نظافت و پذیرایی

5 گام مهم برای تمیز کردن آشپزخانه

تمیزکاری و نظافت منزل کار چندان ساده ای نیست اما وقتی نوبت به آشپزخانه می رسد، سختی کار بیشتر هم خواهد شد. جاروکردن و گردگیری و سایر کارهایی که برای نظافت کل خانه، انجام می دهید اصلا در حد تمیز کردن آشپزخانه نیست. کلی لوازم کوچک و بزرگ در آشپزخانه وجود دارد که همگی باید تمیز بشوند. همه این وسایل هم احتمالا چرب و کثیف هستند. اگر مدت هاست که دستی به سر و روی آشپزخانه نکشیده اید حتما نیاز به کمک دارید. کارگر نظافتچی خانم بهترین کسی است که می تواند کمک تان کند. البته تمیز کردن راه پله ها و مشاعات کار نظافتچی آقاست ولی همه کارهای آشپزخانه را می توانید به کارگر خانم بسپارید و خیلی راحت آشپزخانه را تمیز کنید. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چگونه آشپزخانه را برق بیندازیم؟

اول وسایل مورد نیاز را آماده کنید تا در حین نظافت دائم به دنبال جارو و دستمال و … نباشید. جارو، دستمال گردگیری، دستکش، اسکاچ و مواد شوینده و پاک کننده های چند منظوره حتما به کارتان می آید. این لوازم را در دسترس قرار دهید و ترجیحا یک ماسک هم بزنید. بزرگترین مشکل در تمیز کردن آشپزخانه، چربی هایی است که روی همه سطوح نشسته است. پاک کردن چربی و روغن از گرد و خاک، سخت تر است. پرده آشپزخانه را همین ابتدای کار در آورده برای شستشو پرده در ماشین لباسشویی بیندازید. چربی و روغن، پرده ها را هم کثیف می کند. حالا با ما همراه شوید و با این راهنمایی ها، تمیزکاری را شروع کنید.

مراحل تمیز کردن آشپزخانه

1- تمیز کردن آشپزخانه و داخل کابینت ها و قفسه ها

وسایل داخل کابینت ها را مرتب کنید. این کار باید هر ماه یکبار تکرار شود. گاهی فراموش می کنید وسایل را بعد از استفاده سر جای خود قرار دهید. نتیجه این می شود که بعد از مدتی کلی خرده ریز روی کابینت ها را اشغال کرده و همه جا نامرتب است. وسایل روی کابینت ها را داخل کابینت ها قرار دهید. قفسه ها و شلف های دیواری را مرتب کنید. سپس با یک اسفنج بزرگ و کمی آب و مایع ظرفشویی، چربی روی درب کابینت را نیز تمیز کنید. محلول سرکه سفید و جوش شیرین هم برای از بین بردن چربی و روغن معجزه می کند. این دو ماده در نظافت آشپزخانه و ضد عفونی محیط همیشه به کار می روند. از سیم ظرفشویی یا وسایل برنده و تیز برای پاک کردن چربی از روی کابینت، استفاده نکنید. 

چگونه کابینت آشپزخانه سفید را تمیز نگهداریم؟

2-تمیز کردن وسایل کوچک و بزرگ در آشپزخانه

اول به سراغ اجاق گاز بروید اگر بعد از هر بار پخت و پز روی اجاق گاز را دستمال می کشید، الان کار سختی ندارید. باقی ماندن مواد غذایی و سر ریز شدن غذا روی اجاق گاز، موجب می شود که لکه های ناجوری روی اجاق ایجاد شود. این لکه ها و آثار سوختگی به سادگی پاک نمی شود. از اسپری چند منظوره برای نظافت آشپزخانه و اجاق گاز، استفاده کنید. درب یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و همه وسایل دیگر را نیز با محلول آب و مایع ظرفشویی تمیز کنید. برای راحت تر شدن کارها، یک قاشق سرکه به این محلول اضافه کنید.

3-تمیز کردن سینک آشپزخانه

اگر ظرف کثیف در سینک باقیمانده، اول ظرف ها را بشویید. سپس شیر آلات و سینک ظرفشویی را برق بیندازید. به جای محلول های بازاری هم می توانید از خمیر جوش شیرین و سرکه سفید استفاده کنید. یا اینکه کمی جوش شیرین در سینک بپاشید و با سرکه روی آن اسپری کنید بعد از 5 دقیقه اسراحت با اسکاچ، لکه های سینک و شیر آلات را تمیز کنید.

نظافت آسان آشپزخانه

4- شستشوی دیوار و پنجره

دیوارها از سطوحی هستند که موقع تمیز کردن آشپزخانه به آن توجه نمی شود. هر 3 ماه یکبار با شوینده مناسب دیوارهای آشپزخانه را تمیز کنید. چربی و روغن با بخارات غذا روی کاشی ها را کثیف می کند. گرد و خاک هم روی این چربی ها را سیاه و کثیف تر نشان می دهد. اگر بخارشو داشته باشید کار راحت تر است. با بخار آب بدون اینکه از مواد شوینده استفاده کنید می توانید کاشی ها را برق بیندازید. به نظافت درز کاشی ها بیشتر دقت کنید این فضا، محل مناسبی برای جمع شدن چربی غذا و گرد و خاک است. 

5- تمیز کردن آشپزخانه و کف

کف آشپزخانه را هر روز تی بکشید. به خصوص وقتی پخت و پز می کنید لازم است تا تمیز کردن سرامیک کف آشپزخانه را جدی بگیرید. چربی و روغن، سرامیک های کف را سُر و لغزنده تر می کند. یک سطل بزرگ را پر از آب کنید سپس چند قطره مایع ظرفشویی معمولی را درون آب ریخته و هم بزنید. حالا با تی همه سرامیک ها را برق بیندازید. 

اگر کف آشپزخانه، پارکت لمینت شده باشد نباید با آب آن را تمیز کنید. در این صورت با تی نمدار یا دستمال مرطوب کار را انجام دهید. نیازی به شوینده دیگری نیست. لمینت های کف نسبت به آب و رطوبت حساس هستند. قبل از تمیز کردن کف پارکت لمینت حتما آب اضافی تی را بگیرید. با کمی رطوبت به سادگی لمینت تمیز می شود. از اسکاچ، سیم ظرفشویی و وسایل زبر هم بر روی کفپوش های چوبی و پارکت ها استفاده نکنید. 

ترفندهای تمیز کردن آشپزخانه
تمیز کردن کف آشپزخانه

تعرفه خدمات نظافت هوم سرویز

قیمت سرویس نظافت منزل
قیمت نظافت شرکت و محل کار

خدمات نظافت منزل و محل کار هوم سرویز

اگر وقت یا حوصله کارهای نظافتی را ندارید با ما تماس بگیرید. خدمات تخصصی نظافت و تمیزکاری داخل منزل توسط نظافتچی خانم انجام می شود. همیاران هوم سرویز همگی دارای کارت سلامت هستند و با رعایت پروتکل های بهداشتی برای نظافت به منزل شما مراجعه می کنند. برای ثبت سفارش نظافت منزل فوری از طریق اپلیکیشن هوم سرویز اقدام کنید. در این مرحله هیچ هزینه ای دریافت نمی شود. پس از حضور همیار در محل و انجام کارهای نظافتی، مبلغ تعیین شده را پرداخت نمایید. چنانچه نحوه برخورد یا کار کارگر خدماتی را دوست نداشتید در همان ساعت اول با پشتیبانی تماس بگیرید. بلافاصله نیروی جایگزین به محل اعزام می شود. هزینه نظافت مشاعات و نظافت منزل طبق تعرفه مصوب، تعیین می شود و مشتری هیچ هزینه اضافی در محل پرداخت نمی کند.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا