بنایی و دکوراسیون

اصول ست کردن ترکیب رنگ موکت با فرش

هارمونی در دکوراسیون داخلی منزل از اصول اولیه است. این ویژگی در جنس، بافت، طرح و رنگ لوازم لحاظ می شود. برای مثال اگر کفپوش های چوبی در ساختمان نصب شده، مبلمان چوبی از استیل مناسب تر است. همچنین رنگ دیوارها و کف هم در کوچک یا بزرگ نشان دادن فضا تاثیر زیادی دارد. در بسیاری از خانه های ایرانی موکت نصب شده و ترکیب رنگ موکت با فرش اهمیت زیادی دارد. چنین ایده هایی را از روی کاتالوگ های خارجی پیدا نمی کنید زیرا این طراحی مخصوص ایرانی هاست. ما دوست داریم کف خانه را با موکت پوشش دهیم و یک فرش زیبای ایرانی را نیز در وسط اتاق پذیرایی، پهن کنیم. آیا می دانید چگونه رنگ فرش و موکت را ست کنید؟

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ترکیب رنگ موکت در دکوراسیون داخلی

کف ساختمان به دلیل وسعت زیادی که دارد از مهم ترین سطوح در دکوراسیون داخلی منزل است. هر رنگی که برای کفپوش انتخاب می کنید باید با سایر المان های دکوراتیو هماهنگی داشته باشد. موکت تنوع رنگ زیادی دارد و یکی از بهترین انتخاب ها برای کفپوش خانگی است. انواع موکت عایق حرارتی و صوتی هستند. نصب انواع موکت، از زیرسازی تا چسباندن موکت توسط هوم سرویز انجام می شود. پوشش کل خانه با موکت رول بیشتر رایج است. به این ترتیب دیگر نگران افتادن کودکان یا بازی و جست و خیز آنان نیستید. الیاف موکت ضربه گیر خوبی هستند و کف ساختمان را گرم و نرم نگه می دارند.

در ساختمان های جدید که پارکت نصب شده، از موکت پرز بلند برای دکوراسیون پذیرایی استفاده می شود. این موکت ها شباهت زیادی به فرش ماشینی دارند. البته انتخاب نوع کفپوش کاملا امری سلیقه ای است. اینکه کف منزل را سرامیک کنیم و یا اینکه با نصب پارکت به دکوراسیون منزل جلوه خاصی دهیم، کاملا به نوع و سبک دکوراسون منزل و سلایق شما وابسته است. چنانچه علاقه مند به استفاده ترکیبی از نوع کفپوش ها دارید حتما برای ست کردن رنگ فرش روی موکت یا پارکت به چرخه رنگ ها توجه کنید.

ترکیب رنگ موکت با فرش

انتخاب رنگ مناسب موکت برای فرش ایرانی

در آلبوم موکت های جدید، همه نوع رنگی پیدا می کنید از رنگ های خنثی مثل رنگ فیلی گرفته تا رنگ های سرد و گرم برای نصب در منزل مناسب هستند. برای اینکه فرش به زیبایی تمام، دیده شود لازم است تا رنگ موکت با زمینه فرش هماهنگی داشته باشد. در تولید فرش از چندین رنگ نخ استفاده می شود اما رنگ اصلی و قالب، معیار اصلی است. در حقیقت رنگ موکت اتاق را بدون توجه به طرح می توانید با در نظر گرفتن همین رنگ زمینه انتخاب کنید. بعضی رنگ ها مکمل و برخی دیگر متضاد یکدیگر هستند. به کارگیری صحیح رنگ ها در کنار یکدیگر، تناسب دکوراسیون را بیشتر می کند و خانه شیک و لوکس تر دیده می شود. 

رنگ موکت برای فرش قرمز

فرش های زمینه لاکی یا قرمز طرفداران زیادی دارند. به عقیده خیلی ها، فرش سنتی باید زمینه قرمز باشد. اتفاقا قرمز رنگ مورد توجه دکوراتیوها هم هست. از ویژگی های رنگ قرمز اینست که نگاه ها را به خود جذب می کند. قرمز از رنگ های پر جنب و جوش و هیجانی است. با استفاده از این فرش های زیبا می توانید روح تازه ای در فضای تکراری، ایجاد کنید. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید در به کارگیری رنگ قرمز دقت کنید، این رنگ گیرا و چشم نواز، فضا را اندکی کوچکتر نشان می دهد. از طرفی فرش قرمز به فضا گرما می دهد بنابراین در اتاق هایی که نور کمی دارند و آفتاب گیر نیستند می توانید از قالیچه لاکی ( قرمز) استفاده کنید. برای اینکه تاثیر قرمز روی فضا کنترل شود رنگ موکت را از رنگ های روشن تر انتخاب کنید.

رنگ موکت برای فرش قرمز

فرش قرمز به اتاق عمق مي‌دهد. انرژی زیادی با قرمز لاکی در فضای بسته در جریان است. قرمز ار رنگ های کلاسیک به حساب می آید که با رنگ سفید، جذابیت دو چندانی دارد. موکت کرم رنگ یا خاکی، طوسی و خاکستری روشن انتخاب خوبی به همراه فرش قرمز هستند. اما اگر به رنگ های جسورانه تری فکر می کنید بد نیست از رنگ های سرد مثل سبز و آبی در کنار قرمز نهایت استفاده را داشته باشید. موکت به رنگ خنثی و طیف رنگ روشن هماهنگی خوبی با فرش کلاسیک لاکی دارد.

ترکیب رنگ موکت برای فرش آبی

فرش آبی و آبی فیروزه ای در طرح های متنوعی تولید شده است. برخی از طرح ها دارای نخ آبی بیشتری هستند و زمینه به طور یک دست، آبی خوشرنگی دیده می شود. برای اینکه فرش اتاق پذیرایی دائم سُر نخورد می توانید کف پذیرایی را موکت سرتاسری پهن کنید سپس یک قالیچه خوشرنگ روی موکت، پهن کنید. به این ترتیب حتی قالیچه های سبک نیز روی زمین سر نمی خورند و ثابت سر جای خود قرار می گیرند. آبی از رنگ های سرد و آرامش بخش است.  فرش زمینه آبی نوعی معنویت و احساس مثبت را در فضای داخلی ایجاد می کند. آبی ذهن را تسلی می دهد و برای کاهش استرس و تنش، فواید زیادی دارد.

تمیز کردن انواع لکه ها از روی فرش و موکت

فرش آبی فیروزه ای

با فرشی به رنگ زمینه آبی می توانید اتاق را بزرگ تر و دلبازتر از قبل نشان دهید. تنها مشکل دکوراسیون آبی اینست که فضای داخلی تحت تاثیر سردی آبی قرار می گیرد و پس از مدتی، فضا کمی کسالت بار می شود. استفاده زیاد از رنگ آبی در فرش، مبلمان، رنگ دیوارها و پرده ها توصیه نمی شود. برای اینکه تعادل رنگی در فضا حفظ شود از ترکیب رنگ موکت با فرش آبی نهایت استفاده را ببرید. توناژ خکستری تیره و روشن، قهوه ای تیره و رنگ های گرم هارمونی خوبی با رنگ آبی دارند.

ترکیب رنگ موکت با فرش کرم

کرم از رنگ های گرم و خنثی به حساب می آید که از تناژ زرد تا مایل به سفید در آن وجود دارد. برای ست کردن موکت با فرش کرم هیچ مشکلی ندارید. تقریبا همه رنگ ها با کرم، هارمونی ایجاد می کند. طیف رنگ های مکمل و متضاد هر دو برای ست کردن با کرم، ایده آل هستند. حتی اگر یک موکت کاملا هم رنگ با زمینه فرش را نیز انتخاب کنید به هیچوجه آزار دهنده نیست و از نگاه کردن به آن، خسته نمی شوید. دکوراتیوها کرم را رنگ همه کاره می دانند زیرا توانایی ترکیب با هر رنگ دیگری را هم دارد. برای اتاق های کوچک از فرش های زمینه کرم استفاده کنید تا اتاق بزرگ تر دیده شود.

فرش زمینه کرم در دکوراسیون داخلی


فرش کرم در دو طیف رنگی روشن و تیره موجود است. بهترین رنگ موکت برای فرش کرم روشن، درجات تیره تر رنگ کرم تا قهوه ای است. برای فرش های کرم با زمینه تیره تر می توانید از موکت کرم با یکی دو درجه روشن تر استفاده کنید. این ترکیب رنگی فوق العاده است و کف ساختمان را بزرگ تر از اندازه واقعی نشان می دهد. ست کردن فرش کرم با رنگ شتری و صورتی نیز بسیار جذاب و خیره کننده است. تازه عروس ها می توانند فرش کرم را با موکت صورتی روشن ست کنند به این ترتیب یک دکوراسیون رویایی خواهند داشت.

انتخاب رنگ موکت برای فرش سورمه ای

رنگ سورمه‌ای به دلیل آرامشی که دارد از رنگ های محبوب در دکوراسیون داخلی منازل است. فرش های زمینه سورمه ای در مدرن جلوه دادن دکوراسیون، غوغا می کنند. بدون تردید سورمه ای از رنگ های قوی و تاثیرگذار است ولی در نظر بگیرید که این رنگ لوکس، اندکی تیره است و نمی توانید با موکت های تیره رنگ آن را ست کنید. استفاده زیاد از رنگ های تیره، خطای دید ایجاد می کند و سقف کوتاه تر و دیوارها نزدیک به هم دیده می شوند. به این ترتیب ابعاد اتاق از اندازه واقعی اندکی کوچک تر نشان داده می شود. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب موکت هم ارائه میده؟
ترکیب رنگ موکت با فرش سورمه ای

اگر فضای خانه نورگیر خوبی دارد و در رنگ دیوارها و مبلمان، تناژ رنگ روشن زیادی به کار رفته با انتخاب فرش سورمه ای فضا متعادل می شود. اما در بقیه موارد می توانید یک موکت رنگ روشن و خنثی را برای کاهش قدرت سورمه ای، نصب کنید. طیف رنگی خاکستری، فیلی، طوسی روشن با سورمه ای همخوانی زیادی دارد.

ترکیب رنگ موکت با فرش شکلاتی

گردویی یا شکلاتی هر نامی برای این رنگ انتخاب کنید در هر صورت با یک جذاب و زیبا طرف هستید. این رنگ در طیف رنگ های گرم قرار دارد که به نوعی حس آسایش و امنیت را در فضا جاری می کند. این فرش را می توانید در اتاق خواب و حتی سالن پذیرایی نیز پهن کنید. به طور کلی با ورود به این فضا حس خوشایند و مطلوبی به فرد دست می دهد. انگار محیط رنگ و بوی طبیعت را دارد.

ترکیب رنگ موکت با فرش شکلاتی

رنگ های خاکستری روشن مایل به خاکستری، بژ، قهوه ای نسکافه ای و … هارمونی خوبی با رنگ گردویی و شکلاتی دارند. برای موکت اتاق پذیرایی یکی از این رنگ ها را انتخاب کنید تا فضا چشم نواز تر شود. برای اتاق های آفتاب گیر از موکت با طیف رنگی تیره تر انتخاب کنید ولی در اتاق های کم نور، تناژ موکت از طیف رنگی روشنتر، انتخاب هوشمندانه تری است. تاکید می کنیم سلیقه و سبک دکوراسون منزل شما نقش مهمی در انتخاب رنگ موکت خواهد داشت، به طور مثال هنگام انتخاب موکت اتاق کودکان حتما می بایست به طیف رنگی مورد علاقه کودکان نیز توجه شود. اگر برای نصب موکت به دنبال نصاب با تجربه و کار بلد هستید و یا به دنبال شستشوی موکت با دستگاه هستید با هوم سرویز تماس بگیرید.

خدمات نصب موکت با هوم سرویز

انواع خدمات موکت در لیست خدمات هوم سرویز قرار دارد. خدمات نصب انواع موکت در همه مناطق تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان، رشت و تبریز پذیرفته می شود. جهت ثبت درخواست از طریق اپلیکیشن هوم سرویز اقدام کنید. در این مرحله هیچ هزینه ای دریافت نمی شود. پس از بازدید محل و با توجه به متراژ فضا، هزینه بر اساس تعرفه ها تعیین می شود. کلیه هزینه های دریافتی طبق تعرفه مصوب بوده و مبلغ اضافی دریافت نمی شود. عملیات زیرسازی و نوع چسب بر روی دستمزد تاثیر دارد. هزینه خرید چسب و مصالح بر عهده مشتری است. در صورت تهیه وسایل توسط همیار، هزینه طبق فاکتور خرید به مشتری اطلاع رسانی می شود.

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا