قیرگونی

قیرگونی

از 1405 نظر
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف

قیمت قیرگونی در بهار 1403 چقدر است؟

قیمت اجرای قیرگونی تک لایه بدون هزینه جنس(هر متر مربع)

35,000 الی 55,000 تومان

قیمت اجرای قیرگونی دو لایه بدون هزینه جنس(هر متر مربع)

40,000 الی 70,000 تومان

متوسط قیمت1,250,000 تومانکمینه قیمت500,000 تومانبیشینه قیمت2,000,000 تومان

آنچه درباره قیرگونی خواهید خواند

  • قیرگونی ساختمان چیست؟
  • فرق قیرگونی ساختمان و ایزوگام در چیست؟
  • وسایل قیرگونی کاری چیست؟
  • آموزش قیرگونی ساختمان
  • قیرگونی پشت بام
  • قیرگونی کف سرویس بهداشتی
  • قیرگونی استخر
  • قیرگونی آشپزخانه
  • قیمت قیرگونی به چه مواردی بستگی دارد؟
  • خدمات قیرگونی پشت بام و سرویس بهداشتی و حمام را به قیرگونی کار ماهر هوم سرویز بسپارید

قیرگونی ساختمان چیست؟

قیرگونی ساختمان در واقع نوعی عایق کاری و ایزولاسیون برای تمام قسمت های ساختمان است. در این روش، گونی در بین لایه های قیر قرار داده می شود و موجب می شود نتیجه کار از کیفیت بالایی برخوردار شود. این روش مناسب برای فضاهای کوچک است و به راحتی متریال مورد نیاز در بازار موجود بوده و تهیه می شوند. درصورتی که از یک قیرگونی کار حرفه‌ای برای قیرگونی استخر، قیرگونی سرویس بهداشتی یا قیرگونی پشت بام کمک گرقته شود، قیمت قیرگونی ساختمان نسبت به سایر روش ها به صرفه تر خواهد شد.

فرق قیرگونی ساختمان و ایزوگام در چیست؟

قیرگونی کاری را در واقع می توان نمونه سنتی تر از ایزوگام تعریف کرد. متریال اصلی در عایق کاری در هر دوی آنها قیر است. اما در این روش، گونی را به صورت مجزا در لایه های قیر جایگزاری شده و نقش نگهدارنده قیر را ایفا می کند. ولی در ایزوگام ،این وظیفه به وسیله الیاف مصنوعی و یا سایر لایه ها ایفا می شود. اجرای قیرگونی کاری به طور کلی به 3 روش انجام می شود:

  • قیرگونی کاری با سه لایه قیر به همراه دو لایه گونی
  • قیرگونی کاری با دو لایه قیر به همراه یک لایه گونی
  • قیرگونی کاری با سه لایه قیر و استفاده از گونی درجه یک

وسایل قیرگونی کاری چیست؟

برای انجام قیرگونی ساختمان در ارتفاع به حداقل 2 کارگر و یک استاد قیرگونی کار نیاز است. یک فرد برای بالا کشیدن قیر، یک نفر برای گرم کردن قیر و یک استاد قیرگونی کاری برای پهن کردن قیر باید حضور داشته باشد. وسایل مورد نیاز عبارت اند از:

  • مشعل گرم کننده قیر
  • تیغ موکت بری
  • پاروی چوبی جهت پهن کردن قیر
  • لباس ضد حرارتی
  • دستکش و کاردک وعینک کار

آموزش قیرگونی ساختمان

اگر به دنبال فیلم آموزش قیرگونی ساختمان هستید باید بدانید که این کار به علت استقاده از قیرداغ خطرناک است و باید توسط افراد با تجربه انجام شود. در حالت کلی، ابتدا سطح باید کاملا صاف و تمیز شود. سپس باید قیر به وسیله گونی روی سطح مورد نظر قرار بگیرد. در اکثر موارد قیر به صورت یک لایه یا دو لایه انجام می شود. البته باید دقت کرد که ضخامت کلی کار نباید از 2 نهایت 3 سانت بیشتر شود. زیرا قیر و گونی وزن زیادی دارد و ضخامت بیشتر بار اضافی ساختمان را افزایش می دهد. بهترین نوع زیر سازی استفاده از ماسه سیمان است و باید شیب بندی درست و اصولی برای هدایت آب به آبراه ها رعایت شود.

تنها تهیه وسایل قیرگونی ساختمان، یک فرد استادکار نمی کند. علاوه بر این مورد داشتن مهارت و توجه به نکات ریز نیز بسیار مهم است. برخی از مهمترین نکات این مورد است که ابتدا کاملا سطح مورد نظر باید سیمان کاری و مسطح شود.

قیرگونی ساختمان در شرایط آب و هوایی مناسب انجام شود. نباید هوا خیلی سرد یا بارانی باشد. در هنگام ریختن قیر نباید حرارت بالایی به قیر وارد شود زیرا کیفیت قیر کم می شود. همچنین باید حداقل لایه های گونی 10 سانت روی هم قرار بگیرند.

قیرگونی پشت بام

این اقدامات بسیار مهم هستند. قیمت قیرگونی پشت بام در مقایسه با خسارات احتمالی نفوذ رطوبت به ساختمان بسیار ناچیز است. در اجرای این مورد باید نکات زیادی را رعایت کرد تا نتیجه نهایی طول عمر و کیفیت بالایی داشته باشد. زیرسازی صحیح و استفاده از قیر مناسب بر اساس شرایط فضا و استفاده از گونی درجه یک، همه بر ماندگاری قیرگونی پشت بام تاثیر دارد.

برای قیر گونی پشت بام باید از قیرهای سفت تر و مقاوم تر استفاده می شود. زیرا این فضا ها در معرض تابش مستفیم نور خورشید دارند. البته نوع قیر بر اساس تشخیص قیرکار ممکن است وابسته به شرایط تغییر کند.

قیرگونی کف سرویس بهداشتی

هدف از قیرگونی سرویس بهداشتی ایجاد سطحی غیر قابل نفوذ در برابر رطوبت و همچنین شیب بندی صحیح می باشد. کف سازی سرویس بهداشتی یکی از مهمترین اقدامات در حین بازسازی ساختمان است. مهمترین نکته ای که در قیرگونی توالت و حمام باید توجه شود، این است حرارت که به لوله های آب سرد و گرم سرویس آسیب وارد نکند. لذا قبل از هر گونه اقدامی باید لوله ها با کچ کاملا پوشیده و محافطت شوند.

قیرهای مورد استفاده در ساختمان خالص هستند و درجه نفوذ پذیری متفاوتی دارند. به طور مثال قیر 60*70 برای آب و هوای سرد مناسب تر است و باید در این محل ها استفاده شود.

قیرگونی استخر

قیرگونی استخر به علت حفظ منابع آبی و جلوگیری از هدر رفت آب بسیار حائز اهمیت است. قیر و گونی استخر باید یه صورت اصولی و با عایق رطوبتی درست انجام شود. بهترین گزینه، اجرای قیرگونی استخر است. از مزایای انجام قیر گونی استخر نسبت به سایر روش ها هزینه کمتر و کیفیت بیشتر است.

قیرگونی آشپزخانه

قیرگونی کف آشپزخانه نیز به علت قرار داشتن راه آب و محیط مرطوب بسیار مهم است. باید شیب بندی کف آشپزخانه به دقت رعایت شود و سپس روی آن اقدام به اجرای قیر و گونی شود.

قیمت قیرگونی به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت قیرگونی به موارد متعددی بستگی دارد. مواردی مانند نحوه قیرگونی ساختمان و در واقع ضخامت قیرگونی کاری (یک، دو یا سه لایه) به قیمت قیرگونی تاثیر دارد. به طور مثال قیمت قیرگونی دولایه از قیمت قیرگونی ساختمان یک لایه طبیعتا بیشتر می شود. مورد دیگر محل قیر گونی است که بر قیمت قیرگونی کاری تاثیر دارد. قیمت قیرگونی کاری استخر با قیمت قیرگونی کاری سرویس بهداشتی یکسان نیست. کیفیت مواد مورد استفاده و همچنین متراژ کار نیز بر دستمزد قیرگونی کار تاثیر دارد. به طور کل موارد زیر بیشترین تاثیر را بر قیمت قیرگونی کف ساختمان و پشت بام دارد.

  • متراژ فضا
  • محل قیرگونی
  • روش و ضخامت قیرگونی ساختمان
  • شرایط آب و هوایی در هنگام قیرگونی کاری
  • دستمزد قیرگونی کار

خدمات قیرگونی پشت بام و سرویس بهداشتی و حمام را به قیرگونی کار ماهر هوم سرویز بسپارید

در صورت نیاز به قیرگونی کار ماهر تنها کافیست به صورت رایگان در سامانه هوم سرویز ثبت درخواست نمایید. متخصصین ما جهت مشاوره و اعلام قیمت قیرگونی کاری با شما تماس گرفته و توضیحات لازم را در اختیارتان قرار خواهند داد.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

هوم سرویز به عنوان بزرگترین پلتفرم خدمات در محل در کشور علاوه بر سرویس قیرگونی و همچنین ارایه خدمات اجرای قیرگونی پشت بام نزدیک من، خدمات دیگری نیز در بخش خدمات عایق کاری ارائه می دهد که شامل نصب ایزوگام پشت بام, آسفالت کاری پشت بام, آب بندی استخر خاکی و استخر کاشی شده , نصب عایق رطوبتی نانو استخر می باشد. همیاران هوم سرویز تمام تلاش خود را به منظور رقم زدن تجربه ای خوب برای شما در سرویس های خانگی و ساختمانی را خواهند داشت.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

خدمات قابل ارائه در سرویس قیرگونی

اجرای قیرگونی پشت بام

قیرگونی کف سرویس بهداشتی

عایق بندی و قیر و گونی استخر

قیرگونی آشپزخانه

قیرگونی حمام

قیرگونی ساختمان دولایه و سه لایه و ...

نظرات کاربران

profile picture
مریم نیکنام

بسیار عالی خیلی راضی بودم

profile picture
بهروز خوش فطرت

بسیار با تجربه و خوش برخورد

profile picture
سینا حسنجانی

فوق العاده بسیار خوش برخورد و کاری

profile picture
حسین ویسی

ایشان با تسلط و به خوبی کار کردند....علاوه برپنجره های مشکل دار بقیه را بدون هیچ چشمداشتی کنترل و رگلاژ کرد.خیلی راضی هستم

شرایط قیرگونی کاری استخر، قیر و گونی کف دستشویی و حمام

کلیه قیمت های اعلام شده توسط سامانه بر حسب قیمت جنس و اجرت کار می باشد.

چنانچه که سطح زیرین فلزی است زنگ زدگی و آلودگیها باید پاک شده، از یک پوشش آستری ضد زنگ استفاده شود.

در محیط نم دار امکان انجام قیرگونی وجود ندارد.

معیار محاسبه قیمت در خصوص این سرویس متراژ(متر مربع) کار می باشد و قیمت ها اعلام شده بر حسب قیمت جنس و اجرت کار می باشد.

چنانچه مشتری نیاز به تهیه جنس مناسب توسط همیار داشته باشد، همیار در صورت تهیه می بایست فاکتور نهایی خرید و همچنین هزینه حمل و نقل را به مشتری ارایه نماید.

جهت انتخاب جنس حتما برند ایزوگام یا قیرگونی می بایست مورد توافق مشتری قرار گیرد.

از ارتباط مستقیم و بدون هماهنگی با همیاران خودداری کنید.

شهر و خدمات مورد نظر خودت را انتخاب کن!
قیمت خدمات را چک کن و به سوالات جواب بده
همیار مورد نظر خود را انتخاب کن
بعد از برآورد هزینه، همیار ما در کنار شماست

خدمات مرتبط

painting-stairs-parking-building
نقاشی راه پله و پارکینگ ساختمان
قیمت از 15,000,000 الی 15,000,000 تومان
fixing-roof
رفع نم ساختمان
قیمت از 1,300,000 الی 4,000,000 تومان
masonry
بنایی ساختمان
قیمت از 1,200,000 الی 7,000,000 تومان
waterproofing
ایزوگام
قیمت از 490,000 الی 1,300,000 تومان