.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

خدمات قابل ارائه در سرویس هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان اداری، تجاری و مسکونی

هوشمند سازی ساختمان با bms، plc، knx و ....

کنترل هوشمند قسمتهای امنیتی ساختمان

کنترل سیستم روشنایی هوشمند

راه اندازی سیتم صوتی و تصویری هوشمند

راه اندازی سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند و....

نظرات کاربران

profile picture
یونس احدوار

خوش قول بودن و خیلی سریع کار را انجام دادن.

profile picture
سعید لطفی

از چند جا استعلام قیمت گرفته بودم واقعا قیمت منصفانه بود و کار خیلی عالی و با سرعت العمل بالایی انجام شد ممنون از خدمات خوبتون

profile picture
احمد مردای

سروقت تشریف آوردن، و کار رو بسیار دقیق و باحوصله انجام دادند و بسیار منصفانه دستمزد رو حساب کردند. فوق العاده انسان باشخصیت و بامهارتی بودند و حقیقتا لذت بردم از کارشون.

profile picture
میلاد وحیدیان

بسیار متخصص، با حوصله و منصف هستند

شرایط هوشمند سازی ساختمان اداری و مسکونی

سرویس هوشمند سازی در هوم سرویز شامل هوشمند سازی ساختمان، ویلا، هتل، خانه و ... می شود.

در سرویس خانه هوشمند ابتدا همیار از پروژه بازدید نموده و نمونه کارها و پیشنهادات خود را به مشتری اعلام نماید. همیار و مشتری برآورد هزینه و مدت زمان انجام کار را به همراه مشخص نمودن مسئولیت تامین کالا(مشتری یا همیار) و ذکر نوع کالاهای مورد مصرف و درجه مرغوبیت اجناس و طی قراردادی مکتوب نمایند.

از ارتباط مستقیم و بدون هماهنگی با همیاران خودداری کنید.

شهر و خدمات مورد نظر خودت را انتخاب کن!
قیمت خدمات را چک کن و به سوالات جواب بده
همیار مورد نظر خود را انتخاب کن
بعد از برآورد هزینه، همیار ما در کنار شماست

خدمات مرتبط

home-security-guard
نصب و تعمیر دزدگیر منزل و شرکت
قیمت از 600,000 الی 1,200,000 تومان
surge-protector
نصب محافظ برق ساختمان
قیمت از 270,000 الی 3,200,000 تومان
fire-alarm-system
سیستم اعلام و اطفا حریق
قیمت از 200,000 الی 900,000 تومان
central-antenna-repair
نصب و تعمیر آنتن مرکزی
قیمت از 250,000 الی 300,000 تومان